Mutta tuohan on taskulamppu eikä pyörän valo? Pyörän valossahan on yleensä pelkkä lamppuosa ja erillinen akku piuhan takana. Tämä siis useasta syystä:
- erillisellä akulla saadaan pitkä paloaika ilman paristo/akkusähläämistä kesken ajon
- jos taskulamppu sammuu em. syystä yhtäkkiä kesken ajon voi se kovavauhtisessa maastopyöräilyssä aiheuttaa loukkaantumisen
- erillinen akku kulkee esim. juomarepussa niin ettei sitä edes huomaa vaikka kapasiteettia olisi 10-20Ah
- 10-20Ah kapasiteetti taskulampussa vaatisi varmaan metrisen varren
- pelkkä valopää on kevyt, pieni ja helppo kiinnittää joko tankoon tai kypärään.
- taskulampuissa on tosi usein (ei tietty aina) liian kapea valokuvio kun maastopyöräilyssä valoa pitäisi olla optimitilanteessa koko näkökentälle.
- maastokuskia kiinnostaa enemmän lähiympäristön valaisu kuin puolen kilsan kantavuus
- moderneissa pyörän valoissa on nykyään usein myös lyhyet valot, joilla voi ajaa kevleillä ilman että vastaantulijat sokaistuu
- StVZO-standardin mukaisia taskulamppuja ei ole vielä tullut vastaan...
- Myöskään ei ole tullut vastaan taskulamppuja, jotka ottais virran sähköpyörän akusta.









Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit