Tiivis rakentaminen ja viheralueiden säästäminen ei ole mitenkään ristiriidassa pikemminkin päin vastoin. Jenkeissä on kaupunkeja joissa yli kolmas osa pinta-alasta on varattu autoille. Tiet+parkkipaikat. Tämä siksi että hajauttaminen lisää liikkumisen tarvetta. Sitten kun kukaan ei halua asua tien vieressä siirretään taloja eikä tietä jolloin liikkuminen lisääntyy taas. Vaikka niitä bufferialueita sanotaan eufemistisesti "liikennevihreiksi" ne on ekologisesti aavikkoa. Rikkovat sekä ihmisten että eläinten luontaisia reviirejä.

Ideaalitilanteessa melkein kaikki pitäisi olla kävelyetäisyydellä. Riippuu tietty ihmisestä että onko tuo 500m vai 5km mutta kaiketi sellainen 1500m halkaisijan ympyrä on aika helppo arjessa. Siinä pitäisi asua se 5k+ ihmistä että ylläpitää riittävästi kauppoja ja ravintoloita ym palveluita.