Mun piti lähettää 10,8 kg painava laatikko jonka mitat 65x48x22 cm Tanskaan. Vastaanottaja (audioalan huoltoliike) haluaa, että paketti tulee suoraan heille, ei mihinkään noutokeskukseen. Menin lähipostiin ja kysyin hintaa ja toimitustapaa. Hinta oli yllättävän halpa 25 euroa ja toimitustapaa ei voinut valita. Ulkomaille se on mitä on. No niinhän siinä kävi, että paketti palautui minulle parin viikon päästä. Ei ollut mennyt perille saakka.

Eilen sitten googlasin mitä kuriirifirmat tarjoaa. Meinasin pudota tuolilta, kun näin dhl:n tarjoukset. 3 eri vaihtoehtoa joista halvin yli 300 euroa!!! Siis mitä helv.....
Ongelmana kai paketin koko eli kun pisin laatikon mitta 65 cm. En tiedä. Yritin klikkailla heidän standardilaatikoidenkin hintoja mutta samaa näytti.

Seuraavaksi yritin Schenkeriä mutta sivut olivat kököt enkä päässyt mihinkään lopputulokseen. Sitten UPS ja johan tärppäsi. 32 euroa hinta ja lähin lähetyspiste 3 km päässä. Saa nähdä joko onnistuu. Hiton kalliiksi tää tulee. Vielä itse laitteen korjauskulu ja postimaksu takaisin joka tapauksessa. Jos nyt vieläkään laite matkaa kohteeseensa. Taidan laittaa seurantanumeron myös sinne vastaanottajalle.