HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 50 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #1471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mun mielestä sepelillä kannattaa suosia nappularengasta. Ihan jo ajettavauudenkin takia. Nythän tuolla on sepeliä parhaillaan useiden senttien kerros. Ei tuollaisella voi oikein sliksillä ajaa. Isoa ja karkeaa pistosuojattua nappulaa vaan alle.
    Ei täällä sentään senttien kerrosta ole. Sanoisin että lähinnä ohut kerros asvaltin päällä ja jossain kohdin on jo lentänyt ylimääräiset sivuun. Mutta siis panaracerin Gravelking ext plus on hyväksi havaittu? Onkos muuten tietoa kuinka hyvin koko pitää paikkansa? Saattaa mahtua hiukan 35:sta leveämpikin alle, mutta ei kyllä kovin paljon. Jos oikea koko on 38 ei varmasti mahdu.

  2. #1472
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    No kaverilla on normi gk plussa kestänyt, tosin tuo ei kuulemma kestä kaikilla. Ext versiossa on selvästi korkeampi nappula, eli olettaisin sen kestävän hyvin sepeliä. Korkea nappula sen sepelikeston tuo.


    En siis ole itse tuolla ajanut, koska on jo rene herset, mutta tuolla lähtisin koettamaan.

  3. #1473
    Tuli toisaalla tälläinen neuvo. Kun ulkorenkaan läpi menee joku, niin se ulkorengas olisi myös hyvä paikata sisäpuolelta paikalla. Ellei tee sitä, niin reiästä menee hiekkaa, mikä lopulta puhkaisee sisäkumin.

    Onkos näin?

  4. #1474
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Tuli toisaalla tälläinen neuvo. Kun ulkorenkaan läpi menee joku, niin se ulkorengas olisi myös hyvä paikata sisäpuolelta paikalla. Ellei tee sitä, niin reiästä menee hiekkaa, mikä lopulta puhkaisee sisäkumin.

    Onkos näin?
    Ei siitä ainakaan haittaa ole. Varsinkaan isompien viiltojen kohdalla.

  5. #1475
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Mulla on ollut tapana laittaa vähän isompiin viiltoihin jesaria sisäpuolelle.

  6. #1476
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Ihan vaan normaali tiptop paikka. Tuo pysyy saletisti ja pitkää litkutkin ongelmitta.

  7. #1477
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    164
    Kumiliimalla olen menestyksekkäästi paikannut reikiä ja viiltoja. Se tekee elastisen tulpan vauriokohtaan ja pysyy varmasti.

  8. #1478
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Gatorskin vai gator hardshell ? Kumpi kestää paremmin sepeli keliä keväällä?

  9. #1479
    Tänään hieno jääkeli hiekkapohjaisilla ulkoiluteilla ja suurella osaa normipyöräteillä. Sepeli jää epätasaisuuksiin eikä vaurioita rengasta. Lisää tällaista tai lisää lunta niin talvipyöräily on parhaimmillaan.

  10. #1480
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Tässä juttu joka liippaa tappajasepelin käyttöä.

    "Mäntykannas viittaa kirjoituksessaan Teknologian tutkimuskeskus VTT:n selvitykseen, jonka mukaan jopa 100?000 suomalaista joutuu lääkärin vastaanotolle liukastumisen vuoksi vuosittain. Sairaalahoitopäiviä kertyy tilastojen mukaan jopa 130?000 liukastumistapaturmien vuoksi vuodessa, Mäntykannas kirjoittaa."

    Jostain luin että sairaalavuorokausi maksaa noin 500-700 euroa, eli hoitopäiviin voisi mennä vuodessa yli 60 miljoonaa euroa. Noiden lukujen takia kyllä ymmärtää miksi liukastumisten eteen yritetään vaikka mitä. Osa auttaa ja osa menee hutiin, mutta pakko on yrittää.

    https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008623570.html
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  11. #1481
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Väärä aihe...
    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  12. #1482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tässä juttu joka liippaa tappajasepelin käyttöä.

    "Mäntykannas viittaa kirjoituksessaan Teknologian tutkimuskeskus VTT:n selvitykseen, jonka mukaan jopa 100?000 suomalaista joutuu lääkärin vastaanotolle liukastumisen vuoksi vuosittain. Sairaalahoitopäiviä kertyy tilastojen mukaan jopa 130?000 liukastumistapaturmien vuoksi vuodessa, Mäntykannas kirjoittaa."

    Jostain luin että sairaalavuorokausi maksaa noin 500-700 euroa, eli hoitopäiviin voisi mennä vuodessa yli 60 miljoonaa euroa. Noiden lukujen takia kyllä ymmärtää miksi liukastumisten eteen yritetään vaikka mitä. Osa auttaa ja osa menee hutiin, mutta pakko on yrittää.

    https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008623570.html
    Hiekotukseen käytetään ehkäpä saman verran rahaa kuin liukastumisten kustannuksiin. Hiekotusta lisäämällä liukastumiset eivät enää vähene. Jokaista Suomen maaneliötä ei voi hiekottaa, joten liukkauden kanssa on vain opittava elämään. Yleensäkin sairaalahoitoon joutumisen kustannuksia on turha moralisoida. Ja vielä tulee mieleen kuinka "tärkeää" oli laittaa sepelit paljaalle asfaltille marraskuusssa, kun nyt lunta ja jäätä riittää viikkotolkulla, eikä hiekka auta, kun se hautautuu lumeen tai vesisateeseen.

  13. #1483
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesa väkevä Katso viesti
    Hiekotukseen käytetään ehkäpä saman verran rahaa kuin liukastumisten kustannuksiin. Hiekotusta lisäämällä liukastumiset eivät enää vähene. Jokaista Suomen maaneliötä ei voi hiekottaa, joten liukkauden kanssa on vain opittava elämään. Yleensäkin sairaalahoitoon joutumisen kustannuksia on turha moralisoida. Ja vielä tulee mieleen kuinka "tärkeää" oli laittaa sepelit paljaalle asfaltille marraskuusssa, kun nyt lunta ja jäätä riittää viikkotolkulla, eikä hiekka auta, kun se hautautuu lumeen tai vesisateeseen.
    Vähän näitä hiekkadyynejä ihmetellässä tulee mietittyä, että meillä ei kuitenkaan autoilijat tai pyöräilijät oleta, että he pärjäisivät kesät talvet samoilla renkailla -- jokaisella on vermeistään henkilökohtainen vastuu. Miksi jalankulkijan pystyssä pysyminen on ulkoistettu yhteiskunnan vastuulle?

  14. #1484
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    Vähän näitä hiekkadyynejä ihmetellässä tulee mietittyä, että meillä ei kuitenkaan autoilijat tai pyöräilijät oleta, että he pärjäisivät kesät talvet samoilla renkailla -- jokaisella on vermeistään henkilökohtainen vastuu. Miksi jalankulkijan pystyssä pysyminen on ulkoistettu yhteiskunnan vastuulle?
    Niin, tuohonhan olisi ratkaisu. Poistetaan julkinen terveydenhuolto kokonaan.

    Oikeastaan tämä on siis yksinkertaista. Siihen asti, kun suomi on hyvinvointivaltio, jossa hoidetaan kaikki, niin kadut täytyy vaan sepelöidä.

    Tuolla ulkona siis ei nyt vaan olisi tänä talvena pysynyt pystyssä jalan tasan yhtään askelta ilman sepeliä. Jos taloyhtiöt eivät sepelöisi pihojaan, niin roskien kantajat olisivat lonkattomia joka toinen viikko. Lapset olisivat kulkeneet ehkä luistumilla kouluun kypärä päässä? Mummoja saisi keräillä iltapäivästä raatoautolla polille. Hei haloo

  15. #1485
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Niin, tässähän on kyse jälleen kerran yksilön ja yhteiskunnan suhteesta ja siitä, mikä on kenenkin vastuulla. Koska talonpoikaisjärki ei liene enää/vieläkään arvossa, niin näitä joutuu pohtimaan.

    Voitaisiin kysyä, vaikka se olisikin aika hölmöä, että jos joku lähtee ulos vähissä vaatteista pakkasella, niin eikö yhteiskunnan tulisi vaatettaa hänet välittömästi, koska tämä ei tajua omaa parastaan? Tai mikä vielä hullumpaa, lämmittää ilmaa niin ettei enää palella. Mutta sitten kun tarkennetaan samaan toimintoon (liikkuminen jäällä) niin kaikki käyttäjät eivät ole tosiaan samalla viivalla. Autoilijoiden ei ole pelkästään oletettu, vaan heitä on vaadittu varustamaan kulkupelinsä talvi huomioiden. Tosin tämä taisi jäädä pois uudessa tieliikennelaissa? Olisiko peruste sitten nykyiselle eri tavoin eri käyttäjiä kohtelevalle käytännölle, että auto voi väärin varustettuna olla tappavampi kuin jalankulkija? Toisen ihmisen päälle jalankulkija voi toki kaatua, mutta auton massa ja vauhti laajentaa kysymyksen yksilön oman toiminnan ulkopuolelle. Menipäs taas vaikeaksi...

    Oma kantani on poikkeuksellisen paskamaisen talven masentamana, että suurimmaksi osaksi sepeli on ärsyttänyt ihan jumpranhuitisti, mutta ymmärrän kyllä miksi sitä kylvetään. Toistaiseksi ja nykyisessä lainsäädännössä ja kuka ties yhteiskunnassa en näe oikein muita vaihtoehtoja. Niin ja kohta kotimatkalla poikkeuksellisesta hankikannosta nautiskellen.

  16. #1486
    Se on varmasti yhteiskunnalle huomattavasti halvempi kylvää sepeliä kuin kuormittaa terveydenhoitoa.

  17. #1487
    ...ja siinä vaiheessa voi sanoa voittaneen taistelun hiekoitussepeliä vastaa kun muuttaa lintujen kanssa talveksi esimerkiksi jollekin Espanjan eteläistä saarista

  18. #1488
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Onkohan missään kunnassa kokeiltu panostaa kunnon auraukseen hiekotuksen sijasta? Ja onko edes mahdollinen vaihtoehto?

  19. #1489
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Onkohan missään kunnassa kokeiltu panostaa kunnon auraukseen hiekotuksen sijasta? Ja onko edes mahdollinen vaihtoehto?
    Käsittääkseni ainakin Oulussa, katsoppa Velogin video aiheesta.

  20. #1490
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Pitää paikkansa suurilta osin. Ja kyse siis kaupungin hallinoimilta alueilta. Muiden huoltamilla alueilla ei sitte olekaan noin ruusuista.

  21. #1491
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.685
    Itse en ole kokenut sepeliä ongelmalliseksi, paitsi nyt keväällä kun sen poistamisessa menee yleensä aivan liian kauan aikaa. Talvirenkaina työmatkoilla 45NRTH kahvat. Sen lisäksi että ne kestää sepeliä, niissä on törkeän hyvä pito kaikissa olosuhteissa. Tästä toki haittapuolena melkoinen vierintävastus. Vaimolla samat renkaat nyt pari talvea, reikiä nolla.

  22. #1492
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Ja kuinkas siinä sitten kävikään. Aikomani lenkki loppui 300 m jälkeen. Erään taloyhtiön kovasti sepelöity kadunpätkä koitui kohtaloksi.
    Olin vaan katsovani että ihan kuin siinä kaiken paskan seassa olisi ollut karkaistua lasiakin.

  23. #1493
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Onkohan missään kunnassa kokeiltu panostaa kunnon auraukseen hiekotuksen sijasta? Ja onko edes mahdollinen vaihtoehto?
    Kuulin kaverilta että jossain olisi kokeiltu sahanpurua, enempää en siitä muista.


    Eikä ollut edes satua.
    https://yle.fi/uutiset/3-11874487
    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  24. #1494
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Eikä, Gatorissa reikä!
    Ei kuitenkaan, vaikka terävää sepeliä jo viikkojen ajan paljaalla asfaltilla, mitä lie lasimurskaa seassa. Rengas vajeni kahdessa yössä ja noilla on jo monta piikkistä kautta ajettu.
    Hidas tyhjeneminen olikin venttiilin sielun kiristystä vailla. Taistelu jatkuu.

    Puoli vuotta suunnilleen täristellään taas karkean murskeen päällä...
    TERU muokkasi tätä : 08.11.2022 at 21.17 Syy: Korjaus ja vähän lisääkin

  25. #1495
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Mä taas kauhulla ootan sitä ensimmäistä yöpakkasta jolloin sepelit levitetään ja sitten saa niistä taas puol vuotta kärsiä.

  26. #1496

    Peukalo ylös Pitoa sinne missä sitä tarvitaan

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti

    Onkohan missään kunnassa kokeiltu panostaa kunnon auraukseen hiekotuksen sijasta? Ja onko edes mahdollinen vaihtoehto?
    Auraus on varmasti tärkeä, jotta tiet saadaan pidettyä ajokelpoisina. Mutta kun tien pinta on lunta ja jäätä aurauksesta huolimatta, pitää yrittää kasvattaa kitkakerrointa jotenkin. Autoihin on nastarenkaat. Mutta haa, polkupyöriinkin on nastarenkaat. Raskasta liikennettä varten on ketjut (Onspot Insta-Chain tms.) ja jalankulkijat voivat laittaa takaraivon suojaksi nakkikypärän. Mutta onhan jalkineisiinkin liukuesteitä, ja Icebug nastakengillä saa melkoisen hyvän pidon. Riittäisi että yhteiskunta ajettaisiin tukemaan tätä ratkaisua, jossa pidon parannus sijoitetaan ajoneuvojen renkaisiin ja jalankulkijoiden jalkineisiin. Aurausta tarvitaan edelleen siihen että runsaan lumisateen jälkeen pääsee etenemään, vaikka olisihan siihenkin tietty muitakin ratkaisuja...

    Tuo Insta-Chain on niin hauska keksintö että pistän tähän muutaman linkin.
    https://www.onspot.com/en-US/knowled...action/onspot/
    https://www.youtube.com/watch?v=x2IQNsLuikw
    https://www.youtube.com/watch?v=HgM2LfuBW68
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

  27. #1497
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    ^ Esimerkiksi Helsingissä pohjoisbaana suolataan ja harjataan. Ainakaan harjaus ei sitten toteudukkaan kun tulee vähän enemmä lunta. Sitten jos tulee enemmän pakkasta suolasta sulaneet paikat jäätyvät ja on toisin paikoin erittäin liukasta ja toisin paikoin paljas asfaltti.

  28. #1498
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Mä taas kauhulla ootan sitä ensimmäistä yöpakkasta jolloin sepelit levitetään ja sitten saa niistä taas puol vuotta kärsiä.
    Huomenna on se päivä Tampereella.. kaupunkin sivulla tiedotettiin että liukkauden torjunta aloitetan kevyen liikeenteen väylillä... oli tosi tänään jo osin Härmälä sepeli

  29. #1499
    Ekat sepelit tänä aamuna pääkaupunkiseudulla havaittu. Talvirenkaat laitettava alle tämän vuoksi, muuten menisi vielä kesäkumeilla

  30. #1500
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Linnunlaulun- ja Larunsillalla oli sepeliä. Larunsillalla näytti siltä että sepeli oli yritetty levittää jalkakäytävän puolelle. Ajeliln pohjoisbaana - alkuperäinen baana - Ruohoholahti - Laru - Länsiväylä Matinkylään - kehä ll - turuntie - kehä l.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •