GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 378 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 278 328 368 376 377 378 379 380 388 428 478 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.311 - 11.340 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #11311
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    ^kyllä.

    En tiedä miten pyöriänne paiskotte, mutta jotenkin vaikea uskoa, että mekaanisen osasarjan säädöt katoaisi kuljetuksessa varsinkaan pahvilaatikossa ilman, että vaihtajat itsessään fyysisesti vahingoittuu.

    Aina voi huudella, että pyöräilijän pitää osata säätää vaihteensa, joten ihan sama millaisena se pyörä saapuu, mutta näitä ostaa myös pyöräilyä aloittelevat henkilöt/säätämisestä kiinnostumattomat jne. ja kyllähän se 100% intoa laskee, kun otat uuden pyörän laatikosta niin ensimmäisenä pitää alkaa opiskella vaihteiden säätämistä...
    No mites ihan sellanen että se pyörä on ollut kasattuna vaikka kuukauden siellä pahvilaatikossa, kyllä se vaijerin kuori painuu siinä ajassa ja säätöä tarvitaan.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  2. #11312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fyi Katso viesti
    Hei

    Etsin pyörää sekalaiseen käyttöön, pääasiassa työmatka-ajoihin, viikonlopun kruisailuihin, kuntolenkkeihin, mutta, joka mahdollistaisi myös pyöräretkeilyn. Tukikohtana Helsinki, joten pääsääntöisesti hyväkuntoisia hiekkateitä esim. keskuspuistossa tai viikonloppuisin Nuuksiossa.

    Olisiko tämä hyvä em. käyttöä ajatellen?

    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...zl-7/2709.html

    kiitokset
    Itselläni grail 7 al etap.
    Hyvin hoituu lenkit ja työmatkat.
    Soratiellä parhaimmillaan.

  3. #11313
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Kuittinen Katso viesti
    Itselläni grail 7 al etap.
    Hyvin hoituu lenkit ja työmatkat.
    Soratiellä parhaimmillaan.
    tuotakin katsoin, varmaan parempi asfaltilla?

  4. #11314
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tämä on nyt taas tälle foorumilla ah niin tyypillistä mustavalkoista vänkäämistä.
    Kyllä vaan. Kun tilaa netistä pyörän mitä kuriiriliikkeet roudaa pitkin eurooppaa tuhansia kilometrejä. Niin jos sellaisen toimituksen vikana pidetään hiukan pielessä olevia vaihteiden säätöjä, niin silloin on kyllä hakemalla haettu koko vika.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  5. #11315
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Eikös postimyyntifirmojen yksi vähän halvemman hinnan mukanaan tuoma oletus ole se, että ostaja tekee osan käyttöönottotöistä itse? Kyllä se polkupyöräliikekin ennen luovutusta tsekkaa paikat ja säädöt tarvittaessa kondikseen ja se työ on tavalla tai toisella leivottu myyntihintaan mukaan.

    Jos käyttöönottokasaamiseen ei ole osaamista, niin käsi syvemmälle taskuun ja pyöränostoon kivijalasta tai sitten maksaa jollekin pyöräpajalle käyttöönotosta.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  6. #11316
    Canyonin sivuilta ainakin mainitaan, että säädöt ja koeajo kuuluu toimitukseen:

    ”Kaikki Canyon-pyörät ovat täysin koottuja, säädettyjä ja asiantuntija-mekaanikkojen koeajamia. Kuljetusta varten irrotamme joitakin komponentteja, kuten kiekot, satulatolpan, polkimet ja ohjaustangon, ja kiinnitämme ne turvallisesti pyöräsi runkoon.”

  7. #11317
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Jos uskoo joka mainoslauseeseen niin siitä vaan. Tuskin kummoisiakaan "koeajoa" pystytä tekemään ko. firman tuotantoluvuilla. Hämäävä tuo viimeinen lause, saa kuvan että mukana tulee pikkuinen asentaja joka sitten pyörän kasaa.

  8. #11318
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833
    Mä en ymmärrä miten pyörä voi mennä säädöistä kuljetuksen aikana. Eihän sillä kukaan rekkakuski aja välillä tms.

  9. #11319
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Mä en ymmärrä miten pyörä voi mennä säädöistä kuljetuksen aikana. Eihän sillä kukaan rekkakuski aja välillä tms.
    Niinpä. Tuo on ihan höpöhöpöä ja täyttä mutua, että vaijerinkuoret muka painuisi pyörän ollessa laatikossa. Mikä niitä siellä painaa että niiden pituuteen vaikuttaa niin paljon että säädöt eivät ole kohdallaan ja jos ne painuu niin että murtuu niin siitä ei enää säätämällä selvitä.

    Omassakin oli vaijeri ihan liian kireällä ja rajoitinruuvit ihan liian tiukalla. Painuneet vissiin ne ruuvitkin. Kyse ei ole mistään muusta kuin että pyörää ei ole lupausten mukaisesti koottu ja säädetty kunnolla kiireen takia. Aiemmin tämmöisiä painumia ei ole näkynyt.

  10. #11320
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^Kai teit rekkulan asiasta? Vaadit hyvitystä tai tai sit jonkun lipareen, jolla voit viedä pyörän asiantuntevalle pajalle säädettäväksi.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  11. #11321
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ^Kai teit rekkulan asiasta? Vaadit hyvitystä tai tai sit jonkun lipareen, jolla voit viedä pyörän asiantuntevalle pajalle säädettäväksi.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
    En reklamoinut. Palautteen kyllä annoin että pyörä oli kasattu huolimattomasti. Kuten tuolla jo edellä mainitsin, että henkilökohtaisesti yksi ja sama.

    Canyonin suoramyyntikonsepti kuitenkin haluaa kilpailla kivijalkakauppojen kanssa ja sitä mainostetaan sellaisena, että kuka tahansa osaa kasata jne. jne. helppo käyttöönotto niin kyllä sen pyörän pitäisi sieltä säädöissä tulla ja aiemmin on tullutkin. Nyt on selvää huolimattomuutta vain kasaamisessa ja säätämisessä ilmennyt ilmeisesti useammallakin.

    Näitä pyöriä päätyy muillekin kuin itseni, nuren ja ohiampujan kaltaisille itseoppineille puoliammattimekaanikoille niin kyllä tuon asian kuuluisi olla kunnossa. Itse olen muuten kahteen pyörään asentanut ja säätänyt ne pelottavat sähkövaihteetkin. Ainakin AXS:n kanssa helpompaa kuin mekaanisten säätäminen. Appsinkaan kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia.

  12. #11322
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^ Hyvä että annoit palautteen. Ei se muuten korjaannu entiselleen.

    Itse en antanut palautetta vaikka aihetta olisi ollut. Tyhmä minä.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  13. #11323
    F. Kotlerburg Guest
    Oli muutakin asiaa asiakaspalveluun niin siinä se samalla meni. Valehtelin muuten aiemmin. On tämä jo kuudes Canyon mitä olen ollut kokoamassa laatikosta. Toinen tälle keväälle, kun äitimuorille tuli pari viikkoa aiemmin sähköpyörä tuolta. Se oli kaikinpuolin ok.

  14. #11324
    F. Kotlerburg Guest
    Mutta noin niinkuin enemmän aiheesta niin Grizl vaikuttaa erinomaiselta gravel-pyörältä. Vakaa ajaa polulla, riittävän mukava, vastaa kaasuun hyvin. Alkuperäiset e-mopo hyväksytyt kumit on karmean oloista matskua. Vaihdoin heti toiset renkaat alle.

  15. #11325
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.631
    Samanmoiset on fiilikset grizlistä, mitkä kumit laitoit?

  16. #11326
    F. Kotlerburg Guest
    Edellisestä pyörästä jäi käsiin pari lenkuraa ajetut Gravelking SS:t. Eihän nekään nyt mitkään keveimmät kumit ole.

  17. #11327
    Mitä varsinaista vikaa noissa sit on? Eikö nuo G-One bitet ole ihan arvostetut ja kalliit möyrintä renkaat. Ei ne ehkä mitkään kelvi/kova hiekkatie renkaat ole ku esim noi GK semislicksit mutta luulis olevan erinomaiset vaihtelevas metsä maastossa, hiekassa ja mudassa, mihin Grizl on luotu.

  18. #11328
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Mitäs mieltä fiksummat tästä; https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-ST-DL/ekauppa/pKOROV/
    Hieman kiinnostaisi koittaa gravel-maailmaa.. Tuo sopiva hinnalta ja teräsrunko...

  19. #11329
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Vaikka en lue itseäni fiksumpiin kuuluvaksi niin vastaan silti. Hieno tuo Rove, taloyhtiön pyörävarastossa joku säilyttää tismalleen tuollaista, pisti oikein silmään.

    Teräs ja 27.5” niin mukavuus on aika taattu, sopiva koko tietysti pitää valita.

    Puolikas miinus jarruista. Ihan ok ne on vaikka saisihan ne olla kokonaan hydraulisetkin.

  20. #11330
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Taitaa olla edullisimpia teräsrunkoisia, hieno pyörä, itse en noihin vajaakokoisiin oikein osaa kommentoida ja jarrut myös vaihtaisin. Muuten hankinnan arvoinen paketti.

  21. #11331
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZaWing Katso viesti
    Mitä varsinaista vikaa noissa sit on? Eikö nuo G-One bitet ole ihan arvostetut ja kalliit möyrintä renkaat. Ei ne ehkä mitkään kelvi/kova hiekkatie renkaat ole ku esim noi GK semislicksit mutta luulis olevan erinomaiset vaihtelevas metsä maastossa, hiekassa ja mudassa, mihin Grizl on luotu.
    En nyt tiedä onko niissä varsinaista vikaa, kun nämä rengasasiat on varsin makuasioita. Yksi tykkää toisesta ja toinen toisesta sekä kolmas vielä kolmannesta. Mielestäni kyljet turhan paksua kamaa gravelrenkaaksi ja tiellä rullaus on huono mitä äkkiseltään kokeilin assulla ja kuntoradalla. Varmasti jos ajaa pelkästään mudassa ja metsässä niin nuo on hyvät.

    Hintahan ei aina takaa laatua, mutta nuo ensiasennusrenkaat on mielestäni sitä halvempaa Performance-sarjaa.

  22. #11332
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Gk semisliksit varmaan paskimmat renkaat mihin olen rahojani tuhlannut. Joka päivä joku litkutippa kulutuspinnassa, muodoltaan kantikkaat, ei rullaa mitenkään ihmeellisesti ja soralla ei tarvii juuri putkelta ajaa kun ei ole pitoa.

    Ja jossei suuri tietäjä tiedä, niin juurikin vaijerinkuorien painumisesta johtuu se että uudesta pyörästä joutuu jonkun ajan päästä säätämään vaihteita, toki jos ne on ihan metässä sieltä laatikosta nostaessa niin sithän ne on vaan väärin alunalkaen.

    Kiva huomata että kotleri on saanu ostettua preepaidiin lisää datapakettia kun on palannut linjoille

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  23. #11333
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ja jossei suuri tietäjä tiedä, niin juurikin vaijerinkuorien painumisesta johtuu se että uudesta pyörästä joutuu jonkun ajan päästä säätämään vaihteita, toki jos ne on ihan metässä sieltä laatikosta nostaessa niin sithän ne on vaan väärin alunalkaen.
    Siellähän kunnon nero on. Ei ne kuoret itsestään painu vaan se johtuu ihan vaan siitä, että niitä vaihteita käytetään ja niin kuoriin kohdistuu puristavaa painetta sen takia. Ei laatikossa ollessa vaihteet itsestään vaihdu, jos et tiennyt.

  24. #11334
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Siellähän kunnon nero on. Ei ne kuoret itsestään painu vaan se johtuu ihan vaan siitä, että niitä vaihteita käytetään ja niin kuoriin kohdistuu puristavaa painetta sen takia. Ei laatikossa ollessa vaihteet itsestään vaihdu, jos et tiennyt.
    Qiltyhän sanoi "jonkun ajan päästä" eli eiköhän hän tarkoittanut juuri tuota mitä sanoit..

  25. #11335
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mackaiweri Katso viesti
    Qiltyhän sanoi "jonkun ajan päästä" eli eiköhän hän tarkoittanut juuri tuota mitä sanoit..
    Väitti muuten vaan tuolla aiemmin, että jos pyörä on kuukauden laatikossa niin kuoret painuu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No mites ihan sellanen että se pyörä on ollut kasattuna vaikka kuukauden siellä pahvilaatikossa, kyllä se vaijerin kuori painuu siinä ajassa ja säätöä tarvitaan.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  26. #11336
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    No ei nää ehdi vanhentua kuukautta laatikoissa. Eihän näitä ehditä edes kasaamaan sovitusti.

    Eiks näistä voisi tehdä Ikea-version? Osat vaan laatikkoon ja kasausohjeen kanssa asiakkaalle...

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  27. #11337
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Jos sais kunnolla hintaa pois ni toivoisin, että varsinkin suoramyyntifirmat tarjois tätä optiota.

    Tulisi varmaan kyllä keventyneet kasaustyövoima tarpeet takaisin rekkulakinauksissa.

  28. #11338
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Hintahan ei aina takaa laatua, mutta nuo ensiasennusrenkaat on mielestäni sitä halvempaa Performance-sarjaa.
    Olikohan Performancea 45mm levyisenä, ellei sitten pyörävalmistajille omia malleja erikseen, sitähän on kyllä nähty. Mutta ei se ”kalliimpi” Evo, vähän yli 40€ rengas omissa puheissani saisi kallis-nimitystä. Kun yli tuplankin maksavia on. Tietty jos vertaa markettien halvimpiin.. mutta tosiaan hinta ei kerro kuin hinnan.

  29. #11339
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Olikohan Performancea 45mm levyisenä, ellei sitten pyörävalmistajille omia malleja erikseen, sitähän on kyllä nähty. Mutta ei se ”kalliimpi” Evo, vähän yli 40€ rengas omissa puheissani saisi kallis-nimitystä. Kun yli tuplankin maksavia on. Tietty jos vertaa markettien halvimpiin.. mutta tosiaan hinta ei kerro kuin hinnan.
    Tiedä noista. Schwalben nettisivujen mukaan tuollaisia ruskeakylkisiä 45 millisiä ei ole olemassa, mutta samapa tuo. Voin olla väärässäkin. Kovin paksut oli vaan kyljet pois ottaessa.

    Mulle ne ei tuntuneet oikeilta kumeilta. Jos jollekin tuntuu niin ei ole multa pois.

  30. #11340
    Onkohan muuten Al grailin ja grizlin rengastilassa eroa, jos ajattelee talven nastatengas vaihtoehtoja?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •