GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 345 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 245 295 335 343 344 345 346 347 355 395 445 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.321 - 10.350 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10321
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    cr 1400:t ilmoittu paino 1600 g ja cr 1600 ilmoitetu paino 1709 g
    cr vanteen korkeus 25 ja 1600 23
    navan mallimerkintä 1400 dicut ja 1600 spline


    Ajatuksellinen ongelma tässä on se, että ostamalla inflite 8:n mukana olisi tullut reynoldsin ar 41:t, sram rival sähköt, integroitu hiilikuituohjaamo ja sramin vasemman kammen teho, hintaero 1500 eur (cross LN, Grx 600, alumiiniohjaamo ja ilman tehoa). Eli paljoa ei viitsisi ostaa uusia palikoita.
    Tämä muuten koskee käytännössä kaikkia Canyonin graveleita, eli kauheasti ei kannata alkaa päivitttään vaan ostaa kerralla se itselle "riittävä" malli

  2. #10322
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No tuo 1600gr olisi järkevä. Bikeradarissa mainittiin 1,746g, joka kuulostaa tuon hintaiseen kiekkosettiin aika paljolta.

  3. #10323
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    ^Tuossa oli mukana tubelessteipit ja venttiilit sekä levyjarrun lukitusrenkaat. Olisko jossain puolessa välissä ?

    Joka tapauksessa tilaus lähti saksanmaalle/cr 1400. Tarjoan virtuaaliset pullakahvit

  4. #10324
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^Tuossa oli mukana tubelessteipit ja venttiilit sekä levyjarrun lukitusrenkaat. Olisko jossain puolessa välissä ?

    Joka tapauksessa tilaus lähti saksanmaalle/cr 1400. Tarjoan virtuaaliset pullakahvit
    Jep. Kaveri tuota just pähkäili ja päätyi tilaamaan kiinan kiekot zippien tilalle. Kuulostaa hullulta, mutta jollain tapaa tuon ymmärrän. Hyvä merkki vs kunnon navat. Tämä siis maantielle, jossa korkea laippa on tietystikkin tärkeämpää.

  5. #10325
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Mulla on Stigmatassa noi CR 1400:set ja ne on kyllä olleet hyvät. Muistaakseni olivat just karvan alle 1,6 kg XDR-vaparilla. Ainoa moite tulee terävästä vanteen reunasta. Ohutkylkisillä renkailla ei uskalla ihan pienillä paineilla ajella. Sen vuoksi tulee kuitua tilalle, jos Stiggy on mulla vielä ens kesänä. Napojen laadusta en minäkään tinkisi. Mun mielestä niillä on vähintään yhtä iso merkitys ajofiilikseen kuin kehillä. Varsinkin levarivehkeessä, jossa kehillä ei ole merkitystä jarrutustuntuman suhteen.

    E: Jos jollain sattuu olemaan mielessä 22-25 sisäleveät, 24-reikäiset kuitukehät, joiden erd on noin 594 mm, niin vinkit kelpaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #10326
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Itse mietin DT GRC 1400:tä ,mutta tilasin Far Sportsilta 11.11. alennusmyynneistä kahdet 1300-grammaiset kiekot kotiovelle ja tullattuna samaan hintaan. Toiset niistä ovat 240 EXP -navoilla ja toiset Bitexeillä. Eipä noille kiinakiekoille pärjää speksien puolesta kuin Enve G23 ja Roval Terra CLX, DT:tkin ovat ihmeen painavat.


  7. #10327
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Bontragerin RSL 37V voisi kuulua tuohon samaan sarjaan.
    1.300 g paino kiekkosetille edellyttää varmaankin sellaisia 330 g +- kehiä, toki on se vähän muustakin kiinni

  8. #10328
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Jatkan tuosta gravelkiekkoasiasta ja niiden painoista, kun se pari päivää sitten kiinnosti minua kovastikin.

    Painon puolesta kiekkosetin paino jakautuu jotakuinkin seuraavasti:
    navat: vähän alle 300-450 g, vaikutus vanteiden painoeroon max 150 g
    pinnat: 260-350 g, vaikutus painoeroon vajaa 100 g
    kehät: 650 g- 1100 g, vaikutus painoeroon max 450 g

    Nämä lukuja suuruusluokassa


    Noita kun sitten yhdistelee niin yksinkertaistaen
    keveimmät :n. 1300 g ja vähän allekin painoon päästään kun valitsee napa-pinnat-kehä: kevein-kevein-kevein; esim. dt swiss 180/240 + dt aerolite+ hiilarikehä enve g23
    painavimmat: n. 1900-2000g puolestaan, yllätys yllätys =painavin-painavin painavin, esim. dt swiss 370 + dt painava pinna+ alumiinikehä

    Sellaiseen hyvään keskimääräiseen painoon joka näyttäisi olevan n. 1600 g päästään monellakin yhdistelmällä esim.
    - kevyet navat+(kevyet)pinnat+ painava kehä(alumiini tai gravelaero), esim. ostamani dt swiss Cr1400 tai dt swissin aerogravel grc1400
    - painavat navat + pinnat+ hiilarikehä, esim. Roval C38

    Kiinanvanteiden painon selitys on se, että niissä on niin keveät vannekehät joita ei ole muilla valmistajilla kuin Envellä, Rovalilla ja Bontragerilla

  9. #10329
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Tässä Far Sports FS30/30 hooked 24/24 CX-rayllä ja Bitexin 6-pulttinavoilla, 1255g.
    Kevyemmät kuin Bora Ultrat tuubiversiona vannejarruille, aikamoista.



  10. #10330
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    punnitusaparaatin tarkkuus riittänee nurellekin.

    Dtswissin crc: stä jäi mukavat muistot vaikka helevetin hintavat olikin. Menee kai rimaa hipoen topikin raameihin.
    https://www.bike-discount.de/en/dt-s...-disc-wheelset
    Alumiinikehäinen, melkein kolme kertaa halvempi, likimain samanpainoinen ER-1400 sen sijaan jäi taloon. Vaikka aika venkula ajettava onkin. Oisko tuossa sitten syy miksi pidän kuitukehää omalle ajoilleni sopivanpana.

  11. #10331
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Ihailtavaa tarkkuutta... FlatBarGraveliin kiekot kyllä haussa mutta hieman halvempia kaipaan ja paino 1500gramman nurkilla riittää...

  12. #10332
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Tässä Far Sports FS30/30 hooked 24/24 CX-rayllä ja Bitexin 6-pulttinavoilla, 1255g.
    Kevyemmät kuin Bora Ultrat tuubiversiona vannejarruille, aikamoista.
    Kevyttä on. Muutaman kerran on Far Sportin kiekot käynny ostoskorissa, mutta vielä jäänyt ostamatta.

    Minkä verran noihin tuli kuluja postit+tullit+alvit sivuilla näkyvän hinnan päälle?

  13. #10333
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^ En osaa sanoa paljonko yksille kiekoille tulee lisäkuluja, mutta kaksille kiekoille posti+tulli+alv olivat 180€



  14. #10334
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Miltä @Plus kiekkojen laatu vaikuttaa? Itsellä ollut liipaisimella 40mm tai 50mm syvät gravelikiekot liipaisimella juurikin bitexin navoilla. Hyvä sisäleveys ja paino houkuttavat.

  15. #10335
    Olen myös katsellut päivitystä G1800-parille vauhdikkaampaan menoon. Näiden esitettyjen vaihtoehtojen lisäksi huokeammassa 400-700€ hintaluokassa katselin Hunt Gravel Race Disc -kiekkoja, joiden 1459g paino kiinnitti huomion DT Swissin tarjontaan vaihtoehtona. https://eu.huntbikewheels.com/collec...-disc-wheelset

    Valmiin setin helppous viehättäisi. Ylipäätään Huntit saaneet hyviä arvosteluja, mutta tästä mallista löytyy huonosti. Kumeiksi mietin Challenge Strada Biancaa 36 millisinä.

  16. #10336
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Joo, tossa mun tulevassa on noi GRC1600 kiekot ja yrittänyt niitä googlailla. Kehät näyttää samalta ja ovat samoilla mitoilla kun GRC1400, samat "aerodynamics by swisside"-tarrat molemmissa. Mietin oisko noi GRC1600 sit esim 350 navoilla kun GRC1400 on 240navoilla.

    Itsekin päädyin rotkoon kun alle 4k€ sai kaiken kuituna, sähkövaihteilla ja semiaerokiekoilla.
    Tämä on varmaan just näin että nuo Canyonin mukana tulevat GRC1600 kiekot on muuten samat kuin GRC1400 mutta 350navoilla. Ainakin tämän artikkelin perusteella.

    https://www.google.com/amp/s/road.cc...s-261832%3famp

  17. #10337
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Muutamassa viimeisessä viestissä on aika hyvin tullut esille useampi erilainen vaihtoehto kiekkojen päivittämiselle. Jos ajatellaan sellaista 600 euron summaan joka voisi olla aika keskimääräinen päivityshinta, niin esitettyjä ja ostettuja vaihtoehtoja on ollut ainakin

    - Dt swiss CR 1400, dt swissin napa + dt swissin alumiini kehä = 1.600 g
    - Hunt Gravel Race: napa ehkä novatec+ alumiinikehä= 1.450 g
    - Farsport: Bitexin napa+kehä hiilari = 1.255 g

    Painerot tulee pääosin kehistä.

    Mitä tuossa sitten haluaa painottaa. Aika erilaisia kiekkoja siis saatavissa po. rahasummalla. Itse en katsellut muita kuin jo aiemmin mainitsemiani; oma valintani olisi edelleen DT Swiss, eli pääpaino valinnalle tunnettu valmistaja, hyvät navat (voi nuo muutkin olla) ja hyvät testiarviot.

  18. #10338
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Jos painoero on pääosin kehällä niin siellähän se eniten tuntuu. Itse en miettis hetkeäkään noiden kolmen välillä vaan soittaisin heti kiinalaiselle.

  19. #10339
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Meikäläisellä pieni ongelma tuo massa joten kaikkein heiveröisimmät jätän väliin, Newmen, Mavic ja Hunt kestänee alla, painot hieman päälle 1500g...

  20. #10340
    K.Kuronen Guest
    ^Jos massaa on, niin itse ainakin jotenkin karsastaisin kevyimpiä, joissa kehä on alumiinia, ainakin jos kiekot tulevat kovaan käyttöön.

  21. #10341
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^ Nuo mainitsemani kestää about 120kg pyörineen ja kuskeineen...

  22. #10342
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Nuo mainitsemani kestää about 120kg pyörineen ja kuskeineen...
    Hirvee on kyllä luotto pirkka-alumiiniin.

  23. #10343
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Nuo kolme mainitsemaani , valmistajan suosittelema painoraja näille malleille. Jokaiselta löytyy myös muita malleja joissa muut rajat

    dt swiss cr 1400 130 kg
    hunt gravel race 115 kg
    farsport x3 f30/30 105 kg

    lisäys:

    dt swissillä on käsittääkseni ainoana noista astm luokitus 2 eli "gravelkäyttö" jos sillä jotain merkitystä, ja uskoisin että noista dt swiss painorajojen kanssa ehkä konservatiivisen
    Todennäköistä on myös se että dt swissin 500 g aluvanne on kestävämpi kuin huntin 430 g tjsp

    lisäys:
    vajaa 90 kiloisena en itse ostaisi vannetta jossa maksimisuositukset on 100 tai vähän yli

  24. #10344
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hirvee on kyllä luotto pirkka-alumiiniin.
    Onneksi alu on halvempi uusia sitten, kun ajaa kiveen. Livenä on tullut nähtyä kuinka Enve paskotaan.

    Kuituvanteiden osalta crash replacement -takuu on sellainen asia, joka olisi mun valintaperusteissa aika korkealla. Kun en korkeaa profiilia kaipaa enkä halua, niin WTB:n CZR i23 olisi luultavasti mun tämänhetkinen valinta DT:n navoille ja ainakin taakse ja ehkä eteenkin 28 pinnalla kasattuna ennemmin kuin 24:llä, vaikka siinä vähän ottaakin takkiin sekä vanteen että pinnojen painossa.

    ^ Dt:n valmiskiekoissa on ne pitemmällä kierteellä varustetut Torx-nippelit ja ainakin aluvanteet on kasattu prikkojen kanssa. Niitten kanssa 24 pinnaakin menettelee, kun ne ei katko nippeleitä kierteen juuresta yhtä herkästi kuin norminippelit ja prikan ansiosta nippelit ei varmasti tule vanteesta läpi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #10345
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    En itsekkään valitsisi gravell käyttöön mitään uberkallista/kevyttä kuitua. Itku on liian kova, kun kehän pamauttaa päreeksi kivikossa.

    Sitten taas ne kivikoiden ajot ovat kivoja, eli kalusto ei kyllä saa olla noissa rajoitteena.

    Mikähän tuo cr1400 kehä on malliltaan? Dt ei tainnut noita jostain syystä ilmoittaa.

  26. #10346
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    ^ mittojen perusteella RR481.

    E: tai ehkä ei sittenkään, kun toi väittää olevansa hooked ja mun mielestä CR 1400:sten vanteissa ei ole minkäänmoista. Ehkä sama ilman sitä?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #10347
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ mittojen perusteella RR481.

    E: tai ehkä ei sittenkään, kun toi väittää olevansa hooked ja mun mielestä CR 1400:sten vanteissa ei ole minkäänmoista. Ehkä sama ilman sitä?
    Onhan CR1400 myös hooked https://www.dtswiss.com/en/wheels/wh.../cr-1400-dicut

  28. #10348
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    ^veikkaan että se on rr 481 (485g ), kun 1600/1800 se olisi r 500 (495g)
    Leveys, korkeus ja sisäleveys täsmäisi näin. Alukehät löytyy dt swissin sivuilta, hiilikuitukehät ei.

  29. #10349
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Paaton, maantiepyörässä Krysium Pro alut/kuituiset samoilla rajoitteilla kuin esim. CrossMax SLS eikä ole pelottanut, Pirkkaa tai ei...

  30. #10350
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tuo r500 on jo todella jytky kehä. Rakensin yhdet kiekot noille. Ei voi kyllä edes vertailla kevennys kehiin, joita esimerkiksi wtb tekee alumiinisina.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •