GarminElectrobikeGiant
Sivu 129 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 79 119 127 128 129 130 131 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.841 - 3.870 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #3841
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Miksipä ei vaihtaisi juuri syksyllä tuoretta rengasta alle?
    Koska ei jaksa litkujen kanssa turhaa säätää, ennen kuin renkaiden kunnon vuoksi on aihetta vaihtaa uusiin. Kyllä itsellä renkaat kestää sen pari kautta, kun on kaksi pyörää käytössä.

    Tämä ei tosin ollut se kysymys, johon hain vastausta. Jos Wicked Willeistä ei ole suoraa kokemusta, niin Schwalben Speedgrip-seoksen käyttäytymisestä kylmissä ja kosteissa oloissa kuulisin mielelläni kokemuksia.

  2. #3842
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    ^ En ymmärrä litkuongelmaa mutta Speedgrip ei ole kiva kylmässä ja märässä. Jos se nyt nykyään enää vastaa sitä siniraitaista jota kokeilin pari vuotta sitten.

  3. #3843
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    ^eikä lämpimässä kuivalla.

  4. #3844
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ^ En ymmärrä litkuongelmaa mutta Speedgrip ei ole kiva kylmässä ja märässä. Jos se nyt nykyään enää vastaa sitä siniraitaista jota kokeilin pari vuotta sitten.
    Litkuttaminen on aina säätöä ja sotkua, niin mielellään minimoi siihen käytettävän ajan ja vaivan. Harmi kuulla, että Speedgrip-seos ei toimikaan kaikessa kelissä. Tota Wicked Williä ei tällä hetkellä saa muulla seoksella. Kuulosti muilta ominaisuuksiltaan just passelilta omiin tarpeisiin. Hans Dampf olis sit toinen vaihtis. Sitä sais Super Trail casingilla softina. Ei varmastikaan rullaa yhtä hyvin kuin Wicked Will.

  5. #3845
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    ^eikä lämpimässä kuivalla.
    Löytyyks sulla omakohtaista kokemusta Speedgrip-seoksesta? Ois kiva kuulla lisää. Wicked Willin arvioissa yhtenä miinuksena oli, ettei toimi parhaalla mahdollisena tavalla loose over hard -olosuhteissa. Suomen maastoissa tota on loppujen lopuksi aika vähän. Bike parkit kuivalla kesäkelillä varmaan lähimpänä tota, mutta sitä varten on sitten toinen pyörä Magic Mary - Big Betty -kombolla.

  6. #3846
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    297
    Speedgrippi seoksella olevat renkaat ovat oikein hyviä trailiajoon kuivissa kesäolosuhteissa. Ne rullaa kohtuu hyvin,kestävät kulutusta paremmin kuin nuo tahmeat seokset ja pitokin on trailiajoon riittävä. Ja voi nillä aina välillä jopa Bikeparkissakin pistäytyä jos ei ole tarkoitus korva maassa mutkia ajella. Syysmetsään märille juurakoilla ja kallioille en niillä kyllä menisi mutta silloinhan voi laittaa tahmeammat renkaat alle sitten. Uudessa Nobby Nicissä on nappulatkin jo ihan hyvän kokoiset.

  7. #3847
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Litkuttaminen on aina säätöä ja sotkua, niin mielellään minimoi siihen käytettävän ajan ja vaivan. .
    En käsitä edelleenkään. 1) ilmat pois 2) toinen reuna renkaasta pois vanteelta 3) imaisee ylimääräiset litkut pois ruutalla 4) rengas pois ja uusi tilalle, reuna kostutettuna saippuavedellä 5) uuden renkaan poksautus paikalleen, ilman venttiilin sielua käsipumpulla 6) letku pois ja litkut sisään, venttiili kiinni ja ilmat sisään 7) vanhasta renkaasta voi pyyhkäistä litkut pois paperilla. Aikaa kuluu vähemmän kuin sisärenkaan kanssa värkkäämiseen.

  8. #3848
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Siitä vanhasta sinisestä nobbynikeissä, en tiedä kyllä kumpi oli huonompi, seos vai rengas ylipäätään. Voihan nuo toki olla parantuneet, ja itellä kyllä ajotaitokin parantunu niistä ajoista. Parin vuoden swalpe viha niistä kuitenkin silloin tuli kun tuntu ettei mitään pitoa kaarteissa

  9. #3849
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    En käsitä edelleenkään. 1) ilmat pois 2) toinen reuna renkaasta pois vanteelta 3) imaisee ylimääräiset litkut pois ruutalla 4) rengas pois ja uusi tilalle, reuna kostutettuna saippuavedellä 5) uuden renkaan poksautus paikalleen, ilman venttiilin sielua käsipumpulla 6) letku pois ja litkut sisään, venttiili kiinni ja ilmat sisään 7) vanhasta renkaasta voi pyyhkäistä litkut pois paperilla. Aikaa kuluu vähemmän kuin sisärenkaan kanssa värkkäämiseen.
    Juu, noinhan se menee ja välillä ihan mallikkaastikin. Mutta sitten taas välillä on hirveetä säätöä ja sotkua. Ilmat ei pysy, rengasta joutuu vääntämään täysillä voimilla vanteelle, eikä se nouse tasaisesti vanteelle, vaan kinnaa jostain kohdasta jne. Parhaimmillaan 10 minsassa tehty, pahimmillaan joutuu useana päivänä tuntikaupalla säätämään. Sen vuoksi mielellään minimoi tuohon käytetyn ajan ja ajaa mieluummin pyörällä.

  10. #3850
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Itellä nuo rengaspuljailut alkanu nopeutua toiston myötä, oppii omista virheistä ja keksii kikkoja. Ei tuota silti huvikseen tee

  11. #3851
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    46
    Continental toi sarjan uusia gravity/trail renkaita. On monenlaista mallia ja eri olosuhteisiin. Vaikuttaa lupaavalta.

    Pitää vaan ensin ajaa vanhat pois. Nyt alle Magic Mary/ Big Betty ultrasoftilla. Kuivalle sitten Assegai ja DHR2 Exo+ maxxterra.

  12. #3852
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä nuo rengaspuljailut alkanu nopeutua toiston myötä, oppii omista virheistä ja keksii kikkoja. Ei tuota silti huvikseen tee
    Se on just näin. Itse ainakin minimoin siihen käytettävän ajan hyvin mielelläni. Nykyisessä trail-pyörässä on ollut Bontragerin XR4 ja ne ovat toimineet kelissä kuin kelissä. Eivät välttämättä maailman parhaiten rullaavat jo kolmen tuuman leveydestä johtuen. Pyörän vaihtuessa haussa ominaisuuksiltaan vastaava rengas. Koska tuleva pyörä ei ole Trek, niin eihän siihen Bontrageria voi laittaa. Samalla rengaskin kaventuu 2,4 tuumaan. Hans Dampf tai Nobby Nic vois softina olla hyvä vaihtis Schwalbelta.

  13. #3853
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Mulla on täpäriin kaksi tai oikeestaan kolme takakiekkoa (2x 29 ja 1x 27.5). Rullaavammassa kaksysissä polkuajeluun on just hanssi. Parkkiin sitten toisessa kaksysissä big betty supertrail ja insertti ja vaihtoehtona jos jaksaa ja huvittaa tehdä vaihtohommia niin magic mary soft supergravity. 27.5 kiekossa parkkiajeluun kuivalle aggressor (löytyy myös dhf).

  14. #3854
    https://www.instagram.com/tv/Cc7rmE2j5oI/?utm_source=ig_web_copy_link

    Goodyearilta tulossa uutta rengasta, ilmeisesti Newton sarjasta uutta versiota.
    Kuvassa vanhat:


  15. #3855
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Ihan hyviltä vaikuttavat uudet Good Yearit:
    https://www.pinkbike.com/news/first-...mtr-tires.html

  16. #3856
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Taas yksi dhf/dhr replica, eikä tanwallia, ei jatkoon

  17. #3857
    Toi vanha ST oli huippuhyvä. Sopivan leveellä nappulat toisistaan ni ei mennyt tukkoon kurassa, sopivan matalat nappulat kuitenkin joten rullas tosi hyvin ja pitoa riitti, eikä painoakaan kun alle kilo. Kovasti maxxis shortyn kaltanen kumi.
    Näköjään uusien kanssa on otettu ihan eri lähestysmistapa. DHF/DHR kopio tosiaan, ja perhana miten painavat vielä lisäksi. Ei kiinnosta.

    Onko millään firmalla tommosta alle kilon painosta shortyä vastaavaa kumia jonka seos toimisi myös kylmässä?

  18. #3858
    No kelpaisko baroni? Tasan kilon ja aika avoin nappula. Paras kummi millä ajanut

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  19. #3859
    Se vois kyllä olla, pitänee tilata heti ennenku sekin korvataan noilla reseptilääkkeiltä kuullostavilla sähköpyöräkumeilla.

  20. #3860
    Tuon renkaan tulevaisuudesta olis kiva tietää. Korvaako tämä uusi sarja baron/kaiser renkaat.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  21. #3861
    Huonosti näkyy Baronia olevan missään enää saldoilla

  22. #3862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Huonosti näkyy Baronia olevan missään enää saldoilla
    Niinhän tuo näkyy olevan. Argotal on näistä uusista lähinnä baronia. Painoa aikalailla sama tuolla trail kyljellä.

    Nämä olis tarkotus kokeilla seuraavaksi enduro kyljellä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  23. #3863
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Toi vanha ST oli huippuhyvä. Sopivan leveellä nappulat toisistaan ni ei mennyt tukkoon kurassa, sopivan matalat nappulat kuitenkin joten rullas tosi hyvin ja pitoa riitti, eikä painoakaan kun alle kilo. Kovasti maxxis shortyn kaltanen kumi.
    Näköjään uusien kanssa on otettu ihan eri lähestysmistapa. DHF/DHR kopio tosiaan, ja perhana miten painavat vielä lisäksi. Ei kiinnosta.

    Onko millään firmalla tommosta alle kilon painosta shortyä vastaavaa kumia jonka seos toimisi myös kylmässä?
    msc gripper.

  24. #3864
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    According to Continental, their best-known models, Der Kaiser and Der Baron were no longer competitive and have been on the market for more than 10 years without undergoing any significant changes.”

    Nyt tekisi mieli kyllä vähän jupista että mitä helevettiä..Baron oli nyt jotakuinkin niin lähellä täydellistä kylmän ja märän kelin rengasta kuin mahdollista. Toki jäähän sentään Vigilante markkinoille, kai..

  25. #3865
    Mites se Michelinin Gum-X, onko todettu toimivaksi suomen syksyssä?
    Wild AM2 näyttäis kuvien perusteella ihan mielenkiintoiselta. (Weight weighed: 1009.9 g)


    Entäs onko kukaan kokeillut Onzan kumeja? Porcupine vois olla myös yksi vaihtoehto, onkohan vaan jo liian ohut ja herkkä? (Weight according to manufacturer: 810g)

  26. #3866
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Mites se Michelinin Gum-X, onko todettu toimivaksi suomen syksyssä?
    Wild AM2 näyttäis kuvien perusteella ihan mielenkiintoiselta. (Weight weighed: 1009.9 g)


    Entäs onko kukaan kokeillut Onzan kumeja? Porcupine vois olla myös yksi vaihtoehto, onkohan vaan jo liian ohut ja herkkä? (Weight according to manufacturer: 810g)
    Wild Am on hyvä kumi märälle. Pitää hyvin, mutta kuluu nopesti.

  27. #3867
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Se on yleensä hyvän pidon hinta. Ovat sentää asennusystävälliset, ainakin plussakoossa.

  28. #3868
    Täytyy semmoset kokeilla. Tulee niin vähä kilometrejä että kuluminen ei haittaa kyllä tippaakaan. Tahtoo vaihtua kalusto aina ennenkun ehtii kulumaan mihinkään.

  29. #3869
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Vaihtelin pari viikkoa sitten taakse alle uuden nobby nicin speedgrip-seoksella, 2.4” -kokoisena. Olen yllättynyt tuon seoksen pehmeydestä sekä pitävyydestä siihen nähden, miten paljon sitä parjataan. Limajuurakkokivikoissa en luonnollisesti ole pääsyt ajamaan, mutta märkää juurta, sohjoa, mutaa ja märkää kalliota on tullut suhattua. Ei toistaiseksi mitään ongelmaa pidon kanssa. Verrokkina on lähinnä michelinin wild endurot, perus wildit ja spessun butcher.

    Kuvio on toimiva ja suht helposti puhdistuva. Vähän niinkuin minikokoinen magic mary. Eniten ehkä huolestuttaa kylkien kestävyys, kun epähuomiossa tilasin tuon superground-runkoisen renkaan. Toistaiseksi homma on kuitenkin toiminut mallikkaasti insertin ja vähän kovempien paineiden kanssa (1,5-2,0 bar).

    Voin laitella lisää kokemuksia, kun tuota pääsen pyörittämään sadekelillä.

  30. #3870
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    ...Olen yllättynyt tuon seoksen pehmeydestä sekä pitävyydestä siihen nähden, miten paljon sitä parjataan...
    On olemassa maastopyöräilijöitä, joille liukas Nobby Nic on sukupolvikokemus. Joskus 2005-2015 Nobby Nic oli pidoltaan saippuoidun mateen luokkaa (Shimaani). Kokemus ei hevin unohdu eikä oma käsitys muutu enkä esimerkiksi minä tule koskaan laittamaan Nobby Niciä renkaaksi "Märälle juurakolle ja kivikolle" vaikka kuka sanoisi vaikka mitä.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •