GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 357 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 257 307 347 355 356 357 358 359 367 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.681 - 10.710 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    pidin jo yli 60ekuu maksavia maantiepyörän tubeles renkaita hintavina, ostin kumminkin.
    ostokseni osoittautuikin halvaksi.
    No niin ne olikin hintavat, tuossa läskipyörän 26x4.8" nastarenkaassa on kumminkin materiaalia hieman enemmän.

Johnny 5 lähetys saapui, olihan niitä heti koitettava pyörään, näppituntumalta huomattavasti pehmoisempaa kumia kun bulldozer, josko tässä olisi semmoiset ympäri vuoden gummit.
    vanteelle meni näppivoimin helposti. 0.5bar paineella 119mm leveät sivunappuloista,vanteena mulefut 80.
    Pyörä silverback scoop single kokoa XL ,keula nouto 120mm, pelivaraa jäi halkaisiassa etusormen paksuuden verran.

Metsään ei vaan pääse ennen ensi viikkoa...

Noi toimii hyvin myös nastoitettuna, tarvii vaan puhdistaa reiät ennen nastoitusta.

Varmaan olisi oivat nastoillakin, minä meinasin jättää nastoittamatta, enemmän on hakusessa ympäri vuoden pitävä ja kantava rengas, snowshoe XL nastarenkaat minulla jo on pari talvea ollut mutta kokeilen nyt mennä näillä.
    Sikäli yllätys että äsken menin talliin laittamaan litkut renkaisiin ,mokomissa oli vieläkin ihan ajettavan verran painetta sisässä.

Tässä on nyt viimeiset kolme vuotta pyöräily noin tunnin lenkkejä Kona Wo-fatbikella, jossa Jumbo Jim renkaat. Ajo 90 % asfalttia eli ei olla ihan siellä pyörän mukavuusalueella. Olen asioista mitään tietämättä aina kiskonut jopa 3 Mbar paineita renkaille , vaikka nyt katselin ettei edes ihan niin isoja saisi laittaa ainakaan renkaan merkintöjen puolesta. Liekkö pumppu huijannut vai mitä kun ei ole ongelmia tullut, parhaiten kuitenkin ihan kivikovana mielestäni rullaa asfaltilla.

Onkohan miten helppo rasti vaihtaa tähän ns. normileveyden vanteet ja renkaat, vai kannattaako suoraan miettiä pyörän vaihtoa? Pyöräily minulle pääosin kuntomielessä lyhyitä stinttejä ja kauppareissuja, joten en raaskisi toista pyörää hommata. Jos ns. normirenkaat saisi kohtuu rahalla (200-300 € max) niin olisiko vinkata, mitä kannattaisi metsästää? Pyörien huollosta en tiedä (vielä) mitään Kuitenkin aina kesäisin tämän surruttelu fättirenkailla hieman riepoo ja miettii, miten ripeämmin liikkuisi semmosilla kapoisemmilla "normaaleilla" renkailla.

Ei se kyllä sen ripeämmin kulke. En minä ainakaa huomaa eroa. Ehkä sen mittarilla näkis.
    Litkuta renkaat niin sen huomaat.

Kiekot joutui rakentamaan ite tai rakennuttamaan. Kaupasta et saa valmiita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Ei se kyllä sen ripeämmin kulke. En minä ainakaa huomaa eroa. Ehkä sen mittarilla näkis.
    Litkuta renkaat niin sen huomaat.

Kiekot joutui rakentamaan ite tai rakennuttamaan. Kaupasta et saa valmiita.
    Samaa mieltä.
    Jumbo Jimit liikkuu hyvin tiellä täyteen pumpattuna.
    Uudet kiekot ja nopeat renkaat iso satsaus.

Jo vähän paitsioon jäänyt 29+ formaatti on myös toimiva sekakäytössä.
    Rullaavuudessa ei mielestäni isoa eroa. (Maxxis Cronicle)

Surly Budia ois nyt pitkästä aikaa saatavilla:
    https://www.bike24.com/p2374090.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MSivanen Katso viesti
    Tässä on nyt viimeiset kolme vuotta pyöräily noin tunnin lenkkejä Kona Wo-fatbikella, jossa Jumbo Jim renkaat. Ajo 90 % asfalttia eli ei olla ihan siellä pyörän mukavuusalueella. Olen asioista mitään tietämättä aina kiskonut jopa 3 Mbar paineita renkaille , vaikka nyt katselin ettei edes ihan niin isoja saisi laittaa ainakaan renkaan merkintöjen puolesta. Liekkö pumppu huijannut vai mitä kun ei ole ongelmia tullut, parhaiten kuitenkin ihan kivikovana mielestäni rullaa asfaltilla.

Onkohan miten helppo rasti vaihtaa tähän ns. normileveyden vanteet ja renkaat, vai kannattaako suoraan miettiä pyörän vaihtoa? Pyöräily minulle pääosin kuntomielessä lyhyitä stinttejä ja kauppareissuja, joten en raaskisi toista pyörää hommata. Jos ns. normirenkaat saisi kohtuu rahalla (200-300 € max) niin olisiko vinkata, mitä kannattaisi metsästää? Pyörien huollosta en tiedä (vielä) mitään Kuitenkin aina kesäisin tämän surruttelu fättirenkailla hieman riepoo ja miettii, miten ripeämmin liikkuisi semmosilla kapoisemmilla "normaaleilla" renkailla.
    Ei kannata vaihtaa. Mun mielestä Jumbo Jimit rullaavat jopa paremmin kuin kapeammat maastorenkaat. 1 bar maksimissaan asfaltille. Tässä vielä rengastesti, josta pääsee vertailemaan muihin vastaaviin kumeihin: https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews/schwalbe-jumbo-jim-liteskin-2016

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    Onkohan Johnny 5 sitten 80mm vanteella samankokoinen kuin JJ 4.8"? Aito 5.0" rengas kun tuskin mahtuu tuohon Whiteen taakse.
    Itse itselleni vastaten, mahtuihan se. Selvästi Dunderia ja JJ:tä isompi rengas leveydeltään ja profiililtaan. Yön yli venyneenä ehkä pari - neljä milliä tilaa chainstayn vasemmalla puolella, rattaiden puolella hieman enemmän tyhjää. 100mm vanteella tuskin mahtuisi pyörimään. Talviajossa tuskin ongelma, kesällä miettisin järkevyyttä. Pitänee laittaa kuitenkin suojateipit tuonne.

Renkaan kumi vaikuttaa myös hieman 45NRTHia tahmeammalta näppituntumaltaan, ehkä ilman nastojakin löytyy enemmän pitoa vaikkakin enemmän se kantavuus ollut Dunderin kanssa haasteena, kun rengas on sen verran alimittainen.

Onpas nyt huonosti muhkumpaa 4.8" tarjolla. Kiinnostelisi Lou&Bud, mutta Lou näyttäisi olevan lopussa kaikkialta. Piti hankkia FBF & FBR Minionit ettei jää kokonaan ilman, mutta vähän epäilyttää miten toimivat lumessa. Tosin viime talvi meni JumboJimeillä oikein hyvin paksummassa hangessakin. Johnny 5 kiinnostelisi myös, mutta ei taida mahtua Beargrasen runkoon :/ 45NRTH:n Hüsker Dü:t kiinnostelis kanssa mutta eipä niitäkään näytä olevan missään.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

Onko mitään erityistä nounouta talvikelpoiseksi renkaaksi? Tietenkään ei saa olla semislick tai liian tiheällä kuviolla mutta noin muuten. Tällä hetkellä Big Daddyt jotka ovat aivan älyttömän huonosti rullaavat melkein joka pinnalla.

Mite ois tuo uus schwalbe al mighty?
    Ainaski takarenkaaksi. Eteen passaa vain Surly bud mikäli ei ole nastojen tarvetta

Mä nastoitin oman budin. Ehkä satakunta nastaa, siitä ei etunen parane

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Mä nastoitin oman budin. Ehkä satakunta nastaa, siitä ei etunen parane
    Mulla on useamman vuoden juuri itse nastoitettu Bud toimittanut etureunaan virkaa ja tosiaan on erittäin hyvä ollut kaikin puolin. En näe syytä muuta kokeilla.

Bud tuli eteen ja johnny5 taakse. Pikasesti testailtuna tuntus aika hyvältä, pitoa on. Ei mitenkään merkittävästi hitaammilta tunnu jumbo jimeihi verrattuna. Litkutettu on.

^ Maastossa varmasti paremmat ja toimivat paremmin laajemmalla painealueella. JJ on aika tarkka paineesta ja pompottava maastossa, jos optimoi paineita kovalle alustalle. Ei taas oikein kestä löysillä paineilla ajoa. Lisäksi Bud on talvella ässä kovassa vauhdissa ja mutkaisilla baanoilla, ei lipsu kuten JJ. Erinomainen valinta.

Loun metsästys jatkuu. Lähimmäksi on nyt päässyt Justpedal.nl, jonka verkkokaupan mukaan pitäisi pystyä tilaamaan toimittajalta mutta enpä viitsi ottaa riskiä toimitusaika onkin ~6kk. Kaikkialla muualla sanotaan vaan että loppu ilman tilausmahdollisuutta.

https://www.justpedal.nl/en/tires/59...ck-120tpi.html
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Loun metsästys jatkuu. Lähimmäksi on nyt päässyt Justpedal.nl, jonka verkkokaupan mukaan pitäisi pystyä tilaamaan toimittajalta mutta enpä viitsi ottaa riskiä toimitusaika onkin ~6kk. Kaikkialla muualla sanotaan vaan että loppu ilman tilausmahdollisuutta.

https://www.justpedal.nl/en/tires/59...ck-120tpi.html

https://www.bcsport.no/en/surly-bike...8-120tpi-black

Harmittaa vähän kun Lousta ei ole kokemusta. Olen kuitenkin sitä mieltä että Johnny 5 voisi olla parempi valinta takarenkaaksi kun se kuitenkin rullaa isojen nappuoloittensa varassa melko hyvin, on samankokoinen ja tuntuinen Budin kanssa, pitoa on hyvin ja niitä taitaa kuitenkin saada. Välikelin renkaina minulla siis Bud ja Johnny 5.

Piti hankkia FBF & FBR Minionit ettei jää kokonaan ilman, mutta vähän epäilyttää miten toimivat lumessa.
    Mun kokemus noista on, että alamäetkin saa polkea seisten. Tämä siis kesäkeleillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Tuomenpuro Katso viesti
    Whoa, kiitos! Laittelin turskille mailia että miten onnistuu toimitus kun en löytänyt kv-toimituksesta erillistä mainintaa vaikka maavalinnan pystyikin tekemään Suomeksi. Pyysin myös varmistamaan että niillä oikeasti on ihan omassa varastossa noita
    Edit: Norjasta tuli vastaus että kyllä löytyy ja toimitus onnistuu. Tilaus lähti heti!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mun kokemus noista on, että alamäetkin saa polkea seisten. Tämä siis kesäkeleillä.
    Joo ei olleet nämä ykkösvalinnat itsellenikään, mutta oli riskienhallinan kannalta pakko-ostos ettei kokonaan jää ilman. Tosin Budejahan löytyy ja eri foorumeiden mukaan Bud/Bud combo on koettu ihan toimivaksi setiksi. Luulen että omiin ajoihin riittää Bud takana kun viime talvi meni Jumbo Jimeillä hyvin, jotka kuulemma ei toimi ollenkaan mudassa tai lumessa. Onneksi luin nämä foorumitotuudet(tm) vasta jälkikäteen, en olis ehkä uskaltanut niillä ajaa ollenkaan.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Edit: Norjasta tuli vastaus että kyllä löytyy ja toimitus onnistuu. Tilaus lähti heti!
    Norja ei sitten ole EU:ssa. Ettei tullimaksu yllätä.

viime talvi meni Jumbo Jimeillä hyvin, jotka kuulemma ei toimi ollenkaan mudassa tai lumessa. Onneksi luin nämä foorumitotuudet(tm) vasta jälkikäteen, en olis ehkä uskaltanut niillä ajaa ollenkaan.
    Joo, no saman lähteen mukaan D5:t on lumella luokattomat. Pari talvea menty ja ainakin täällä Helsingissä ovat toimineet ihan ok. Ehkä joku muu toimii paremmin, mutta noi rullaa ihan ok ja kulkee vielä lumellakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Norja ei sitten ole EU:ssa. Ettei tullimaksu yllätä.
    Juu ei tullut yllätyksenä se taas mikä oli pieni yllätys, oli se, että laskussa oli Ruotsin VAT-koodi ja paketti tuli sieltä. Ruotsihan taas kuuluu EU:n eikä erillistä kulutusveroa tarvinnut maksaa. Saisi jokut UK pyöräliikeet (ei kuulu enää EU:n koska Brexit) tehdä samoin jonkun Saksalaisen bulvaanifirman kautta että voisi sieltäkin jatkaa tilailuja. Oli kyllä tosi nopea toimitus kun torstaina lähti tilaus ja tänään toi UPS ovelle. Kuljetuksen hinta oli muuten 8€ UPS:a, vrt Foxcompin 7.9€ toimituskulu noutoautomaattiin Turusta lähetettynä.. Hyvä löytö tämä https://www.bcsport.no/ kyllä, voi suositella.

Decision, decisions… tein rengasinventaaria syksyä ja talvea varten ja kas… mullahan on pakasta revityt kakunsyöjät nastoilla koossa 26x4.6”. Nyt ollut pari talvea alla D5:t samassa koossa. Olisko järkeä vaihtaa vai pysyä tutussa?

Paljonko noissa 4.8" ja 4.4" JJ on eroa leveydessä 80mm vanteella?
    Tuli ostettua kun halvalla sai, ja mittasin että hyvin mahtuu rungossa pyörimään. Hankaa kuitenkin ketjuun kahdella pienimmällä vaihteella (3x7) ja eturattaat eivät ole vaihdettavissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Paljonko noissa 4.8" ja 4.4" JJ on eroa leveydessä 80mm vanteella?
    Tuli ostettua kun halvalla sai, ja mittasin että hyvin mahtuu rungossa pyörimään. Hankaa kuitenkin ketjuun kahdella pienimmällä vaihteella (3x7) ja eturattaat eivät ole vaihdettavissa.
    Omissa mittauksissa viime talvena isompaan suuntaan päivittäessä 10,4cm vs 11,2cm eli vajaa sentti Mulefut 80 SL kehällä.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Mulla näytti samalla kehällä nappulasta 113 mm ja 106 mm. Nuo tosin ovat vanhat pacestar-versiot.

Mitäs toi duden vakio rengas/vannekombo , onnistuuko tubeles kohtuuvaivalla ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Mitäs toi duden vakio rengas/vannekombo , onnistuuko tubeles kohtuuvaivalla ?
    Onnistuu. Teippaat vanteet ja laitat tubeles ventiilit ja avot.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •