GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 269 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 169 219 259 267 268 269 270 271 279 319 369 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.041 - 8.070 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #8041
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    742
    Misopa jos tuon kasikilosen suuntasit mulle niin ei tuohon mitään sen kummempaa liity kuten itsekin vastasit jo "...tarvitse käyttää mitään weight weenies komponentteja".
    Eli muistelen tämänkin lukeneeni niin että 8kg päästään vielä suurinpiirtein sopivissa hinnoissa maksavilla osilla(tässäkin tulee vastaan että mikä hinta on kellekkin sopiva).
    Sitten toinen syy kilomäärään oli se että jos selailee tätä topickia niin tuohon kahdeksaan kiloon törmää hyvin paljon. Eli ei sen kummempaa rajaa.

    Föhniä kompatakseni, kyllä menee hyöty hukkaan jos ei käytä.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  2. #8042
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    742
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Föhn, vuosi sitten viimeksi meni yhdestä rakennetusta runko myyntiin ilman metriäkään ajoa kun kun ei miellyttänyt väri. Viime kesän Vigorellilla muutama sata ja palasiksi. Nykyisen ajokausi alkaa kohta mutta nyt jo katsellut kevyempää runkoa. Joka tapauksessa on tämä halvempi harrastus kuin esim. autojen duunaus.
    Jos Föhn tarkoitti samaa kuin minä niin silloinhan puhutaan valmiista pyörästä ja sullahan ei ollut valmis jos ei väri miellyttänyt?
    Tarkennan oman näkemykseni niin että ostaa parhautta ja keveyttä mutta jättää talliin.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  3. #8043
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Ottaen huomioon että pyörällä polkeminen kuluttaa energiaa ja kahdella pyörällä ei voi polkea samaan aikaan jokainen n+1 pyörä on ekoteko ja säästää maailman rajallista ruokatuotantoa.

    Mitä painoihin tulee mun teräs Kona Rove painaa 12 kg kaikkineen lokasuojineen 40mm gravelkingeillä. Ihan ylipainoinen mutta kylläpäs sen jälkeen sitten alle 8 kg aeropyörä kulkeekin. Eihän tuo Roven runko kevyt ole mutta ihmetyttää mistä voisi 4 kg taikoa pois. Etuhaarukkakin on vaihdettu hiilikuituun. Kiekotkaan ei ole enään alkuperäiset ja voimansiirto vaihtettu 1x11 systeemiin. Ehkä pitää seuraavaksi investoida McCarbonin kiekot tai jotain...
    Mullahan oli Roven suhteen justiin sama tilanne ja vaihoin siihen muovirungon tilalle aikalailla samalla geolla. Se Rove muuten painoin teräshaarukalla nelisen kiloa eli painoa lähti ihan reilusti. Jotenkaan päräyttävää tai tuskin havaittavaakaan eroa tuossa huomannut, ehkä mäessä joita täällä ei juuri ole, mutta kun eilen vaihtoin 45mm Cinturato Gravel H renkulat 35mm Gravelking slikseihin, niin siinä jo jotain todella tunsi tapahtuneen.
    Noita erojen perstuntuma havaintoja sotkee se että polkee läskillä ja muulla väliin niin vähän niinku resetoi tuntuman.
    Justiin tilasin 35mm Cinturato Velot, kun jostain syystä ei kapeampiin vain halua mennä ja kolmatta Panaracer kertaa ei haluaisi peräkkäin ottaa. Pirellit tuppaa painaan aika paljon, pitää näätäillä litkun määrässä sitten...

  4. #8044
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    Kyllä joka pyörä valmis jossain vaiheessa, nykyistä Cinelliä rakennettu syksystä ja tänään viimeiset paikoilleen ja jarrut kun saa säätöön... Krysium SL "kakkoskiekoissa" nuo centerlock levyt hieman eri säädöillä kuin kuuspulttiset. Koitan ajaa ainakin syksyyn ja katsellaan sitten taas.
    Määrättyyn kilomäärään asti pääsee suht halvalla grammahinnalla mutta jossain vaiheessa hinta nousee taivaisiin.

    Tuo värimieltymys hieman liioittelua mutta kun täytyy olla jotain tekemistä ja reilu vuosi sitten tulin siihen tilanteeseen ettei talvella tarvi ajaa niin mukava noita ajankuluksi väsätä...

  5. #8045
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Dr, Paljonkos kiekkosetille tuli hintaa? Itse kun enemmän maantie orientoitunut niin "Ykkös"kiekko setti painaa täydellisenä alle 2.4kg. nakkirenkailla ja Krysiumit huomattavasti enemmän...
    Rakensin nämä kiekot itse, mutta r2-bike näköjään myy täsmälleen samoista osista (3.4AR, Carbon-Ti X-Hub, CX-Ray) koottua kiekkoparia: https://r2-bike.com/Wheelset-28-Disc...VE-Carbon-Rims

    Mittasin itse setin painoksi tasan 1300g.

  6. #8046
    F. Kotlerburg Guest
    Se on aina näiden painorajojen kanssa helpompaa kitukasvuisten pyörillä...

    Itse en kyllä tiedä mitä mun gravel- (vai onko se wannabe-eliten mukaan gravell?) pyörä painaa.

  7. #8047
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Se on aina näiden painorajojen kanssa helpompaa kitukasvuisten pyörillä...

    Itse en kyllä tiedä mitä mun gravel- (vai onko se wannabe-eliten mukaan gravell?) pyörä painaa.
    Kannattaa ajatella niin, että jos mahaa on, niin pyörän keventämisessä ei ole mitään järkeä. Pääset paljon helpommalla. Makkaran syönti on muutenkin halvempi harrastus.

  8. #8048
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Dr, Paljonkos kiekkosetille tuli hintaa? Itse kun enemmän maantie orientoitunut niin "Ykkös"kiekko setti painaa täydellisenä alle 2.4kg. nakkirenkailla ja Krysiumit huomattavasti enemmän...
    Äläkä nure enää selitä noista täydellisistä kiekkoseteistä Kiekkojen paino mitataan ilman renkaita ja pakkaa.

  9. #8049
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kannattaa ajatella niin, että jos mahaa on, niin pyörän keventämisessä ei ole mitään järkeä. Pääset paljon helpommalla. Makkaran syönti on muutenkin halvempi harrastus.
    Pitäis varmaan hommata sellainen maha sitten.

  10. #8050
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    Mahan hankinta ja pyörän rakennus kummatkin hauskoja harrastuksia...

    Paaton, tietenkin makuasia miten ilmoitetaan mutta esim. Fillarilehti testeissä ilmoittaa setin painon... Jos sitten saivarrellaan niin painaviahan nuo mun kiekot on, noin 1500g. mutta hieman halvempiakin...

  11. #8051
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Löytyykö perusteluja ( kuin että fillarilehti tekee niin) miksi kiekkosetti pitäisi punnita kilkkeineen?

  12. #8052
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^En sen kummemmin miettinyt, joko on yksi vertailukohde tai sitten tämä legendaarinen pyörivän massan vaikutus. Sinänsä ihan hyvä verrokki, aika yhdenmukaista samantyyppisissä pyörissä.

  13. #8053
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lehden helpompi punnita kokonaisina, kuin alkaa purkamaan irti kumit, pakka ja levyt? Ja vielä jokaiselle niille punnitus erikseen. Ja sitten taas kasaus käyttökuntoon.

    Kiekothan tuo saattaa pyörätesteissä osittain pimentoon, kun kumeina voi olla mitä tahansa ja kumit kuitenkin moni vaihtaa joihinkin toisiin. Ja niissä painoerot vähintään yhtä suuria kuin kiekoissakin.

  14. #8054
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Totta tuokin mutta myös saattaa paljastaa sen että millaisilla ankkureilla pyörä voidaan myydä. Usein tuollaiset ensiasennus kiekot saattaa olla suht laaduttomia omalle merkille brändättyjä kiinankamaa...

  15. #8055
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068
    ^Kyllä. Pyörän hintaluokan pitää olla jo melko korkealla tasolla, ennen kuin mukana alkaa tulemaan itselle mielekästä kiekkoa.
    misopa muokkasi tätä : 19.04.2021 at 10.17

  16. #8056
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Noin se valitettavasti menee, jostain hinta fiilataan alas. Osasarja saattaa olla laadukaskin ja sitten lykätty jotkin parin sadan kiekot. Putkiosat usein toinen säästökohde. Siinä ollut päällimmmäinen syy että rakentaa mielummin itse, saa ainakin suurinpiirtein sitä mitä haluaa.

  17. #8057
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Kyllä. Pyörän hintaluokan pitää olla jo melko korkealla tasolla, ennen kuin mukana alkaa tulemaan mielekästä kiekkoa.
    Mikä nyt kenellekin on mielekästä. Olen pyöräillyt aktiivisemmin n. 7 v ja sinä aikana ostanut itselleni ja vaimolle uutena useita keskihintaisia pyöriä, yksiäkään kiekkoja en ole hankkinut erikseen vaan ensiasennuskiekoilla on menty. Painan +- 100kg, ajo pääosin kelveillä ja maantiellä, jnkv soralla, maastopyöriä ei ole. Yksi pinna on katkennut, muuten ei ongelmia. Yhdessä pyörässä on DT Swissin kiekot jotka maksaa nettikaupassa halvimmillaan hiukan yli 300, muut luultavasti noita ”suht laaduttomia omalle merkille brändättyjä kiinankamaa...”. En oikein osaa ajatella mitä merkittävää hyötyä saisin jos hankkisin kalliimmat kiekot, koska en kilpaile enkä aja porukkalenkkejäkään. Jos en seuraisi Fillarifoorumia, ei koskaan varmaan olisi tullut mieleenkään että ensiasennuskiekot ei olisi riittävän hyvät. Luulisin että melkoinen ellei jopa suurin osa hiukan aktiivisemminkin pyöräilevistä on kaltaisiani jotka ajelee tyytyväisenä ensiasennusosilla.

  18. #8058
    Alkuperäiskiekoilla mennään pyörän paino n.8,20 kg valmiiksi kaupasta ostettuna,hyvin on rullannut ja muutenkin mukava ajella.koeajon perusteella ostin kun tuntui sopivan itselleni.

  19. #8059
    F. Kotlerburg Guest
    Anteeksi nyt vaan mutta viestisi informaatioarvo lähentelee nollaa, kun et kerro mistä pyörästä on kyse.

  20. #8060
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    Hsr tietenkin oikeassa, kun paremmasta ei tiedä niin pärjää ihan millä vaan.

    Tosiaan, viimeinen lenkki vois tarkentaa jolloin tietää mistä kyse...

  21. #8061
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Tästä ketjusta kuluvan kuun alusta:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viimeinenlenkki Katso viesti
    Pivot Vault Team Foce AXS e-Tap 12s.pyörä tuli eilen hommattua,pienen koeajon jälkeen tuntui juuri sopivalta itselleni kokoa M.tänään eka lenkki ja vaikutelma vahvistui että ostos osui kohdalleen.

    Ridemoren sivulta:

    Wheels Reynolds ATRx 23mm

  22. #8062
    F. Kotlerburg Guest
    No tuolla hintaa sietää ollakin.

  23. #8063
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Pari merkittävää juttua menettää hakiessaan keveintä mahdollista pyörää: likkeen jatkuvuuden nautinnon ja painon tärinänvaimennuksen imemisen, nämä miellyttävyyspyöräilyssä ihan merkittäviä tekijöitä, noilla moitituilla alkuperäiskiekoilla meistä moni ajaa ihan mukavikseen. Kun ajo on kisa/kuntoilu/urheiluvapaata elämäntapa-ajoa, vaikka sitä olisi runsaastikin matkassa ja ajassa, niin painoa hybridimäisine varusteineen on sen liki 15 kiloa.
    Tämä meille lohdutukseksi jotka emme viimeistä grammaa viilaa.

  24. #8064
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    No tuolla hintaa sietää ollakin.
    Joo On jännä että tuntui koeajolla hyvältä

  25. #8065
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Mikä nyt kenellekin on mielekästä. Olen pyöräillyt aktiivisemmin n. 7 v ja sinä aikana ostanut itselleni ja vaimolle uutena useita keskihintaisia pyöriä, yksiäkään kiekkoja en ole hankkinut erikseen vaan ensiasennuskiekoilla on menty. Painan +- 100kg, ajo pääosin kelveillä ja maantiellä, jnkv soralla, maastopyöriä ei ole. Yksi pinna on katkennut, muuten ei ongelmia. Yhdessä pyörässä on DT Swissin kiekot jotka maksaa nettikaupassa halvimmillaan hiukan yli 300, muut luultavasti noita ”suht laaduttomia omalle merkille brändättyjä kiinankamaa...”. En oikein osaa ajatella mitä merkittävää hyötyä saisin jos hankkisin kalliimmat kiekot, koska en kilpaile enkä aja porukkalenkkejäkään. Jos en seuraisi Fillarifoorumia, ei koskaan varmaan olisi tullut mieleenkään että ensiasennuskiekot ei olisi riittävän hyvät. Luulisin että melkoinen ellei jopa suurin osa hiukan aktiivisemminkin pyöräilevistä on kaltaisiani jotka ajelee tyytyväisenä ensiasennusosilla.
    Kukaan itseään kunnioittava ja arvostusta foorumilla hakeva ei aja ensiasennuskiekoilla. Se nyt vaan kuuluu asiaan, että ne vaihdetaan.
    "Jos en seuraisi Fillarifoorumia, ei koskaan varmaan olisi tullut mieleenkään..." -allekirjoitan. Vielä on vaihtamatta

  26. #8066
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Älä ota asiaa niin henkilökohtaisesti, Paaton. Ei ollut mitenkään tarkoitus loukata mutta aikoinaan oma MachoMan painoin 8.4kg sikapainavalla teräsrungolla. En tiedä onkos gravel tai mikä lie moisen alalahkoon kuuluva kapistus...

    Ps. Tuo Misopan Revolt liki täydellinen mustuudessaan!
    Compelete Macho Man M- koossa Rival-osilla on bike radarin mukaan 11.5kg (55cm). Yli 3 kiloa pois halvalla ei joka pojalta onnistu.

  27. #8067
    Aivan kokeilemalla selviää onko pyörä itselle sopiva ,toki pohjatyötä oli tehty ennen koeajoa.Myös pyörien saatavuus tällä hetkellä helpotti ostopäätöstä.Muuten tuntuu vieläkin oikealta pyörältä itselleni.Samalla meiningillä myös autot tullut ostettua tosin käytettynä,nyt käytössä oleva auto koeajo ratkaisi ei edes konepellin alle saatika takakonttiin tullut katsottua(saattaa sisältää kirjoitusvirheitä).

  28. #8068
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Tune TRS22 kiekot, Ritcheyn kuitukeula, Forcen kammet 1x, Spyre SLC ja jonkin verran kuitua... 8.42kg. +/-10g. Vajaa 3300€ budjetti... Ei joka pojalta muttei kovin kalliillakaan...
    Seuraava teräsrunkoinen meni sitten alle kahdeksan...

  29. #8069
    Tosta painosta lienee pyörivä massa mitä kannattaa keventää?ja vieläpä vanteen painolla merkitystä,vai voittaako alamäkeen ajettaessa massalla sen minkä ylämäessä häviää?

  30. #8070
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Tune TRS22 kiekot, Ritcheyn kuitukeula, Forcen kammet 1x, Spyre SLC ja jonkin verran kuitua... 8.42kg. +/-10g. Vajaa 3300€ budjetti... Ei joka pojalta muttei kovin kalliillakaan...
    Seuraava teräsrunkoinen meni sitten alle kahdeksan...
    Valmistajilta ei valmiina kasi alitu ainakaan ihan halvalla. Tuolla on hyvä taulukko aiheesta: https://granfondo-cycling.com/the-be...l-bike-review/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •