Perusongelma on, että akselinpää on liian lyhyt tuohon kammen kiinnitykseen. Jos kampi pääsee löystymään ja heiluu vähänkin, niin esim. 15 cm. kammella vivutettu 80 kg polkija rikkoo nopeasti tuon akselinpään = suunnitteluvirhe. Varmaan tullaan näkemään tuosta EP8 moottorista aika nopeastikin uusi versio. Mitä sitten tehdä näille moottoreille, jossa tuo lyhyt akseli on? Vaihtoehtona on, että Shimano vaihtaa myöhemmin takuuna kaikki vialliset moottorit korjattuun moottoriversioon, valmistaa jonkin ongelman korjaavan korjaussarjan/suunnittelee kammet, jotka tuohon lyhyeen akseliin sopivat ja kestävät + tietenkin vaihtaa ne takuuna. Mitä sitten tehdä, jos tuo moottori on jo omassa pyörässä ja vielä ei ongelmaa ole? Itse ostaisin 2-20 Nm momenttiavaimen ja tarkistaisin säännöllisesti pulttien kireyden, koska jos kammet pääsee hiukankin heilumaan, tuhoaa tuo liike nopeasti akselin. Shimanolla ei varmaankaan ole suurta halukkuutta myöntää virhettä koska kyseisiä moottoreita on varmaan jo useita kymmeniätuhansia tai jopa satojatuhansia toimitettu ja tulisi aikamoinen soppa käsitellä kaikki reklamaatiot varsinkin, jos ei mitään korjausta ole tuohon vielä kehitetty.

Edit ja korjaus. Jos joku on hankkimassa tätä tarkoitusta varten momenttiavaimen, niin voin suositella omaani Proxxon 23350 Torque Wrench (Ratchet, Reversible Ratchet) ?-Inch (10 mm) Square Drive for 12 - 60 Nm - Total Length: 370 mm.: Amazon.de: Baumarkt Tuolla saa kammen pultit 14 Nm ja käy myös rataspakan kiristykseen 40 Nm. Tuo keskiökupin 2 Nm on niin pieni voima, että siihen en ainakaan itse momenttiavainta tarvitse = väännetään kevyesti kuusiokoloavaimen lyhyemmästä päästä, eli käytetään avainta ns. väärinpäin.