Kiekkoja saa lisää, toiset leveämmillä ja karkeamilla, toiset maantierenkailla, jotkut keveämmät ja esim. 28mm GP5tonniset alle.
Kiekkoja saa lisää, toiset leveämmillä ja karkeamilla, toiset maantierenkailla, jotkut keveämmät ja esim. 28mm GP5tonniset alle.
Molemmat noista Canyoneista "järkeviä" hankintoja. Rapiat tonnilla kuiturunko, erilainen satulatolppa ja paremmin "brändätyt" dt swissit.
Pyörien nopeudessa ei ole mitään eroja Canyonin markkinoinnin väitteistä huolimatta, jos mennään samoilla kiekoilla ja renkailla.
Olet varmaan oikeassa että asfaltilla vakiorengastuksella grizl on jopa havaittavissa määrin hitaampi jos siinä on edelleen 45 mm g-one bitet.
Noista ostaisin grizlin ja vaihtaisin renkaat 35-40 mm hyvin rullaaviin, esim. terra speed tai strada bianca pro
Thanks kommenteista.
Grizl näyttää saatavuutta syyskuulle. Talviajot ei kiinnosta, joten onko järkevämpää odottaa ensi vuoden malleja ja iskeä tilaus sisään, kun ne julkaistaan? Missähän vaiheessa yleensä seuraavan kauden laitteet julkaistaan? Hinnat varmaan tosin jatkavat nousua.
No eihän syyskuussa vielä talvi ole? Syksyllähän monesti on hienoja ajokelejä vaikka kuinka pitkälle.
Tuo on niin tuore malli, että vahvasti epäilen että mikään oleellinen ei muutu, värit tietty.
Odotuksen järkevyyshän riippuu siitä että haluatko ajaa tänä vuonna vai et. Hinnoissa ei kyllä kauheasti olla joustettu alaspäin lähivuosina..
Gravell kausihan alkaa syyskuusta.
Huomioi myös, että noi myydään loppuun nopeasti. Jos nyt saatavuus on syyskuussa niin jo ensi viikolla voi tilanne olla toinen. Jos tilaat nyt niin kaupan voi perua myöhemmin. Tsekkaa perumisehdot Canyonin sivulta.
https://www.canyon.com/fi-fi/custome...g/?mode=change
Toimitus voi myös aikaistua. Mun CF SL 8 on aikaistunut parilla viikolla heinäkuun alkuun.
Pyörien kohdalla lukee tulossa pian ja elokuu tai syyskuu. Lukee vain ilmoita minulle, eli ei voi lisätä ostoskoriin. Mitä toi nyt sit tarkoittaa, tulee myyntiin silloin vai toimitus silloin?
Vielä pitäisi päättää toi voimansiirto. 1 vai 2 eturatasta, eroaakohan ton sähköisen huolto hirveästi esim shimanon GRX:stä? Ja luotettavuus.
Itsellä täysjäykässa XX1 AXS ja ei sen enempää huoltoa vaadi kuin mikään muukaan vaihtaja, toimii hyvin ja tarkasti.
Canyon päivittää saldot maanantaisin, ja pyöriä tulee ostettavaksi aina muutamia kappaleita sitä mukaa kun saavat komponentteja.
Kannattaa maanantaisin kärkkyä onko tilattavissa, sähköpostiin jos tilaa ilmoituksen niin se tulee tiistaina ja yleensä pyörä on sillon jo myyty.
Ja tämä sama rumba tuntuu olevan uusien mallienkin kanssa, ilmestyvät julkaisun yhteydessä sivuille mutta saatavuus on jossain kaukaisuudessa.
Oma Grail CF toimittaa sekä gravelin että maantiepyörän virkaa kahdella kiekko/rengassetillä. Tähän käyttöön 2-eturatasta on passeli, on riittävän lyhyttä ja pitkää välitystä tarjolla suht pienillä väleillä. Muutenkin tykkään ko. fillarista tosi paljon, maastureiden kanssa kaverina 40mm gravelkumit ovat riittävät ja maantielle edessä 28mm ja takana 32mm GP5000.
Edit. Ihan nättikin tämä Grailin runko ohjaamoinen on omaan silmään
![]()
Vaikea päättää SRAM etap 1by ja GRX 2by välillä. Eikös toi SRAM (10-44t cassette with 40t chainring) ole aika hyvä? Vai onko GRX 2by safetympi valinta, jos haluaa, että on reserviä (maantie-ajot, bikepacking tms..)? Onko lisäksi totta, että Canyonilta ostettaessa vaihteistot eivät ole säädetty valmiiksi? Yllättävän monessa GRX Canyonin arvostelussa on todettu, että säädöt ollut päin persettä.
Mä olen ainakin ajanut tyytyväisenä kaikki ajot (soraa, maastoa, maantietä ja bikepacking reissun)Rival Etapilla 40t/10-44t. Kadenssi loppuu omalta kohdalta jossain lähellä 60kmh vauhtia, sillon taitaa olla 110+rpm. Tuokin korjaantuis napsun isommalla eturattaalla. Ja joo, on siinä muutama kohta missä vaihteiden hypyt sais olla pienempiä, mut silti ajan mielummin 1x systeemillä.
Eikä niitä tarvinnut säätää uutena eikä sen jälkeen, ainakaan vielä.
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Hymiö on paikallaan.
Esitän vastapainoksi kysymyksen: kuka on arvellut osaavansa säätää vaihteet kohdalleen, kunan ensin hakee netistä ohjeet ja katsoo vielä videonkin, mutta joutunut sitten toteamaan ettei homma ollutkaan aivan niin yksinkertaista silloin kun aikaisempaa kokemusta ei ole?
Nostan käteni ensimmäisenä ylös.
(Vaan olisihan se hienoa kun tarvitsisi vain tehdä ensin A ja sitten katsoa mittarista lukemaa ja sitten B ja niin edelleen. Omalla asteikollani rengaspaineiden tarkastamisen tai presta-venttiilin salaisuuksiin perehtymisen ja vaihteiden säädön väliin mahtuu mm. renkaiden vaihtaminen, jarrupalojen vaihto ja jarrujen säätö...)
PS Mutta onhan se jotenki nurinkurista että fillaria myydään muiden valttien ohessa sillä tiedolla ja myyjän lupauksella että ostajan tarvitsee tehdä vain erikseen mainitut asiat ennen kuin pyörä on ajokuntoinen ja se sitten toimitetaankin vaihtett säätämättöminä - kun mainittua pidetään niin helppona ja yksinkertaisena että sen osaavat kaikki ja että se myös käy kaikilta.
Lähinnä se, että millainen kuva asiakkaalle jää yrityksestä/brändistä. 3ke pyörässä oletan, että se ajokunnossa kokoamisen jälkeen ja se toimitetaan säädettynä. Useammat tollaiset arviot, kyllä viestii joko liiallisesta kiireestä tehtaalla tai sit asiakas ei kiinnosta tarpeeksi, että nähtäis vaivaa viimeistelyyn. Kyse ei oo siitä, että osaako ne säädöt tehdä itse vai eikö osaa.
Meidän talouteen on ostettu 5 canyonia, kaikki ovat olleet hyvin säädöissään.
Viime viikolla tuli Grizl CF SL7. Etuvaihtaja ihan päin persettä, takavaihtaja säädöissään. Muutenkin koottu vähän miten sattuu. Esim. satulan pulttien vastakappaleet ei olleet kohdallaan.
Tämä on viides Canyoni mikä on tullut paketista otettua ja eka joka oli näin päin persettä koottu ja säädetty.
Kyllä mä vuosi sitten tulleen Ultimatenkin etuvaihtajan rajoitinta varttikierroksen kiristin, vaikka se olisi varmasti mennyt tehtaan säädöilläkin. Siinä välissä tuli yksi sähköpyörä kasattua ja siinä ei ollut valittamista. Etuvaihtaja on hankala.
Joka tapauksessa vaihteiden säätö ihan samanlaista perushommaa kuin renkaiden pumppaaminen.
Dejavu, välitykset lienee kuskista kiinni ja joka tapauksessa kulutustavaraa. Osta mieleinen ja ainoa olennainen seikka loppupeleissä on rungon oikea koko!
Kyllähän tekemisessä paistaa kiire. Mulle tuli BD:stä Radon. Takavaihtaja oli ok mutta etuvaihtaja oli irti ja muutenkin säädöt oli ihan ketuillaan (lue täysin säätämättä). Asennusrasvaa levitelty vähän muuallekin kuin mihin olis tarvinnut. Muutama kolhukin oli, tosin komponenteissa kohdissa, joista ne ei näy.
Mutta sai pyörän alle n. 4 viikossa tilausnapin painamisesta.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Olet pihalla kuin lumiukko. Just frendi esitteli di2 etuvaihtajan säätöjä. On mekaanista ja digitaalista rajoitinta. Se takavaihtajakin on aivan erillainen kuin ennen. Varsinkin di2 säätöihin ei tarvitse koskea ikinä, jos ne on säädetty oikein etkä kolhi fillaria.
Toki ne on hyvä osata itsekkin, mutta jos ostat kalliin fillarin niin säätöjen pitää olla kohdillaan. Esimerkiksi just toi etuvaihtaja tiputtelee kivasti ketjua uuden pyörän keskiön päälle montuissa, vaikka muuten toimiikin.
Ai niin, minä unohdin nuo sähköiset härvelit. Itselleni on tärkeä asia osata huoltaa ja pitää kunnossa oma pyörä, ihan jo arkielämän sujuvuuden takia.
Ikävä huomata jossain pyörätapahtumassa tai lomakohteessa, että nyt onkin kuljetuksessa tullut joku tärähdys ja vaihteita pitäisi vähän säätää. Siis jos ei osaisi ko hommaa.
Mutta kyllä muuten kasaus on syytä olla huolellista, ei naarmuja eikä kolhuja. Ja tietysti osat oikein ja oikeissa paikoissa.
Päätön, en itse seonnut noihin langallisiin mutta AXS:n asennus ja säätäminen ei poikennut ajallisesti mekaanisesta. Laakista kohdilleen vaikka aplikaation kanssa ongelmia. Etuvaihtajiin sano mitään, en omistanut vuosiin mutta ne kyllä saattaa olla paskamaisia.
Terveisin "Lumiukko" joka ei kesälläkään sula!
Hei
Etsin pyörää sekalaiseen käyttöön, pääasiassa työmatka-ajoihin, viikonlopun kruisailuihin, kuntolenkkeihin, mutta, joka mahdollistaisi myös pyöräretkeilyn. Tukikohtana Helsinki, joten pääsääntöisesti hyväkuntoisia hiekkateitä esim. keskuspuistossa tai viikonloppuisin Nuuksiossa.
Olisiko tämä hyvä em. käyttöä ajatellen?
https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...zl-7/2709.html
kiitokset
^kyllä.
En tiedä miten pyöriänne paiskotte, mutta jotenkin vaikea uskoa, että mekaanisen osasarjan säädöt katoaisi kuljetuksessa varsinkaan pahvilaatikossa ilman, että vaihtajat itsessään fyysisesti vahingoittuu.
Aina voi huudella, että pyöräilijän pitää osata säätää vaihteensa, joten ihan sama millaisena se pyörä saapuu, mutta näitä ostaa myös pyöräilyä aloittelevat henkilöt/säätämisestä kiinnostumattomat jne. ja kyllähän se 100% intoa laskee, kun otat uuden pyörän laatikosta niin ensimmäisenä pitää alkaa opiskella vaihteiden säätämistä...
^Tavallaan olet oikeassakin, täytyyhän jonkun työllistää pyöräkorjaamotkin. Itse tietenkin hieman jäävi jopa kun noita rakennellut monia niin siinä yhteydessä täytyy osata/opetella kaikki. Kaikkihan myös liittyy kiinnostukseen, toisia kiinnostaa ja toisia ei, täysi valinnanvapaus!
Ja minulla on ehkä hiukan vanhanaikainen käsitys polkupyöristä. Mutta minusta pyöräilijän on syytä osata muutamat perusasiat pyörän kunnossapitämisestä. Jos kaikki hommat pitää aina teettää korjaamolla, niin äkkiä sitä hyvää ajoaikaa menee ihan turhaan odotteluun.
Mitä ne perusasiat sitten on? Pyörän pesu, renkaan paikkaus/vaihto, ketjujen voitelu, vaihteiden ja jarrujen säätö, satulan korkeuden säätö noin esimerkkinä. Tietysti saahan pyörän viedä huoltoon vaikka pesua varten, mutta paljon helpommalla pääsee kun jotain osaa ja pystyy itse tekemään. Vielä kun puhutaan gravel-pyöristä jotka saa rapaa niskaansa.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Tämä on nyt taas tälle foorumilla ah niin tyypillistä mustavalkoista vänkäämistä. Kukaan ei sanonut ettei kannattaisi tai pitäisi opetella. Kukaan myöskään tuskin hyväksyy kivijalkaisesta pyöräkaupasta hakemaansa pyörää väärillä säädöillä niin miksi pitäisi hyväksyä suoramyynnin etuja isosti mainostavalta toimijalta? Kyllä jokainen harrastukseen syvemmälle menevä varmasti ne perusasiat opettelee ajansaatossa, mutta minusta se nyt vaan on niin että tuon hintaisen pyörän pitäisi olla säädöissä kun se saapuu asiakkaalle.
Käsittääkseni Canyon on kyllä mukisematta korvannut, jos on pitänyt käydä pyöräliikkeessä uutta pyörää säädättämässä.
Henkilökohtaisesti itselleni yksi ja sama. Olisin ne säädöt ja pyörän käynyt joka tapauksessa läpi.
Kirjanmerkit