ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 130 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 80 120 128 129 130 131 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.871 - 3.900 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

^ Mikä tappio?
    No rain - no gain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Murgo Katso viesti
    Tuli ensimmäinen tappio TT-pyörällä (jos ei lasketa viimekesäistä viritetyn sähköpyörän suorittamaa ohitusta) torstaina. Ajelin rauhallista n. 35 km/h työmatkatahtia omissa ajatuksissani kun yhtäkkiä joku betoinireisi spandexlepakkomies (kokomusta maantiepyörä ja asu, sama kaveri on toki ohittanut minut muutaman kerran aiemminkin tuossa työmatkalla mutta silloin ajelin maastopyörällä joten tappio ei ollut kovin karvas) pyyhkäisi ohi. Vaikka tilanne oli toki siinä vaiheessa menetetty ja tappio kärsitty niin pitihän se parin kilometrin loppumatka siihen asti kun hän kääntyi eri suuntaan pysytellä samassa vauhdissa. Meinasi vanhalla setämiehellä olla jalat kovilla ja hiukan uskalluskin kun esimerkiksi tietyömaa ohitettiin sellaista 40-45 km/h vauhtia juuri hidastamatta mutta periksi ei tietenkään voinut antaa.
    Ihmeellistä kitinää! Muka ensimmäinen tappio vaikka viime vuonna jo hävittiin ja sama kaveri on ohitellut vasemmalta sekä oikealta usein. Pelkään että tämä "usein" on lopulta "käytännössä päivittäin".

Mistä lähtien tappioita on eri asteisia??? Binäärilaskenta on turkasen helppoa: joko hävisit tai et hävinnyt (vielä).

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Muistan kerran kun hurautin CC:llä sähköpyörän ohi ja edessä oli ylämäki, ajattelin että hyvä, se jää siihen 25 vauhtiin. Kiihdyttelin mäen ylös mutta sen päällä kuului edelleen epäilyttävä hurina takaa. Paineli se sitten siinä tasaisella mukavasti pystyasennossa leppoisasti polkien ohi. Huikkasi vain ”nice bike” ohi mennessään puukkoa haavassa kääntääkseen. Katsoin jälkikäteen että oma vauhti oli siinä kohtaa muistaakseni n. 42km/h (vaikka en todellakaan pitkiä pätkiä sellaista vauhtia jaksakaan). Tästä on jo jokunen vuosi aikaa ja silti tappio edelleen kirvelee vaikka mopokilpi siitä sähköpyörästä puuttuikin.
    Tappion välttäminen on ehkä tärkeintä työmatka, tai missä vaan pyöräilyssä yleensäkin! Nyt ollaan asian ja Suomalaisuuden ytimessä!
    Mäkin oon aina luottanu, että 25 on raja millä sähköpyörä jää, ainakin sitte alamäkeen jos ei itse rapakuntoisena jaksa pudottaa ylämäkeen! Mut eihän sitä nyt vaan voi ainakaan periksi antaa!

Huomaa kyllä aina joskus, että jos sattuu ohittaan jonkun joka ajaa vaikka 20kmh kaupungissa pienellä vauhtierolla, ihan vaan niinkuin vahingossa, kun nyt itse sattui ajamaan 22, niin menee joku aika niin se tulee takas ohi 25kmh, selkeästi isommalla yrityksellä. Juu täytyy myöntää, että joskun tulee ohitettua sitten uudestaan pienen ajan päästä, ja mahdollisimman helpon näköisesti ajaen ilman käsiä ja vaikka lukien kännykkkää samalla (vaikka joutuiskin yrittään aika kovaa!)
    Pitää vaan valita tarkkaan kenet ohittaa uudestaa, että ei jää tappiolle uudestaan! Mutta eihän se alkuperäistä tappiota poista.

Kerran olin hiihtämässä ja yritin välttää tappion vanhalle papalle, ihan vaan huvikseen. Oli sellanen noin 5km suhteellisen rankka latu, nostin vauhtia pikkuhiljaa ja eikun pappa vaan tuli 50m päässä takana, lopulta hiihdin lähes mitä pystyin, niin ei vaan jäänyt. Tultiin kierroksen loppuun ja aattelin, että hyvä, se varmaan menee huilaamaan, niin ei, joku sen kaveri huusi sieltä autoilta, että moneskos kierros sulla on menossa, niin pappa vastas että 8.
    Siin vaiheessa luovutin!

----------------------------------------------------------------------------------------------
    Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
    Pyörä Äijää: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA
    Pyörä Äijä muokkasi tätä : 09.06.2021 at 10.41

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörä Äijä Katso viesti
    Pitää vaan valita tarkkaan kenet ohittaa uudestaa, että ei joudu tappiolle
    Sut ohitettiin jo -> tappio, game over. Ei tässä ole mitään uudelleen ohituksia joilla voisi tappioitaan paikkailla. Missä näitä sikiää?

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti spaddu Katso viesti
    Nyt on varmaan kaikki etätöissä joten TMT:tä ei pääse harrastamaan? Itse ajan työmatkat gravelilla makuuhuoneesta työhuoneeseen, mutta ei ole ohitettavia ollut tuolla 4 metrin matkalla, ei myöskään häviöitä.

Pääseen, .mulla on parhaimmillaan kestänyt etätöissäkin aamun työmatka tunnin fillarilla. Reitit kulki vaan sen verran syvällä metsässä, että ei ollut ohitettavia tai ohittajia.

Fillari palasi kyllä lähtöpisteeseen matkan jälkeen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Sut ohitettiin jo -> tappio, game over. Ei tässä ole mitään uudelleen ohituksia joilla voisi tappioitaan paikkailla. Missä näitä sikiää?

--
    Murphy elää!
    Vasta sitten on tappio, jos on oikeesti yrittänyt ajaa ja joutuu ohitetuksi ja näinhän se on työmatkatemmossa, eli siinä teitenkin yritetään ja jos silloin ohi joku tulee niin se on siinä.

Mutta muuten Game is never over, aina voi ajaa 200m kirin ja ohittaa, mut jos siihen joutuu himmaamaan ja ohitettu tulee takas ohi, niin kyl se ohitettu silloin on mua kovempi vaikka joutuikin ohitetuksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Pääseen, .mulla on parhaimmillaan kestänyt etätöissäkin aamun työmatka tunnin fillarilla. Reitit kulki vaan sen verran syvällä metsässä, että ei ollut ohitettavia tai ohittajia.

Pitää vaan keksiä uutta reittiä joka aamu. Mulla tulee kaikki TMT oletetut kuskit vastaan aamulla, samaan suuntaan ei ikinä tunnu menevän ketään. Iltapäivällä ketään ei tuu ees vastaan.

----------------------------------------------------------------------------------------------
    https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA

Sähköpyörällä EI saa ohittaa miestä sukkahousuissa.
    Tuntuu olevan sellainen asia joka menee tunteisiin kuten Jonnet sanoo.

Eli jos se sukkahousumies ajaa pk:ta hissukseen, valitse toinen tienhaara tai löysää vauhtia.
    Muuten tiedät ohittaneesi.
    Vaikka menisit reisillä ohi.

Sellainen on sukkahousumies. Lähes yhtä pelle kuin sähkömopomies. Ellei jopa suurempi.
    Vähän riippuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörä Äijä Katso viesti
    Vasta sitten on tappio, jos on oikeesti yrittänyt ajaa ja joutuu ohitetuksi ja näinhän se on työmatkatemmossa, eli siinä teitenkin yritetään ja jos silloin ohi joku tulee niin se on siinä.

Mutta muuten Game is never over, aina voi ajaa 200m kirin ja ohittaa, mut jos siihen joutuu himmaamaan ja ohitettu tulee takas ohi, niin kyl se ohitettu silloin on mua kovempi vaikka joutuikin ohitetuksi.
    Nyt jotenkin on havaittavissa tendenssiä siihen, että sinänsä selkeitä sääntöjä aletaan hämärtämään. Kohta meillä on liiton lakimiehet ja kolmesataa sivua sääntöjä.

Jos sinut on ohitettu -> tappio. Piste. Sitä ei korjaa mikään enää sillä kerralla. Toki se on vielä pohdinnan alla, että kuinka pitkä tauko katkaisee tappioputken. Sanomattakin on selvää (vaikka sanonkin), että liikennevaloihin pysähtyminen ei sitä katkaise. Entä kusella käynti? Vai esimerkiksi vasta se, kun pyöräkamat ovat olleet pois päältä minimissään puoli tuntia? Tätä on nyt 187 lakimiestä ja kolme paavia pohtinut alun toistasataa vuotta suljettuna siivouskomeroon.

Mutta tehdään tämä nyt selväksi: jos tulet ohitetuksi olet hävinnyt. Mikään uudelleenohittaminen tai esimerkiksi ohittaneen ampuminen katkaistulla haulikolla ei tätä tappiota kumoa.

P.S. Onko TMT:ssä pakko ajaa töihin? Tätä en löytänyt siitä yksirivisestä sääntökirjasta jossa lukee vain: "Tulet ohitetuksi, olet hävinnyt". Tosin alkuperäisessä postauksessa horistaan jotain pistelaskusta. Kuulostaa kerettiläiseltä.

Itse olen mieltänyt sen niin, että TMT on työmatkaan sijoittuva etappiajo jonka osasuoritus alkaa kotipihasta ja päättyy työpaikan pyörävaraston ovelle. Osallistujia on kaikki pyörällä liikkuvat, tietävät olevansa kisassa tai ei, eikä myöskään ole mitään väliä ovatko he menossa töihin tai ei. Sääntöjä on tosiaan yksi: jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt. Tätä ei voi kuitata mitenkään uudestaan ohittamalla, eikä sille ole mitään selityksiä tyyliin liikennevalot tai väistin jalankulkijaa. Nämä on aika kattavasti selitetty jossain ketjun alkupäässä. Tappion voi tuottaa myös sähköpyörä, mutta sähköpyöräilijä on myös automaattisesti hävinnyt koska turvautuu johonkin vanhusten/vammaisten apuvälineeseen. Ei se omaa tappiota muuksi kuitenkaan muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    mutta sähköpyöräilijä on myös automaattisesti hävinnyt koska turvautuu johonkin vanhusten/vammaisten apuvälineeseen.
    Eli jos ajan sun ohi 25kiloisella 150mm joustavalla sähköpyörällä 2.6" liimakumeilla 30km/h olen turvautunut vanhusten välineeseen. Jä hävinnyt pelin.

Muoks: onko vanhukset ja vammaiset(ruma sana, en hyväksy) susta jotenkin toisenluokan kansalaisia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

Toki se on vielä pohdinnan alla, että kuinka pitkä tauko katkaisee tappioputken.

Kansainvälisen työmatkatempoajoliiton lakimiehistä koottu paneeli tuli aikanaan pitkällisen, useita vuosia kestäneen harkinnan jälkeen tulokseen, että ainoastaan työpäivän pituinen tauko katkaisee tappioputken. Tätä lyhyemmällä tauoilla tappiota ei saa nollattua. Annetun päätöksen jälkeen paneeli vetäytyi salaiseen paikkaan määrittelemään tarkemmin työpäivän pituutta. Asiasta perillä olevien lähteiden mukaan, päätöstä voidaan odottaa jopa tällä vuosikymmenellä.

https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Eli jos ajan sun ohi 25kiloisella 150mm joustavalla sähköpyörällä 2.6" liimakumeilla 30km/h olen turvautunut vanhusten välineeseen. Jä hävinnyt pelin.
    Kyllähän se vain pitää näin todeta. Sähkärillä kuitenkin saa lepoa sitten ylämäissä ja niissä kohden, missä ei ole vaaraa perässähiihtäjistä. TMT:ssä Garminin Varia-tutka on kyllä ihan välttämätön. Sen kun saisi sitten vielä kytkettyä suoraan sähköpyörän avustukseen, niin meilläpä olis oiva TMT-laite. Mutta kuten todettua, sähköpyöräilijä on hävinnyt jo lähdössä ja pystyy ainoastaan pilaamaan muiden päivän. Mikä ei sekään ole ihan pieni juttu.

Ja vanhuksiahan tässä ollaan, kun ikä alkaa kutosella, eikä rippileiriäkään tullut käytyä viime kesänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    sähköpyöräilijä on hävinnyt jo lähdössä ja pystyy ainoastaan pilaamaan muiden päivän. Mikä ei sekään ole ihan pieni juttu.
    Tämä oli huojentava tieto! Jatkan siis entiseen malliin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti

Jos ohitettava kulkee metsässä, eikä kukaan näe, niin silti on mahdollista joutua ohitetuksi.
    Riittää että kahden reittien leikkauspisteen välillä kulkujärjestys vaihtuu. Noloa on jos joutuu huonon reitinvalinnan vuoksi ohittamaan hitaamman uudestaan.

WTF? Lainatakseni yhtä suosikkikuskiani "Why so serious?"
    Taisit olla sinä, jonka aamulla ohitin. No treenaa lisää, kyl se siitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Tämä oli huojentava tieto! Jatkan siis entiseen malliin!
    Aattele kun näissä meidän sähkäreissä ois vielä vajaan pillukarvan levyset renkaatkin ja saatais niitä niiskutella alamäessä. Ai hitsinpimpulat ku ois komeeta. Rullaa, haista, rullaa. Nyt ei tartte nuuhkuttaa ku Kauniaisista olevan kaljamahan pehiä?? ai ettien että...
    Oi miksi en asu Espoon rantaraiteilla, jossa vois Alepafillaroida päättömänä sulautuakseen tähän söpöön joukkoon. - Ai niin, kiva etäduuni, ei tartte niitä vammasia vanhuksia kiilata tuolla Keilaniemessä Mutkusitkujnehöpövitunhöpökaikille...

Voi elämä.
    Pitääkö tämäkin hieno säie sähkö-spämmätä pilalle.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Itse olen mieltänyt sen niin, että TMT on työmatkaan sijoittuva etappiajo jonka osasuoritus alkaa kotipihasta ja päättyy työpaikan pyörävaraston ovelle.
    Minun tulkintani taas on, että TMT-sääntöjen piiriin kuuluvat kaikki pyörällä tehtävät siirtymiset, joissa

a) sinä olet tai voisit olla työmatkalla

b) toinen osapuoli on tai voisi olla työmatkalla

Ergo, kaikki ajot ovat TMT-säännöstön puitteissa.

Tietysti joku kisa on eri asia. Paitsi jos ammattilaiskisa. Tai no sittenhän ne on töissä, eikä matkalla.

TMT- friikin voi olla aika vaikea ajaa telaketjussa....

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Voi elämä.

Pitää. Kaikki aiheet pitää kunnes kaikki muut on kusipäitä ja on taas aika poistua foorumilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Voi elämä.

Ei tarvi, sovitaan vaan että nämä sähkömopot ei kuulu TMT piiriin niin kaikki on hyvin
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni Kani Katso viesti
    Ei tarvi, sovitaan vaan että nämä sähkömopot ei kuulu TMT piiriin niin kaikki on hyvin
    Miksi ihmeessä ? Vai häiritseekö jotain jos tulen omalla 15kW tehoisella sähköläskillä ohi, jonka maksimi nopeus (suljetulla alueella testattu) on noin 95km/h. Tappio se silti on, voin vaikka polkea näön vuoksi ja viheltää ohi kiitäessäni :P

Sinänsä huvittavaa, että ennen oli pappa-tuna (Jonnet ei vaan muista), jossa oli polkimet ja se oli mopo. Nykyään rakennetaan samanlaisia värkkejä ja niitä nimitetään polkupyöriksi. Ovat olevinaan siis.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

^ Nimenomaan. Sitten loukkaantuvat siitä kun heillä ilmiselvästi jäi mopoikä kesken. Miksei se sama viiskymppinen voi vaan ajaa edelleen sillä PV suzukilla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Miksi ihmeessä ? Vai häiritseekö jotain jos tulen omalla 15kW tehoisella sähköläskillä ohi, jonka maksimi nopeus (suljetulla alueella testattu) on noin 95km/h. Tappio se silti on, voin vaikka polkea näön vuoksi ja viheltää ohi kiitäessäni :P
    Ei häiritse, mopoilijoita, näitä pienimunaisia äidinlullia, pitää ymmärtää toki
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ...mutta monta on tappioitettu.
    EI!EI!EI! Lue sääntökirja! Ei ole mitään tappioittamista. On vain tappio. TMT:ssä vain hävitään.

Se, että etupyöräsi saattaa jossain tilanteissa ohittaa toisen pyöräilijän etupyörän, ei tarkoita sinulle mitään. Ei mitään.

Minä olen lopettanut työmatkapyöräilyn mielenterveyssyistä. Korona on vain tekosyy, niinkuin suurimmalle osalle muistakin.

Olen käynyt terapiassa pitkään. Ai niin, koska kävin Vastaamossa, niin tehän kaikki tiedätte tarinani.

On tää. Lajeista jaloin. Tai pyörällä.

Tää on jännä aihe.
    Tulee toisaalta sellainen mielikuva, että nämä puritaanisetkin TMT ajajat kirjoittavat puolittain kieli poskessa näistä armottomista säännöistään.
    Mutta pahoin pelkään, että he ovat kuitenkin enemmän kuin tosissaan tässä aatteessaan mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti karjala67 Katso viesti
    Tulee toisaalta sellainen mielikuva, että nämä puritaanisetkin TMT ajajat kirjoittavat puolittain kieli poskessa näistä armottomista säännöistään...
    Säännöistään? Ei sääntöjä ole kuin yksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •