HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 84 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    https://cyclocrossracer.co.uk/blogs/...rd-impressions

Linkin kaveri on kanssa päätynyt noin 1,5 bariin. Vanne on vähän kapeampi kuin mulla, mutta ajaa linereiden kanssa ja sillä tapaa mielestään pääsee lähelle tuubifiiliksiä.

Mulla oli Stania tai joku sellanen epämääräinen Stanin ja Orangen sekoitus. Asentelin uudestaan ja laitoin Orangea. Testailu jatkuu. Ja pitää tosiaan hommata se mittari.
    Täytyypä lukasta ajatuksella jossain välissä, kiitti linkistä.

Musta tuntuu tolla renkaalla että jos edessä olis ees 2baria niin rengas on tosi kova. perus gravel ajossa saattaisin pitää jossain lähempänä kahta baria mutta en mestoilla missä ajetaan yhtään pehmeässä/märässä enempi. Nuo linerit ollu itselläkin harkinnassa mutta loistavat ainakin toistaiseksi poissaolollaan...
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Kehästähän tuo blurbbaaminen enemmän riippuu. Nuo dt grc1400 eivät ainakaan laske pätkääkään paineita pois, vaikka kolahtelevat pohjaankin välillä huolella terra speedien kanssa.

Aika kova luotto on noihin jo. Tänään en edes tarkistanut renkaiden paineita lenkille lähtiessä.

Laskepa paineet Terroista 1,5 bariin ja meepä ajamaan täysiä röykkyistä off-camberia Ei oo mullakaan graveliajoissa blurpannut sitten ekojen ghettotubelessviritelmien.

Joo totta, nykykehissä ja varsinkin hooklesseissa on toleranssit paremmin kohdillaan. Mun pitää ehkä kietaista Hedeihin yksi kierros lisää teippiä taakse varuiksi. Mutta ei tosiaan ole blurpannut niittenkään kanssa Steilacoomit eikä isommat tavis-TLR Grifot koskaan. Noi HTLR:t on oikeasti sen 33 mm kapeat, joten Belgium Plus voi olla vähän leveäkin niille. En tiedä. Olis kyllä jännä kokeilla virittää ne Enveille ja ajaa yksi krossi Stigmatalla. Huvittavilta ne näyttäis kyllä sen leveissä haarukoissa.

Rouvan pyörään menossa olevat 40 mm Swamperot on olleet nyt vähän toista viikkoa ajamattomina vanteilla ja ne on turvonneet n. 41,5 mm leveiksi DT:n R460-vanteilla. Olikohan ne 18 mm sisäleveät. Swamperon sivunappulat on tosi ulkonevat. Leveys tulee siitä. Vaikka niitten runko on kapea 40-milliskeksi, niin ahtaaksi menisi Lutteroon Belgium Plussilla. Laitoin sen gg-kiekoille tänään varastossa lojuneet 36 mm Getawayt. Ne oli heti asennuksen jälkeen n. 37 mm, joten on vähän varaa turvota ja jää mudallekin tilaa. Ilmatila on samaa kokoluokkaa kuin 40 mm Swamperoissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Noilla paineilla alkaa jo perus auton rengaspainemittarit ajaa asiansa(jos ne olisi prestalla siis) . Joskus 10v sitten ostin Hessumobiilista analogisen painemittarin autoon, paristi olen sitä kalibroinut töissä tuhannesosabarin tarkkuisen mittarin kanssa ja näyttää aikalailla just, 3:n barin kohdalla oli se 0,1 bar pielessä.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

^^ Ite päädyin linerien kanssa kuivalla noin 1,5 bar paineisiin (n. 20psi) ja märällä jonnekin 1,2bar / 18psi tienoille. Jos kisan aikana tulee yksi tai kaksi kevyttä vannekosketusta per kierros, niin se on itselle aika hyvä.

Burppauksia ei linerien kanssa ole esiintynyt kertaakaan eli kaipa niistä on hyötyä siinäkin suhteessa.

Hei vaan kaikille ja ensalkuun kiitoksia gravel-tietouden jakamisesta! Näitä viestiketjuja lurkkimalla uskaltauduin keväällä tilaamaan työsuhdepyöräksi Kona Roven, johon olen ollut tosi tyytyväinen.

Eilen Sipoonkorvessa tuli kuitenkin mieleen, että toinenkin pari renkaita voisi varmaan olla ihan hyödyllinen. Nyt mulla on siis alla tällaiset: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/max...60tpi-folding/

Tarkoitus olisi siis hommata renkaat, joilla 1) satunnainen poluilla ajo olisi mukavampaa 2) voisi mahdollisesti ajaa talvellakin. Tutustuin eilen asiaan ja käsitin, että nuo Thunder Burt 27,5 x 2,10 mahtuisivat Roveen ja olisivat ihan hyvät renkaat tähän tarkoitukseen. Ne sais mukavasti paikallisesta XXL:stäkin.

Onko nämä renkaat hyvät ko käyttöön vai olisi muita vaihtoehtoja? Ennen eilistä mun tiedot pyörän renkaista oli hyvin likellä nollaa, niin voin olla ihan hakoteilläkin

^mulla on takana wtb venture ja edessä wtb sendero, kummatkin 47mm ja tubeleksena. Syyspoluillakin toimivat renkaat. Jos asvaltilla ajelee enemmän niin liian raffit siihen.

Kuivaan vuodenaikaan voi taakse laittaa wtb bywayn ja siirtää venturen eteen.

Maastorenkaatkin menee graveleissa ihan hyvin jos on pehmeämpää eikä juurikaan asvalttia. Mullakin ollut Rocket Ronit paljon kiinni pyörässä.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villehei
    Tutustuin eilen asiaan ja käsitin, että nuo Thunder Burt 27,5 x 2,10 mahtuisivat Roveen ja olisivat ihan hyvät renkaat tähän tarkoitukseen.
    Minulla myös -22 perusmallin teräs-Rove ja tuo olisi kyllä kiinnostava rospuuttokelin rengas..mutta takana pikaisesti mitattuna (rengas paikallaan) tilaa takahaarukassa on n 58mm. Joten jos Thunder Burt on 54mm leveä, niin aika tiukille menee. Edessä tilaa on ruhtinaallisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^mulla on takana wtb venture ja edessä wtb sendero, kummatkin 47mm ja tubeleksena. Syyspoluillakin toimivat renkaat. Jos asvaltilla ajelee enemmän niin liian raffit siihen.

Kuivaan vuodenaikaan voi taakse laittaa wtb bywayn ja siirtää venturen eteen.
    Niin juu, ei käynytkään mielessä, että edessä ja takana voi käyttää kahta erilaista rengasta.Varsinaisesti ei nyt helpota valinnan vaikeutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti RayCH Katso viesti
    Minulla myös -22 perusmallin teräs-Rove ja tuo olisi kyllä kiinnostava rospuuttokelin rengas..mutta takana pikaisesti mitattuna (rengas paikallaan) tilaa takahaarukassa on n 58mm. Joten jos Thunder Burt on 54mm leveä, niin aika tiukille menee. Edessä tilaa on ruhtinaallisesti.
    Niin tämä oli just niitä asioita, minkä takia tästä aloin kyselemään. Mittailin tuota väliä itsekin ja totesin, että tiukoilla menee, mutta mahtuu. Onko sillä sitten mitään väliä? Mutaa voi jäädä sinne väliin jumiin herkemmin?

BRR:ssä 29x2,25” Burt on mitattu 54 mm leveäksi kapealla vanteella eli riippunee vähän vanteen leveydestä, että mahtuuko järkevästi. 2,1-tuumaisen vosi kuvitella olevan ehkä n. 50 mm BRR:n vanteella. Kiinnostelisi vähän kokeilla 27,5” Burtia Stigmataankin, kun BRR:n testien mukaan Burtin vierintävastus on yhtä pieni kuin parhaiten rullaavien gravelrenkaiden ja pitoa olisi varmasti enemmän kuin niissä.

https://www.bicyclerollingresistance...t-super-ground
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villehei Katso viesti
    ..Niin tämä oli just niitä asioita, minkä takia tästä aloin kyselemään. Mittailin tuota väliä itsekin ja totesin, että tiukoilla menee, mutta mahtuu. Onko sillä sitten mitään väliä? Mutaa voi jäädä sinne väliin jumiin herkemmin?
    Maalit lähtee rungosta jos on tila tiukalla, vaikka ei osuisikaan, muta yms. tekee sen.

Paksut GG renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ..kun BRR:n testien mukaan Burtin vierintävastus on yhtä pieni kuin parhaiten rullaavien gravelrenkaiden ja pitoa olisi varmasti enemmän kuin niissä.
    BRR:n MTB-testeissä on sellainen ominaisuus, että se ”low”-paine on suunnilleen korkein millä voisin kuvitella ajavani gräveliäkään ja se millä oikeasti ajan on sitten vielä siitä alle. Ne testin korkeammat paineet sopii korkeintaan asfaltille omassa ajossa. Perustuu kokemukseen Race Kingeistä ei-maastoajossa.

Eipä silti, saatan hyvinkin tilata Thunder Burtit kunhan löytyy jostain saatavuutta koosta ja mallista. Jotain kommenttia muistelen lukeneeni että nekin tihkuivat litkua läpi.

^ Paineiden osalta sama koskee kyllä gravel-renkaitakin eli siinä mielessä tulosten pitäisi olla keskenään vertailukelpoisia.

Litkun läpi tihkuminen on ajo-ominaisuuksia ajatellen aina hyvä merkki.

howdy kaikille. Itsellä Villehein kanssa oikeastaan sama asia edessä, eli sorapyörään Sipoonkorven inspiroimana paremmin pitävien renkaiden hankinta. Tällä hetkellä Kona Sutra LTD.ssä Pirellin Cinturato gravel H't 45*700 koossa ja ihan kivat nopeahkot kumit, mutta märällä polulla ei toki pidä ja melko jäykkäkylkisenä vaatii paineita jonkin verran. Suurin osa kilometreistä tulee tosiasiassa kuitenkin työmatkaa kaupungissa sepelikaudella ajaessa, joten pistosuojaus tulee olla kunnossa ja toisaalta ne saisi rullata edes kohtuullisesti asfaltillakin. Kesällä noi Pirellin H't toistaiseksi alla ja nastakaudella Roudat (ainakin edessä, takana voi olla nappulakumia)

Kaksi vaihtoehto noussut ylitse muiden:
    Pirellin Cinturato Gravel M 45-700. Tätä on kehuttu erittäin hyvin pitäväksi kumiksi. Myös pistosuojausta kehuttu, tosin täällä joku haukkui ettei kestä sepeliä. Myös paino ja kylkien jäykkyys voi olla heikkouksia monien mielestä eli nämäkin vaatii asfaltilla rullatakseen verrattain kovat paineet.

Rene Herse Hurricane Ridge Endurance 42-700 (uskoisin, että lähelle 45 leveä 25 sisäleveällä vanteella). Ilmeisen hyvä pito mudassakin ja kestävä. Myös pirelliä kevyempi. haittana hinta.

Tuleeko muita laadukkaita mieleen?

Villehein kysymykseen liittyen, Pirellistähän löytyy myös 45mm ja 50mm leveät veriot 650-koossa, jotka varmasti sopii Roveen (45mm varmasti, 50 siinä rajoilla, kuten mainittua ainakin sen teräsrunkoisen takahaarukkaan ei juuri ensiasennusrengasta levyempää mahdu, puolisolla oli aiemmin tuollainen Roven teräsrunkoinen 2021-malli) ja Rene herseltä Juniper Ridge 48-650. Rene hersestä kannattaa varmaan valita endurance-versio, jos meinaa talvella ja sepelikautena ajella?

Jos polulle meinaa niin oli Sutrassa itsellä Continentalin Race King 55mm (2,2”) leveänä ehkä 2500km, hyvin rullaa ja polulla pärjää liiankin hyvin, mietin jo että mihin sitä täpäriä tartten..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Jos polulle meinaa niin oli Sutrassa itsellä Continentalin Race King 55mm (2,2”) leveänä ehkä 2500km, hyvin rullaa ja polulla pärjää liiankin hyvin, mietin jo että mihin sitä täpäriä tartten..
    Varmasti hyvä vaihtoehto, mutta koska työmatka-ajon takia Sutrassa on lokarit, niin joku 45-48mm on aikalailla levein, mitä siihen siististi menee. Toki 650-kiekot vois olla kakkoskiekkoina, joten ehkä tätä voisi harkita kun toiset kiekot jokatapauksessa tulevaisuudessa hankin.

WTB Resoluteahan täällä kehutaan, omia kokemuksia siitä ei ole. Koko on sama kuin Hurricane Ridgellä, 42mm ja kuviokin samantyylinen. Rene Hersejä voin suositella itsekin, gravelissa on Juniper Ridget (650b 48mm), ja melkeinpä ainoa "huono" puoli on että renkaan pidolla saa metsäpolulla ulosmitattua pyörän muut ominaisuudet turhan helposti. Hyvällä sorapinnalla pärjäisi toki pienemmälläkin kuviolla, mutta toisaalta vastaan tulee myös tilanteita, joissa tuohon karkeampaan kuvioon voi olla tyytyväinen. Eikä noilla harmita ajaa asfaltillakaan, sen verran hyvin rullaavat. Sepelikestävyydestä ei ole kokemusta, mutta muussa ajossa ei ole vielä ollut ongelmia standardeillakaan. Ehkä talven sepelille voisi endurancea harkita. Kyljet noissa standardeissa ovat melko ohuet, mikä kannattaa ottaa huomioon jos meinaa enemmänkin poluilla ajella. Nappula on sen sijaan sen verran korkea, että ihan pienet kivet eivät tule kulutuspinnasta läpi.

Olen ajellut varsin tyytyväisenä about varmaan tonnin nyt Teravail Rutland 47/700 koossa ja mun mielestä on hyvä. Asfaltista polkuihin kaikkea on ajettu, rullaa ok, mitä nyt verrannut muihin, kun porukassa ajanut. Kannattaa tämäkin vaihtoehto katsoa, yleensä ei mainita näissä keskusteluissa syystä tai toisesta.

^^ Mulla ei ole kohta yhden loppuun ajetun standard Hurricane-parin ja vanhemmassa pyörässä kahden loppuun ajetun standard Steilacoom-parin kanssa ollut koskaan ongelmia sepelin kanssa. Muistaakseni mun Hurricanet on n. 42-43 mm leveät Enve AG25:lla. Paatonin puheiden perusteella uskoisin 42 mm Resoluten olevan Hurricanea isomman ilmatilaltaan. Hurricanen huono puoli on se, että sen nappulat on vähän tarpeettoman isot. Steilacoomissa on yhtä monta (5) riviä ja siinä ne on sopivamman kokoiset. 48 mm Herseissä on 7(?) riviä, joten niissä nappulat on oletettavasti lähempänä Steilacoomeja ellei jopa pienemmät.

Niin kelistähän se riippuu. Kunnon mutaan ja pehmeälle rene hersen nappula on just passeli. Ainoa vaan, ettei kovin kovajalkaista Terra Speed kuskia kannata laskea samalle lenkille.

Joo ja esim. Lopen Poronpolun singletrackeillä Hurricanet menee just kivasti ilman mutaakin. Vuoden ympäri käytössä se iso kuvio kuitenkin välillä vähän ärsyttää, vaikka mä en olekaan standardin kanssa kokenut isoa rullaavuuseroa Getawayhin verrattuna ja Ultraliten kanssa sitä ei varmaan huomaa lainkaan. Breakawayn kevään Primaverassa pysyin suunnilleen omankuntoiseni Terraspeed-kuskin kyydissä asfaltillakin ja soralla eroa ei minusta ollut.

Mutta tekisi mieli tosiaan kokeilla se Thunder Burtti. Pitäisi vaan keksiä jotkut pikkukiekot.

Resoluten kurkkasin BRR:stä ja oli aika surkeat pisteet pistosuojauksen osalta verrattuna esim Steilacoom Standardiin (42 tai 48mm nappuloita ei ole BRR.ssä testattu) ja Cinturato M:ään, joten en ottanut sitä edes harkintaan. Eihän tuo BRR mikään raamattu ole, mutta kun omatkaan kokemukset WTB:n Bywaystä eivät olleet häävejä (hidas ellei laittanut melkein maksipaineita, jolloin ei kestänyt yhtään mitään-->roskiin), niin unohdin tämän vaihtoehdon heti alkuun. Byway toki oli ihan eriluonteinen rengas.

Ehkä Rene Hersen standardejakin voisi harkita, toi sepeli ja muu paska vaan mitä kaduilla on, vähän epäilyttää, eikä minkään renkaiden keventelyn takiajaksaisi monta kertaa myöhästyä sovituista palavereista. Soratiepyörä on kuitenkin oma arkikulkine, maantielenkkiä sitten erillisellä vekottimella. Sinänsä iso kuvio ei haittaa, pääosan vuodesta alla on noi Cinturato H't (tai ehkä jo ensi vuonna jotain muuta) ja nämä nappularenkaat tulisivat syksyn soratie- ja polkukumeiksi ja sepelikauden kaupunkiajoon.

Mulla resoluteihin ei ole tullut ikinä reikiä. Ei edes sellaisia, mitkä litku olisi paikannut. Toisilla noista repeää taas kyljetkin.

Tietystikkään noilla ei tappajasepelillä ajeta, niinkuin isompi nappulaisella hurricanella. Mutta muuten en ole varonut yhtään.

Hurricanen isojen nappuloiden hyvä puoli on se, että ne kestää kilsoja. Mulla on syksystä ensin nilkan nivelsidevamman, sitten krossikauden alkamisen ja nyt flunssan takia Hurricane-kilsojen kertyminen hidastunut, mutta niillä on tällä hetkellä n. 5500 km takana. Noin 1000 niistä on kerätty retkivarustuksen kanssa eli painoa on ollut päällä vähän tavanomaista enemmän. Vielä on nappulaa jäljellä.

Terra Speedillä nyt 1600km ajettu. Silmämääräisesti puolet nappulasta kulunut, mutta pidän tuota täysin normaalina.

Pieni, harva ja pitävä nappula. Pitää ja kulkee kivasti. Näitä tulen ostamaan kyllä lisääkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mulla resoluteihin ei ole tullut ikinä reikiä. ...
    Tietystikkään noilla ei tappajasepelillä ajeta...
    Mulla meni toissa kevätkelveillä Resolutesta sepelinmuru läpi.

Terra Speedillä nyt 1600km ajettu. Silmämääräisesti puolet nappulasta kulunut, mutta pidän tuota täysin normaalina.

....Näitä tulen ostamaan kyllä lisääkin.
    Takakumi on tosiaan kulunut aika nopsasti. En tuolle eturenkaalle uutta kaveria tule ostamaan, joten heitän sen sillalta mereen kun aika koittaa. Ihan kiva, mutta turhan pikkuinen omaan makuun. Ellei kokeilis 45-millisiä joskus. Sitä tosin saa näköjään ainoastaan tanwallina ja sellaisiin olen jo kyllästynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mulla meni toissa kevätkelveillä Resolutesta sepelinmuru läpi.

Takakumi on tosiaan kulunut aika nopsasti. En tuolle eturenkaalle uutta kaveria tule ostamaan, joten heitän sen sillalta mereen kun aika koittaa. Ihan kiva, mutta turhan pikkuinen omaan makuun. Ellei kokeilis 45-millisiä joskus. Sitä tosin saa näköjään ainoastaan tanwallina ja sellaisiin olen jo kyllästynyt.
    Tä? Onko 45mm Terra tullut jo tarjolle?

Tä? Onko 45mm Terra tullut jo tarjolle?
    Contin sivuilla tarjotaan, en tiedä onko missään myynnissä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •