HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 344 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 244 294 334 342 343 344 345 346 354 394 444 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.291 - 10.320 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10291
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Jep. Kyllä noissa pyörissä on pakko olla muita kuin geometrisia eroja.

    Omassa satunnaisessa gravelpohdinnassa kävin geometrygeeksin sivuilla läpi koossa M/56 mm. asperon, 3t:n, cruxin, addictin ja uuden cannondalen sekä vertasin niitä keskenään ja myös canyon infliteen. Jos pelkkää geometriaa katsoo, niin näyttäisi siltä että selkein (ehkä ainoa) ero on bb drop, joka inflitessa samoin kuin cervelo cx5:ssa on 63-64 mm, kun muissa se on 5-10 mm suurempi. Rengastilassa myös eroja.
    Eli jos pelkkä geometria olisi määräävä, niin voisi melkein sanoa että on ihan sama minkä noista ostat, paitsi että cx pyörässä olet muutaman millin korkeammalla ja mahdollisesti joudut ajamaan kapeammilla renkailla tai ei ole mahdollisuutta leveämpiin renkaisiin. Tai sitten voi olla niinkin, että pienet geometriaerot muodostavat yhdessä suuren vaikutuksen. Tai geometriaerot yhdessä pyörän rakenteen, komponenttien, kuskin ja käytön kanssa muodostavat ne erot kun niitä kuitenkin on ja ilmeisen paljonkin. Itsellä ei noista ole kokemusta.

    Kun tätä omaa gravelpohdintaa näin julkisesti olen käynyt läpi, niin todettakoon että itselle tulee kevääksi sitten tuo Inflite 6, jonka päivitän tehomittarilla/polkimilla.

  2. #10292
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Canyonilta tullut aika kattavasti graveleita myyntiin, eri koossa ja hintaluokissa sekä uusilla väreillä. Saatavuus per heti-tammikuu 2022.
    Mm. alumiininen grail, sramin rival e-tapilla 2.299 ja kuituinen shimanon 2x11 2.599.
    Hinnaston yläpäässä kuituinen grail sramin redillä 6.749.






    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-bikes/
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Ei kyllä kannata luottaa noihin Canyon:in toimituspäivälupauksiin. Kaveri tilasi 2015 marraskuussa pyörän ja piti saapua maaliskuussa -16. 5* selittelymeilien kera saapui pyörä juhannusviikolla. Ei kannata hävittää vanhaa filoa ennenkuin Canyon on 100% varmasti kotipihassa.
    Tilasin tuolloin Alumiinisen Grizlin ja mun pitäis saada se ihan lähipäivinä. Tää onkin mun eka GG-pyörä ja muutenkin toka pyörä maasturin lisäksi, mutta odotan innolla että tällä pääsee heittämään pidempiä lenkkejä niin soralla kuin assullakin. Kesällä kokeilin vähän kaverin GG:tä ja tykkäsin keveydestä, mutta joutuu kyllä totuttelemaan käyräsarvisen ajoasentoon kun en ole elämässäni ennen sellaisella ajanut
    Instagram: antti_mtb

  3. #10293
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    ^Onnea uudelle hankinnalle. Hyvä pyörä ja joululahja itselle

  4. #10294
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Nyt olisi Graileja hyllyssä ja toimitusta vielä tälle vuodelle…

  5. #10295
    Onko muilla ollut graveleissa 1x voimansiirron kanssa ongelmia ketjulinjan kanssa? Mulla on Canyon Grail alumiiniversiossa 1x11 Shimano GRX600-sarja ja mielestäni eturatas on liian ulkona. Silmämääräisesti arvioituna ketjulinja on suora, kun ketju on takana toiseksi tai kolmanneksi pienimmällä rattaalla. Tästä toki seurauksena, että kevyimmillä vaihteilla eli isoimmilla takarattailla ketju menee jo aika vinossa. Samoin nyt talvikaudella harjoitusvastuksella ajaessa huomaa, että isommilla takarattailla voimansiirto on aika äänekäs.

    Voiko tai kannattaako asialle tehdä mitään? Ekana tuli mieleen, että kampien ja eturattaan väliin jotain prikkoja, että eturatasta saisi sisemmäs. Rungon puolesta on kyllä tilaa. Sitten varmaan tarvisi pidemmät rattaan pultit myös. Harmi että homma on tehtaan jäljiltä pielessä.

  6. #10296
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Kannattaa mitata ketjulinja ensin, pitäis kai olla noin 50milliä... Yleensähän spacerit tulee laakerin ja kampien väliin ja hieman outoa että ratasta sisäänpäin koittaa saada...

  7. #10297
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Grx-kammissa on 2.5mm ulompi ketjulinja maantiekampiin verrattuna, mikä vastaa suunnilleen yhtä ratasta. Shimanon mukaan tämä on suunniteltu uusia 142mm takanapoja sekä leveämpiä renkaita silmällä pitäen. Ketjulinjan kaventaminen onnistuu siis ainakin maantiekampiin vaihtamalla. Prikkaviritelmien toimivuudesta en tiedä. Voi olla, että toimii tai voi olla, että eturattaan pultit eivät mene tarpeeksi syvälle kierteeseen, mikä taas johtaa kierteiden porsimiseen.

    1x-systeemit ison skaalan takapakoilla tosin aina kärsivät heikommasta vaihtamisesta jossain määrin, etenkin mitä lyhyemmäksi chainstay on tehty.

  8. #10298
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Minä olen ihan samaa mieltä tuosta. Eli on liian ulkona.

    Grx ketjulinja on leveämmällä. Lisäksi 1x ratas laitetaan suoraan 2x ulomman rattaan tilalle. Typerä ratkaisu.
    Esimerkiksi ultegran kampiin myytävät 1x rattaat ovat usein offsetillä, jotta ratas tulee vielä keskemmälle.

    Heitä kuikkaan se grx kampisarja ja vaihda r8000 kammet vaikkapa wolftoothin rattalla.

  9. #10299
    Kiinnosti to GRX ketjulinja-asia sen verran, että piti omasta fillarista tarkistaa. 3T racemaxissa noilla GRX600-kammilla ketju on suorassa 5-pienimmällä rattaalla. Isoimmalla rattaalla ehkä vähän karkeampi käynti, mutta eipä tuo ole häirinnyt, kun isointa ratasta tarvitsee sen verran vähän.

  10. #10300
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Onko muilla ollut graveleissa 1x voimansiirron kanssa ongelmia ketjulinjan kanssa? Mulla on Canyon Grail alumiiniversiossa 1x11 Shimano GRX600-sarja ja mielestäni eturatas on liian ulkona. Silmämääräisesti arvioituna ketjulinja on suora, kun ketju on takana toiseksi tai kolmanneksi pienimmällä rattaalla. Tästä toki seurauksena, että kevyimmillä vaihteilla eli isoimmilla takarattailla ketju menee jo aika vinossa. Samoin nyt talvikaudella harjoitusvastuksella ajaessa huomaa, että isommilla takarattailla voimansiirto on aika äänekäs.

    Voiko tai kannattaako asialle tehdä mitään? Ekana tuli mieleen, että kampien ja eturattaan väliin jotain prikkoja, että eturatasta saisi sisemmäs. Rungon puolesta on kyllä tilaa. Sitten varmaan tarvisi pidemmät rattaan pultit myös. Harmi että homma on tehtaan jäljiltä pielessä.
    Jos takakiekko on road-vapaarattaalla ja rataspakka mallia maasto, niin tarkistaa, että pakan alla on noin 2 millin spaceri. Seuraavaksi alkaisin mittailemaan keskiön seutua.

  11. #10301
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plaine Katso viesti
    Kiinnosti to GRX ketjulinja-asia sen verran, että piti omasta fillarista tarkistaa. 3T racemaxissa noilla GRX600-kammilla ketju on suorassa 5-pienimmällä rattaalla. Isoimmalla rattaalla ehkä vähän karkeampi käynti, mutta eipä tuo ole häirinnyt, kun isointa ratasta tarvitsee sen verran vähän.
    Niin ja 3T on juuri yksi syypää grx:n leveämmälle ketjulinjalle. Road kammilla tulee äkkiä ahdasta 2x isolla eturattaalla.

    Enkä minä nyt tiedä, onko tuo ketjulinja 1x kanssa yhtään huonompi. Ainakin kavereilla on gravellissa ne pienet takarattaat hyvillä keleillä jatkuvaan käytössä. Onpahan suorempi ketjulinja siellä päässä. Jos käyttää edessä ja takana suuria rattaita, niin sitten tuo on varmaan vähän hankala.

  12. #10302
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt olisi Graileja hyllyssä ja toimitusta vielä tälle vuodelle…
    No täällä odotellaan cf7 sl etappia vielä ennen joulua...

  13. #10303
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Canyonilla on ollut aika paljon graveleita tarjolla viime kuukausina. Minusta Canyonin isona etuna tässä markkinassa on heidän verkkosivut ja -kauppa, josta näkee kaikki tarjottavat ja ostettavat mallit, kuin pääosin muilla merkeillä tarjonta on hajautunut eri liikkeiden nettisivuille. Täälläkin on aika moni ilmoittanut päätyneensä po. merkkiin varmaan myös muistakin syistä kuin tuosta saatavuusasiasta.
    Orbealtakin tuli pari viikkoa sitten viestiä, että he kehittävät/ovat kehittäneet sellaisen palvelun, että pystyisi tarkastamaan yhden sivun kautta eri mallien saatavuuden lähialueen liikkeissä.



    Sellainen huomio noista Canyonin graveleista , että niissä näyttäisi aika monessa olevan DT Swissin ei- kuluttajamarkkinoille suunnatut vanteet (tai Canyonille räätälöidyt).
    Ainakin mallimerkinnät Gravel ln ja Cross ln alkaen mallistoissa ja hiilaripuolella GRC 1100 ja 1600, kun kuluttajamarkkinoilla tarjolla vain GRC 1400, tai ainakaan minä en ole noita kaupoissa huomannut

  14. #10304
    K.Kuronen Guest
    Toinen huomio Canyonin graveleissa on mallikohtaisten lokasuojien muotoilu: takaa kaari loppuu kesken siten, että kaikki ajossa lentävä savivelli kulkeutuu keskiön, mahdollisen etuvaihtajan ja osin ketjun päälle. Tuollainen rapakaari kerää renkaasta lentävän saven allensa ja renkaan pyörivä liike siirtää kertyeen ryönän eteenpäin. Sama koskee sohjokeleissä kuraista sohjoa.

    Syynä saattaa olla tilan ahtaus, mutta kovin lotisevaan savivelliin vähänkään pidemmäksi ajaksi ei tuolla mielestäni voi mennä.

    Ilman rapakaarta osa lentävästä savesta päättyy kuskin selkään ja peffan alle, jossa kuran suurin haitta on esteettinen ja vähän vähäisempi haitta ajohousujen ja satulankin kuluminen hankauksesta.

    Oma versioni on taakse sellainen, joka ulottuu etuosaltaan mahdollimman alas ohjaten renkaan kuljettaman saastan ohi voimansiirron.

  15. #10305
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Canyonilla on ollut aika paljon graveleita tarjolla viime kuukausina. Minusta Canyonin isona etuna tässä markkinassa on heidän verkkosivut ja -kauppa, josta näkee kaikki tarjottavat ja ostettavat mallit, kuin pääosin muilla merkeillä tarjonta on hajautunut eri liikkeiden nettisivuille. Täälläkin on aika moni ilmoittanut päätyneensä po. merkkiin varmaan myös muistakin syistä kuin tuosta saatavuusasiasta.
    Orbealtakin tuli pari viikkoa sitten viestiä, että he kehittävät/ovat kehittäneet sellaisen palvelun, että pystyisi tarkastamaan yhden sivun kautta eri mallien saatavuuden lähialueen liikkeissä.



    Sellainen huomio noista Canyonin graveleista , että niissä näyttäisi aika monessa olevan DT Swissin ei- kuluttajamarkkinoille suunnatut vanteet (tai Canyonille räätälöidyt).
    Ainakin mallimerkinnät Gravel ln ja Cross ln alkaen mallistoissa ja hiilaripuolella GRC 1100 ja 1600, kun kuluttajamarkkinoilla tarjolla vain GRC 1400, tai ainakaan minä en ole noita kaupoissa huomannut
    Joo, tossa mun tulevassa on noi GRC1600 kiekot ja yrittänyt niitä googlailla. Kehät näyttää samalta ja ovat samoilla mitoilla kun GRC1400, samat "aerodynamics by swisside"-tarrat molemmissa. Mietin oisko noi GRC1600 sit esim 350 navoilla kun GRC1400 on 240navoilla.

    Itsekin päädyin rotkoon kun alle 4k€ sai kaiken kuituna, sähkövaihteilla ja semiaerokiekoilla.

  16. #10306
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    ^ kehä sama, navat 350:t, painoero vajaa 100 g ? ja ratchet on 18, eli" kiinnitys" 20 asteen välein (1400:ssa ratchet 36/10 astetta), vahva arvaus

  17. #10307
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Niin se näyttää menevän. Etukiekko on ”normaali” ja takakiekossa eri napa tai vapaaratas. Mutta kuitenkin ihan DT vakio-osaa mihin löytyy manuaalit ja muut ohjeet.

  18. #10308
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^ kehä sama, navat 350:t, painoero vajaa 100 g ? ja ratchet on 18, eli" kiinnitys" 20 asteen välein (1400:ssa ratchet 36/10 astetta), vahva arvaus
    Joo, joutuu ostamaan sit heti 54t ratchetin tai edes ton 36t. 20° on hävyttömän hidas

  19. #10309
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Toinen huomio Canyonin graveleissa on mallikohtaisten lokasuojien muotoilu: takaa kaari loppuu kesken siten, että kaikki ajossa lentävä savivelli kulkeutuu keskiön, mahdollisen etuvaihtajan ja osin ketjun päälle. Tuollainen rapakaari kerää renkaasta lentävän saven allensa ja renkaan pyörivä liike siirtää kertyeen ryönän eteenpäin. Sama koskee sohjokeleissä kuraista sohjoa.

    Syynä saattaa olla tilan ahtaus, mutta kovin lotisevaan savivelliin vähänkään pidemmäksi ajaksi ei tuolla mielestäni voi mennä.

    Ilman rapakaarta osa lentävästä savesta päättyy kuskin selkään ja peffan alle, jossa kuran suurin haitta on esteettinen ja vähän vähäisempi haitta ajohousujen ja satulankin kuluminen hankauksesta.

    Oma versioni on taakse sellainen, joka ulottuu etuosaltaan mahdollimman alas ohjaten renkaan kuljettaman saastan ohi voimansiirron.
    Asiaa. Tuon vuoksi itse jätän mielelläni lokarit pois. Ainoastaan kylmät ja sateiset maantielenkit ovat niitä, joihin tulee valittua pyörä lokareilla.

    Ahterelle tulevan kuran olen kyllä alkanut suojaamaan. Se syö satulan ja housut rikki. Valmiit ass-saverit tosin olivat ahterista. Aina rikki, eikävätkä pysy paikallaan. Pine-line purkista saa tehtyä näppärästi neljä. Nahkapaskalilla reiät, joista läpän saa kiinni pro stealthin pultteihin. Kestää. Pron omia hajoitin ensin kaksi.

  20. #10310
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Asiaa. Tuon vuoksi itse jätän mielelläni lokarit pois. Ainoastaan kylmät ja sateiset maantielenkit ovat niitä, joihin tulee valittua pyörä lokareilla.

    Ahterelle tulevan kuran olen kyllä alkanut suojaamaan. Se syö satulan ja housut rikki. Valmiit ass-saverit tosin olivat ahterista. Aina rikki, eikävätkä pysy paikallaan. Pine-line purkista saa tehtyä näppärästi neljä. Nahkapaskalilla reiät, joista läpän saa kiinni pro stealthin pultteihin. Kestää. Pron omia hajoitin ensin kaksi.
    Ootko kokeillu aitoa Ass-saveria?

  21. #10311
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ootko kokeillu aitoa Ass-saveria?
    Oon joo. Nippusiteellä saa varmistella senkin. Ei oikein istu kaikkiin satuloihin ja satulalaukun kanssa vielä huonommin.

    Jos vaan satulan pohjassa on kierteet, niin ei ole mitään järkeä maksaa noista senttiäkään. Tuo wurthin purkista tehty ass-saveri ei hajoa koskaan.
    Sitäpaitsi siinä näkyy oma kädenjälki...

  22. #10312
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oon joo. Nippusiteellä saa varmistella senkin. Ei oikein istu kaikkiin satuloihin ja satulalaukun kanssa vielä huonommin.

    Jos vaan satulan pohjassa on kierteet, niin ei ole mitään järkeä maksaa noista senttiäkään. Tuo wurthin purkista tehty ass-saveri ei hajoa koskaan.
    Sitäpaitsi siinä näkyy oma kädenjälki...
    Kai huomasit myös sen etupäässä olevan käännettävän lipareen joka ikäänku lukitsee sen? Omat kokemukset on kyllä pelkästään positiivisia nimittäin.

    Kivahan se on tietty jos kädenjälki näkyy

  23. #10313
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Potkaisen sen varmaankin irti pyörän päältä/päälle noustessa. Ei siinä lipareet auta.

  24. #10314
    K.Kuronen Guest
    ^Aito asssaveri ei ole omissa satuloissa yhtä lukuun ottamatta pysynyt. Käytössä on aika pitkään ollut Zefalin versio:

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3850...kalokasuoja-XL

    Tuo pysyy liiankin hyvin. Lisäys: ja juuri tuo versio, missä on neljä reikää kiskoa varten.

  25. #10315
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Mikä mielestäsi tekee Zefalin versiosta paremman eli putoamattoman?


    Itseltäni on yksi aito ja alkuperäinen Ass Saver ikävästi hävinnyt maantiefillarilla mukulakivipätkää alas rytistellessä. Nythän niissä on New patented FLIP-TIP™ attachment system johon Qiltykin yllä viittasi:


  26. #10316
    K.Kuronen Guest
    ^Ne neljä reikää, jotka tarttuvat tiukasti kiskoihin:



    Jotta tuo lähtee irti, niin sitä on ensin työnnettävä syvemmälle ja taitettava taaemmat koukut irti. Repimällä lähtee vain voimallla.

  27. #10317
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Ne neljä reikää, jotka tarttuvat tiukasti kiskoihin:



    Jotta tuo lähtee irti, niin sitä on ensin työnnettävä syvemmälle ja taitettava taaemmat koukut irti. Repimällä lähtee vain voimallla.
    Toi on kyl kans hyvä. Tosin talliin sekin helposti hukkuu...

  28. #10318
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Kävin läpi muutaman gravel/cross road vannetestin, ja tein oheisen listan eri hintaisista vanteista, jotka testien ja paperien perusteella vaikuttaisi ihan kelpo ostoksilta.
    Hintahaarukka tuossa on aika laaja.
    Itsellä alustavasti viehkoisi dt swissin cr 1600 tai 1400:t tai max seuraavan hintaluokan zipp 303s. Minulla käyttö olisi max 36-38mm renkaille. Mistään noista ei ole kokemusta.


    Dt swiss C /G 1800 (300 eur), dt swiss 370 3-kyntinen nämä vapaaratas/vastaavat esim. fulcrum red 900:t on aika monessa gravelpyörässä ensiasennusvanteina jopa tuonne 6-7 teuriin saakka
    Dt swiss CR/GR1600 (400 eur), nämä ehkä ensimmäiset kunnolliset päivityssetit, dt swiss 350+18 ratchet
    Dt swiss CR 1400 (650 eur), dt swiss 240 +36 ratchet, ero zippiin alle 300 eur
    Zipp 303s (900 eur),

    Näitä seuraavia en ole edes kovin tarkkaan katsellut, mutta olivat positiivisesti esillä niissä testeissä/artikkeleissa mitä selasin

    Bontrager Pro 3 V (1.200 eur)
    Campagnolo Shamal (1.200 eur)


    Dt swiss GRC 1400 (1.500 eur), tämä ehkä jää jonkin verran noiden alumiinivanteisten Dt swissien varjoon kun tuo hintaero on niin suuri
    Roval Terra CL (1.700 eur)
    Zipp 303 (1.700 eur)
    Enve AG (1.800 eur)

    Terra CLX, Enve 3.4 AR, Bontrager rsl 37v

  29. #10319
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Kävin läpi muutaman gravel/cross road vannetestin, ja tein oheisen listan eri hintaisista vanteista, jotka testien ja paperien perusteella vaikuttaisi ihan kelpo ostoksilta.
    Hintahaarukka tuossa on aika laaja.
    Itsellä alustavasti viehkoisi dt swissin cr 1600 tai 1400:t tai max seuraavan hintaluokan zipp 303s. Minulla käyttö olisi max 36-38mm renkaille. Mistään noista ei ole kokemusta.


    Dt swiss C /G 1800 (300 eur), dt swiss 370 3-kyntinen nämä vapaaratas/vastaavat esim. fulcrum red 900:t on aika monessa gravelpyörässä ensiasennusvanteina jopa tuonne 6-7 teuriin saakka
    Dt swiss CR/GR1600 (400 eur), nämä ehkä ensimmäiset kunnolliset päivityssetit, dt swiss 350+18 ratchet
    Dt swiss CR 1400 (650 eur), dt swiss 240 +36 ratchet, ero zippiin alle 300 eur
    Zipp 303s (900 eur),

    Näitä seuraavia en ole edes kovin tarkkaan katsellut, mutta olivat positiivisesti esillä niissä testeissä/artikkeleissa mitä selasin

    Bontrager Pro 3 V (1.200 eur)
    Campagnolo Shamal (1.200 eur)


    Dt swiss GRC 1400 (1.500 eur), tämä ehkä jää jonkin verran noiden alumiinivanteisten Dt swissien varjoon kun tuo hintaero on niin suuri
    Roval Terra CL (1.700 eur)
    Zipp 303 (1.700 eur)
    Enve AG (1.800 eur)

    Terra CLX, Enve 3.4 AR, Bontrager rsl 37v
    Minä lähtisin dt 1400 cr suunnalle. Tuohan on kuitenkin jo 22mm sisäleveydellä, joka riittää. 303 zipeissa normi kynsivapari, eli 300e hintaero on aika järkevä.

  30. #10320
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mutta onhan nuokin painavat. Onkohan muuta eroa 1600gr kuin 240 vs 350 navat?

    Jotenkin ei itse enää haluaisi tinkiä ratchet vaparista, mutta painokin saisi pysyä järkevänä. Tuo melkein osoittelee joko kepeitä mtb kehiä, tai kuituisista light bicyclen suuntaan. Merkkikiekoilla haluttu kombo karkaa järkevyyden rajan toiselle puolelle...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •