^ Mikä tappio?![]()
^ Mikä tappio?![]()
No rain - no gain.
Ihmeellistä kitinää! Muka ensimmäinen tappio vaikka viime vuonna jo hävittiin ja sama kaveri on ohitellut vasemmalta sekä oikealta usein. Pelkään että tämä "usein" on lopulta "käytännössä päivittäin".
Mistä lähtien tappioita on eri asteisia??? Binäärilaskenta on turkasen helppoa: joko hävisit tai et hävinnyt (vielä).
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Tappion välttäminen on ehkä tärkeintä työmatka, tai missä vaan pyöräilyssä yleensäkin! Nyt ollaan asian ja Suomalaisuuden ytimessä!
Mäkin oon aina luottanu, että 25 on raja millä sähköpyörä jää, ainakin sitte alamäkeen jos ei itse rapakuntoisena jaksa pudottaa ylämäkeen! Mut eihän sitä nyt vaan voi ainakaan periksi antaa!
Huomaa kyllä aina joskus, että jos sattuu ohittaan jonkun joka ajaa vaikka 20kmh kaupungissa pienellä vauhtierolla, ihan vaan niinkuin vahingossa, kun nyt itse sattui ajamaan 22, niin menee joku aika niin se tulee takas ohi 25kmh, selkeästi isommalla yrityksellä. Juu täytyy myöntää, että joskun tulee ohitettua sitten uudestaan pienen ajan päästä, ja mahdollisimman helpon näköisesti ajaen ilman käsiä ja vaikka lukien kännykkkää samalla (vaikka joutuiskin yrittään aika kovaa!)
Pitää vaan valita tarkkaan kenet ohittaa uudestaa, että ei jää tappiolle uudestaan! Mutta eihän se alkuperäistä tappiota poista.
Kerran olin hiihtämässä ja yritin välttää tappion vanhalle papalle, ihan vaan huvikseen. Oli sellanen noin 5km suhteellisen rankka latu, nostin vauhtia pikkuhiljaa ja eikun pappa vaan tuli 50m päässä takana, lopulta hiihdin lähes mitä pystyin, niin ei vaan jäänyt. Tultiin kierroksen loppuun ja aattelin, että hyvä, se varmaan menee huilaamaan, niin ei, joku sen kaveri huusi sieltä autoilta, että moneskos kierros sulla on menossa, niin pappa vastas että 8.
Siin vaiheessa luovutin!
----------------------------------------------------------------------------------------------
Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
Pyörä Äijää: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA
Pyörä Äijä muokkasi tätä : 09.06.2021 at 10.41
Vasta sitten on tappio, jos on oikeesti yrittänyt ajaa ja joutuu ohitetuksi ja näinhän se on työmatkatemmossa, eli siinä teitenkin yritetään ja jos silloin ohi joku tulee niin se on siinä.
Mutta muuten Game is never over, aina voi ajaa 200m kirin ja ohittaa, mut jos siihen joutuu himmaamaan ja ohitettu tulee takas ohi, niin kyl se ohitettu silloin on mua kovempi vaikka joutuikin ohitetuksi.
Pitää vaan keksiä uutta reittiä joka aamu. Mulla tulee kaikki TMT oletetut kuskit vastaan aamulla, samaan suuntaan ei ikinä tunnu menevän ketään. Iltapäivällä ketään ei tuu ees vastaan.
----------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA
Sähköpyörällä EI saa ohittaa miestä sukkahousuissa.
Tuntuu olevan sellainen asia joka menee tunteisiin kuten Jonnet sanoo.
Eli jos se sukkahousumies ajaa pk:ta hissukseen, valitse toinen tienhaara tai löysää vauhtia.
Muuten tiedät ohittaneesi.
Vaikka menisit reisillä ohi.
Sellainen on sukkahousumies. Lähes yhtä pelle kuin sähkömopomies. Ellei jopa suurempi.
Vähän riippuu.
Nyt jotenkin on havaittavissa tendenssiä siihen, että sinänsä selkeitä sääntöjä aletaan hämärtämään. Kohta meillä on liiton lakimiehet ja kolmesataa sivua sääntöjä.
Jos sinut on ohitettu -> tappio. Piste. Sitä ei korjaa mikään enää sillä kerralla. Toki se on vielä pohdinnan alla, että kuinka pitkä tauko katkaisee tappioputken. Sanomattakin on selvää (vaikka sanonkin), että liikennevaloihin pysähtyminen ei sitä katkaise. Entä kusella käynti? Vai esimerkiksi vasta se, kun pyöräkamat ovat olleet pois päältä minimissään puoli tuntia? Tätä on nyt 187 lakimiestä ja kolme paavia pohtinut alun toistasataa vuotta suljettuna siivouskomeroon.
Mutta tehdään tämä nyt selväksi: jos tulet ohitetuksi olet hävinnyt. Mikään uudelleenohittaminen tai esimerkiksi ohittaneen ampuminen katkaistulla haulikolla ei tätä tappiota kumoa.
P.S. Onko TMT:ssä pakko ajaa töihin? Tätä en löytänyt siitä yksirivisestä sääntökirjasta jossa lukee vain: "Tulet ohitetuksi, olet hävinnyt". Tosin alkuperäisessä postauksessa horistaan jotain pistelaskusta. Kuulostaa kerettiläiseltä.
Itse olen mieltänyt sen niin, että TMT on työmatkaan sijoittuva etappiajo jonka osasuoritus alkaa kotipihasta ja päättyy työpaikan pyörävaraston ovelle. Osallistujia on kaikki pyörällä liikkuvat, tietävät olevansa kisassa tai ei, eikä myöskään ole mitään väliä ovatko he menossa töihin tai ei. Sääntöjä on tosiaan yksi: jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt. Tätä ei voi kuitata mitenkään uudestaan ohittamalla, eikä sille ole mitään selityksiä tyyliin liikennevalot tai väistin jalankulkijaa. Nämä on aika kattavasti selitetty jossain ketjun alkupäässä. Tappion voi tuottaa myös sähköpyörä, mutta sähköpyöräilijä on myös automaattisesti hävinnyt koska turvautuu johonkin vanhusten/vammaisten apuvälineeseen. Ei se omaa tappiota muuksi kuitenkaan muuta.
Kansainvälisen työmatkatempoajoliiton lakimiehistä koottu paneeli tuli aikanaan pitkällisen, useita vuosia kestäneen harkinnan jälkeen tulokseen, että ainoastaan työpäivän pituinen tauko katkaisee tappioputken. Tätä lyhyemmällä tauoilla tappiota ei saa nollattua. Annetun päätöksen jälkeen paneeli vetäytyi salaiseen paikkaan määrittelemään tarkemmin työpäivän pituutta. Asiasta perillä olevien lähteiden mukaan, päätöstä voidaan odottaa jopa tällä vuosikymmenellä.
https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA
Kyllähän se vain pitää näin todeta. Sähkärillä kuitenkin saa lepoa sitten ylämäissä ja niissä kohden, missä ei ole vaaraa perässähiihtäjistä. TMT:ssä Garminin Varia-tutka on kyllä ihan välttämätön. Sen kun saisi sitten vielä kytkettyä suoraan sähköpyörän avustukseen, niin meilläpä olis oiva TMT-laite. Mutta kuten todettua, sähköpyöräilijä on hävinnyt jo lähdössä ja pystyy ainoastaan pilaamaan muiden päivän. Mikä ei sekään ole ihan pieni juttu.
Ja vanhuksiahan tässä ollaan, kun ikä alkaa kutosella, eikä rippileiriäkään tullut käytyä viime kesänä.
WTF? Lainatakseni yhtä suosikkikuskiani "Why so serious?"
Taisit olla sinä, jonka aamulla ohitin. No treenaa lisää, kyl se siitä.
Aattele kun näissä meidän sähkäreissä ois vielä vajaan pillukarvan levyset renkaatkin ja saatais niitä niiskutella alamäessä. Ai hitsinpimpulat ku ois komeeta. Rullaa, haista, rullaa. Nyt ei tartte nuuhkuttaa ku Kauniaisista olevan kaljamahan pehiä?? ai ettien että...
Oi miksi en asu Espoon rantaraiteilla, jossa vois Alepafillaroida päättömänä sulautuakseen tähän söpöön joukkoon. - Ai niin, kiva etäduuni, ei tartte niitä vammasia vanhuksia kiilata tuolla KeilaniemessäMutkusitkujnehöpövitunhöpökaikille...
Voi elämä.
Pitääkö tämäkin hieno säie sähkö-spämmätä pilalle.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Tietysti joku kisa on eri asia. Paitsi jos ammattilaiskisa. Tai no sittenhän ne on töissä, eikä matkalla.
TMT- friikin voi olla aika vaikea ajaa telaketjussa....
Sinänsä huvittavaa, että ennen oli pappa-tuna (Jonnet ei vaan muista), jossa oli polkimet ja se oli mopo. Nykyään rakennetaan samanlaisia värkkejä ja niitä nimitetään polkupyöriksi. Ovat olevinaan siis.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
^ Nimenomaan. Sitten loukkaantuvat siitä kun heillä ilmiselvästi jäi mopoikä kesken. Miksei se sama viiskymppinen voi vaan ajaa edelleen sillä PV suzukilla?
EI!EI!EI! Lue sääntökirja! Ei ole mitään tappioittamista. On vain tappio. TMT:ssä vain hävitään.
Se, että etupyöräsi saattaa jossain tilanteissa ohittaa toisen pyöräilijän etupyörän, ei tarkoita sinulle mitään. Ei mitään.
Minä olen lopettanut työmatkapyöräilyn mielenterveyssyistä. Korona on vain tekosyy, niinkuin suurimmalle osalle muistakin.
Olen käynyt terapiassa pitkään. Ai niin, koska kävin Vastaamossa, niin tehän kaikki tiedätte tarinani.
On tää. Lajeista jaloin. Tai pyörällä.
Tää on jännä aihe.
Tulee toisaalta sellainen mielikuva, että nämä puritaanisetkin TMT ajajat kirjoittavat puolittain kieli poskessa näistä armottomista säännöistään.
Mutta pahoin pelkään, että he ovat kuitenkin enemmän kuin tosissaan tässä aatteessaan mukana.
Kirjanmerkit