HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 383 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283 333 373 381 382 383 384 385 393 433 483 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.461 - 11.490 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #11461
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Force & Garbaruk myös toimii.

  2. #11462
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Reilun puoli vuotta ajanut nyt uudella Cruxilla pääasiassa hiekkateitä. Tästä ei voi sanoa että mukava peli. Pyörä on käytännössä maantiepyörä johon menee leveetä kumia. Nopee, kisanen, ehkä hieman vihanen. Sopii mulle, mutta mukavaksi tätä ei voi sanoa. Mukavuuden tähän varmaan voisi tehdä +40mm kumeilla ja matalilla paineilla.

    Ensikosketus myös sähkövaihteisiin, toimii kuin ajatus, mutta väitän, että mekaaninen on "sulavampi" vaihtamaan. Plus tykkään Shimanon mekaanisissa siitä, että vaihdetta voi vaihtaa nopeasti pienemmälle 2-3 ratasta isolla vivun liikkeellä. Sähkösissä näissä tarpeissa joutuu näppäilyhommiin. Kokonaisuudessaan kuitenkin, sähköt on paremmat. Mm dropeilta ajaessa vaihaminen huomattavasti mukavampaa.

    Contenttia:

    Crux 54, Easton EC90 sl kammet, wolftoothin 42 ratas, takana 11-40 XT pakka. GRX di2 ja kiekkoina Newmen Gen2 puolattuna sapim cx rayllä mcarbonin jollekkin keventelykehille. Painoa xtr polkimien ja pullo/garmin telineiden kanssa 7,8 kg.


  3. #11463
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Plus tykkään Shimanon mekaanisissa siitä, että vaihdetta voi vaihtaa nopeasti pienemmälle 2-3 ratasta isolla vivun liikkeellä. Sähkösissä näissä tarpeissa joutuu näppäilyhommiin.
    Asetuksia muuttamalla Di2 saa vaihtamaan 2, 3 tai vaikka koko pakan kun pitää nappia vähän pidempään alhaalla.

    Hieno peli! Miten leveä rengas Cruxiin nykyään mahtuu?

  4. #11464
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Ensikosketus myös sähkövaihteisiin, toimii kuin ajatus, mutta väitän, että mekaaninen on "sulavampi" vaihtamaan.
    Varsinkin kun ajelee sähkövaihteisen perässä, tulee välillä sellainen vaikutelma, että vaihtaminen on nopeaa mutta jotenkin väkivaltaista. Kuulostaa varmaan pahemmalta kuin on ja tuskinpa siitä mitään käytännön haittaa on kuitenkaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #11465
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Olen kai tämän jossain ketjussa kertonutkin: jonkun Belgian kevätklassikkokisan aikana Magnus Bäckstedt - joka mielestäni on ehdotonta ykkösluokkaan Eurosportin asiantuntijakommentaattorina - mainitsi ettei henkilökohtaisesti oikein tykkää sähkövaihteista ja että ne ovat yksi syy kisoissa yllättävän usein nähtyihin pyörän vaihtoihin.

    Moottori suorittaa vaihdon niin suurella voimalla että se voi tietyissä tilanteissa vääntää korvaketta juuri sen verran että tulee ongelmia eikä hienosäätö kesken kisan riitä eikä ehkä onnistukaan.

    (Voi toki olla ettei meistä kukaan pyöritä kampia semmoisella voimalla vaihtoa tehdessään että seuraus voisi olla sama kuin prokuskeilla...)

  6. #11466
    K.Kuronen Guest
    ^Itse en tietoisesti yleensä kevennä vaihtaessani, eivätkä vaihteet rusahtele hirveän usein. Oletan keventäväni oikea-aikaisesti, vaikka toiminto ei olekaan tietoinen, sillä olen vaihtanut monta kertaa ja säätänyt vaihteet itselleni sopivaksi.

    Tenniksessä, jalkapallossa, jääkiekossa ja monessa muussa lajissa nähdään uskomattoman tarkkoja ja nopeita aivojen suorittamia laskutoimituksia ja toimintojen ajoituksia muuttuvassa tilanteessa. Miksi näin ei olisi pyöräilyssä vaihteita vaihtaessa.

  7. #11467
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Varsinkin kun ajelee sähkövaihteisen perässä, tulee välillä sellainen vaikutelma, että vaihtaminen on nopeaa mutta jotenkin väkivaltaista.
    Shimanolla on ne viisi eri nopeutta vaihtamis tapahtumaan. Käytän niistä keskimmäinen eli normal. Kokeillut myös seuraavaksi nopeinta eli fast. Sitä voisi ehkä omalla ajotavallani kuvata väkivaltaiseksi. Vaihtamisnopeus, kampinopeus ja "kevennys" eivät olleet jotenkin synkassa.

  8. #11468
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Koska huippupyöräilijät eivät ole valikoituneet lajiinsa ensisijaisesti hienomotoristen kykyjensä perusteella?

    Myönnän että Bäckstedin kertoma olisi jonkun fillarifoorumisen esittämänä ollut minusta pelkkää hölynpölyä.

  9. #11469
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Sellainen fiilis itsellä, että mekaaninen vaihto "joustava/pehmeä" , ja elektronin täsmällinen ja lyhyt. Mekaanisessa pidempi käden liike jotenkin vielä korostaa tunnetta, joskus tuntuu ihan kuin vaihtoliikkeellä nostaisi ketjua seuraavalle rattaalle. Itse vaihtotapahtuman ero taitaa olla jotain 0,1 sek riippuen vähän merkistäkin

    Kuulemma pro teamit lähes ensi töikseen vaihtaa kaikki vaihtajankorvakkeet vahvempiin. Kuulostaa aika loogiselta, eli jos pyöräilijä kaatuu niin matka ei ainakaan keskeydy siihen korvake vääntynyt tai antanut periksi.

  10. #11470
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.402
    Jos ruuvaat akkukoneella momentilla puuhun niin riippuen puun kovuudesta kanta voi mennä liian syvälle, jäädä sopivalle korkeudelle tai liian ylös. Käsin ruuvaamalla saat kannan jäämään sopivalle korkeudelle.
    Samoin sähkövaihtaja siirtää ketjua sille annetun käskyn mukaisesti välittämättä käytetystä voimasta, kampinopeudesta ym joten voi se ainakin teoriassa vääntää korvaketta jos voimaa on.
    Eturattaiden kohdalla Shimano suosittelee käytettäväksi sen omia rattaita. Toisten valmistajien rattaat eivät välttämättä kestä vaihto tapahtumaa. En sulje pois sitä vaihtoehtoa että suositus on kauppapoliittinen.

  11. #11471
    Kyllä nyt sitten taloja rakentamaan ruuvimeisselillä

  12. #11472
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Miksi pitäisi? Minusta tuo oli hyvä vertaus vakioidusta vääntömomentista ja sen vaikutuksista. Samaa harmittelin kun terassia laajensin.
    Pistin momentin täysille, ja sormella säädin ruuvinkannat samaan syvyyteen.

  13. #11473
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Tohon on saatavilla ihan syyvyyden rajoittimia.

  14. #11474
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Eipä ammattimiehet miehet rajoittimia tai momentteja säätele, sitä vaan ruuvataan!

  15. #11475
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    No ei niin. Eikä kyllä pyörässäkään, oma käsi sanoo click kun tarvittava momentti on saavutettu.

  16. #11476
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Onks kellään gravelii?

  17. #11477
    F. Kotlerburg Guest
    Meni jo muodista.

  18. #11478
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Jos meinaa kevällä 23 ajella, niin joko alkaa olla kiire tilaamisen kanssa? Jos itse haluaa valita värit ja osat.

  19. #11479
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Jos meinaa kevällä 23 ajella, niin joko alkaa olla kiire tilaamisen kanssa? Jos itse haluaa valita värit ja osat.
    Voipi pian tulla kiirus, jos pitää valita jotain muutakin kuin pelkkää kokoa.

  20. #11480
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    Täälläkin käsi sanoo "Klick" vaikka avaimen omistaakin, seikka jota ei yleensä muista.

  21. #11481
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onks kellään gravelii?
    On, tuutko hakee?

  22. #11482
    jos laittaa tällä viikolla sähköpostia firman toimarille niin ehkä saa naksumattoman ohjainlaakerin greiveliin 2023

  23. #11483
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    ^
    Tyhmä kysymys tai sitten minulta on mennyt jotain ohi, mutta kysyn kuitenkin:

    Eikö se laakeri olisi helpompi ostaa vaikka kaupasta kuin kysellä firman toimarilta? Epäilen että jos kyselisin oman työpaikan/firman toimarilta niin en saisi ikinä laakeria, edes naksuvaa.

  24. #11484
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Sama juttu, laakereita löytyy puodista eikä toimareilta.

  25. #11485
    Onko porukoilla mitä mielipidettä Kona Rove LTD pyörästä? Osa foorumilaisista hehkuttaa teräsrungon puolesta ja osa taas vastaan. Itseäni on alkanut kiehtoa teräs runkomateriaalina hiilikuidun sijaan. Olisiko tuollainen Kona Rove järkevä pyörä kun ajot olisivat soratie/asfaltti sekoitusta ja ehkä myös poluilla ajoa. Vai olisiko järkevämpää sijoittaa hieman enemmän ja ostaa Kiinan hiilikuitu graveliin?

  26. #11486
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    ^Rove on hieno ja järkevä valinta. Ostaisin itsekin jos tarvitsisin.

  27. #11487
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    Rove LTD ilman muuta, ehkä teräs ei paras mutta on siinä jotain ainakin bulkkikuituisiin verrattuna!

  28. #11488
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Nykyinen Rove L TD on hieno. Mekaaniset levarit tosin. Sutra LTD?

  29. #11489
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Nykyinen Rove L TD on hieno. Mekaaniset levarit tosin. Sutra LTD?
    Tiedoissa kyllä sanotaaan, että hydrauliset levarit löytyy.

  30. #11490
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Kappas joo, sekoitin DL. Aina parempi! Shimanon GRX 400/600 ei ole omaan mieleen, mutta se on sitten makuasioita.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •