Alkujaan tämän lähetti
Taimo M.
Onko tuossa flattop ketjussa joku pointti? Vai oliko vain näön vuoksi. Itse en sitä edes harkinnut, kun uusin ketjuja forceen. Toki mulla on 1x12.
No on siinä sen verran pointtia, että Forcen vaihtaja ja Sramin 12-pykäläiset maantiepakat ei oikein muilla toimi. Jos on MTB-vaihtaja ja -pakka, niin sitten flat top -ketjua ei kuulukaan käyttää.
Sillä perusteella, mitä ole Force etap -pyörien perässä olen ajellut, niin on se ainakin tosi äänekäs vaihtaessaan, jopa teräsrungossa ja kaikuvassa kuiturungissa vielä korostuneeemmin.
(Kun olen tottunut äänettömästi vaihtavaan mekaaniseen 11-pykäläiseen teräsrungossa, meinaa ärsyttää vaihteistoäänet ton Stigmatan kanssa jo pelkästään rungon vuoksi siinä. Muutenkin mä olen päätynyt arvottamaan asiat itselleni niin, että en koe hyötyväni sähkövaihteista yhtään mitään sellaista, millä olisi todellista lisäarvoa ajamisen kannalta enkä kaipaa sitä, että fillariakin pitäisi laitailla, edes harvoin, saatika ohjelmoida appien avulla tms. Elämässä on elektroniikkaa ihan tarpeeksi jo muutenkin. Mikä ei varmaan ollut kenellekään uutta, joten voitte haukkua luddiitiksi ihan vapaasti
- ja sen verran otan kuitenkin heti takas, että jos toi Stiggy jää talliin, niin ehkä siihen voisin varovaisesti harkita. Vaihtaa nimittäin huonommin mekaaniset tuommoisessa pyörässä, jossa vaijerit on vedetty sisäkautta täyspitkinä vs. perinteiset avovaijerit.)
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit