Hyvää pohdintaa. Itse olen pähkäillyt ja testaillut tuon tänä talvena niin, että sitä oikeaa pk2, eli lähellä aerobista kynnystä, kannattaa ajaa omassa blokissan ilman kovempia tehoja. Tehojen kanssa ajetaan iisimpää ja tunteina hivenen enemmän.

Olen myös todennut toimivaksi korvata "lepoviikon" pk2 ajolla. Tuo varmastikkin vaatii hyviä pohjia, mutta itselläni tämä on toiminut hyvin tammikuusta eteenpäin. Jalat pysyvät tosi freesinä ja seuraava tehojaksoa aloittaessa on aina ollut aiempaa parempi aerobinen kulku.

Mutta siis pk2 on kuitenkin sellaista välimallin kinnausta, jonka kanssa olen yrittänyt olla tehojen kanssa varovainen. Ennen tehojaksoa se on taas just sitä, mitä pitää ajaa. Itseäni ei kehitä mikään muu niin hyvin, kuin pk2. En oikein ymmärrä, miksi monet tuota vieroksuvat.

Pidän pk2 ylärajana tuota sanomaasi +3h tehoa.