Schrödingerin kisa? Tää on kyl niin kova laji. Urheilua, filosofiaa ja fysiikkaa puhtaimmillaan. Tätä pitäisi vielä kilvoitella alasti, kuten antiikin Ateenassa. TMT kisaajat tunnistaisi alastomasta oloasusta liikenteen seassa. Työpaikan suihkuhuoneessa kaiveltaisiin tappajasoraa perseestä ja muisteltaisiin eeppisimpiä häviöitä: "muistatko kun Make sai kuokkaan siltä vanhalta mummolta Espalla?"
Mulla on periaate, että työmatka on aina kisa niin pitkään, että joku ohittaa. Välittömästi tappion hetkellä tmt muuttuu palauttavaksi rallatteluksi ja eihän siinä kilpailla. Silloin kun itse ohitan, se on veristä kilpailua ja se mummo kauppakasseineen oli jopa enemmän tosissaan!! Näin en voi hävitä, mutta kerään kovia päänahkoja verisistä taistoista
^jaa mä yritän aina ohittaa uudelleen, vaikka olenkin hävinnyt kisan. Mun ohituksen jälkeen toinenkin on hävinnyt, pääasia että kaikkia vtuttaa
Jos TMT otetaan olympialajiksi, ei tarvita podiumia. Lajissa voi vain hävitä. Jos ei käynnissä olevissa olympialaisissa häviäisikään, niin sitten seuraavissa.
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Tälläiselle ilon kautta ajattelevalle hipille se että joku muu häviää on aina voitto ja onnellisuuden lähde. Ketä ne omat voitot ja tappiot edes kiinnostaa kunhan muut häviää. Ja mitä tutumpi häviäjä sitä parempi. Lajissa joo ei ole voittajia, mutta toisen tappio on minulle voitto elämässä
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Olen varmaan koko vuoden työmatkat onnistunut välttämään tappiot, mutta nyt iski sitten useasti. Eilen tuli joku Pyynikin rinteessä selkä suorana sähköpyörällä ohi, ja tänään ohi meni ensin gravel ja sitten vielä sähköpyörä. Gravelilla edes tämän päivän tappiot olisivat olleet vältettävissä, mutta aamulla oli niin liukasta että päätin ottaa plussarenkailla olevan työmatkatankin sen sijaan. Arvasin kyllä että se olisi virhe, koska sillä tekee tiukkaa pysyä sähköpyörän vauhdissa edes tasaisella ylämäestä puhumattakaan. Leuka rintaan ja kohti uusia tappioita!
Nyt alkaa olemaan "hieman" selittelyn makua. Eikös nämä säännöt olleet:
1. Jos sinut on ohitettu, olet hävinnyt
2. Jos asia tuntuu epäselvältä, oleta kohta 1
Tuo kuvaamasi tilannehan on sama, josta itse kysyin, mutta päinvastaisessa järjestyksessä. Eli jos joku tulee risteykseen eri suunnasta kuin sinä, mutta jatkaa samaan suuntaan, niin olet hävinnyt jos ko. henkilö ohittaa risteyksen ennen sinua.
Tulkintani tapaus MRe :stä on, että kysymyksessä lähtökohtaisesti ei ole tappio. Mutta avautumalla epävarmuudestaan ja kysymällä asiaa foorumilla peli menetettiin ja keissi muuttui tappiolliseksi.
Äh, kaikkihan ne on tappioita.
Tämä laji perustuu puhtaasti vahingoniloon. 'Palaa se vielä teidänkin sauna'
Mutta hauskaa tää on. (Tosin tässä lajissa kaikki hauskuus on tietysti kielletty, s-tana!)
Ismo
mahtava laji näin tasa-arvon aikaan, kun on pelkkiä luusereita. Ja paljon opettavaisempaa, kuin että olisi vain voittajia! Nykyään kaiken pitää olla niin positiivista, hyvä että duunimatkalla saa kaikki peukuttajatkin kunnolla selkäänsä
Joo korjasinkin juuri jälkikäteen alkuperäisen viestini
Lähetetty minun SM-A515F laitteesta Tapatalkilla
Voisiko Chuck Norris tai Jack Bauer voittaa TMT:ssä?
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
^ei voi. Peto Sagan parhaimmillaan voisi olla hyvä tmt:n prototyyppi, mutta loppupeleissä samanlainen häviäjä kuin me muutkin
Chuck Norris olisi aika vahvoilla, koska häntä ei kai kukaan voisi ohittaa. Tai ainakaan ei jäisi kertomaan siitä *). Bauerin Jaska taas... aika pehmo tuo on, että kuokkaan tulisi ensimmäiseltä helkama-mummolta.
*) josta tuli mieleen - vaikkei Mieleen - että TMT on Golfin kanssa yksi niitä lajeja, missä pisteidenlasku perustuu omaehtoisuuteen ja rehellisyyteen. Taas yksi lisä tämän Hienon Lajin ominaisuuksiin.
Mitä väliä vaikka kukaan ei jäisi kertomaan siitä? Norris silti hävisi ja riittää että hän itse tiesi sen.
Juuri noin kuin nuo kohdat ovat. Kuvaamassasi tilanteessa kukaan ei sinua ohittanut, joten et ole hävinnyt. Muussa tapauksessa pitäisi häviöksi lukea myös minuutti/tunti/unameit -aikaisemmin samaa väylää kulkeneiden menot.
Yksinkertaisesti, jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt, jos ei ohiteta, et ole. Vääjämättömän häviön välttely on lajin suola. Menetelmät ovat vapaat. Jos pitää alkaa kysellä, olet todennäköisesti hävinnyt.
Ihminen on niin altis keksimään aina lisää opinkappaleita, toiset tiukennuksia ja toiset väljennyksiä. Pitää muistaa, että uskoon liittyy vahvasti myös vapaus. Ilosanoman ei ole tarkoitus kahlita vaan vapauttaa. Toinen olennainen uskoon liittyvä on myös sen heikkous. Ihminen mielellään kyselee 'onko tämä tai tuo oikein' ja 'toiminko oikein' jne. Se kahlitsee! Aja vapaasti!
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kokeilin tätä tempohommelia kesällä moottoripyörällä. Ei juuri häviötä tullut. Eli ei yhtään, lopetin kun alkoi tuntumaan hieman vaaralliselta. Pyörällähän toki on ihan turvallista ajaa kisaa liikenteessä, kyllä muu liikenne väistää.
jormakalevi muokkasi tätä : 22.11.2022 at 09.33
Ei tullut kukaan ohi. Liikennenvaloissa pääsi kivasti autojen välistä ohi valoihin paalupaikalle. Tiellä kuitenkin pysyin, olisihan sitä voinut välillä kiertää vaikka jalkakäytävän kautta![]()
Kirjanmerkit