HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 267 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 167 217 257 265 266 267 268 269 277 317 367 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.981 - 8.010 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Tulossa olis...samalla vapautus S-kokonen Croix de fer 853 Reynolds runkosetti läpiakseleilla flat mount jarrukiinnityksillä, vink vink
    Mitä tosta Warlockista joutui maksamaan tulleja ja veroja yms?

  2. #7982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeeku Katso viesti
    Olisi tarkoitus kasata pyörä pidemmille(2+ viikkoa) pyörämatkoille sekä lenkkiajoon. Maantiepyörä löytyy ennestään, mutta täällä päin tahtoo olla enemmän hiekkateitä, joten aavituksen "gravelimpi" vehje voisi tuoda vaihtelua peruslenkillekin. Vaatimuksena lienee kaikki mahdolliset runkokiinnitykset + rennohko geometria.

    Osaatteko suositella runkoa? Tähän mennessä olen katsonut esim. Surlyn mallistoa (Straggler, Midnight Special), Salsaa (Fargo, Vaya), Kona Sutraa ja Genesis Croix de Feriä. Iso osa ajosta tulisi silti ajettua maantiellä, joten mietin onko esim. Fargo turhan jämäkkä maastovehje? Vai onko sillä niin väliä, jos hankkii kaksi kiekkosettiä, kai Fargokin esim. 32mm renkailla pyörii?
    Jos on tarkoitus ajaa paljon maantietä, niin eikö Salsan Warroad tai Warbird olisi hyviä? Vai onko liian kisaisia? Noissa on ainakin kiinnityspaikkoja mukavasti. Saatavuus on tietysti ongelma näin korona-aikaan.

  3. #7983
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Jos on tarkoitus ajaa paljon maantietä, niin eikö Salsan Warroad tai Warbird olisi hyviä? Vai onko liian kisaisia? Noissa on ainakin kiinnityspaikkoja mukavasti. Saatavuus on tietysti ongelma näin korona-aikaan.
    Kuvien perusteella noissa ei näytä olevan takahaarukan yläosan kiinnityksiä, joihin ainakin oma Tubuksen tarakkani kiinnittyy. Ajattelin muutenkin jotain metallirunkoista. Eikö hiilikuitu ole retkikäytön kannalta melko ongelmallinen materiaali?

  4. #7984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeeku Katso viesti
    Kuvien perusteella noissa ei näytä olevan takahaarukan yläosan kiinnityksiä, joihin ainakin oma Tubuksen tarakkani kiinnittyy. Ajattelin muutenkin jotain metallirunkoista. Eikö hiilikuitu ole retkikäytön kannalta melko ongelmallinen materiaali?
    Noissa tulee satulatolpan pantaan kiinni tarakat, joskin lisäosana ostettava tuo panta. Onhan se kuitu tietysti ainakin teoriassa riskaapelimpi vaihtoehto. Toisaalta noihin on kuitenkin lyöty ”kaikki mahdolliset” kiinnitykset, joten luulisi kestävän. Joskus Salsalta kyselin pari vuotta sitten Warbirdin kuormattavuudesta haarukan suhteen ja sanoivat muistaakseni, että teline määrää kestävyyden. En nyt tarkistanut, mutta muistelisin painorajojen olleen samasta standardista ja luokassa kuin omassa Sutra LTDssä. Toisaalta nuo kahta viikkoa pidemmät reissut varmasti pakottaa hakemaan maksimaalista mielenrauhaa kaluston suhteen.

    Olen itse välillä miettinyt, että vaihtaisin myisin muut pyörät pois ja ostaisin Warbirdin, mutta taitaa jäädä mietinnän asteelle.

  5. #7985
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Saatavuus on tietysti ongelma näin korona-aikaan.
    Osittain OT, mutta paikallisessa kivijalassa kerrottiin juuri että All-City Gorilla Monsoonia on saatavilla. Hieno pyörä IRL ja kuulemma erittäin hauskakin vielä.
    The older I get the faster I was

  6. #7986
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Osittain OT, mutta paikallisessa kivijalassa kerrottiin juuri että All-City Gorilla Monsoonia on saatavilla. Hieno pyörä IRL ja kuulemma erittäin hauskakin vielä.
    Se on kyllä hieno pyörä, joskin 42mm max. rengas 700c koossa ihmetyttää. All-Cityllä on myös mukavasti valmiiksi pinnoitettu putkia ruostetta vastaan.

  7. #7987
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Jos haluais gravelin ohjaamoon lisää otevaihtoehtoja, niin onko perinteinen aerotanko ratkaisu vai olisiko kenties esim tämmöisestä mihinkään?

    https://redshiftsports.com/products/...sink-handlebar

  8. #7988
    Road inner bar ends tuollaiset tilasin saapi lisäotteita myös turvallisuuskysymys itselleni kun ei oikein peukalot toimi pinsettiotteella(rannevamma).Mutta ei tuo tankokaan huono vaihtoehto ole.


  9. #7989
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Jos haluais gravelin ohjaamoon lisää otevaihtoehtoja, niin onko perinteinen aerotanko ratkaisu vai olisiko kenties esim tämmöisestä mihinkään?

    https://redshiftsports.com/products/...sink-handlebar
    Itse olen kaivannut tuollaista keskiotetta hieman perus maantietankoa leveämmän stongan yhteyteen. Leveällä otteella ei ole mun mielestä mukava ajaa pidempään, joskin taas hankalammissa paikoissa siitä on hieman etua.

    tuommoinen on ollut harkinnassa, käy tavalliseen tankoon. https://r2-bike.com/RIDE-FARR-Bar-Ex...on-black-matte

  10. #7990
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Custom-runkokin on mahdollista tilata, mutta siitä touhusta en tiedä sitten yhtään mitään eli vinkkejä saa antaa tai linkata vanhoja hyviä keskusteluita.
    Custom-rungon speksaus on ihan mielenkiintoista puuhaa, suosittelen. Tosin hyvin suurella todennäköisyydellä et kesäksi -21 saa runkoa tällä hetkellä enää mistään.

  11. #7991
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Custom-rungon speksaus on ihan mielenkiintoista puuhaa, suosittelen. Tosin hyvin suurella todennäköisyydellä et kesäksi -21 saa runkoa tällä hetkellä enää mistään.
    Joo jos kesäksi -22 saisi niin hyvä. Speksaus vielä onnistuu, mutta aika vähän tuntuu olevan keskustelua siitä, mistä kannattaa tilata ettei saa sekundaa tai maksa hirveästi ilmaa.

  12. #7992
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Itse olen kaivannut tuollaista keskiotetta hieman perus maantietankoa leveämmän stongan yhteyteen. Leveällä otteella ei ole mun mielestä mukava ajaa pidempään, joskin taas hankalammissa paikoissa siitä on hieman etua.

    tuommoinen on ollut harkinnassa, käy tavalliseen tankoon. https://r2-bike.com/RIDE-FARR-Bar-Ex...on-black-matte
    Maantiepyorassa on tuollainen, jarrukahvojen tasalle ulottuva aerojatke. Sallittu esim triathlonin peesikisoissa. En sanoisi kovin mukavaksi vehkeeksi. Vastatuulessa saa käsivarret kapealle, muuten se on vähäisellä käytöllä.

  13. #7993
    Millaista Gravel-pyörää suosittelisitte aloittelijalle, noin 1000-2000€ hintaluokassa?

    Suunniteltu käyttö:
    1. lenkkeily (muutamia kymmeniä kilometrejä) lähinnä asfalttia, joskus hiekkatietä
    2. työmatkapyöräilyä (noin 5km/suunta)
    3. talvella ei tule pyöräiltyä.

    Mihin kannattaa tällä tarpeella kiinnittää huomiota spekseissä?

    Olen katsonut esim. Kona Rove. Saako miten paljon paremman pyörän, jos ostaa esim. Canyon Grailin 1500-2000€ hintaluokasta? Mitä muita pyöriä kannattaisi katsoa?

  14. #7994
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Rove teräksisenä hyvä vaihtoehto mutta jos noin lyhyttä ja tuontyyppistä niin myös maantiepyörä vaihtoehto... Rahaa kannattaa sijoittaa juuri niin paljon kuin budjetti antaa periksi ja mitä tässä tilanteessa on saatavilla...

  15. #7995
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Itse olen kaivannut tuollaista keskiotetta hieman perus maantietankoa leveämmän stongan yhteyteen. Leveällä otteella ei ole mun mielestä mukava ajaa pidempään, joskin taas hankalammissa paikoissa siitä on hieman etua.

    tuommoinen on ollut harkinnassa, käy tavalliseen tankoon. https://r2-bike.com/RIDE-FARR-Bar-Ex...on-black-matte
    Tämä näyttäisi tosi hyvältä. Osta ja testaa onko jäykkyys riittävä. Mulla oli yhdet control techin pienet aerobarit ja ne oli täysin sudet. Aivan liian löysät ajoon.

  16. #7996
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^Onpas pirun fiksunoloinen keskiotetanko. Mahtaako toimia tankolaukun kanssakin, kun on selkeästi lyhyempi?
    Roots, bloody roots

  17. #7997
    Liittynyt
    04/2020
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    31
    Hakusessa gravelpyörä työmatkoille, kuntolenkeille ja satunnaiseen päivän-kahden retkikäyttöön.

    Xc maasturi löytyy erikseen, eli ihan metsäpoluille ei ole tarkoitus käyttöä painottaa.
    Eli hiekkatietä, kuhmuisia pyöräteitä, satunnaisia kovapohjaisia polkuja ja vähän päälle kaupunkikäyttöä.

    Lisäksi yksi eturatas on osoittautunut toimivaksi ja huoltovapaaksi omaan käyttöön.

    Pyöräkauppias tarjosi allaolevaa, joutuis tosin odottamaan heinäkuulle...

    https://larunpyora.com/tuote/2021-fo...las-6-9-brown/

    Comments?

    -teve-

  18. #7998
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Geo vaikuttaa kivalta. Jotenkin vaikea hahmottaa, miten reach voi olla noin pitkä vaikka ett on jopa lyhyt ja satulaputken kulma kuitenkin loiva.
    Roots, bloody roots

  19. #7999
    Liittynyt
    04/2020
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    31
    Näistä graveleista ei ole yhtään kokemusta - pääsen viikon päästä koeajamaan samaa pyörää eri osasarjoilla. Siinähän tuo geometrian sopivuus sitten selviää.

    Pituutta löytyy 192, joten tilaa ohjaamossa saa olla.

  20. #8000
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tosi hienoa, että näitä lyhyen stemmin gravelleita alkaa putkahtelemaan enemmälti markkinoille. Pystyy ottamaan hivenen pienemmänkin rungon, eikä stemmin pituus kasva liian suureksi.

    Jos on yhtään ajanut maantiepyörällä, niin koko pitää tosiaan valita pienemmästä päästä tuostakin focuksesta. M-koon stacki on 600mm, joka on luokkaa paljon. Tuota ei korjata enää millään stemmillä.

  21. #8001
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Geo vaikuttaa kivalta. Jotenkin vaikea hahmottaa, miten reach voi olla noin pitkä vaikka ett on jopa lyhyt ja satulaputken kulma kuitenkin loiva.
    Samaa ihmettelin. Valkkaisin koon ett perusteella, kun satulasta tulee pyöritettyä enempi.

    Edit. Focuksen omilla sivuilla näemmä oikea geotaulukko.

  22. #8002
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    ^tuossa Atlaksessa on sitten tuo melko erikoinen etunapa? Toki voi hommata perus boostikiekot ja laittaa adapteria. En osaa kyllä sanoa että onko boostista mitään hyötyä gravelöinnissä.

  23. #8003
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    ^tuossa Atlaksessa on sitten tuo melko erikoinen etunapa? Toki voi hommata perus boostikiekot ja laittaa adapteria. En osaa kyllä sanoa että onko boostista mitään hyötyä gravelöinnissä.
    Jos keulaan on tehty niin kuin yleensä 12mm päätykupeille upotus niin 15mm kupeilla supistuksella 12mm ei mahdu mitenkään. Mutta toi Atlas on kyllä asiallinen vaihtoehto kun huomioi noi asiat.

  24. #8004
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Jos keulaan on tehty niin kuin yleensä 12mm päätykupeille upotus niin 15mm kupeilla supistuksella 12mm ei mahdu mitenkään. Mutta toi Atlas on kyllä asiallinen vaihtoehto kun huomioi noi asiat.
    Kyllä ainakin itellä menee molemmissa graveleissa keulaan 15 mm kupit. Ei hajua että onko kuinka tyypillistä.

  25. #8005
    Liittynyt
    04/2020
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    31
    Kiitos (Atlas) kommenteista!
    Vaikuttaisi mun käyttöön ihan sopivalta. Täytyy vielä käydä koeajamassa.

    Pitkä toimitusaika vähän mietityttää, mutta taitaa olla aika vakio näinä päivinä.

  26. #8006
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Eikös tässä ketjussa Alpkitin pyöriä jossain kohtaa katseltu? Ehkä oli jo mainittu, mutta meinaavat, että brexit ei heidän osaltaan vaikuta EU-asiakkaiden hintoihin, eikä ainakaan Sonder Caminojen hinnat myöskään näytä nousseen mitä nyt vähän tullut seurailtua.

    https://eu.alpkit.com/pages/shipping

    Will I have duties and taxes to pay?
    No, we are making every effort to make sure the price you see on the website is the price you pay - with no hidden duties or taxes to pay before you can enjoy your goodies.

  27. #8007
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Pyörää en tilannut mutta ainakin muut varusteet tulivat ilman sotkuja perille, joskin toimitusaika oli vähän pidempi. Hintaeroakaan puntiin ei käytännössä ollut. Ehkä he nostavat EU-hintoja myöhemmin, tai sitten vain kärsivät pienemmän katteen.

  28. #8008
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Eikös tässä ketjussa Alpkitin pyöriä jossain kohtaa katseltu? Ehkä oli jo mainittu, mutta meinaavat, että brexit ei heidän osaltaan vaikuta EU-asiakkaiden hintoihin, eikä ainakaan Sonder Caminojen hinnat myöskään näytä nousseen mitä nyt vähän tullut seurailtua.

    https://eu.alpkit.com/pages/shipping

    Will I have duties and taxes to pay?
    No, we are making every effort to make sure the price you see on the website is the price you pay - with no hidden duties or taxes to pay before you can enjoy your goodies.
    Mulle tulee ilmoitus aina kun selaan pyöriä, että we can not ship this product to EU tms.

  29. #8009
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63

    Ridley Kanzo Fast valmistui 5kk:n työn jälkeen. Osien saatavuudessa Covidista johtuen varsin suuria ongelmia, mutta tällainen siitä lopulta tuli. Exploro Racemaxiin verrattuna aavistuksen vakaampi, ei aivan yhtä jäykkä, aerodynaamisesti samaa tasoa. Ei aivan niin "gravel racer" kuin Exploro, mutta luultavasti pitkissä ajoissa mukavampi.

  30. #8010
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti
    Ridley Kanzo Fast valmistui 5kk:n työn jälkeen. Osien saatavuudessa Covidista johtuen varsin suuria ongelmia, mutta tällainen siitä lopulta tuli. Exploro Racemaxiin verrattuna aavistuksen vakaampi, ei aivan yhtä jäykkä, aerodynaamisesti samaa tasoa. Ei aivan niin "gravel racer" kuin Exploro, mutta luultavasti pitkissä ajoissa mukavampi.
    Tämä old school racing replica väritys on tosi makea! Takapakan koosta päätellen et halunnut napavaihdetta? Tosin saahan tuon kai enveenkin pinnattua jälkikäteen, jos tekee mieli kokeilla.

    Tuliko racemaxiin verrattuna miten paljon painossa takkiin? Palikkaa on taas sillai sopivasti ainakin kiinni

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •