ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 130 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.871 - 3.900 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Onhan tuo uus niin erilainen, että voisin traumoista huolimatta kokeilla, jos käyttäisin tuon tyylisiä renkaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Onhan tuo uus niin erilainen, että voisin traumoista huolimatta kokeilla, jos käyttäisin tuon tyylisiä renkaita.
    Pojan pyörässä on toi rengas softina ja hänen tarpeisiin pelittänyt hienosti. Toki kuski painaa vajaa 40 kg eikä oo sieltä aggressivisimmasta päästä ajotyyliltään. Hans Dampfin ja Nobby Nicin välillä tällä hetkellä arvon tulevaan pyörään. Ja onkin tässä vielä useampi kuukausi aikaa vielä arpoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    On olemassa maastopyöräilijöitä, joille liukas Nobby Nic on sukupolvikokemus. Joskus 2005-2015 Nobby Nic oli pidoltaan saippuoidun mateen luokkaa (Shimaani). Kokemus ei hevin unohdu eikä oma käsitys muutu enkä esimerkiksi minä tule koskaan laittamaan Nobby Niciä renkaaksi "Märälle juurakolle ja kivikolle" vaikka kuka sanoisi vaikka mitä.
    Näin olen ymmärtänyt. Itsellä ei tuosta vanhasta ole kokemusta, mutta ajattelin nyt laittaa ensifiilikset tästä uudemmasta.

Kuviota katsomalla pystyi jotain olettamaan renkaan käytöksestä, mutta tuo speedgrip-seos tosiaan yllätti pehmeydellään ja pidollaan. Aika ja sadekelit sitten näyttää, kuinka oikeaan alkutunnelmat osuivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    Näin olen ymmärtänyt. Itsellä ei tuosta vanhasta ole kokemusta, mutta ajattelin nyt laittaa ensifiilikset tästä uudemmasta.

Kuviota katsomalla pystyi jotain olettamaan renkaan käytöksestä, mutta tuo speedgrip-seos tosiaan yllätti pehmeydellään ja pidollaan. Aika ja sadekelit sitten näyttää, kuinka oikeaan alkutunnelmat osuivat.
    Kiinnostavaa kuulla, että Speedgripissä riittää käytännössä pitoa, kun tässä ketjussa muutamat sen dumasi. Ehkä pitää tohon hankintalistan lisätä uudelleen Wicked Will Nobby Nicin ja Hans Dampfin lisäksi. Wicked Williä saa ainakin tällä hetkellä vaan Speedgrip -seoksella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    On olemassa maastopyöräilijöitä, joille liukas Nobby Nic on sukupolvikokemus. Joskus 2005-2015 Nobby Nic oli pidoltaan saippuoidun mateen luokkaa (Shimaani). Kokemus ei hevin unohdu eikä oma käsitys muutu enkä esimerkiksi minä tule koskaan laittamaan Nobby Niciä renkaaksi "Märälle juurakolle ja kivikolle" vaikka kuka sanoisi vaikka mitä.
    Itsellä taisi tämä eepokki mennä ohi, mutta ainakin siinä viime mallin kuviossa oli se fiba, että kun pito lähti niin se sitten lähti äkillisesti kuin hauki rannasta. Täten se oli aika kuumottava vaativampaan käyttöön eturenkaaksi.
    En tiedä, onko uudempi kuvio "armollisempi".

Tuli testattua Vittoria Martelloa 2.6" (no, IRL 61-62mm), ja ensilenkkien pohjalta se käyttäytyy todella nätisti HKP:n mangrovejuurakoissa.
    Samaa juurakkoa kun ajoi kaverin pyörällä DHR II edessä niin yllätti, miten se lipsahti hankalissa paikoissa missä Martello vaan piti. Aiempi suosikko oli DHF, mikä saattaa väistyä tämän tieltä.

Itelle nyt tulossa testiin sähkötäpäriin eteen maxxis assegai 29x2,5 exo+ maxxgrip ja taakse agressor 27,5x2,6 doubledown dual. Jos vaikka sais vähä rullausta lisää taakse ja samalla heivaa insertit pois ja kattoo miten kestää kuritusta. 123€ toimituksineen bike-discountista...

Nykyään edessä 2,6 martello trail edessä ja 2,6 martello enduro takana + rimpactin insertit edessä ja takana...

Vaihtelin pari viikkoa sitten taakse alle uuden nobby nicin speedgrip-seoksella, 2.4” -kokoisena. Olen yllättynyt tuon seoksen pehmeydestä sekä pitävyydestä siihen nähden, miten paljon sitä parjataan. Limajuurakkokivikoissa en luonnollisesti ole pääsyt ajamaan, mutta märkää juurta, sohjoa, mutaa ja märkää kalliota on tullut suhattua. Ei toistaiseksi mitään ongelmaa pidon kanssa. Verrokkina on lähinnä michelinin wild endurot, perus wildit ja spessun butcher.
    Speedgrip seoksesta en osaa sanoa, mutta viime syksyllä tuli useamman kerran oltua kyljellään kun Nobby Nic soft-seoksella lähti sivuttain alta juurakoissa. Muuten pitoa kyllä riitti ja pääsi ylös kohdista mistä ennen ei ole ollut jakoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oPa Katso viesti
    Speedgrip seoksesta en osaa sanoa, mutta viime syksyllä tuli useamman kerran oltua kyljellään kun Nobby Nic soft-seoksella lähti sivuttain alta juurakoissa. Muuten pitoa kyllä riitti ja pääsi ylös kohdista mistä ennen ei ole ollut jakoja.
    Osaatko verrata johonkin toiseen renkaaseen? Meinaan vaan, että itse olen ollut kyllä kaikilla renkaillani jossain vaiheessa kyljellään märässä juurakossa Ja oliko tämä nyt näitä uudempia, uudella kuviolla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    HKP:n mangrovejuurakoissa.
    Hörähdin, osuva nimitys!

Osaatko verrata johonkin toiseen renkaaseen? Meinaan vaan, että itse olen ollut kyllä kaikilla renkaillani jossain vaiheessa kyljellään märässä juurakossa Ja oliko tämä nyt näitä uudempia, uudella kuviolla?
    Uudella kuviolla ovat. Hyviä vertailukohtia ei oikein löydy. Vanhemmat Spessun Ground control ja Purgatory olivat ennen noita alla. Aiemmin olen vaihtanut fatilla ajamiseen siinä vaiheessa kun alkaa märkää ja mutaa olla.
    Käytös oli noillakin sellaista että lievästi kallellaan olevista juurista muuten tasaisella polulla lähti takarengas liukumaan sivuttain. Ihmettelin kun kuitenkin noissa tilanteissa pystyi vauhtia pitämään, jolloin olettaisi ettei ehdi hakea sivulle liikettä.

Suomityresillä olis Koli mtb SL. Mitähän noi painaa? Onko kellään kokemusta? Aika kalliit kumekset kuiteskin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Suomityresillä olis Koli mtb SL. Mitähän noi painaa? Onko kellään kokemusta? Aika kalliit kumekset kuiteskin
    Piikkisikakokemuksen jälkeen en osta ikinä mitään renkaita Suomityresiltä Niiden jälkeen olen laittanut Contia, Schwalbea ja Maxxista alle ja noi renkaat toimii niinkuin pitääkin, nousee vanteelle helposti ja ilmat pysyy sisällä ilman litkujakin eli ei mitään ongelmia.

Jos ajo olisi retkeilyä täysjäykällä maasturilla ja unohtaisin tubelessit niin voisin kokeilla. Kesäksi runko on turhan ohut ja tubelessongelmat on olleet aika laajoja. En silti sano etteikö voisi olla hyvät kumit jollekin... Kumiseoksen pidosta otsikon keleissä en osaa sanoa, piikkisiassa kun on piikit niin ei keväisen polun juuret paljon luista...

Nyt kun näyttää, että tulevan pyörän toimitus venyy syyskuulle, joten sitä suuremmalla syyllä voisi vaihtaa siinä tulevat Maxxikset saman tien pois ennen syksyn viileämpiä kelejä. Onkohan downcountry-henkiseen pyörään Hans Dampf liian järeä? Pääasiallisesti (välillä vauhdilastakin) polkuajoa Etelä-Suomessa tuolla pyörällä. Nobby Nic softina super trail tai super ground -kyljillä olis toinen vaihtis. Vielä kun sais tan wallina tota. Muutenkin näyttäis olevan noiden saatavuus aika surkeaa tällä hetkellä. Pitää varmaan nyt tilata, jos syksyksi haluaa.

Hanssia ei saa pehmeällä kumilla eli eteen laittaisin syksyksi jotain muuta. Kohtalaisen rullaavahan se kyllä on isonappulaiseksi renkaaksi. Eteen joku Contin uudistuneesta mallistosta?

Ehkä se nobby jos kerran saa supersoftina ja järempi kylki ainakin taakse. Toki sanotaan että kunnolla kylmällä pehmeämmät saattavat kovettua alunperin kovempia enemmän.

Edit. Aloin epäilee supersoftia ja eihän sitä saa kumpaankaan noista. Sitten huomasin, että olit kirjoittanutkin vain soft. Luin väärin varmaan kun super sana oli kuitenkin messissä kylkien merkintöjen vuoksi.
    Mut joo, tavallaan kevyt, nopea dc pyörä kaipaa rullaavia renkaita, toisaalta Suomen syksyssä kaipaa pitoa jos ajaa kivikoissa ja juurakoissa. Jatkuva etupyörän alta lähtemisen pelko ja lipsahdukset ovat itselleni iso rasite. Panostan siksi pitoon varsinkin edessä ja jaksan nähdä vaivan että ajan eri renkailla kesän versus syksyn ja talven.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Hanssia ei saa pehmeällä kumilla eli eteen laittaisin syksyksi jotain muuta. Kohtalaisen rullaavahan se kyllä on isonappulaiseksi renkaaksi. Eteen joku Contin uudistuneesta mallistosta?

Ehkä se nobby jos kerran saa supersoftina ja järempi kylki ainakin taakse. Toki sanotaan että kunnolla kylmällä pehmeämmät saattavat kovettua alunperin kovempia enemmän.

Edit. Aloin epäilee supersoftia ja eihän sitä saa kumpaankaan noista. Sitten huomasin, että olit kirjoittanutkin vain soft. Luin väärin varmaan kun super sana oli kuitenkin messissä kylkien merkintöjen vuoksi.
    Mut joo, tavallaan kevyt, nopea dc pyörä kaipaa rullaavia renkaita, toisaalta Suomen syksyssä kaipaa pitoa jos ajaa kivikoissa ja juurakoissa. Jatkuva etupyörän alta lähtemisen pelko ja lipsahdukset ovat itselleni iso rasite. Panostan siksi pitoon varsinkin edessä ja jaksan nähdä vaivan että ajan eri renkailla kesän versus syksyn ja talven.
    Hans Damphia saa siis softina ainakin Schwalben saitin mukaan ja ois myös käsittääkseni tan wallinakin. Tää jälkimmäinen ominaisuus ei oo deal breaker, mut vois sopia tulevaan pyörään visuaalisesti. Lähinnä Hansin rullaavuus mietitytti. Addix Soft seoksella pitäisi pidon riittää syksylläkin? Ja eri brändien renkaita en aatellut sotkea samaan pyörään. Sehän ois vaan väärin. Contin renkaitakin oon tsekkaillut, mutta niistä ei oo omakohtaista kokemusta.

Eikö sulle ollut tulossa Spur? Dissector Rekon rengastuksena ei varmaan ole ihan huono. Dissector varsinkin on aika karkea ja itse veikkaan Hanssia jopa paremmin rullaavaksi. Itse saattaisin tehdä niin, että siirtäisin Dissectorin taakse syksyn liukkaille keleille ja eteen sitten jotain pitävää. Mutta kylmällä säällä ongelmana jälleen sekarengastus, koska Maxxikseen en kylmällä luota. Contin poistuvaan malliin Baroniin eturenkaana olen kyllä ollut tyytyväinen.

Spessun renkaita saa myös tanwallina. Tilasin sellaisista ajoani parhaiten kuvaavan ”xc - trail” -kategorisoidun yhdistelmän, mutta ajokokemuksia ei vielä ole. Havaintona vain tanwallit ovat hiukan eri sävyisiä jopa saman valmistajan eri malleissa.

Mainosten seassa on asiaakin: https://www.bicycling.com/bikes-gear...ized-xc-tires/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Hans Damphia saa siis softina ainakin Schwalben saitin mukaan ja ois myös käsittääkseni tan wallinakin. Tää jälkimmäinen ominaisuus ei oo deal breaker, mut vois sopia tulevaan pyörään visuaalisesti. Lähinnä Hansin rullaavuus mietitytti. Addix Soft seoksella pitäisi pidon riittää syksylläkin? Ja eri brändien renkaita en aatellut sotkea samaan pyörään. Sehän ois vaan väärin. Contin renkaitakin oon tsekkaillut, mutta niistä ei oo omakohtaista kokemusta.
    Tilasin just Hansin takarenkaaksi uuten bikes parkki-pyörään 27.5" * 2,35" Super Gravity Softina, ajattelin että olis hyvin rullaava ja jokakelin rengas Magic Maryn pariksi. Sähkötäpärissä on toisina renkaina Der Baronit ja ne on kyllä todella hyvät yleisrenkaat märälläkin. Jos noi uudet contit on samanlaisia niin voi suositella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Eikö sulle ollut tulossa Spur? Dissector Rekon rengastuksena ei varmaan ole ihan huono. Dissector varsinkin on aika karkea ja itse veikkaan Hanssia jopa paremmin rullaavaksi. Itse saattaisin tehdä niin, että siirtäisin Dissectorin taakse syksyn liukkaille keleille ja eteen sitten jotain pitävää. Mutta kylmällä säällä ongelmana jälleen sekarengastus, koska Maxxikseen en kylmällä luota. Contin poistuvaan malliin Baroniin eturenkaana olen kyllä ollut tyytyväinen.
    Joo, Spur on ehkä joskus tulossa (tällä hetkellä arvio syyskuu), jos kansainvälisten logistiikkaketjujen ja pyörävalmistajien jumalat suo. Meinasin siis saman tien laittaa renkaat, jotka menis syksyn kelit ja pikkupakkasillakin ennen lumen tuloa. Kun toimitusajat on mitä on, niin pakko aika etupeltoon miettiä näitä asioita. Talveksi sitten ehkä toiset kiekot ja Piikkisiat. Mut siis älytöntä, että pitää miettiä jo nyt syksyä ja talvea, vaikkei kesä oo edes alkanut.

Tosiaan tan wall ei oo mikään must, vaan enemmänkin kiva lisä. Yks vaihtis vois olla Hans Dampf eteen ja Nobby Nic taakse. Molemmat softina ja super trail -kyljillä.

Mulla on hans damft super trail ja softina. Ei ole mielestäni rullaavimmasta päästä tuo kumi. Veto/jarru pito on ihan hyvä, eturenkaana kaarteissa luistaa ja kimpoilee mielestäni liikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Mulla on hans damft super trail ja softina. Ei ole mielestäni rullaavimmasta päästä tuo kumi. Veto/jarru pito on ihan hyvä, eturenkaana kaarteissa luistaa ja kimpoilee mielestäni liikaa.
    No tokkopa ylipäätään soft seos ja rullaus sopii samaan renkaaseen
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Jos ajo olisi retkeilyä täysjäykällä maasturilla ja unohtaisin tubelessit niin voisin kokeilla...
    Tämä sopii minuun lähes täydellisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    No tokkopa ylipäätään soft seos ja rullaus sopii samaan renkaaseen
    Tottahan tuo on Tuntuu vaan, että pehmeät Michelinin kumit mitä on ollut rullaisi snadisti mukavammin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Mulla on bike park -pyörässä Magic Mary & Big Betty -kombo softina ja oon sillä jonkin verran polkulenkkejäkin ajanut. Ei nyt mitenkään erityisen huonosti omaan makuun ole rullannut tuolla seoksella, mutta vertailukohtaa vaikkapa speed gripiin ei ole. Pitoa arvostan kuitenkin rullaavuutta enemmän. Polkee sitten vaan vähän kovempaa?

Mulla on bike park -pyörässä Magic Mary & Big Betty -kombo softina ja oon sillä jonkin verran polkulenkkejäkin ajanut. Ei nyt mitenkään erityisen huonosti omaan makuun ole rullannut tuolla seoksella, mutta vertailukohtaa vaikkapa speed gripiin ei ole. Pitoa arvostan kuitenkin rullaavuutta enemmän. Polkee sitten vaan vähän kovempaa?

Joo, näin se on. Itsellä on aina kausia, milloin pitää rullata ja millon pitää olla pitoa. Sitten vaan vaihdellaan kumeja

Mä ajan noilla softeilla(mm&bb) kaikki ajot, vähä päivästä riippuu tuntuuko rullaavan vai ei jos ajellu paljon dirtillä(kaposat sileet ja ~4 bar paineita) niin sen jälkee harvemmi tuntuu rullaavan

No nyt on ensilenkki ajettu kaatosateessa Helsingin kepussa nobby nic-, magic mary-combolla. Keli oli oikein otsikonmukainen

Yllätyksiä tuo nobby nic ei tarjonnut oikeastaan ollenkaan. Pito oli oikein hyvä kaikinpuolin. Varsinkin veto- ja jarrutuspito. Juurakoissa kärsi kantata ihan suht rohkeasti. Kovalla pohjalla (lähinnä näillä uusilla sorastuksilla) sivunappula ei oikein pure ja muljuaa vähän alle. Tämä siis verrattuna edelliseen takarenkaaseen (michelin wild enduro).

Muutama pikkuluiskahdus toki tapahtui, mutta ei mitään yllättävää. Mm luisti näissä oikeastaan ihan yhtä paljon, kuin NN.

Mietin myös pyörän vaikutusta pitoon. Tuo molemmista päistä 15cm joustava fillari hakee kyllä pitoa ihan eri tavalla, kuin joku xc-jäykkis.

No nyt on ensilenkki ajettu kaatosateessa Helsingin kepussa nobby nic-, magic mary-combolla. Keli oli oikein otsikonmukainen

Yllätyksiä tuo nobby nic ei tarjonnut oikeastaan ollenkaan. Pito oli oikein hyvä kaikinpuolin. Varsinkin veto- ja jarrutuspito. Juurakoissa kärsi kantata ihan suht rohkeasti. Kovalla pohjalla (lähinnä näillä uusilla sorastuksilla) sivunappula ei oikein pure ja muljuaa vähän alle. Tämä siis verrattuna edelliseen takarenkaaseen (michelin wild enduro).

Muutama pikkuluiskahdus toki tapahtui, mutta ei mitään yllättävää. Mm luisti näissä oikeastaan ihan yhtä paljon, kuin NN.

Mietin myös pyörän vaikutusta pitoon. Tuo molemmista päistä 15cm joustava fillari hakee kyllä pitoa ihan eri tavalla, kuin joku xc-jäykkis.
    Kuulostaa hyvältä! Kummassa päässä sulla oli Nobby Nic? Takana kenties? Ja millä seoksella?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •