Melkoista selittelyä tuossa Heinen artikkelissa. Testi pitää kuitenkin täsmälleen paikkaansa renkailla joita siinä testataan, eli täytyy vertailla renkaita keskenään sopivilla paineilla. ja jokainen tietysti valitsee ne sopivat ajopaineet. Aika kauan on siitä aikaa, kun kuviteltiin että kovemmat paineet ovat nopeimmat. Nyt tuohon ei enää usko muut kuin nure
Enkä kyllä niele tuotakaan juttua, etteikö korkeampi nappula olisi hitaampi. Mun mielestä tuo pienempi rulla saataa jopa kertoa enemmän totutta, mitä isompi, koska oikeassa elämässä se isompi nappula jarruttaa ilmavirrassa törkeän paljon. Tuota ei rullalla saada esille.
Eli ne rullalla nopeiksi testatut renkaat ovat kyllä mun mielestä oikeasti ne nopeimmat. Ne wattierot vaan katoavat kun ajetaan pehmeää ja upottavaa soraa, jossa vastus on julmetun kova jatkuvasti. Enemmän vaikuttaa sopiva kuvio ja leveys. Pitoakin tarvitaan, jotta ajaminen on kivaa.
Mutta sen jälkeen kun valitaan sopiva kuvio ja leveys ja rengas on vielä kaiken lisäksi nopea, niin lenkin avg wateissa voi helposti olla 20w ero ja tuo on paskalle kunnolle paljon.
Kirjanmerkit