Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
Et sitten tunne ketään joka olisi huonossa hapessa 15-20 vuoden alkoholinkäytön takia? Taannoin oli arvio että yli puolet terveydenhuollon akuuttikäynneistä liittyi alkoholiin. Kännissä sattuu ja tapahtuu.
Mulla on suvussa useita ihmisiä vanhempia lukuunottamatta jotka on olleet enemmän tai vähemmän alkoholisteja tai ainakin ns. humalahakuisia henkilöitä joille ei alkoholi sovi ollenkaan. On ne yhtä lukuunottamatta jotenkin kyennyt elämässään selviytymään ja työnsä & perheensä hoitamaan vaikka ongelmia on tiettävästi ollutkin myös vieroitushoidossa välillä olleita. Yksi onneton meni sairaseläkkeeltä hirteen n. 55v, se lienee surullisin kohtalo.

Olen itsekin ajatellut että mulla on alkoholistin geenit vaikka suoraan vanhemmilta niitä ei ole peritty. Sen takia pysytellyt alkoholista ja muista päihteistä ja riippuvuutta aiheuttavista aineista erossa. Kahvin kofeiinista olen riippuvainen se toisinaan vähän harmittaa mutta ei siitä nyt suurempia terveydellisiä haittoja kuitenkaan ole ollut ainakaan vielä. Jos olen sukurasituksen vuoksi piilevästi alkoholiriippuvainen mutta tämä riippuvuus heijastuu vain kofeiiniriippuvuutena niin mielestäni pienempi paha jos ei vaikeuta elämää eikä aiheuta terveydellisiä haittoja.