Edullisesta ja kestävästä päästä E1900 on kyllä varma valinta. Ja vähän kevyemmästä ja paremmalla navalla sitten E1700. Ja jos ei ole vanteenhajoittajatyyppiä niin trailipyörään riittää vastaavat M1900 ja M1700 myös. Suht kestävässä maineessa nekin ja vähän kevyempiä. Ovat hyvin yleisiä ensiasennuskiekkoja. Mun edellisen pyörän M1900 otti pientä klommoa ja muuta osumaa pari vuotta parkissa ja kyseinen kiekko on vieläkin mulla varakiekkona kun haluan välillä 27.5 takakiekkoa kokeilla (tai kun 29 kiekko on ollut välillä hetken telakalla. Ks. Alla).
Mulla on ollut tän kesän Notubes flow mk3 ja olen jo pari kertaa saanut vannekehän vaihtokuntoon eli kivi on iskenyt niin ison klommon läpi että uusinta ollut edessä. Uusi takakiekko (joita ei ollut saatavilla) olis maksanut jotain 300 muistaakseni mutta varaosana sai onneksi näihinkin pelkkiä vannekehiä 90 eurolla. Kun pinnat ja napa oli ehjät niin pystyin vaihdattaa sen hi5bikesissa 60 eurolla. Sen 150 euroa siis maksoi molemmilla kerroilla mutta ei sentään ihan uuden hintaa. Katsoin silloin myös olisko ollut E1900 takakiekkoa ja mihin hintaan mutta varastot oli kesällä nollissa kaikkialla.
Kirjanmerkit