HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 347 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 247 297 337 345 346 347 348 349 357 397 447 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.381 - 10.410 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10381
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti imartika Katso viesti
    sape87 rengaspäivityksiä, kuten muitakin Inflite-käyttäjiä, ohjaa sitten mallin etu- ja takahaarukan kapeus. Edestä muistelisin mitanneeni renkaankohdalta haarukan sisäleveydeksi noin 58 milliä ja takaa alhaalta noin 48 milliä. Pientä haritusta tietty voi olla, mutta nuo on vähimmäismitat M-koossa. Varmaan jonkinlainen väli pitää jättää, onko foorumilaisilla jotain suositusta?
    Itsellä 40mm leveet cinturatot tuossa samaisessa pyörässä. Taakse jää sen verran vähän tilaa etten kyllä yhtään leveämpiä laittaisi. Jos kiekko asettuisi keskelle takahaarukkaa niin voisin kuvitella jotain vähän leveempää rengasta.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  2. #10382
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    Kuronen modifiointi istuu silmään huomattavasti paremmin, pointsit sille ja tuotantoon!

  3. #10383
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    742
    Kyllä mä oon paatonin kans samaa mieltä, ei muokkaukselle. Ja kun toi oli jossain muussa kuvassa kelta/musta niin sen olisin valmis ottamaan.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  4. #10384
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jep, tuo muokattu vinolla vaakaputkella on aivan kauhea, eikä tuo ole ulkonäkökysymys, se on vaan hirveä.
    Itse asiassa tuo kurosen muokkaus on tosi hyvä. Tuosta näkee, miten komea suora vaakaputki oikeasti on.

    Tuon kyseisen canyonin hivenen outo ulkonäkö tulee koosta ja nykyisestä setupista, joka tulee takuulla muuttumaan kun pyörällä pääsee ajamaan. Tanko slämmätään matalalle ja kahvat oikeaan asentoon. Satulaa eteenpäin ja nokkaa alas. Jopa alkaakin näyttää paremmalta. Nure the nurisija pääsi vaan puuttumaan uuden pyörän ulkonäköön. Fiksumpi voisi ymmärtää, ettei tuolla ole edes ajettu vielä.

  5. #10385
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Mielipiteitä on monia. Tänään säädin satulan kohilleen ja kävin kilsan verran testiä lumisateessa. On se kevyt hybridin jälkeen. Huomas eron vaikka lumisella kävelytiellä vaan menin. Ja mie ite tykkään tän pyörän ulkonäöstä todella kovasti, ihan unelma. Ja siks tämä ny pääty ostoslistalle. Osatkin on miun käyttöön varmasti riittävät. Päivitetään jos joku alkaa ahistaa.

  6. #10386
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Katsos nure nyt tuota infliteä pienemmässä koossa ja keula slämmättynä. Kukaan ei oikasti pysty väittämään, että tämä olisi hienompi vinolla vaakaputkella...


  7. #10387
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep, tuo muokattu vinolla vaakaputkella on aivan kauhea, eikä tuo ole ulkonäkökysymys, se on vaan hirveä.
    Itse asiassa tuo kurosen muokkaus on tosi hyvä. Tuosta näkee, miten komea suora vaakaputki oikeasti on.

    Tuon kyseisen canyonin hivenen outo ulkonäkö tulee koosta ja nykyisestä setupista, joka tulee takuulla muuttumaan kun pyörällä pääsee ajamaan. Tanko slämmätään matalalle ja kahvat oikeaan asentoon. Satulaa eteenpäin ja nokkaa alas. Jopa alkaakin näyttää paremmalta. Nure the nurisija pääsi vaan puuttumaan uuden pyörän ulkonäköön. Fiksumpi voisi ymmärtää, ettei tuolla ole edes ajettu vielä.
    Tangon säätöön en osaa vielä sanoa mitään koska tämä ny on eka käyrätankonen millä olen nyt päässy edes ajamaan, eikä sen säädöstä ole sen ihmeemmin kokemusta tai tietoa. Jonkun videon vilkasin pikaseen mitä se kantsis olla.
    Itseasiassa satula on tuossa kuvassa jo himpun etukenossa...en tiiä miten kuva hämää noin. Eteenpäin siirsin ja jokunen milli oli vara ottaa ylös.

  8. #10388
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sape87 Katso viesti
    Mielipiteitä on monia. Tänään säädin satulan kohilleen ja kävin kilsan verran testiä lumisateessa. On se kevyt hybridin jälkeen. Huomas eron vaikka lumisella kävelytiellä vaan menin. Ja mie ite tykkään tän pyörän ulkonäöstä todella kovasti, ihan unelma. Ja siks tämä ny pääty ostoslistalle. Osatkin on miun käyttöön varmasti riittävät. Päivitetään jos joku alkaa ahistaa.
    Jep. Tosi hieno pyörä. Ensin vähän ihmettelin crossarin valintaa, mutta on siinä ideaa, kun painavampaa pyörää jo löytyy ja ilmeisesti maantiepyörää ei ole?
    Tuollainen crossari on oikeasti herkkä ja näppärä pyörä ajaa.

    Niin ja jos tulee sopivan luminen talvi, niin nappula pitää lumisella maalla todella hyvin. Paineet vaan matalalle ja kovaa ajoa.

  9. #10389
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sape87 Katso viesti
    Tangon säätöön en osaa vielä sanoa mitään koska tämä ny on eka käyrätankonen millä olen nyt päässy edes ajamaan, eikä sen säädöstä ole sen ihmeemmin kokemusta tai tietoa. Jonkun videon vilkasin pikaseen mitä se kantsis olla.
    Itseasiassa satula on tuossa kuvassa jo himpun etukenossa...en tiiä miten kuva hämää noin. Eteenpäin siirsin ja jokunen milli oli vara ottaa ylös.

    Ei siitä sädöstä kannata mitään paineita ottaa. Asento muuttuu kuin itsestään ajamalla. Normaali tanko/stemmi yhdistelmä oli tosi fiksu valinta ensimmäiseen pyörään.

  10. #10390
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^^Jotenkin järkyn isolta runko näyttää noilla säädöillä, mikä koko ja kuskin mitta? Eka hankinta itsellä ainakin olisi paremman väriset renkaat, ei retro sovi moderniin pyörään...
    Kuvanmuokkaus oli oikeastaan kommentti tähän vaikutelmaan isosta koosta: sloupattu vaakaputki saa ainakin omaan silmään rungon näyttämään pienemmältä.

  11. #10391
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Ei ole maantiepyörää. Asun pienessä kaupungissa ja syrjäteitä riittää. Halusin säilyttää mahdollisuuden ajella vähän huonompaankin pätkää. Maantiepyörällä nuo pari päätietä alkas kyllä tympimään äkkiä, luulisin.
    Hybridi tosiaan löytyy ennenku menee kaupaks. Fatbike on myös ja kohta sähkötäpäri.

    Säätöjen suhteen ajattelin samoin, tulee ajallaan/ajamalla kohalleen.

    Meillä on tosi paljon lunta täällä pohjois-karjalassa, yllätyin miten hyvä pito tuolla pienel testillä. Ei yhtää lipsumista.

  12. #10392
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Kuvanmuokkaus oli oikeastaan kommentti tähän vaikutelmaan isosta koosta: sloupattu vaakaputki saa ainakin omaan silmään rungon näyttämään pienemmältä.
    Juu, en olettanutkaan että pitäisit tuota muuten hienona. Tosi hyvä muokkaus kyllä. Näkee, miten paljon vaakaputki vaikuttaa ulkonäköön.

    Inflitessä tuo rungon koko ja kuskin mittasuhteet jostain syystä korostuvat ulkonäköön, vaikka moni muukin filari on parhaan näköinen s/m koossa suht pitkälle kuskille säädettynä.

  13. #10393
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    Paaton, kehuin Kurosen versiota ja omaan silmään sloupattu sopii paremmin. Kun aloittanut 80luvulla maantie- maastopyörällä niin ei moisesta voinut edes haaveilla... Tuo originaali vaikuttaa hyvin kolholta...

  14. #10394
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. Tosi hieno pyörä. Ensin vähän ihmettelin crossarin valintaa, mutta on siinä ideaa, kun painavampaa pyörää jo löytyy ja ilmeisesti maantiepyörää ei ole?
    Tuollainen crossari on oikeasti herkkä ja näppärä pyörä ajaa.

    Niin ja jos tulee sopivan luminen talvi, niin nappula pitää lumisella maalla todella hyvin. Paineet vaan matalalle ja kovaa ajoa.
    Siisti värivalinta kyllä. Tuohon taitaa mennä 40 mm rengas, joten sillähän ajelee sorateitä maailman tappiin. Cyclolla ajelee kyllä maantietäkin hyvin.

  15. #10395
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Katsos nure nyt tuota infliteä pienemmässä koossa ja keula slämmättynä. Kukaan ei oikasti pysty väittämään, että tämä olisi hienompi vinolla vaakaputkella...

    Tossa toki nuo syvät kiekot ja integroitu ohjaamo vaikuttaa ulkonäköön paljon.

    Tätä kyseistä mallia hetken harkitsin itekkin. Tais vaan olla pinkki. Mut rengastilan takia päädyin kuitenkin grailiin.

  16. #10396
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Mikäs Grailissa max rengas. Ainakin omaan kuituseen Infliteen mahtuu ihan ok 42 mm mara Wintteri taakse. Etten menisi varmaan 2.1 tuumainen.

  17. #10397
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Mikäs Grailissa max rengas. Ainakin omaan kuituseen Infliteen mahtuu ihan ok 42 mm mara Wintteri taakse. Etten menisi varmaan 2.1 tuumainen.
    No nyt kun näitä lukee, niin niihin menee varmaan saman kokoiset. En siis edes selvitellyt mitkä sinne infliteen menisi, veikkasin vain että tuskin paljoa yli sen 35mm kun on kuitenkin UCI cyclo. Grailissa varmaan aikalailla se 45mm maksimi eikä jää juuri tilaa, varsinkaan chainstayn kohdalla.

  18. #10398
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juu, en olettanutkaan että pitäisit tuota muuten hienona. ...
    Mä en oikein syty Canyonin muotoihin muutenkaan, eikä vaakaputken mutka oikein sytytä, mutta ymmärrän sen tarkoituksen, vaikka en osakaan arvioida sen toimivuutta. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että ainakin isommassa rungossa mutka korostaa rungon korkeutta.

  19. #10399
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    ^ Itse en kyllä löydä mitään yhtälöä tuolle kamelin kyttyrälle, tekee tosiaan rungosta ison näköisen ja ruman. Itse myös miettisin muniani ja standoveria... Makuasioita tietenkin kaikki...

  20. #10400
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Itse en kyllä löydä mitään yhtälöä tuolle kamelin kyttyrälle, tekee tosiaan rungosta ison näköisen ja ruman. Itse myös miettisin muniani ja standoveria... Makuasioita tietenkin kaikki...
    Kuulemma jotkut ajaa cyclocrossarilla cyclocrossia. Kannattaa kokeilla, ehkä siinä keksii syyn.

  21. #10401
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.404
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Itse en kyllä löydä mitään yhtälöä tuolle kamelin kyttyrälle
    Vinkki: pyörän kantaminen.

  22. #10402
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Canyon käyttää noissa omissa kuvissa M-koon Infliteä, jonka vaakaputki on noin 3 cm matalammalla kuin L:n koon, joka vissiin tuo Sape87 pyörä.

    Inflitessä on tuosta mutkasta johtuen tai se mahdollistaa "suoran" ja korkean vaakaputken , jossain kuvissa melkein näyttää siltä että vaakaputki nousisi satulaa kohti mentäessä. Perusteenahan tuossa on helpompi kannettavuus ja sitten saatu satulatolppaa myös lisää näkyviin/joustoa

    Muilla merkeillä siinä on jonkin verran kulmaa eli Infliten vaakaputki on varmaankin oikeastikin pari cm korkeammalla tuon mutkan edessä kuin esim. cruxissa tai siinä uudessa cervelossa. Minusta Inflite ei näytä enempää korkeammalta (kuin mitä se on) kun muut mainitut, jos vertaa saman kokoisia ja samalla setupilla olevia.

    Minä pidän tuota muotoa neutraalina/jopa onnistuneena ja rohkeana jossa kuitenkin perusteena selkeä ajatus

    lisäys: tuli vähän toistoa kun en huomannut että kyttyräasiaan oli jo vastattu

  23. #10403
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin ja itse voisin haluta vastaavan kyttyrän ihan gravelliinkin. Nämä slouppihirviöt syövät kaiken tilan kolmion sisältä.

    Jos esimerkiksi tuota infliten kuvaa katsoo, niin siihen mahtuisi isot juomapullot ja reippaan kokoinen laukku vielä ylös.

  24. #10404
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Joo liiallinen slouppi on kyllä hirveän näköinen. Muistuttaa liiaksi maastopyörää. Mulle on joskus jopa vittuiltu spessun rungon olevan maastopyörään tehty maantiepyörä. En traumatisoitunut. Inflite miellyttää kyllä silmää pääosin. Vaakaputken alla olevaa reilua tilaa pulloille ja se että fillarin saa olkapäälle, osaan arvostaa.

    muoks. Fillareissa eniten silmä sairastaa siinä että on kasa spacereitä stongan alla ja suorastaan pahoinvoivaksi saa että niitä on samanlainen kasa stongan päällä.

  25. #10405
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Hyviä kilometrejä uudella pyörällä. Minulle tulossa samanlainen keväällä.

    Tilaamani DT Swissin CR1400 dicutit tulivat postissa. Varsin asiallinen paketti kaikkine adaptereineen ja lisäosineen.
    Laitoin eilen niihin Challangen Strada Biancat alle. Oli helppo prosessi.
    Speksejä sen verran, että
    - kiekot tubelessteipin kanssa shimanon vaparilla 1.634 g
    - Strada biancat 380 g (36:t)
    - renkaat 36,5 mm leveät noilla 23 mm sisäleveillä vanteilla 3 barissa
    - kiekkojen kokonaispaino em. renkailla ja sramin xr 160 mm centerlokeilla 2.675 g + litkut
    -lisätään vielä sellainen nippelitieto, että kokonaiskorkeus on 59 mm
    Nuo on hyvät kiekot. Varsinkin kun ottaa hinnan huomioon. Kokonaispainosta voi halutessaan saada 60-70 grammaa pois vaihtamalla levyt noin satagrammasiin.

  26. #10406
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.250
    Arosusi, jos ei jaksa kantaa ilman moista alle kymmen kiloista taakkaa niin kannattaa treenata...

  27. #10407
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Painostahan se ei ole kiinni vaan hallinnasta.

  28. #10408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sape87 Katso viesti
    Joitain aikoja sitten kyselin täältä vinkkejä gravelin ja oikean runkokoon valintaan. Joltain tuli sitten vinkkiä cyclon suuntaan ja sehän se rupes sit kiinnostamaan vaihtoehtona.
    Saako tänne nyt vähän fiilistellä?!


    Canyon inflite cf sl 6. Tää väri on ihan sairaan hieno. Sanoisin että livenä vielä jotain toista mitä kuvissa! Nyt odotellaan kesää sit, kun tuskin tulee nastoja hommattua. Polkimet ja jotain rungonsuojateippejä olis ostoslistalla.
    On muuten omaan silmään helvetin hieno väri! Täytyypä tutustua tarkemmin, tässä voisi hyvin olla työmatka- KTM Canicin seuraaja.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

  29. #10409
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Ite kyllä "tykkään kyttyrästä". Helppo heittää olalle, kun vaakaputken alla on tilaa ja pyörä pysyy olalla ilman tukemista. Ulkonäöllisesti jakaa mielipiteitä, mutta mulle se on se ja sama, mitä joku muu tykkää mun pyörästä.

  30. #10410
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Arosusi, jos ei jaksa kantaa ilman moista alle kymmenkiloista taakkaa niin kannattaa treenata...
    Mikä ihmeessä sai sinut ajattelemaan moista?! En minäkään ole ajanut cyclo-crossia, jalkautunut, nostanut pyörää olalleni, jatkanut matkaa juosten ja kenties vielä hypännyt esteen yli, mutta luulen ymmärtäväni että ratkaisulla on ajettu takaa samaa kuin tässä pyörässä:


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •