GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 273 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 173 223 263 271 272 273 274 275 283 323 373 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.161 - 8.190 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #8161
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Multa on mennyt ihan ohi, voisitko tarkentaa millaisia? Grail on kiikarissa, kunhan niitä saa.
    Satulatolppa ongelma ja siinä se vika oli rungossa. Kyseinen pyörä malli otettiin myynnistä pois ja sit tulikin jo uusia ongelmia ja pyörät meni käyttökieltoon.

  2. #8162
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Satulatolppa ongelma ja siinä se vika oli rungossa. Kyseinen pyörä malli otettiin myynnistä pois ja sit tulikin jo uusia ongelmia ja pyörät meni käyttökieltoon.
    Niin yhdessä mallissa oli ongelma. Viestistäsi tyhmempi olisi voinut saada käsityksen että Canyonilla on ongelmia ihan yleisluontoisesti.

  3. #8163
    Noniin kaikki fillariekspertit. Täällä kyselee tyyppi joka ei hirveästi pyöristä taikka niiden osista tiedä.
    Olen ostamassa fillaria kesäksi, jolla pystyisi tekemään jopa 'Suomen halki' matkoja, mutta myös lyhyempiä sporttisia (ja joo; tiedän että jotkut sanoisi että tähän olisi hyvä olla kaksi fillaria, mutta nyt vain yksi laadukas etsinnässä). Pyörään pitäisi saada tarakka, teltta yms kamppeet jotta reissun päällä voisi olla pidempäänkin. Kulkupinta pääosin asfaltti, mutta toki niin että hiekkateillä myös pärjää!
    Vaihtoehdot uusista, mitä tähän mennessä olen löytänyt ovat Pelagon Stavanger Outback, 1800€ (tämän vuoden malli) https://www.pelagobicycles.com/stavanger-outback.html
    sekä Surleyn Long haul trucker, 2400€, jossa custom osat https://ibb.co/TgZyGqV
    Huomioikaa, että Surelyssä on jo etu- ja takatarakka sekä lokarit.
    Pari kyssäriä:
    Onko Gravel -tyyppinen pyörä oikea tähän tarkoitukseen vai onko teillä muita suosituksia?
    Mitä mieltä noista kahdesta vaihtoehdoista ja osista?
    Miten osat vertaantuvat toisiinsa laadultaan? Ainakin yhtenä erona on se, että Surleyssä on vannejarrut ja Pelagossa mekaaniset levarit.
    Kiitos todella paljon kaikesta avusta!!

  4. #8164
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Eipä kovin kummoisia nuo "custom" osat ole joten jos noista kahdesta pitäisi valita niin Pelago ilman muuta.

  5. #8165
    Eipä kovin kummoisia nuo "custom" osat ole joten jos noista kahdesta pitäisi valita niin Pelago ilman muuta.
    Noniin! Eli Pelagon osat kumminkin ihan ok?
    Oisko sitten muita vaihtoehtoja mitä/mistä kannattaa lähteä etsiä tarkoitukseen sopivaa pyörää niin että se olisi ennen kesää käytössä?

  6. #8166
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Noista Surly on selkeästi enemmän retkipyörä, lenkkeilyyn taas Pelago soveltuu paremmin. Jos aiot jatkuvasti kantaa paljon tavaraa (sanotaan vaikka yli 15kg lastia) ja reissut kestävät ennemminkin viikkoja kuin päiviä, on Surly varmasti hyvä valinta. Jos taas tarkoitus on pärjätä hieman kevyemmällä kuormalla ja tosiaan myös lenkkeillä pyörällä, toimisi Pelago hyvin. Huomiona vielä että kummastakaan ei itselläni ole kokemusta, mutta hyvin lähelle Stavangerin kaltainen pyörä löytyy tallista.

  7. #8167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Noista Surly on selkeästi enemmän retkipyörä, lenkkeilyyn taas Pelago soveltuu paremmin. Jos aiot jatkuvasti kantaa paljon tavaraa (sanotaan vaikka yli 15kg lastia) ja reissut kestävät ennemminkin viikkoja kuin päiviä, on Surly varmasti hyvä valinta. Jos taas tarkoitus on pärjätä hieman kevyemmällä kuormalla ja tosiaan myös lenkkeillä pyörällä, toimisi Pelago hyvin. Huomiona vielä että kummastakaan ei itselläni ole kokemusta, mutta hyvin lähelle Stavangerin kaltainen pyörä löytyy tallista.

    Ok! Ja jos osia punnitsee hintaan tossa Surleypaketissa, niin mitä mieltä siitä kokonaisuudesta? Sitten tietty levarit vai vannejarrut toinen kysymys.
    Tarkoitus kyllä tehdä juuri viikkoja kestäviä reissuja.

  8. #8168
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Kummassakin aika basic osaa joten ei sikäli väliä. Kulutuksen/tarpeen mukaan voi sitten päivitellä jos siltä tuntuu. Vannejarrukaan ei hirveästi häviä mekaaniselle levyjarrulle noin pienellä jarrulevyllä, taitaa vannejarru vaan jopa helpompi säätää kohdilleen ainakin uusilla paloilla. Tässä valitset nyt runkojen välillä, joista kallistuisin varmaan Surlyyn.

  9. #8169
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.615
    Jotenkin toi hintaerittely tuntuu tossa kummalliselta. Jotkut hinnat pöyristyttävästi yläkanttiin (kammet), toiset taas edullisia (mikä Soman etutarakka maksaa 45€?). Ja toi kasaamisesta tuleva 400€. Toki ymmärrän, että työlle pitää saada hintaa, mut sitten ostajan pitää myös tietää haluavansa juuri tuollaisen pyörän. Osat on mun mielestä hyvin mietittyjä ja hienon näköinen tosta ainakin tulisi. Mut vannejarruretkipyörä vuonna 2021 on vähän tollanen elämäntapavalinta.

    Kuuluuko hintaan laukut? Nekin ois kuitenkin arvoltaan helposti toista tai kolmatta sataa.

  10. #8170
    Surlyssä on tangonpäävaihtajat. Varmaan vaikuttaa ajokokemukseen enemmän kun jarrut. Osat on joko joku taiteellinen näkemys tai sit vaan laatikonpohjan viimeset ylijäämät raavittu kiinni.

  11. #8171
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vicke Katso viesti
    Noniin kaikki fillariekspertit. Täällä kyselee tyyppi joka ei hirveästi pyöristä taikka niiden osista tiedä.
    Olen ostamassa fillaria kesäksi, jolla pystyisi tekemään jopa 'Suomen halki' matkoja, mutta myös lyhyempiä sporttisia (ja joo; tiedän että jotkut sanoisi että tähän olisi hyvä olla kaksi fillaria, mutta nyt vain yksi laadukas etsinnässä). Pyörään pitäisi saada tarakka, teltta yms kamppeet jotta reissun päällä voisi olla pidempäänkin. Kulkupinta pääosin asfaltti, mutta toki niin että hiekkateillä myös pärjää!
    Vaihtoehdot uusista, mitä tähän mennessä olen löytänyt ovat Pelagon Stavanger Outback, 1800€ (tämän vuoden malli) https://www.pelagobicycles.com/stavanger-outback.html
    sekä Surleyn Long haul trucker, 2400€, jossa custom osat https://ibb.co/TgZyGqV
    Huomioikaa, että Surelyssä on jo etu- ja takatarakka sekä lokarit.
    Pari kyssäriä:
    Onko Gravel -tyyppinen pyörä oikea tähän tarkoitukseen vai onko teillä muita suosituksia?
    Mitä mieltä noista kahdesta vaihtoehdoista ja osista?
    Miten osat vertaantuvat toisiinsa laadultaan? Ainakin yhtenä erona on se, että Surleyssä on vannejarrut ja Pelagossa mekaaniset levarit.
    Kiitos todella paljon kaikesta avusta!!
    Mitenkäs Trek 520disc? Runkosarjana ja siihen osat erikseen. Saa noita toki valmiinaki mutta osat alahyllyltä.

    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...sarja/p/24001/

    Tai Trek 920 jos haluaa isot renkaat

    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...?colorCode=tan

  12. #8172
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tuossa olisi hyvä ehdokas kysyjälle.
    Rupesi Trekin 520 runkosarjana kiinnostamaan, tuosta sais kummalle tankotyypille tahansa kasatuksi huolellisella koon valinnalla. Pitääkin ruveta kypsyttelemään.

  13. #8173
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Jotenkin toi hintaerittely tuntuu tossa kummalliselta. Jotkut hinnat pöyristyttävästi yläkanttiin (kammet), toiset taas edullisia (mikä Soman etutarakka maksaa 45€?). Ja toi kasaamisesta tuleva 400€. Toki ymmärrän, että työlle pitää saada hintaa, mut sitten ostajan pitää myös tietää haluavansa juuri tuollaisen pyörän. Osat on mun mielestä hyvin mietittyjä ja hienon näköinen tosta ainakin tulisi. Mut vannejarruretkipyörä vuonna 2021 on vähän tollanen elämäntapavalinta.
    Jos elämänlaatua ei häiritse se, että silloin tällöin joutuu uusimaan vanteen, niin vannejarruelämäntapa on oikein hyvä ja perusteltukin elämäntapa. Mä olen nyt vuoden verran testaillut eri filosofioiden gg-pyöriä ja se vaan on niin, että myös mun seuraavasta gg-rungosta tulee hypen vastaisesti vannejarrullinen ja mekaanisilla vaihteilla varustettu, vaikka jossain vaiheessa luulin toisin.

    Dynamonapa ja valot näytti Surlyssä myös olevan. Tangonpäävaihtajista voi olla mieltä. Ne on vähän sellainen "babylonia pakoon loppuiäksi" -tyyppinen ratkaisu, mutta kaikki muut vaihtoehdot tulevat kalliimmiksi. Jos haluaa pomminvarman mutta lenkkiajoon paremmin sopivan vaihdevipusyteemin, niin Gevenalle on hyvä (mutta hintavahko). Taakse laajavälityksinen maastopakka ja eteen yksi ratas olisi varmaan mun valinta tuollaiseen pyörään. Työtunneissa on varmaan kiekkojen kasaus mukana, mutta ehkä 14 tuntia kuulostaa hieman ylimitoitetulta silti.

    Vaikkapa Fernin sivuilta voi hakea inspiraatiota loppuun asti mietityistä retkisetupeista. Niistä tosin suurin osa on melkolailla ilman budjettirajoitteita toteutettuja. Löytyy myös levyjarrullisia.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #8174
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Tuossa olisi hyvä ehdokas kysyjälle.
    Rupesi Trekin 520 runkosarjana kiinnostamaan, tuosta sais kummalle tankotyypille tahansa kasatuksi huolellisella koon valinnalla. Pitääkin ruveta kypsyttelemään.
    Muistelisin myös että tuo runkosetti ei maksaisi kun jotain 500-600€, noin niinku Trekiksi

  15. #8175
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ alumiininen etuhaarukka on kyllä varsin outo ratkaisu tossa Trekissä, mutta ehkä sillä on saatu painettua hintaa alas.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #8176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti

    Kuuluuko hintaan laukut? Nekin ois kuitenkin arvoltaan helposti toista tai kolmatta sataa.
    Laukut ei kuulu; ajattelin sitten laskea lakkuihin, telineisiin ja lokareihin just tuollasen 600-700e ainakin.

    Jos Pelagoon päätyisi, tarvitsisi vielä polkimet; onko ajatuksia lukkopolkimista/kaksipuolisista lukkopolkimista (joissa yhdellä puolella 'tavalliset' polkimet)?
    Onko lukkopolkimet pitkällä matkalla makukysymys?

  17. #8177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mitenkäs Trek 520disc? Runkosarjana ja siihen osat erikseen. Saa noita toki valmiinaki mutta osat alahyllyltä.

    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...sarja/p/24001/

    Tai Trek 920 jos haluaa isot renkaat

    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...?colorCode=tan
    Toi olisi varmaan kanssa toimiva; veikkaisin vaan että saatavuus kesäksi saattaisi olla ongelma!
    Ja sit oon miettinyt just tuota aluhaarukka; oon siinä käsityksessä että varmin ja toimivin ratkaisi olisi kokonaan teräsrunko?

  18. #8178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos elämänlaatua ei häiritse se, että silloin tällöin joutuu uusimaan vanteen, niin vannejarruelämäntapa on oikein hyvä ja perusteltukin elämäntapa. Mä olen nyt vuoden verran testaillut eri filosofioiden gg-pyöriä ja se vaan on niin, että myös mun seuraavasta gg-rungosta tulee hypen vastaisesti vannejarrullinen ja mekaanisilla vaihteilla varustettu, vaikka jossain vaiheessa luulin toisin.

    Dynamonapa ja valot näytti Surlyssä myös olevan. Tangonpäävaihtajista voi olla mieltä. Ne on vähän sellainen "babylonia pakoon loppuiäksi" -tyyppinen ratkaisu, mutta kaikki muut vaihtoehdot tulevat kalliimmiksi. Jos haluaa pomminvarman mutta lenkkiajoon paremmin sopivan vaihdevipusyteemin, niin Gevenalle on hyvä (mutta hintavahko). Taakse laajavälityksinen maastopakka ja eteen yksi ratas olisi varmaan mun valinta tuollaiseen pyörään. Työtunneissa on varmaan kiekkojen kasaus mukana, mutta ehkä 14 tuntia kuulostaa hieman ylimitoitetulta silti.

    Vaikkapa Fernin sivuilta voi hakea inspiraatiota loppuun asti mietityistä retkisetupeista. Niistä tosin suurin osa on melkolailla ilman budjettirajoitteita toteutettuja. Löytyy myös levyjarrullisia.
    Kiitos myös tästä!

    Noista Surly on selkeästi enemmän retkipyörä, lenkkeilyyn taas Pelago soveltuu paremmin. Jos aiot jatkuvasti kantaa paljon tavaraa (sanotaan vaikka yli 15kg lastia) ja reissut kestävät ennemminkin viikkoja kuin päiviä, on Surly varmasti hyvä valinta. Jos taas tarkoitus on pärjätä hieman kevyemmällä kuormalla ja tosiaan myös lenkkeillä pyörällä, toimisi Pelago hyvin. Huomiona vielä että kummastakaan ei itselläni ole kokemusta, mutta hyvin lähelle Stavangerin kaltainen pyörä löytyy tallista.
    Juttelin juuri Pelagon kanssa ja väittävät, että fillari on suunniteltu ihan raskaillekin varusteille!

  19. #8179
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.433
    Teräshaarukka ei väsy, alumiiniin joudutaan laittamaan vahvuutta lisää ja haarukasta tulee kova.

    Surlyltä tuota Pelagoa vastaa pikemminkin Straggler tai Midnight Special. Valmiita ei vaan tahdo saada ja komponenttienkin saatavuus itse kasaajalle on heikkoa.

  20. #8180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Teräshaarukka ei väsy, alumiiniin joudutaan laittamaan vahvuutta lisää ja haarukasta tulee kova.

    Surlyltä tuota Pelagoa vastaa pikemminkin Straggler tai Midnight Special. Valmiita ei vaan tahdo saada ja komponenttienkin saatavuus itse kasaajalle on heikkoa.
    Joo; eli veikkaan että oon siinä mielessä ilmeisesti ihan haistanut oikein jos päädyn tohon Pelagoon just saatavuutta ajatellen. Ihan minne vain soittaa vaikuttaa tosi haastavalta saada mitään kesäksi (ennen kesäkuuta)! Toivotaan että Pelagon laatu kestää jos sillä menen!

  21. #8181
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    En kyllä kovin paljoa arvosta alumiinikeulaa moisessa käytössä. Kannattaa tsekata Planet X:n tarjonta myös. Trekissä pieni ongelma myös jos kuski miehen kokoinen niin voi tulla lastin kanssa painoraja vastaan...
    Kona Rove ST ja Sutra olisi myös hyvä valinta mutta sama juttu kuin usean muunkin kanssa, varastot ammoittaa tyhjyyttään.

  22. #8182
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    ^ Perusenglantilaiset erosivat EU:sta. Alexille tuli ainakin muikeat tullimaksut, kun pari satulaa Briteistä tilasi?

  23. #8183
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ alumiininen etuhaarukka on kyllä varsin outo ratkaisu tossa Trekissä, mutta ehkä sillä on saatu painettua hintaa alas.
    Katos, en edes kuvitellut että teräsrungon mukana tulisi muuta kuin teräshaarukka.

    Sen huomasin että 920 on alumiinia kokonaan.

  24. #8184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    En kyllä kovin paljoa arvosta alumiinikeulaa moisessa käytössä. Kannattaa tsekata Planet X:n tarjonta myös. Trekissä pieni ongelma myös jos kuski miehen kokoinen niin voi tulla lastin kanssa painoraja vastaan...
    Kona Rove ST ja Sutra olisi myös hyvä valinta mutta sama juttu kuin usean muunkin kanssa, varastot ammoittaa tyhjyyttään.
    Jeep! Konat käyty läpi, mutta eioota! Päädyin tohon Pelagoon; paras kokonaisuus mitä saatavilla; sit seuraava steppi höystäminen, polkimien valinta, laukut, lokarit (45mm nakit) ja tarakka yms telineet. Jos näihin on jollain ajatuksia saa mielellään jakaa

  25. #8185
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.615
    Polkimiksi XT pd-t8000, jos käyttöä sekä lukoille ja fläteille.

    Sivulaukuiksi jotkut Ortliebit. Uusi Stavanger ei taida tulla sillä low trail -keulalla, joka on erityisesti eteen lastattavaksi suunniteltu, joten jos eteen jotain tulee, niin Tubus Tara ja sivulaukut varmaan painopistehommien kannalta paras vaihtoehto. Taakse esim. Tubus tai Racktime, semmonen on kätevä, johon saa sivulaukut hieman alemmaksi. Runkolaukku on kiva, samoin joku tankoon kiinnitettävä pussi/laukku ajon aikana tarvittavalle pikkutavaralle ja syötävälle.

    Lokasuojiksi 45mm renkaille toimii ainakin 53mm Bluemelsit.

  26. #8186
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    mun seuraavasta gg-rungosta tulee hypen vastaisesti vannejarrullinen ja mekaanisilla vaihteilla varustettu, vaikka jossain vaiheessa luulin toisin.
    Minä yritin etsiskellä runkoja jarrutapeilla, mutta aika heikkoa oli tarjonta. Luulin että nyt niitä saisi halvalla...

  27. #8187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Polkimiksi XT pd-t8000, jos käyttöä sekä lukoille ja fläteille.

    Sivulaukuiksi jotkut Ortliebit. Uusi Stavanger ei taida tulla sillä low trail -keulalla, joka on erityisesti eteen lastattavaksi suunniteltu, joten jos eteen jotain tulee, niin Tubus Tara ja sivulaukut varmaan painopistehommien kannalta paras vaihtoehto. Taakse esim. Tubus tai Racktime, semmonen on kätevä, johon saa sivulaukut hieman alemmaksi. Runkolaukku on kiva, samoin joku tankoon kiinnitettävä pussi/laukku ajon aikana tarvittavalle pikkutavaralle ja syötävälle.

    Lokasuojiksi 45mm renkaille toimii ainakin 53mm Bluemelsit.
    Priima!

  28. #8188
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^ Katse brittien pienemmille pajoille...

  29. #8189
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ alumiininen etuhaarukka on kyllä varsin outo ratkaisu tossa Trekissä, mutta ehkä sillä on saatu painettua hintaa alas.
    On hiukan outo, hintajuttu näissä suurissa merkeissä on aina yksi, mutta maineen säilyttäminen tärkeää, joten susi ei voi olla, alumiiniseoksia on monia, monissa kohteissa hyvin toimivaa, aluhaarukka vois kokeillakin tällaisessa...

  30. #8190
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Mielipide että Trek esimerkiksi ratsastaa vanhalla "jenkkipyörän" maineella. Monasti kun vertaa vaikka saksan postimyyntipyöriin niin häviää kyllä kokoonpanoissa, mainoslauseissa ei.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •