Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
Jos vaikka lähikauppasi sijaitsee juuri tälläisen ongelmallisen risteyksen takana missä jakeluauton kuskille syntyy näitä "kuolleita kulmia" kääntymisessään kaupan pihaan ruokatarvikkeita tuomaan, niin mitä tuossa voi kuski tehdä? Ilmoittaa työnantajalleen että ei aja kaupalle? Todennäköisesti olisi aika nopeasti työtön jakeluautokuski. Vai ilmoittaako kuljetusliikkeet kaupalle etteivät toimita sinne tavaroita? Vai minkä annat tuohon tilanteeseen vaihtoehdoksi?
H

1. työtehtävästä kieltäytyminen turvalisuus seikoista johtuen, eli ilmoitus työnantajalle.
2. ilmoitus työsuojelupäällikölle
3. ilmoitus työsuojeluvaltuuttetulle, jos ei työntantajan puoli hoida asiaaa
4. ilmoitus luottamusmies järjestelmälle joka toivottavasti hoitaa loppuun saakka. Tarvittaessa esim kontaktoi viranomaisia.

5. kohdat 1-4 vastaanottajalta
6. ilmoitus työsuojeluviranomaiselle
7. lastauslaiturin muuttaminen. Asentaa vaikka saksinosturin jotta tavaran voi tuoda kadulta. Asenne että kun ollaan töissä niin voi rikkoa sääntöjä ihan vapaasti on todella outo, todellisuudessahan asia on juuri toistepäin oikeusistuimissa. Minä pysäköin pyörätielle ryhmästä voi noiden amatöörien selityksiä käydä katsomassa.

Tai sit käy vaan hakemassa sieltä kaupasta jonkun varmistamaan peruutusta hetkeksi?


Ainakin täällä pks-seudulla isommat rakennustyömaat ovat jo pidempään laittaneet jonkun ohjaamaan liikennettä jos logistiikka aluelle pääsy ei ole turvallista. Ei mitään uutta auringon alla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti

" Hovioikeus on vastaanotetun todistelun perusteella katsonut, ettei maastokuorma-auton kuljettaja ollut laiminlyönyt vallinneiden olosuhteiden edellyttämää ja häneltä vaadittua huolellisuusvelvollisuutta, vaan teko oli tapaturma."
Tämä on mielenkiintoinen, onko menossa vielä korkeimpaan oikeuteen?



3 § (17.12.2020/1040)

Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

5 §

Turvallinen ajoneuvon ja raitiovaunun ajaminen (17.12.2020/1040)
Ajoneuvo ja raitiovaunu on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa. (17.12.2020/1040)

Että junan liikkuminen junaradalla ei olisi ennakoitavissa? Kuulostaa vähän samalta kun pyöräilijät kuulemma vaan ilmestyvät risteyksiin.




Olen elänyt siinnä käsityksessä että puolustusvoimissa jos on ihmisiä kyydissä on aina kuljettaja ja ajoneuvonpäällikkö(?) erikseen. Olettaisin siis että tuossa on ollut apukuljettaja jo ihan talon omien ohjeiden mukaan.


Tuossa tilanteessa palataan ajoneuvon oikeaan kulmaan asetttamiseen. Oltiin vielä liikenteessä maastokuorma-autolla. Voi käyttää pientareen ulkopuolista aluettakin hyväksi.

Toi on kyllä hankala oikeudellisesti kun asevelvollisuutta suoritetaan pakotetusti. Tehtävä on käsketty, ajo-ohjeet on käsketty. Ja sitten tien ylläpitäjä tekee risteyksen jossa näkemät ovat samalla tasolla kuin yhdistetyille väylille usein. Tällä kertaa vaan vahingot sattuivat sählääjien puolelle