Laitetaan tännekin, jos joku kokotietoa jatkossa kaipaa. Uusin JJ 4.0" Superground 101mm DT Swissin kehällä (76mm).
Millä helpoiten tubeles 27.5 dt:n läski kiekkoon? Saako Fatty stripperiä järkevästi mistään?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Minä tein tällä https://r2-bike.com/SUN-RINGLE-Tubeless-Rim-Tape-78-mm
26" DT:n kiekko tosin, mutta samanlainen kai se vanne muuten on kehämittaa lukuunottamatta. Sopiva juuri ja juuri kevennysaukot peittävä heijastinnauha tms. alle.
Ihan järkevästi meni mun mielestä kun tilasin ihan pääkallopaikalta. 28.8. tilaus, maksu paypalilla. 30.8. lähti paketti matkaan, 4.9. tuli ilmoitus että tulossa tullattavaa kamaa, tullauksen sai tehtyä Oma posti appiksen kautta nopeasti ja 16.9. oli paketti haettavissa. Tilasin "stealth works" kitin, jossa tuli mukana kaksi paria lateksinauhaa, tubeless-venat ja yksi pari 3M vannenauhaa joka näyttää päivänvalossa mustalta, mutta heijastavat pimeällä. Lisäksi tilasin 1 parin normaalia vannenauhaa. Tuotteet yhteensä 60 USD, kuljetus 19 USD ja tullit 20€. Asennus oli superhelppo ja ilmat pysyneet hyvin sisällä, mutta täytyy kyllä sanoa että sen ylimääräisen lateksin leikkely oli vähän kotikutoisen oloinen operaatio..
edit: tuolta näyttäis saavan nopeammin itse fattystripperit, se vannenauha + venat pitää sit kehittää vielä jostain https://www.justpedal.nl/en/rim-tape...trips-set.html
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Samat kokemukset ja samanlaisen setin tilasin omaan paksuuni tuossa nelisen vuotta sitten. Vaimo on jalkahoitaja ja hänen kauttaan tukusta tilaamallani ns. kirurgin veitsellä ylimääräiset lateksit lähtee helposti pois kun fillari on korjaustelineessä, venyttää toisella kädellä nauhaa ja samalla pyörittää vannetta hitaasti. Tulee siistiä jälkeä ja tarkka leikkuujälki. Vastaavantyyppinen sapeli tässä https://urly.fi/2Px3
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Riittää luistelu ja meinasin hommata ekakertaa piikkipyörät FE11:een ja paria vaihtoehtoa oon miettinyt. Schwalbe Al Mighty ja VeeTire Snow Shoe XL. Hiton kalliita tuntuvat olevan ja nuo löytyisivät kohtuu hinnalla. Löytyykö kokemuksia noista? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin joskus aikaisemmin on noissa Snow Shoeissa ilmeisesti ollut jotain heittoa noissa nastojen koroissa? Al Mightyistä ei ole paljoa tarinaa ollut missään, lienevätkö vielä niin uudet vai kuinka?
Itse olin samassa valinta tilanteessa viime talvena tosin nuo VeeTiret olisin silloin joutunut itse nastoittamaan.
Valitsin nuo AlMightyt. Tosin ensimmäiset fat nastarenkaat itsellä joten vertailua noiden välillä en voi suorittaa.
AlMightyt ovat tosin painavat, 1800 g mutta itselläkin ne ovat tuossa FE11:ssa joten paino ei ainakaan itseä ole haitannut. Pito on todella hyvä jäällä ja lumipolanteella. Nastoja ei irronnut yhtään ensimmäisenä talvena tosin ajot oli tuollaista setämies ajelua. Ääntä löytyy kyllä ihan riittävästi esim. sulalla pinnalla alikulkukäytävään ajettaessa. Mielestäni laadukas rengas. Suosittelen kyllä.
Mitäs kumia arvon raati on laittanut alle xc-tyyppiseen rymistelyyn täysjäykällä luomulla kun 26" 4.8JJ näyttää olevan historiaa?
Mitä ihmettä? Minne Jumbo on kadonnut?
Ei kait se minnekään ole kadonnut muuta kuin saatavuus on erittäin huono. Schwalben sivuilta kuitenkin löytyy ja useampi nettikauppa lupailee saatavuutta 1-2kk päähän.
Tarkennetaan siten, että onko suositella JJ 4.8" tyyppistä rengasta xc-rymistelyyn ko. renkaan heikon saatavuuden vuoksi.
Hüsker Du? Ei ole omia kokemuksia, mutta ilmeisesti hyvä. Iso Knardi on myös mahtava. En tiedä saako nuitakaan
Barbegazi. Kai sitäkin vielä 26" koossa tehdään.
En kyllä tiedä mitä on XC ja rymistely.
^^^ Ison Knardin valmistus tais loppua jo joku vuosi sitten.
Älä itke ruma lapsi, ota rusina.
No eipä tietenkään. Terrene Cake Eater voisi olla sitte, mutta saako sitäkään mistään 26x4.6" koossa ilman piikkejä.
Mistä lie johtui, mutta kun yritin puhelimella muokata aiemmin lähettämääni viesti, niin viesti katosi kokonaan... joten tämä uudelleen
Tätä ketjua tullut nyt selattua noin 200 sivua taaksepäin ja siltikään en meinaa keksiä sopivaa rengasta talveksi. Ajelut tulee sijoittumaan aika paljon järven jäälle. Varsinkin alkutalven peilijäät ja liukkaat veden peittämät kevät jäät aiheuttaa sen, että oltava mallia nastat.
Hinta saisi olla alle 150€/kpl.
Alla tämän hetken vaihtoehdot:
Vähän käytetyt Dillinger 5, 90€/kpl
Al Mighty, 146€/kpl
https://www.bike-discount.de/en/schw...e-folding-tire
Snowshoe, 140€/kpl
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ke-nastarengas
Kommentteja odotellen, kiitos
^foorumisoftassa on bugi, jonka takia mobiililaitteella muokatut viestit häviää.
Kyllä mä noista nuo Schwalbet ottaisin. Itsellä ei Veetireistä kovin hääppöiset kokemukset ole. Dillingerit oli joskus, mutta niiden pito peilijäällä ei kovin erikoinen ole, tais olla kyllä neloset.
Ne ei katoa, jos painaa alalaidasta full site nappia, eli vaihtaa mobiiliteeman pois. Aina ei vaan jaksa ja tuon vuoksi tulee perättäisiä viestejä.
Schwalbe Al Mighty nastoilla (26x4.8”) tarjouksessa Halpa-Hallissa 149 e kpl 1.11. saakka, uutiskirje tilaamalla vielä -10% pois. Tilasin parin nyt talveksi, toivotaan että on hyvät renkaat ja jäinen talvi.
https://www.halpahalli.fi/al-mighty-fatbike-nastarengas-26-x-4-80.html
Kiitos Halpa Hallin Vinkistä, juuri pistin itsekkin renkaat sieltä tilaukseen.
Kokemuksia vain Jumbo Jimeistä ja nyt Surlyn Lou & Bud combosta, mutta jälkimmäistä voi kyllä suositella jos ajelee vähänkin enemmän lenkkipolkuja vaikeammassa maastossa. JJ on asfalttisiirtymillä oikein kiva ja pärjää yllättävän hyvin märässä lehti/juurakkomaastossa mutta L&B toimii kyllä selvästi paremmin. Ainakin omassa ajossa painaa vaakakupissa enemmän pito kuin rullaavuus, vaikkei sekään mitenkään surkea noissa ole. Budin laitoin (vahingossa) cornering -moodiin ja Loun (tarkoituksella) propulsioniin, mutta nyt valinta tuntuntu oikealta. Märässä juurakossa pari kertaa meinannut lähteä eturengas alta, mutta takana pito riittänyt hyvin. Saa nähä miten talvella toimivat, veikkaan että paremmin kumminkin kuin JJ:t.
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Tuo Halpahallin vinkkaus oli tosi hyvä, kiitoksia @moukari. Tuossahan sai varmasti hyvät piikkipyörät tosi edullisesti, piti itsekkin pari laittaa tilaten.
Tuota Addix- seosta ei ole pidetty erityisen hyvin kylmiin olosuhteisiin sopivana. Siinä mielessä ei ehkä paras valinta talvikumin matskuksi. Vanha Pacestar olisi ollut varmempi.
Välikausirenkaassa Addin- Speedgrip on kyllä hyvä ja pitää selvästi paremmin märillä kallioilla ja kivillä verrattuna Pacestariin.
Itse en ole lumikelillä havainnut Addixis seoksessa suurempia eroja pacestariin paitsi kovalla pakkasella pacestar tuntui rullaavan paremmin, mutta niihän se teki muillakin keleillä ja kovalla pakkasella lumella ero korostuu. Kaiken kaikkiaan erot luokkaa ei mitään väliä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit