GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 144 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #4291
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Mistä kaupasta saa noita foameja?
    Jyväskylän suunnalla missä ite tulee asioitua: Ride store ja Iikan pyörävarikko, eli yleisesti sanoen asiantuntevasta pyöräliikkeestä. Intersportit ja XXL:ät kannattaa unohtaa osien kanssa, verkkokauppojahan on sitten maailman sivu väärällään.

  2. #4292
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viriviri Katso viesti
    Jyväskylän suunnalla missä ite tulee asioitua: Ride store ja Iikan pyörävarikko, eli yleisesti sanoen asiantuntevasta pyöräliikkeestä. Intersportit ja XXL:ät kannattaa unohtaa osien kanssa, verkkokauppojahan on sitten maailman sivu väärällään.
    Saako tosiaan isommassa erässä (~10 paria) vaahtomuovirinkuloita vaikkapa 32 SIDiin? Mikä mahtaa olla hintapuoli? Täytyypä kysellä, kiitos vinkistä.

  3. #4293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Saako tosiaan isommassa erässä (~10 paria) vaahtomuovirinkuloita vaikkapa 32 SIDiin? Mikä mahtaa olla hintapuoli? Täytyypä kysellä, kiitos vinkistä.
    Heikosti näköjään löytyy mutta Rokkarin osanumero 20kpl pussille taitaa olla 11.4015.496.010 jos oikein tulkitsen, en tunne Sidin versioita yhtään. Joskus tuli ostettua pussukat sitä sun tätä Bike-Discountista, esim. crush washereita jotka käy edelleen varmaan kaikkiin Rokkarin keuloihin ja toimii myös Fox34 vuotamatta.

  4. #4294
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    70
    rokkarin Piken air shaftin kierteisiin pitäis laittaa loctite 2760:aa. tällaista ei taida ainakaan suomessa olla saatavilla. Onkohan olemassa jotain vastaavaa?

  5. #4295
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tumz Katso viesti
    rokkarin Piken air shaftin kierteisiin pitäis laittaa loctite 2760:aa. tällaista ei taida ainakaan suomessa olla saatavilla. Onkohan olemassa jotain vastaavaa?
    Varmaan mikä vaan "punainen", eli vähän jykevämpi kierrelukite käynee.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6023...-10ml-punainen

  6. #4296
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    Olisko täällä nopeaa ohjetta takaiskarin säätöön. Sähkärissäni on Suntourin Triair 3CR (https://www.srsuntour.com/products/r...ount-6657.html) ja tuntuu olevan nyt haasteellista saada balanssiin. Jos haluan että joustomäärä jokseenkin tulee käytettyä kokonaan, painuu perä vähän liioitellusti kasaan kun istahdan päälle. Jos taas SÄGit on suht oikeissa kantimissa noin 25% painuman kanssa niin perästä tulee kohtuuttoman jäykkä. Mitäs tässä nyt pitäis kokeilla säätää? Piggybackin paineita vai?

  7. #4297
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    Punaiset lukitteet on enemmän tarkoitettu paikkoihin, joita ei enää ikinä tarvitse avata tai ei saa ehjänä auki ilman kuumentamista. Onko joku keulan osa sellainen?

  8. #4298
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Peeke Katso viesti
    Olisko täällä nopeaa ohjetta takaiskarin säätöön. Sähkärissäni on Suntourin Triair 3CR (https://www.srsuntour.com/products/r...ount-6657.html) ja tuntuu olevan nyt haasteellista saada balanssiin. Jos haluan että joustomäärä jokseenkin tulee käytettyä kokonaan, painuu perä vähän liioitellusti kasaan kun istahdan päälle. Jos taas SÄGit on suht oikeissa kantimissa noin 25% painuman kanssa niin perästä tulee kohtuuttoman jäykkä. Mitäs tässä nyt pitäis kokeilla säätää? Piggybackin paineita vai?
    Onko iskarissa volume spacereita, joita vois poistaa? Onko mikä 3-pykäläinen kompressioasetus käytössä?

    https://www.srsuntour.com/fileadmin/...l-20200623.pdf

    Tossa manuaali vähän miten volume spacereita lisätään/poistetaan

    Lisäksi VitalMTB on maininnut omassa arvostelussaan parhaat heidän käyttöön todetut säädöt: "With the settings mentioned above (1 negative spacer, 3 positive spacers, IFP at 240psi) and around 25% sag, we found that our test shock performed extremely well in most situations.

  9. #4299
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53

    Jousituksen pienet kysymykset

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Onko iskarissa volume spacereita, joita vois poistaa? Onko mikä 3-pykäläinen kompressioasetus käytössä?

    https://www.srsuntour.com/fileadmin/...l-20200623.pdf

    Tossa manuaali vähän miten volume spacereita lisätään/poistetaan
    Kiitos tuosta ohjeesta on apua, en ole vielä spaceriasiaan perehtynyt yhtään mutta otetaan sekin pöydälle. Pidän käytännössä tuossa pikasäädössä siirtymillä jäykintä ja pöpelikössä pehmeintä. Niin se tietääkseni onkin tarkoitettu. Paineet muuten on ohjeiden arvojen sisällä mutta toi SAG vs. Joustomatka ei jotenkin toimi.

    Edit. Katson mitä spacereita tuolla nyt on ja sen mukaan täytyy säätää. Mitään lisäosia tuossa ei mukaan tullut joten ekstraspacerit pitää tilata jos niitä tarvitsee.

  10. #4300
    Triairissa on volymespacereita molempiin puoliin.
    Poista paineet iskarista. Ota ulkoputken alareunasta o rengas pois ja vedä ulkoputki alas. Spacereita voi ottaa muutaman pois ylärivistä.
    Voisko toisaalta vähän lisätä myöskin sagia sinne 30% tuntumaan?
    Mun mielestä loistava iskari tää triair

  11. #4301
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Triairissa on volymespacereita molempiin puoliin.
    Poista paineet iskarista. Ota ulkoputken alareunasta o rengas pois ja vedä ulkoputki alas. Spacereita voi ottaa muutaman pois ylärivistä.
    Voisko toisaalta vähän lisätä myöskin sagia sinne 30% tuntumaan?
    Mun mielestä loistava iskari tää triair
    Tattista. Toi spacerihomma on kyllä tehty tässä näemmä tosi helpoksi joten täytyy tarkastaa mitä siellä nyt on.
    Sagi on ehkä aavistuksen varovainen nyt eli ehkä sitäkin voisi pikkusen lisätä.

    Kyllä tälläkin on lujaa menty ja hyvin tuntuis pysyvän kontrollissa mutta aavistuksen sais liikematkasta ottaa enemmän irti. Uskoisin että tässä on paljonkin lisäpotentiaalia kunhan saan säädöt vielä just eikä melkein.

  12. #4302
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viriviri Katso viesti
    Jyväskylän suunnalla missä ite tulee asioitua: Ride store ja Iikan pyörävarikko, eli yleisesti sanoen asiantuntevasta pyöräliikkeestä. Intersportit ja XXL:ät kannattaa unohtaa osien kanssa, verkkokauppojahan on sitten maailman sivu väärällään.
    No Iikkahan löytyy täältäkin suunnalta. Täytyypä käydä kysäsemässä. Kiitos vinkistä!

  13. #4303
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Osaako kukaan kertoa mitään tälläisestä ilmatoimisesta etujousituksesta ja kyseisestä valmistajasta? (itse en ollut aikaisemmin edes kuullut)
    X-Fusion MIG32 Air, Tapered, 15x110mm, 100mm, Lockout
    ja nuo tuotesivut näyttävät tuolta https://www.xfusionshox.com/products_detail/100.htm
    Paino ainakin ilmakeulaksi aika kovahko.

    Näyttäisi löytyvän Cuben -22 mallistosta uutena tulokkaan Suntourin XCM:n jousikeulan ja Rockshox:n Judyn välistä (siis kun mennään mallin sisällä halvemmista malleista kalliimpiin malleihin)

  14. #4304
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Mikä se kysymys siis on? Onko tuosta mihinkään vai? Valmistajana Xfusion ainakin tunnetaan dropperien osalta.

  15. #4305
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Mikä se kysymys siis on? Onko tuosta mihinkään vai? Valmistajana Xfusion ainakin tunnetaan dropperien osalta.
    Eli minulla tuo Xfusion on täysin tuntematon valmistaja, törmäsin nimeen ensimmäisen kerran tuon haarukan nähdessäni.
    Tosiaan kokemusta kyseisen valmistajan tuotteista kyselisin, tietysti jos jollain on enemmän tietoa itse keulasta, niin sitä parempi.
    Eli miten tuo vertautuisi vaikkapa Rockshox:n malliston kanssa.

  16. #4306
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Ihan laadukkaita jousituskomponentteja X-fusion myös tekee, mutta tämä kyseinen tuote näyttää olevan ihan sieltä Entry-level osastolta. Fillariosa Suomessa huoltaa X-fusionia, joten ei pitäisi olla ongelmaa sen puolesta.

  17. #4307
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Oli joskus takaiskarina kyseinen merkki ilmaiskari ja toimi kuten pitääkin.

  18. #4308
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Osaako kukaan kertoa mitään tälläisestä ilmatoimisesta etujousituksesta ja kyseisestä valmistajasta? (itse en ollut aikaisemmin edes kuullut)
    X-Fusion MIG32 Air, Tapered, 15x110mm, 100mm, Lockout
    ja nuo tuotesivut näyttävät tuolta https://www.xfusionshox.com/products_detail/100.htm
    Paino ainakin ilmakeulaksi aika kovahko.

    Näyttäisi löytyvän Cuben -22 mallistosta uutena tulokkaan Suntourin XCM:n jousikeulan ja Rockshox:n Judyn välistä (siis kun mennään mallin sisällä halvemmista malleista kalliimpiin malleihin)
    Mulla on mondrakerissa Xfusionin keula Rough Cut vaimentimella ja se on kyllä aivan pirun toimiva tuote.

  19. #4309
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Varmaan moneen kertaan kyselty näitä, mutta koitetaan: keulaan 130 mm Rockshox Pike, jossa omalle painolle suosituspaine 103 psi ja sagiksi suositellaan 19 %. Sisällä keulassa kolme tokenia. Painetta nyt keulassa noin 100 psi, mutta sag vajaa 30 %. Mikäköhän tossa? Jotta saisi sagin suositeltuun 19 prosenttiin, niin painetta pitäisi olla varmaan joku 115-120 psi. Toiveissa oli tokeneilla lisätä herkyttää pienten töyssyjen osalta ilman, että kuitenkaan pohjaa liian helposti eli siksi tokenit. Jos laitan noin paljon painetta, niin tuo toive ei kyllä toteudu. Suosituksia?

  20. #4310
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    19% kuulostaa kovin pieneltä sägiltä ja juuri siltä, että painetta saa laittaa runsaasti. Mistä tuo suositus on?
    Oman kokemuksen mukaan Pike muuttuu nopeasti huollon jälkeen aika rujoksi. Itselle suositus on 93psi ja ajan 80psi:llä ja yhdellä tokenilla, sägiä suunnilleen 25%, mutta joustoa on 140mm.

  21. #4311
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laars Katso viesti
    19% kuulostaa kovin pieneltä sägiltä ja juuri siltä, että painetta saa laittaa runsaasti. Mistä tuo suositus on?
    Oman kokemuksen mukaan Pike muuttuu nopeasti huollon jälkeen aika rujoksi. Itselle suositus on 93psi ja ajan 80psi:llä ja yhdellä tokenilla, sägiä suunnilleen 25%, mutta joustoa on 140mm.
    Toi sag-suositus on Trekin saitin laskurista. Oli siis kesän aikana laskenut paineet ja lisäilin niitä ohjeen mukaan, mutta en eka muistanut noita tokeneita. Ajelin tossa nopean testilenkin ja eipä se nyt kovin erilaiselta tuntunut kuin ennen paineen lisäystä. Täytyy vielä vähän testailla.

  22. #4312
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Itellä lyrikissä toimi paremmin ku poisti kaikki tokenit. Tokenien kanssa kulki syvällä ja silti jousto ei ollut käytössä kokonaan. Vähän joutu kyllä lisäämään painetta.

  23. #4313
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä lyrikissä toimi paremmin ku poisti kaikki tokenit. Tokenien kanssa kulki syvällä ja silti jousto ei ollut käytössä kokonaan. Vähän joutu kyllä lisäämään painetta.
    Mulla oli eka ilman tokeneita ja silloin tuntu vähän kovalta. Nyt toi on ollut ihan jees, vaikka voisi pieniin töyssyihin olla vähän herkempi. Ei ollut tyyliin koko vuotena tullut tsekattua keulan (tai iskarin) paineita. Oli laskenu johonkin 70-80 psi:hin eikä ollut tietoa paljon olivat viime vuonna huollon yhteydessä laittaneet, kun tokenit asennettiin. Epähuomiossa laitoin eka painetta Trekin ohjeen mukaan, kun en muistanut tokenien olemassaoloa. Laitoin sit takas 80 psi:hin ja siinä sag oli yli 30 %. Huomasin kans, että liukuputken sag-mittarin 10 %:n viiva oli vähän alajalan sisällä, vaikkei painoa ollut pyörän päällä. Kun laittoi about 100 psi:hin paineen niin pikku hiljaa nousi sieltä.

  24. #4314
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Aika erilaisella tyylillä mennään, kun itse tarkistan paineen hyvinkin usein. Parin viikon välein vähintään ja välillä testiksi sitä muutan muutamilla psi:llä. Ja renkaiden paineen tarkistan ihan jokainen kerta pois lukien sen jos lähden tyyliin koiraa käyttää pyörän kanssa lenkillä.

    Se että keula on sen jonkun matkaa kasassa ilmankin kuskia on se rockarin ominaisuus aikaisemmissa kuin viimeisimmässä mallissa joka tuli muistaakseni viime vuonna. Ilmaruodon vaihdolla uusimpaan se korjaantuu mutta vanhakin toimii ihan hyvin tästä autosagista huolimatta. Jos keula tuntuu muutoin hyvältä niin ei sitä sagia kannata liikaa tuijottaa. 30 prossaa alkaa olee toki aika paljon mutta vaikka 25 vielä ihan käypänen. Vähänhän siinä geometria jyrkkenee jos on syvemmällä. Toisaalta jos sulla 3 tokenia niin ei se siitä sitten syvemmälle/ pohjan lähelle enää sukeltele kuin tarvittaessa. Mutta ehkä voisit koittaa vähentää tokenin ja samalla sitten lisätä hieman (esim 5-7 psi) painetta. Paineen lisäys vähentää sagia.

  25. #4315
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Aika erilaisella tyylillä mennään, kun itse tarkistan paineen hyvinkin usein. Parin viikon välein vähintään ja välillä testiksi sitä muutan muutamilla psi:llä. Ja renkaiden paineen tarkistan ihan jokainen kerta pois lukien sen jos lähden tyyliin koiraa käyttää pyörän kanssa lenkillä.

    Se että keula on sen jonkun matkaa kasassa ilmankin kuskia on se rockarin ominaisuus aikaisemmissa kuin viimeisimmässä mallissa joka tuli muistaakseni viime vuonna. Ilmaruodon vaihdolla uusimpaan se korjaantuu mutta vanhakin toimii ihan hyvin tästä autosagista huolimatta. Jos keula tuntuu muutoin hyvältä niin ei sitä sagia kannata liikaa tuijottaa. 30 prossaa alkaa olee toki aika paljon mutta vaikka 25 vielä ihan käypänen. Vähänhän siinä geometria jyrkkenee jos on syvemmällä. Toisaalta jos sulla 3 tokenia niin ei se siitä sitten syvemmälle/ pohjan lähelle enää sukeltele kuin tarvittaessa. Mutta ehkä voisit koittaa vähentää tokenin ja samalla sitten lisätä hieman (esim 5-7 psi) painetta. Paineen lisäys vähentää sagia.
    Joo, en oo hirveen usein tullut jousituksen paineita tarkistelleeksi etenkään trail-pyörässä, kun se ei joudu niin koville kuin bike park -pyörä. Sama homma trail-pyörän rengaspaineiden kanssa, koska siinä 3" renkaat tubelessina ja kohtuu matalat paineet. Ehkä joka toisella lenkillä tsekkaan rengaspaineet, jos sormin tuntuu liian pehmeiltä. Park-pyörässä puolestaan tsekkaan rengaspaineet aina ennen mäkeen suuntaamista.

    Hyvä tietää, että toi vähän kasassa oleminen on ominaisuus. Keula on siis vuoden 2019 malli ja tuntuu toimivan ihan ok eli ei varmaan tarvetta ilmaruodon vaihdolle. Täytyy vähän pelailla tolla paineella vielä. Low speed comperession -säädön kääntely ääriasentoihin ei kyllä ihan hirveästi tunnu vaikuttavan keulan tuntumaan, mutta sekin taitaa olla enemmän ominaisuus.

  26. #4316
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Se uudempi ilmaruoto on saksanmaalla lehdissä saanu moitteita alkuherkkyyden puutteesta tuohon "autosägi" versioon verrattuna. Että ei ilmeisesti maksa vaivaa vaihtaa ellei joustomatkaa halua muuttaa.

    Lähetetty minun SM-A202F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  27. #4317
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Kokeilin sitä uusinta seal headia ja pohjamutteria ja vaihdoin takaisin alkuperäiseen. Paikallaan sägittämistä ei tosin ilmene silläkään.

  28. #4318
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Varmaan moneen kertaan kyselty näitä, mutta koitetaan: keulaan 130 mm Rockshox Pike, jossa omalle painolle suosituspaine 103 psi ja sagiksi suositellaan 19 %. Sisällä keulassa kolme tokenia. Painetta nyt keulassa noin 100 psi, mutta sag vajaa 30 %. Mikäköhän tossa? Jotta saisi sagin suositeltuun 19 prosenttiin, niin painetta pitäisi olla varmaan joku 115-120 psi. Toiveissa oli tokeneilla lisätä herkyttää pienten töyssyjen osalta ilman, että kuitenkaan pohjaa liian helposti eli siksi tokenit. Jos laitan noin paljon painetta, niin tuo toive ei kyllä toteudu. Suosituksia?
    Jos otat kokonaan paineet pois, imeekö keula itsensä sisään? Itsellä oli ainakin tämä ilmiö kun oli paineet vuotaneet väärälle puolella lyrikissä ja piti laittaa painetta ihan liikaa että sai koko jouston käyttöön. Ilmajousen uudelleen asennus korjasi ja sen jälkeen toiminut ihan normaalisti. Toki kuten jo sanottukin täällä, tuo 5-10% "leposagi" on myös ominaisuus siinä B1 debonairissa joka juuri 2019 vuoden pikestä löytyy.

  29. #4319
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rndm Katso viesti
    Jos otat kokonaan paineet pois, imeekö keula itsensä sisään? Itsellä oli ainakin tämä ilmiö kun oli paineet vuotaneet väärälle puolella lyrikissä ja piti laittaa painetta ihan liikaa että sai koko jouston käyttöön. Ilmajousen uudelleen asennus korjasi ja sen jälkeen toiminut ihan normaalisti. Toki kuten jo sanottukin täällä, tuo 5-10% "leposagi" on myös ominaisuus siinä B1 debonairissa joka juuri 2019 vuoden pikestä löytyy.
    Liekö mitään mahdollisia ongelmia, mitä voisi tulla paineen poislaskemisessa? Kysyn siksi, että olis lauantaina kisat ja ei viittis ennen sitä aiheuttaa pyörälle mitään ongelmia.

  30. #4320
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Tarviihan ilmat poistaa esim tokeneiden vaihdossa, ei pitäisi mitään ongelmaa siitä syntyä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •