Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
E: sellaistakin olen miettinyt, että jos UCI suuressa viisaudessaan ei olisi mennyt downgreidaamaan cx-pyörien maksimirengaskokoa 33 milliin ja suurinta osaa valmistettavista krossirenkaista ei olisi downgreidattu sitä myöten (mikä oli ihan hölmöä, koska UCI-krossia ajetaan tuubeilla ja sillä, että minkä kokoisia harrastajien avorenkaat on, ei ole mitään väliä), niin olisiko koko gg-pyörägenreä tarvittu mihinkään, jos kaupasta myytävien krossareiden renkaat olisi pysyneet 35-millisinä.
Ei välttämättä olisi keksitty tai ainakaan varsinaista tarvetta olisi ollut (markkinamiehet hiljaa siellä!). Ajaahan lajin lengenda Ted King taas tulevana viikonloppuna Unbound Gravelin Cannondalen SuperX:llä, joka on alunperin cx-pyörä. Siihen kun vieläpä sattuu mahtumaan 45mm kumit. Voisin myös itse ihan hyvin ajella tuommoisella Revoltin sijasta. Nyt vaan näyttää graveleissa suuntaus menevän koko ajan polkuajoa kohti, joka minun mielestäni ei ole enää gravelia siten miten itse asian näen. Ne ovat minusta enemmän sellaisia pyöriä, jotka ovat välttäviä/kohtalaisia joka ajoalustalla, mutta eivät missään hyviä.