ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 379 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 279 329 369 377 378 379 380 381 389 429 479 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.341 - 11.370 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #11341
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Onkohan muuten Al grailin ja grizlin rengastilassa eroa, jos ajattelee talven nastatengas vaihtoehtoja?
    Grail AL/CF: 42mm
    Grizl CF SLX: 50mm
    Grizl CF SL: 50mm

    https://www.canyon.com/fi-fi/support...on-frames.html

    Grizl on kyllä niin tasapuolisesti Grailia parempi että enpä ihmettelis vaikka jälkimmäinen poistuisi kohtsillään valikoimista kokonaan.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  2. #11342
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Grail AL/CF: 42mm
    Grizl CF SLX: 50mm
    Grizl CF SL: 50mm

    https://www.canyon.com/fi-fi/support...on-frames.html

    Grizl on kyllä niin tasapuolisesti Grailia parempi että enpä ihmettelis vaikka jälkimmäinen poistuisi kohtsillään valikoimista kokonaan.
    Niin millä se paremmuus mitataan sitten kaikilta osin. Pelkällä rengastilalla vai?

    Varmaan käyttötarkoituskin ratkaisee aika paljon? Jos viihtyy paremmilla teillä ja assullakin niin veikkaisin Grailin olevan miellyttävämpi ajettava. Onhan tuo Grizl hyvällä pinnalla vähän vähemmän herkkä ja tunnokas ajaa.

  3. #11343
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Grailin kaupallisuus kärsii valtavasti tuosta kaksitaso-ohjaamosta. Veikkaan, että myyntimäärät olisi helposti tuplat ilman tuota ratkaisua. Tai vaikea sanoa, kun ei noitakaan ole myydä asti

  4. #11344
    F. Kotlerburg Guest
    Sekin on varmaan näin. Varmaan jossain vaiheessa nähdään tavanomaisempia ratkaisuja siinäkin mallistossa tai sitten Ultimaten tyylinen integroitu.

  5. #11345
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^Näin veikkaan itsekin, jos Grailista uusi malli tulee.

  6. #11346
    F. Kotlerburg Guest
    Niin luulisi, että tuo ihan kannattava malli on Canyonille ollut. Jos Graili uudistuu niin eiköhän se kaikkineen mene aerompaan suuntaan. Nehän ne nyt hypessä ovat.

  7. #11347
    Aerosta puheen ollen, mitäs kaikkia tavisten budjettin sopivia aero-graveleita löytyy? 3T Exploro perusmalli Rival 1x11 - kamoilla on reilu kolme tonnia, Cervelo Aspero Apex-hiluilla kai samassa hintaluokassa mutta mitäs muita?

  8. #11348
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Grailin kaupallisuus kärsii valtavasti tuosta kaksitaso-ohjaamosta. Veikkaan, että myyntimäärät olisi helposti tuplat ilman tuota ratkaisua. Tai vaikea sanoa, kun ei noitakaan ole myydä asti
    Mikäs on ollut peruste Grailin kaksitasohässäkälle? Siis muukin kuin pakko keksiä jotain erilaista?

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  9. #11349
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^Kai sillä jotain mukavuutta haettiin ja varmaan saatiinkin.

  10. #11350
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Mikäs on ollut peruste Grailin kaksitasohässäkälle? Siis muukin kuin pakko keksiä jotain erilaista?

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
    Se joustaa reilusti yläotteelta, jonkin verran kahvoilta ja on jäykkä dropeilta. Itse olen tykännyt systeemistä kovasti erityisesti maantiekiekoilla&kumeilla. Paskimmatkin asfalttiosuudet menevät siedettävästi yläotteelta ajellessa. Lisäksi dropeilta saa todella tukevan otteen, kun peukalot voi tukea siihen alatasoon.

  11. #11351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin millä se paremmuus mitataan sitten kaikilta osin. Pelkällä rengastilalla vai?

    Varmaan käyttötarkoituskin ratkaisee aika paljon? Jos viihtyy paremmilla teillä ja assullakin niin veikkaisin Grailin olevan miellyttävämpi ajettava. Onhan tuo Grizl hyvällä pinnalla vähän vähemmän herkkä ja tunnokas ajaa.

    Kyllähän rengastila jo melkein itsessään riittäisi putsaamaan pöydän. Naulan arkkuun lyö kumminkin täysin naurettava kaksitaso-ohjaamo. Mullan arkun päälle taas tuo se, että Grailille ei tule jäämään elintilaa Canyonin mallivalikoimassa. Jos vauhdikkuutta haluaa, Endurance ja Inflite pesee Grailin mennen tullen ja Grizl hanskaa raffimman ajon. Palataan parin vuoden päästä asiaan niin näette kristallipalloni erehtymättömyyden.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  12. #11352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dejavu Katso viesti
    Canyonin sivuilta ainakin mainitaan, että säädöt ja koeajo kuuluu toimitukseen:

    ”Kaikki Canyon-pyörät ovat täysin koottuja, säädettyjä ja asiantuntija-mekaanikkojen koeajamia. Kuljetusta varten irrotamme joitakin komponentteja, kuten kiekot, satulatolpan, polkimet ja ohjaustangon, ja kiinnitämme ne turvallisesti pyöräsi runkoon.”
    Kahden Canyonin kohdalta kokemukset ihan ok. Eka tuli hyvissä säädöissä mutta jälkimmäisessä jarrut tuntuivat vähän löysiltä ja vein aspaan soittamisen jälkeen valtuutetulle Canyonin huoltokumppanile Haagan pyörähuoltoon, jossa laittoivat kuntoon nopeasti. Muuten kasaaminen sujui hyvin, ainoa haaste oli dork discin poistaminen ns epätyylikäästi kun ei ollut sopivaa pakka-avainta hyllyssä.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  13. #11353
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Stevie, jotenkin aero ja gravel sopii samalla lailla yhteen kuin hernekeitto ja mansikka.

  14. #11354
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Aerosta puheen ollen, mitäs kaikkia tavisten budjettin sopivia aero-graveleita löytyy? 3T Exploro perusmalli Rival 1x11 - kamoilla on reilu kolme tonnia, Cervelo Aspero Apex-hiluilla kai samassa hintaluokassa mutta mitäs muita?
    En tiedä onko miten tunnelitestattua aeroa ja en oikeastaan tiedä pyörästä muutenkaan oikein mitään, mutta tämmöiseen törmäsin eilen ja runko näyttää ainakin aerodynaamiselta. Ja ei tuo nyt pahasti ole hinnoiteltukaan, jos tuohon vaihtaa vaikka zipp 303s kiekot, niin ollaan vielä alle neljän tonnin.

    https://larunpyora.com/tuote/2022-co...2030%2C%202022

  15. #11355
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Swisssiden mukaan Asperossa ei pitäisi olla pahemmin aero-muotoilua:

    "This is also because the tube profiles of this Cervelo Aspero are not aerodynamically shaped. An ‘aero’ gravel bike would be a lot more sensitive to such mud and dirt with regards to the aero performance."

    Caledoniassa ilmeisesti pitäisi olla ja Aspero mielestäni pitkälti sama runko, mutta kait Swiss side tietää mistä puhuu

    Omalla Asperolla pääsee noin. 40km/h 340 watilla.

    Varmaan 3T tai Ridley johon teettää 40mm leveät Nextien kiekot tai ostaa 3T:n omat.

    Leveillä gummeilla perinteisten aerokiekkojen nopeushyöty on aika pieni: https://www.swissside.com/blogs/news/gravel-report

  16. #11356
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    En tiedä onko miten tunnelitestattua aeroa ja en oikeastaan tiedä pyörästä muutenkaan oikein mitään, mutta tämmöiseen törmäsin eilen ja runko näyttää ainakin aerodynaamiselta. Ja ei tuo nyt pahasti ole hinnoiteltukaan, jos tuohon vaihtaa vaikka zipp 303s kiekot, niin ollaan vielä alle neljän tonnin.

    https://larunpyora.com/tuote/2022-co...2030%2C%202022
    Erikoista, että tässäkin kuitugravelissa on alumiiniset satulatolppa ja ohjaustanko. Luulisi, että nimenomaan gravelissa tärinöiden vaimennus olisi oleellista. Sama juttu esim. kalliimmankin pään Grizleissä, alumiinisella stongalla mennään...

  17. #11357
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Aerosta puheen ollen, mitäs kaikkia tavisten budjettin sopivia aero-graveleita löytyy? 3T Exploro perusmalli Rival 1x11 - kamoilla on reilu kolme tonnia, Cervelo Aspero Apex-hiluilla kai samassa hintaluokassa mutta mitäs muita?
    https://www.bikeradar.com/news/2022-...addict-gravel/

    Scottissa pitäisi olla aerodesignia. Eihän näitäkään kai mistään saa.

  18. #11358
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti
    Erikoista, että tässäkin kuitugravelissa on alumiiniset satulatolppa ja ohjaustanko. Luulisi, että nimenomaan gravelissa tärinöiden vaimennus olisi oleellista. Sama juttu esim. kalliimmankin pään Grizleissä, alumiinisella stongalla mennään...
    Kait kustannuskysymys. Lisäksi tangon muoto on riippuvainen kunkin omista mieltymyksistä, että vaihtaa sitten kuituiseen, kun oikea löytyy. Ei mullakaan ole kolmessa droppitankoisessa missään alkuperäistä tankoa tai satulatolppaa.

  19. #11359
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Swisssiden mukaan Asperossa ei pitäisi olla pahemmin aero-muotoilua:

    "This is also because the tube profiles of this Cervelo Aspero are not aerodynamically shaped. An ‘aero’ gravel bike would be a lot more sensitive to such mud and dirt with regards to the aero performance."

    Caledoniassa ilmeisesti pitäisi olla ja Aspero mielestäni pitkälti sama runko, mutta kait Swiss side tietää mistä puhuu

    Omalla Asperolla pääsee noin. 40km/h 340 watilla.

    Varmaan 3T tai Ridley johon teettää 40mm leveät Nextien kiekot tai ostaa 3T:n omat.

    Leveillä gummeilla perinteisten aerokiekkojen nopeushyöty on aika pieni: https://www.swissside.com/blogs/news/gravel-report
    Niin tuossa testissä taisi olla 40mm kehät? Jos ajattelee korkeuteen mukaan ison renkaan, niin se ero normi kehään jää suht pieneksi sivutuuleenkin. Eli mun mielestä 60mm laippaa ja tosiaan leveää kehää vaan.

    Tästähän se sliksien (ja jopa hitaiden sliksien) käyttö pitkissä gravell kisoissa on pakko johtua. Se aerodraggi merkitsee lopulta enemmän kovaa ajettaessa, mitä renkaan rullaus.

  20. #11360
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    42mm korkeat, leveys 32/24mm. Samat kehät ilmeisesti kuin Dt Swissillä.

  21. #11361
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    LB:llä taisi ainakin olla korkeampaa kehää tarjolla.

    https://www.lightbicycle.com/700C-Gr...nd-gravel.html

  22. #11362
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Keegan Swensonin setup Unboundiin.
    Kaveri on 2021 Usan xco ja short track mestari. Santa Cruz pyöräsponsori, joten
    Stigmata alla. Ei tuossa kauheasti aero-optimointia näy. En tiedä oliko aerotikut kisassa

    Välitys oli 48 x 10-50. Ei käynyt kertaakaan 50:lla ja muutaman kerran toiseksi pienimmällä.
    Varmaan nuo kisat on kärjessä sellaisia, että jos rengas puhkeaa niin aika yksinäinen 10 tunnin tempoajo on tiedossa.



















    Keegan Swenson: Santa Cruz Stigmata – Life Time Grand Prix
    Rank: 1st

    Keegan Swenson’s Santa Cruz Stigmata


    Specs

    • Drivetrain: SRAM Red 48-tooth single ring & 10-50 SRAM Eagle cassette
    • Wheels: Reserve 40/44 with Fillmore valves
    • Tires: Maxxis Refuse 40c with inserts – 28 psi front 30 psi rear
    • Cockpit: Zipp 40cm Service Course SL bar and stem
    • Computer: Garmin Edge 530
    • Bike Bags: Zipp Speed Box top tube bag & Almsthre saddle bag
    • Extras: 3 tubes, Stan’s NoTubes Dart, 3 Genuine Innovations Plugs – Loaded, 4 CO2s and hand pump

  23. #11363
    ^Oli kisassa se Farrin Aero bolt-on makkara. Ilmeisesti sopiva kompromissi sen aero bareja koskevan gentlemen's agreementin suhteen.

  24. #11364
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Voittajan Ivar Silkin pyörä.
    Wilier Rave SLR, ja " häpeilemättömät" aerotangot.

    En tiennyt että tämä aerobar asia oli taas noussut esille. Luulin että asiassa mennään siten että kilpailun järjestäjä määrittelee asia, kun kattojärjestöä ei ole. UCI kisoissa nuo on kielletty.

    Minusta on hölmö ja tavallaan epäreilu tilanne että kanssakilpailijat voivat alkaa tai yrittävät alkaa määritteleen mikä on sallittua ja mikä ei, gravelhengen mukaista yms.
    No aerobareissa turvallisuusasia lienee se argumentoinnin keihäänkärki.



  25. #11365
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Voittajan Ivar Silkin pyörä.
    Wilier Rave SLR, ja " häpeilemättömät" aerotangot.

    En tiennyt että tämä aerobar asia oli taas noussut esille. Luulin että asiassa mennään siten että kilpailun järjestäjä määrittelee asia, kun kattojärjestöä ei ole. UCI kisoissa nuo on kielletty.

    Minusta on hölmö ja tavallaan epäreilu tilanne että kanssakilpailijat voivat alkaa tai yrittävät alkaa määritteleen mikä on sallittua ja mikä ei, gravelhengen mukaista yms.
    No aerobareissa turvallisuusasia lienee se argumentoinnin keihäänkärki.


    Siisti pyörä. Mieluummin ei sääntöjä ollenkaan ja kaikki saavat ajaa lihasavusteisesti millä haluavat. Aerotankojen käyttö sitten herrasmiessäännöillä. Toissapäivänä kyllä pelotti, kun vetäisin alamäkeen aerotangoilla viittäkymppiä epätasaista metsäautotietä. Mielellään turvallisuus edellä tällaisissa paikoissa, mutta aina ei muista.

  26. #11366
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Tässä vielä yksi. Lachlan Mortonin Cannondale supersix evo se. Tämä on minusta myös hieno. Huom. satulan paikka ja ohjaamo.


  27. #11367
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Muutama vuosi sitten olisi ollut foorumeilla kauhea meteli että väärin säädetty (kops), polvet räjähtää välittömästi!

  28. #11368
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Eteenhän se pitää viedä, mutta tuossa varmaan vielä optimoitu asentoa tikuille, niinkuin pitääkin.

  29. #11369
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Joskus tuntuu että hommat karkaa käsistä, nuo kuvien pyörät lähinnä sopiville renkaille tehtyjä maantiepyöriä, IMO...

  30. #11370
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^Noin ne gravel-pyörät pitääkin tehdä. Niillä ajetaan entisiä maanteitä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •