ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 352 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 252 302 342 350 351 352 353 354 362 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.531 - 10.560 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #10531
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^juu, Bud takana toimii enimmäkseen erinnomaisesti, mutta on petollinen alamäessä, kun lähtee herkästi liukumaan vauhdilla.

  2. #10532
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Mä olin unohtanut varastokoppiin Maxxis Minionin diy-nastoilla. Tehty joskus ja jäänyt unholaan käyttämättömänä. Menen sillä kunnes saan Loun jostain.

    Budia en hommaa taakse.

  3. #10533
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^ siis tähän mahtuu taakse vai (https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-musta-oranssi) ?
    Kyllä kai, en usko rungon muuttuneen siltä osin. Minulla on vähän vanhempi malli jossa suorempi yläputki.

    Ostin omani jäykällä keulalla, sellainenkin on. Siihen mahtuu varmasti 2XL eteenkin, ja vaihto mastodoniin ei tuota yhtä ylimääräistä joustohaarukkaa.

    Budista, toimii kuulemma hyvin rullaavalla alustalla mutta voi hyvin olla vähemmän optimaalinen. En ole kuitenkaan huomannut jarrutuspidon puutetta budissa edessä.

  4. #10534
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Se 2XL taitaa kantaa aika hyvin paksummassakin lumessa.

  5. #10535
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Itsellä ollut vajaan vuoden L-koon EP8 koneinen eMax 2XL rengastuksilla (=jäykkäkeulainen, johon vaihdettu Mastodon).

    Kesällä mustat kovemmalla seoksella olevat 2XL:t ja talvella valkoiset pehmeämmän seoksen 2XL:t liimanastoilla.

    Kovempi musta "kesärengasversio" ei edes ole niin huono rullaamaan kun väitetään, joten vakiot Jumbo Jimit on edelleenkin käyttämättä tallissa (ne kun on vaan surkeat pidoltaan omissa ajoissa).

    Ainoa syy sähköläskin hankintaan itselläni kun oli se, että siihen pitää 2XL kumit mahtua, sillä ajan läskillä yleensä vain kun normi täysjoustolla ajo menee mahdottomaksi. Eikä minusta 2XL renkaita voi verrata mihinkään muuhun läskin renkaaseen - jos siis oikeasti pitää päästä etenemään.

    Tuli monet sähköfätit käytyä läpi ja ainoat mihin tuo 2XL mahtui silloin oli vanha Brosen koneinen Huraxdax ja tämä eMax (+Verkkokaupan Shimano koneinen GRZ sisarmalli).

    Muun muassa Helkamaan, RockMachineen, Norcoon, Moustacheen, Fanticiin, Bosch koneiseen GRZ:taan tai uudempaan Shimanon koneiseen Huraxdaxiin ei 2XL mahtunut.

  6. #10536
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Tein kardinaalimunauksena pidetyn teon, eli laitoin vähän käytetyn käsiini saamani Budin taakse. "Propulpulsion" suuntaan. Tosin ei ihan vakion, vaan hiukan muunnellun. Tuntuu rullaavat hyvin ja ilmatila on iso. Pito on myös ihan kohtuullinen, jos vertaa JJ 4.8:n niin huomattavasti parempi. Pitävämpiä kumeja toki on, vaikka Maxxiksella, mutta en halua sellaista traktorin rengasta joka rullaa hyvin vain jyrkässä alamäessä. Semmoiset sopii paremmin betonireisimiehille ja sähkövehkeisiin.

    Kumien saatavuuden suhteen tilanne näyttää hieman heikolta. Alunpitäen kiinnosti iso Husker Du mutta sitä(kään) ei ole saatavissa. Alkaa muistua mieleen vanhempien miesten jutut sotien jälkeiseltä ajalta; "mistään ei saanut mitään".

  7. #10537
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    ^Ei tuo mikään munaus voi olla. Olen kuullut että Bud toimii takanakin, joskin jarrutus- ja vetopito voi olla hiukan vajavainen. Bud, Lou ja isoKnardin rungot on kyllä hyviä. Asettuvat juurten ja kivien ympäri kuin hernepussi ja rullaavat kohtuullisesti vielä matalilla paineilla. Tämä 2XL mikä minulla on alla nyt on vähän kuin jättikokoinen IceSpiker, kulutuspinta on melko jäykkä eikä muuta muotoa maaston mukaan mutta kyljet ovat pehmeät. Tämä on varmaan hyvä asia pehmeällä alustalla missä renkaan ei tarvitse muuttaa muotoa mutta jäykkä kulutuspinta plaanaa pehmeässä lumessa ja pehmeät kyljet eivät häiritse kulutuspinnan tekemistä.

    Jos on vähänkään liikaa ilmaa 2XL:ssä alkaa se pomppia epätasaisuuksien yli. Jos on liian vähän niin näistä tulee aivan mahdottomat ankkurit.

    Nappulat on isot 2XL:ssä, jopa niin isot että kumi vähän repeytyy reunanappuloiden vierestä. Paikkasin renkaan tip-top paikoilla sisältä niin nyt se kyllä on tiivis ja toimii.

    Pitoa on 2XL:ssä kyllä reippaasti, vielä on jäänyt kokeilematta miten toimii pehmeässä lumessa. Vähän tulee sellainen ajatus että tarvitseeko Helsingissä näin extremeä pehmeän lumen rengasta kovinkaan usein?

    Lou on kokeilematta, mutta alan kyllä kallistua siihen suuntaan että Bud on todella hyvä eturengas. Johnny 5 on toiminut kiitettävästi takarenkaana, rullaa kivasti ja pitoa on. Kun tarvitsee nastoja ei ole kyllä Johnny 5 settiä parempaa.

  8. #10538
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kumien saatavuuden suhteen tilanne näyttää hieman heikolta. Alunpitäen kiinnosti iso Husker Du mutta sitä(kään) ei ole saatavissa. Alkaa muistua mieleen vanhempien miesten jutut sotien jälkeiseltä ajalta; "mistään ei saanut mitään".
    Totta, on kyllä hämmentävää kun tässä on saanut tottua yltäkylläisyyteen. Täytyy vaan toivoa että alla olevat renkaat pysyy ehjänä.

    Kuuntelin isojen poikien puheita, niin epäilyttää kuinka nopeasti tilanne edes mahtaa korjaantua. Tehtailla kun kurjuutta joutuvat optimoimaan, niin se rajallinen kapasiteetti käytetään volyymituotteiden tekemiseen, ja läskirenkaat ei niihin kuulu.

  9. #10539
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Kun lähetin veetirelle kysymyksen milloin saadaan lisää 2XL renkaita niin sanoivat että tuotantoon marraskuussa 2022. Aika samanlaisen vaikutelman saan muiltakin valmistajilta.

  10. #10540
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Tässähän joutuu miettimään, mitä tekee uudenkarheilla nastoitetuilla kakunsyöjillä. Pitääkö vielä hyllyssä odottamassa aikaa parempaa vai laittaisiko myyntiin ja ostaisi niillä rahoilla viisi läskipyörää ja puolet Teslasta (siis firmasta)?

  11. #10541
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    ^Ei tuo mikään munaus voi olla. Olen kuullut että Bud toimii takanakin, joskin jarrutus- ja vetopito voi olla hiukan vajavainen. Bud, Lou ja isoKnardin rungot on kyllä hyviä.
    Bud/Bud-kombo oli oikein kiva, tykkäsin. Keveyttä kulkemiseen mutta silti kohtuu hyvä pito kaikissa olosuhteissa.
    Tuore paksu lumikerros+kunnon ylämäki niin tietty ei mennä kuten Loulla.
    Surlyn rungot on kyllä sitä parasta A-luokkaa.

    Iso Knardista tykkäsin erityisen paljon.
    Vois Knardia harkita ihan kapearenkaiseenkin pyörään.

  12. #10542
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Totta, on kyllä hämmentävää kun tässä on saanut tottua yltäkylläisyyteen. Täytyy vaan toivoa että alla olevat renkaat pysyy ehjänä.

    Kuuntelin isojen poikien puheita, niin epäilyttää kuinka nopeasti tilanne edes mahtaa korjaantua. Tehtailla kun kurjuutta joutuvat optimoimaan, niin se rajallinen kapasiteetti käytetään volyymituotteiden tekemiseen, ja läskirenkaat ei niihin kuulu.

    Noin se varmasti on. Toista vuotta sitten kyselin kotimaiselta toimijalta vähän kuulumisia Schwalben Al Mightyn suhteen. Keskustelussa kuulin sellaisen tilannearvion että maailmalla läskibuumi tuli, oli ja meni. Suomessa läskipyöräily on edelliseen verrattuna kyllä suositumpaa mutta markkina-alue on pieni. Joten ei ole ihme jos valikoimat supistuu.
    Al Mightyn em toimija oli tietävinään tulevaksi täksi talveksi. Mutta tällä hetkellä tilanne varmaankin on, kuten mainitsit, että rajallinen kapasiteetti kohdistettu kysytympiin tuotteisiin.

    Kun vielä edellisten lisäksi miettii sitä kuinka näppärästi tulee uusia ja ehkä myös aiempaa vaikeammin torjuttavia virusvariantteja ja ihmisten väsymistä rajoituksiin ym torjuntatoimiin,. on aika helppo tulla päätelmään että läskirenkaiden (kuten monen muunkin tavaran) saatavuus ei välttämättä kovin nopeasti parane.

  13. #10543
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Keskustelussa kuulin sellaisen tilannearvion että maailmalla läskibuumi tuli, oli ja meni.
    Näin olen itsekin kuullut, kuulemma Suomen markkina vastaa leijonan osasta koko euroopan läskimarkkinaa. Mikä on kyllä ymmärrettävää, jos talvea ja lunta ei olisi, niin ei minullakaan Dudea olisi.

  14. #10544
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Kyllä laskipyörät on vielä voimissaan etenkin Pohjois-Amerikassa, mutta toki marginaalissa pyörämarkkinoilla. Renkaissa saatavuusongelmat johtuu varmasti tästä yleisestä maailmantilanteesta. Itsellekin tuli hieman paniikki kun nastoitin juuri Gnarwhalit ja ajattelin vasta keväämmällä tilailla kapeampia renkaita kesäksi, mutta selailin saatavuuksia niin olikin pakko tilaa heti ettei jää ilman Työmatkapyörään näytti jo vähän siltä että en saa ollenkaan 45NRTH:n kahvoja mutta onneksi niitä rupesi tulemaan just ennen liukkaita. Maastopyörään on ollut Magic Mary jo pari kuukautta jälkkärissä, ehkä kuun vaihteessa tulee....

  15. #10545

    Unobtaniumia alle

    Sain käsiini muutaman yksisarvisen, nimittäin Bud & Lou käytännössä uudenkarheana ja Johnny 5 lightin Jenkkien Ebaysta. Aika tarkkaan tässä ketjussa on Surlyjen ajo-ominaisuudet dokumentoitu, allekirjoitan käytännössä kaiken. Suurin ero JJ verrattain on varmasti se että ei tarvitse pitää persettä penkissä pitojen vuoksi vaan voi aika normaalisti polkea, ja muutamat "kontrolli" ylämäet Loulla jauhaa ylös kun Jumboilla ei. Toki Budi pitää huomattavasti paremmin ja ei karkaa läheskään yhtä herkästi sivulle kuin JJ. Painavammat nuo on ja sen huomaa, mutta kuitenkin kulkee lumessa selvästi helpommin eikä eteneminen tunnu yhtä raskaalta vrt.JJ eli ovat sillä tavalla kevyemmät. Loska & jää pitoisilla poluilla tarviisi nastaa, mutta voisi verrata Jumboilla ajoon nuoskalumessa. Kapeissa ja syvissä lumiränneissä vaatii enemmän kehonkieltä, eli ehkä ketteryydessä häviää Jumboille karvan verran.
    Johnnya en ole vielä testannut, voisi odotella kevään jäitä poluille ja nastoittaa sitten eturenkaaksi. Muutenkin noi Surlyt nousi nippa nappa kompuralla ja sai tapella sen verran etten heti jaksa uusia sitä rumbaa. Kuvio on varsin maukkaan oloinen, koko käytännössä identtinen Surlyjen kanssa parin millin sisään, kuvat voi valehdella. Eikä se JJ noista kauas kyllä leveydessä jää.

    Miten kuvat saa näkymään thumbnaileina? Luurissa näkymä toimii mutta koneella perseestä.





    Eilen rasahti vaparin kynnet pyöreäksi, eli eipä ihan heti tarvi lisäkokemuksia hakea, brgl.
    Viriviri muokkasi tätä : 16.01.2022 at 01.10

  16. #10546
    Liittynyt
    06/2021
    Viestit
    36
    Sähköläski (efat 1000w) tulossa parin viikon sisään, tehdaskumeina kenda sport 26*4,5. Saatavuus talvikumeilla on mitä on, niin arvoin sitten eteen ja taakse Vee tyren snow shue xl:t, ja tilasin myös nastapussin. Jostain se on alotettava, ja aika näyttää, mitenkä pelittää. Vertailupohjaa ei ole, niin ei varmaan voi oikein pettyäkään.

  17. #10547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti McPolo Katso viesti
    Sähköläski (efat 1000w) tulossa parin viikon sisään, tehdaskumeina kenda sport 26*4,5. Saatavuus talvikumeilla on mitä on, niin arvoin sitten eteen ja taakse Vee tyren snow shue xl:t, ja tilasin myös nastapussin. Jostain se on alotettava, ja aika näyttää, mitenkä pelittää. Vertailupohjaa ei ole, niin ei varmaan voi oikein pettyäkään.
    Varmasti parannus alkuperäisiin. Mulla oli joku 4v sitten 1kw Bafang-läskissä nuo hetken aikaa alla ilman nastoja ja kyllähän niissä riitti pitoa. Muulla ei sellaisessa käytössä olekaan niin väliä, ei ole luomuläskissä tullut koitettua.

  18. #10548
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Johnny 5 on samankokoinen Budin kanssa, ja on muutenkin samantuntuinen. Nastoitettavissakin. Onko niissä saatavuus parempi sitten, en tiedä.
    Mulla olis tossa jouten nastoitettu Johnny 5, miten se toimii eturenkaana lumessa jos vertaa esim Budiin?

  19. #10549
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Aika samanlainen rengas.

  20. #10550
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tein kardinaalimunauksena pidetyn teon, eli laitoin vähän käytetyn käsiini saamani Budin taakse. "Propulpulsion" suuntaan. Tosin ei ihan vakion, vaan hiukan muunnellun. Tuntuu rullaavat hyvin ja ilmatila on iso. Pito on myös ihan kohtuullinen, jos vertaa JJ 4.8:n niin huomattavasti parempi. Pitävämpiä kumeja toki on, vaikka Maxxiksella, mutta en halua sellaista traktorin rengasta joka rullaa hyvin vain jyrkässä alamäessä. Semmoiset sopii paremmin betonireisimiehille ja sähkövehkeisiin.

    Kumien saatavuuden suhteen tilanne näyttää hieman heikolta. Alunpitäen kiinnosti iso Husker Du mutta sitä(kään) ei ole saatavissa. Alkaa muistua mieleen vanhempien miesten jutut sotien jälkeiseltä ajalta; "mistään ei saanut mitään".
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    ^Ei tuo mikään munaus voi olla. Olen kuullut että Bud toimii takanakin, joskin jarrutus- ja vetopito voi olla hiukan vajavainen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Bud/Bud-kombo oli oikein kiva, tykkäsin. Keveyttä kulkemiseen mutta silti kohtuu hyvä pito kaikissa olosuhteissa.
    Tuore paksu lumikerros+kunnon ylämäki niin tietty ei mennä kuten Loulla.
    Surlyn rungot on kyllä sitä parasta A-luokkaa.

    Iso Knardista tykkäsin erityisen paljon.
    Vois Knardia harkita ihan kapearenkaiseenkin pyörään.
    Aikoinaan muutaman lumilenkin kokeilin Budia takana ja muistaakseni molemmin päin. Ei kyllä ollut minun valinta. Menee, ku pulkka alamäessä ja vetopitoa ei irtoa löysänäkään ja ajan siis JJ lähes aina takarenkaana. Sivupitohan Budissa on maximi, mitä läskirenkaasta voipi saada. Kesäkelissähän Bud.kin riittää.

    Iso Knardi oli kiva ja pehmeä, mutta JJ verrattuna ei auennut mudasta ja jotain 400g lisää painoa, niin pistin kiertoon.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #10551
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    124
    Nastoitus uusille fatbike renkaille edessä niin haluaisin tietää laitetaanko renkaisiin joissa on tehtaan nastanreiät liimaa vai riittääkö vain joku liukaste, esim saippuavesi? Muistelen lukeneeni jostain että aina ei tarvitse liimaa mutta eipä nyt artikkelia mistään löytynyt. Onko etua jommastakummasta tavasta? Kokemuksia/tietoa?

  22. #10552
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Liima toimii asentaessa liukasteena ja sitä kannattaa laittaa.
    Itse aikoinaan nastoitin muistaakseni tuon kera ja ei irronnu nastat, rakkoja oli käsissä kyllä.
    Myös ihan bostik on jees.

    https://www.etra.fi/fi/loctite-480-m...iima-e34012840


  23. #10553

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsa Katso viesti
    Nastoitus uusille fatbike renkaille edessä niin haluaisin tietää laitetaanko renkaisiin joissa on tehtaan nastanreiät liimaa vai riittääkö vain joku liukaste, esim saippuavesi? Muistelen lukeneeni jostain että aina ei tarvitse liimaa mutta eipä nyt artikkelia mistään löytynyt. Onko etua jommastakummasta tavasta? Kokemuksia/tietoa?
    Oon nastottanu 3 veetire rengasta ilman liimaa ja hyvin on pysyny. Ehkä ei kovin rajua ajoa sitte. Jotain saippuavettä käytin apuna ja aika helppoo jos ei oo paskaa reiiässä niinku mulla

  24. #10554
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsa Katso viesti
    Nastoitus uusille fatbike renkaille edessä niin haluaisin tietää laitetaanko renkaisiin joissa on tehtaan nastanreiät liimaa vai riittääkö vain joku liukaste, esim saippuavesi? Muistelen lukeneeni jostain että aina ei tarvitse liimaa mutta eipä nyt artikkelia mistään löytynyt. Onko etua jommastakummasta tavasta? Kokemuksia/tietoa?
    Laitoin ilman liimaa käytettyihin läskirenkaisiin, hyvin on pysynyt ja ilman liimaa ne tulee varmaan tehtaaltakin. Sen verran jumppaa törkkää yli 400 nastaa että ei tullut mieleenkään liimat Liukasteena vettä. Tilasin juuri varanastoja ja liimaa niin keväällä käyn kaikki renkaat läpi ja liimaan irronneiden tilalle uudet nastat.

  25. #10555
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480
    Schwalben uutta 4.8” leveää nastarengasta Al Mightyä saa näköjään jo ihan kotimaan kaupoistakin:
    https://www.bikeshop.fi/Schwalbe-Al-...ppa/p11654265/

  26. #10556
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ^Melko edullinen...

  27. #10557
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Ei jumankauta.
    Ei edes naurata enää.

  28. #10558
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Ihan linjassa muiden kanssa.

  29. #10559
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Saman verran taisi Johnny 5 nastoitettuna maksaa? Bud ja Lou maksaa sen 130€ ja niissä ei ole edes nastoja.

  30. #10560
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Halpa toi on, 45nrth wrathchild oli 259e.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •