Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
Stravassa on E-bike ride. Ainoa ero normaaliin Ride-moodiin että segmenttien aikoja ei noteerata.
Tämä johtuu siitä, että toiselle (esim. ride) aktiviteetille luotuja segmenttejä ei huomioida eri aktiviteetilla (esim. E-bike Ride) tehdyssä suorituksessa: E-bikelle täytyy tehdä omat segmentit. Siihen oli joku skripti olemassa, miten nykyisiä Ride-segmenttejä pystyi kääntämään ebike-segmenteiksi.

Itse olen ajanut kaikki ajot ride-moodilla, koska:
a) apple watchin strava app ei tue e-bike ridea (enkä odota ihan hetkeen tukevan)
b) yksityisyysasetus on "followers only", jolloin sähköpyörällä ajettuja aikoja ei päivitetä tuloslistoille.

Tämä tuntuu olevan omaan yhdistelmääni vähiten tyhmä kombinaatio tällä hetkellä. Jonain päivänä täytyy yrittää massana kääntää kaikki Stravan ride-segmentit e-bikelle. Strava vaan vaikuttaa olevan jotenkin 90% maantiepyöräilyn ympärille rakennettu softa, jossa vasta ihan lähikuukausina on mm. heatmapit yms. saatu korjattu nykyiaikaiseksi. Oikeastaan osin vähän jopa lapsellisesti tehty mm. GPX-tuonti ei toimi useiden vuosienkaan jälkeen yms.

Kuntoilunäkökulmia:
Olen päätymässä siihen näkökulmaan, että kuntoilun seurantaan ei ole oikein muuta mittaustietä kuin saada pyörästä watit ulos ja seurata jotenkin sitä kautta hr/w suhdetta. Stravan kalorilaskuri ei ota sykettä huomioon ja sieltä voi korkeintaan katsoa sen Relative Effortin, mikäli watteja ei saa esim. Boschin Ebikeconnectin kautta ajettua järjestelmään.

Jäänyt vähän myös sellainen kuva, että sähköpyörällä ei mitään kovaa jalkatreeniä saa aikaiseksi, mutta korkeampi ajonopeus antaa hyvän treenin lantiosta ylöspäin haastavassa maastossa. Tasaisella tiellä sähkö on kiva lisä kun pitää raahautua metsäpätkien jälkeen kotiin.