Saksalaiset taisivat kokeilla noita nopeusrajoituksia autopaanoilla joskus öljykriisin aikaan (70-luvun alkupuolella). Tuota kesti muistaakseni 2-3kk, jonka jälkeen rajoitukset poistettiin, koska valtaapitävät muuttuivat niin epäsuosituiksi.
Saksalaiset taisivat kokeilla noita nopeusrajoituksia autopaanoilla joskus öljykriisin aikaan (70-luvun alkupuolella). Tuota kesti muistaakseni 2-3kk, jonka jälkeen rajoitukset poistettiin, koska valtaapitävät muuttuivat niin epäsuosituiksi.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
^Saksassa on tullut jonkin verran ajeltua vuosien saatossa, tosin pienempiä teitä aina kun mahdollista. Sen kerran kun autobaanoille on osunut, 120-130 km/h oli monessa paikkaa valtavirta. Harvassa oli kaaharit, varsinkin kun liikennettä oli vähän enemmän.
Ennemmin kysyisin mikä järki on siinä että saa kaahailla liikenteessä luvan kanssa? Päästöt kasvaa, onnettomuusriskit kasvaa.
Saattaa toki haitata kateellisiakin, mitä en kyllä ymmärrä.
Vastuullisuus on tässä se avainsana ja esimerkin näyttäminen omalta osaltaan.
Huippunopeat autot ja rajoittamattomat nopeudet joutaisi sinne kivikautisten asioiden roskakoriin jo.
Jos on kiire, lähtee ajoissa. Jos haluaa ajaa lujaa muuten vain, kilparatoja löytyy pilvin pimein.
Aivan absurdia että esim minä voisin hankkia Saksassa alleni 300km/h tunnissa kulkevan ajokin ja lähteä autobaanalle testailemaan. Ilman ajotaitoja tai tietämystä Baanan hierarkiasta.
Mielipuolisen hullua.
Eli ei mitään tarvetta vapaille nopeuksille. Vapaat nopeudet pienen eliitin iloksi?
Ei kateutta, vaan ihan tavallista kaupunkilaisjärkeä. Ajatelkaa kuinka paljon mukavampia tavalliset perheautot olisivat, jos alustaa ja renkaita ei tarvitsisi suunnitella ja tehdä 200 km/h nopeuksia varten. Lisäksi mielestäni on erikoista, että päästöjä ajatellen saksa sallisi edelleen vapaat nopeudet moottoriteillä. Nopeus lisää kulutusta ja päästöjä.
Päästöt, melu, liikenneturvallisuus. Tässä hiukan saksalaista laskelmaa päästövähennyksistä. Itse asiassa satasen kattonopeus on merkittävästi parempi päästöjen kannalta kuin 120 tai 130 km/h.
Eli tieliikenne on tylsää arkea, ja vauhdin hurma kuuluu radalle ja suljettuihin kisoihin.
10k-kerhon jäsen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6...b-7b116b89e263
Eipä olisi tullut mieleenkään, että KUK -alkuinen rekkari on jotenkin epäsopiva. Ehkä sitten jonkin bättre folkin mielestä...![]()
Kuk-511 ?![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
^^ Jos nyt sattuu osaamaan ruotsia, saattaa harmittaa. Ellei sitten ehdoin tahdoin halua rekisterinumeroksi k***ä. Vähän kuin joskus muinoin ruodittu tumman Mazdan rekkari, joka on suomeksi viaton teksti, mutta saattaa herättää huomiota toisella kotimaisella.
A Gentleman will walk but never run
Oli miulla joskus Golfissa rekkari -666, napuri nuhteli että miten siä nyt tollasen olet ostanut - on helluntalainen. Sanoin että juuri siksi oli pakko hankkia ..
Kokseeko tää sähköautojen autoverottomuus myös käytettynä maahantuotuja?
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
aikaisemmin Mun-6 oli täällä päin ja kyllähän siitä revittiin huumoria grillin edustalla, omistaja oli vieläpä blondi.
"Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"
Vieläkö TIS-51 päivystää Ylläksellä ravintola Taigan edustalla?
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
^Ylläksestä tiedä mutta parisen vuotta tms. sitten se päivysti jonkun aikaa Kalasatamassa mun duunipaikan taloyhtiön parkkiksella. Tuotantoyhtiö kun oli viereisessä rapussa...
Tämä kun ei ole tulevaisuutta, niin tulkoon tähän ketjuun. Tessun Y koeajettu TM:ssä (https://tekniikanmaailma.fi/lehti/18...yneempi-versio) ja tuomio oli:
+ Tilat
+ Teho
- Alusta
- Ajettavuus
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Bemari testaa panssaroitua vety-X5:sta käsikranaateilla...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...0140#gs.cp9x11
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
^normaalitestausta panssaroituihin, pitäähän se kestävyys todistaa. käsikranaatti tosin on suht heppoinen, luulen olevan listalla järeämpääkin tarviketta (josta ei tietenkään kerrota).
"Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"
On myös kadonnu rekkarista GAY-69 joka oli osuvasti bemarissa.
Saako rekisteriin esim. NAZ-l tai INR-l?
Uskon että saa jos ovat vapaina, ja semmoinen rekisterikilpi kun GOD-1 on ollu edesmenneellä Petteri Jussilalla. Sensijaan NAT-51 voi olla ettei saa.
Just oli lehdessä juttua että KUK-alkuiset kilvet saa ilman eri veloitusta vaihtaa, tosin tulee sitten joku sattumanvarainen kilpitunnus. Ja ilmeisesti jos rekisterikilpi on jotenkin loukkaava tms. niin saa toiset kilvet ilman eri maksua, esimerkiksi ^^ GAY...
Just pari päivää sitten kuitenkin bongattu jedi-ritarin auto, ja sitten tänään ykköspomon urheilubemari.
Huuhaapuhetta...Pietarsaaren lähettyvillä ei ole ajeltu ( katselin kartasta, ei olla) ja auton omistaja ei todellakaan ole blondi. Tarkkuutta nyt. Tai voi olla muistissa häiriötä tai omakeksimää...
Hei pietarsaarelainen, miksiköhän teidän sen joukkueen nimi on Pietarsaaren JaRo? eikä suomenkielinen lyhenne siitä JaRosta...
Mä tykkään autostani ja on kiva kun voi parkkipaikalla huhuilla että missä se mun kutonen nyt on...tuolla! Idea rekisterikilpeen tuli telkkarimainoksesta, lottovoittajalla oli MUN-1, MUN-2 jne....
näinköhän on huuhaata, se oli reilusti historiassa, menee pitkälle 90-luvun puolelle. tunnukset kiertää kunhan edellinen auto poistuu autokannasta tai palautetaan konttorille..että noin.
auto taisi ehkä olla valkoinen Nissan sunny.
sitten vastaus jalkapalloseuran nimeen: se tuli paikallisen putkitehtaan oy Ja-ro ab:n pääsponsoroinnista.
Firman nimi on lyhennys Jakobstad rostfri-nimestä eikä sitä lyhennetty suomalaiseksi hyvästä syystä. PiRu tai PieRu
pidätän oikeuden olla väärässä nimen suhteen.
Singer muokkasi tätä : 01.10.2021 at 21.11 Syy: tarkennuksia?
"Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"
^ Samaa sarjaa oleva LER-551 päivysti kesällä Tahkolla yhden ravintolan edessä uimarannan vieressä. Kaipa näitä ostetaan mielenkiinnon herättäjiksi.
BMW, Mersu ja Citroën ovat useimmiten hinaukseen päätyvät automerkit, suomalaistutkimus kertoo – ”Moottorivikojen kuningas” on Audi
https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mers...box=1633493751
Suomi mainittu... ikävä kyllä... https://www.motor1.com/news/538458/c...-sale-finland/
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Ja perään jotain, joka pelastaa silmät edelliseltä:
https://www.motor1.com/news/538567/p...percar-teaser/
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
https://en.wikipedia.org/wiki/Alvis_TC_108G
Tämäkin on vähän oudon näköinen mutta nätimpi kuin ylläoleva rumilus
Kirjanmerkit