ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 266 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 166 216 256 264 265 266 267 268 276 316 366 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.951 - 7.980 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7951
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    192
    Nuo eurohinnat on verottomia hintoja, eli niihin saa vielä laskea Suomen alv: n ja tullit päälle.
    "I had pains in places where I didn't know I had places"
    - Sledge Hammer -

  2. #7952
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    The UK-EU trade deal confirms there will be 14% import duty on bicycles ja sitten 24% tuohon päälle, niinkö se tosiaan menee ? Tuo 14% pyörille oli mulle uutta, mitähän se komponenteille on ?

  3. #7953
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    192
    Periaatteessa noin. Poikkeuksena tullin sivuilta: "Jos tavara on valmistettu Isossa-Britanniassa (alkuperätuote), ja se lähetetään sieltä, tullimaksua ei tarvitse maksaa. Todisteena sinulla on oltava myyjältä saatu kauppalasku, jossa on määrämuotoinen alkuperävakuutus tavaran britannialaisesta alkuperästä." En tiedä onko jossain lopullista tulkintaa siitä että onko kyseessä alkuperätuote jos fillari on kasattu bitanniassa mutta koostuu kokonaan tai lähes kokonaan muualla valmistetuista osista. Kokonaiselle pyörälle ja osille lienee erilaisia tullimaksuja, mutta noihin en ole koskaan edes yrittänyt perehtyä.
    "I had pains in places where I didn't know I had places"
    - Sledge Hammer -

  4. #7954
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smu Katso viesti
    Ribbleltä pukkaa uutta gravel-mallistoa:
    https://www.ribblecycles.co.uk/gravel-range/
    Titaani- ja kuitupuolella tavaraa jopa 'in stock', ja osapuolella näkyy olevan mm. Campan Ekaria tarjolla.
    Melkein harmittaa, että syksyllä tuli tilattua CGR Ti:n gravel-versio, kun tuossa uudessa mallissa on paremmin kiinnityspisteitä. No, ei auta kuin vakuutella itselleen, että CGR:n geometria on parempi tasamaan ajossa. Tuota loivempaa keulakulmaa en ainakaan kaipaisi.

  5. #7955
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    ^ Minäpä kysyn, niin saadaan selvyys asiaan.
    Serious Gravixista:
    https://www.bikester.fi/serious/serious-gravix/


    Seriouksen Janne sai ongittua geometriataulukon, kun sähköpostitse kysyin. Vastaavat siis posteihin ja suomeksi vieläpä! Arvelin väärin, seat tuben mitta on kokovalinnassa, esim. m-koko 51 cm. Sehän ois meikäläiselle kuin tehty, 534,5 on vaakamitta horisontaalisesti ja 9 cm stemmikin. Voi olla oivallinen valinta, takuutakin rungolla sen 10 vuotta. Paino unohtui kysyä, senkin voi mahd. ostaja selvittää ennen ostoa.

    T. arveluallergikko

    https://ibb.co/yqYZmNs

  6. #7956
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smu Katso viesti
    Nuo eurohinnat on verottomia hintoja, eli niihin saa vielä laskea Suomen alv: n ja tullit päälle.
    UK hintojen kanssa saa tosiaan olla tarkkana, koska kaupoilla on monenlaisia käytäntöjä. Jotku ilmoittaa hinnat UK VAT:lla, toiset ilman. Jotku kaupat taas ilmoittaa jopa lopullisen hinnan tulleineen päivineen. Luonnollisesti jos UK VAT on ilmoitettu hinnassa, se otetaan pois, jos paketti lähtee Suomeen.

    UK:n kaupoissa on ihan hyvät hinnat ja löytyy merkkejä mitä ei välttämättä EU:n alueelta löydy. Ainoa negatiivinen homma on mahdolliset palautukset. Tullimaksua ja ALV:a kun ei makseta takaisin.

  7. #7957
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari I. Katso viesti
    Ainoa negatiivinen homma on mahdolliset palautukset. Tullimaksua ja ALV:a kun ei makseta takaisin.
    Ei ole omaa kokemusta, mutta tullin sivujen mukaan saa haettua takaisin? Mutta tuohon viimeiseen lauseeseen kannattaa kiinnittää huomiota, koska joillakin nettikaupoilla on erikseen palautussopimus toisen yhtiön kautta. Esim. Wigglen tavarat lähetetään takaisin Ruotsiin kolmannelle yritykselle niin selvttäisin etukäteen mitkä ovat omat oikeudet saada kaikki rahat takaisin.

    Edelleen kuitenkin vieroksun kokonaisen pyörän tilaamista Briteistä. Komponenteilla tullimaksu ~4,5 % ja kokonainen pyörä 14 % (viesti #8076).

    https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/ne...lautan-tavaran
    Hae maahantuontiveron palautusta ajoissa

    Voit hakea maksamiasi maahantuontiveroja takaisin (eli oikaisua tullauspäätökseen), jos olet perunut kaupan ja palauttanut tavaran myyjälle EU:n tulli- ja veroalueen tai veroalueen ulkopuolelle määräajassa. Tavara on palautettava ja oikaisuhakemus tehtävä kolmen kuukauden kuluessa tullauksesta. Huomaa, että maahantuontiveroja ei voida palauttaa, jos et ole lähettänyt tavaraa pois EU:n tulli- ja veroalueelta.

  8. #7958
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    54
    Täytyypä testata tuo maahantuontiveron palautus. Yhdet ajolasit vähän aikaa sitten palautin Britteihin.

  9. #7959
    Pivot Vault Team Foce AXS e-Tap 12s.pyörä tuli eilen hommattua,pienen koeajon jälkeen tuntui juuri sopivalta itselleni kokoa M.tänään eka lenkki ja vaikutelma vahvistui että ostos osui kohdalleen.

  10. #7960
    tietenkin Force eikä foce

  11. #7961
    Kysellääs vähän neuvoja rungon hankintaan. Nykyinen pyörä Vitus Substance kolmen vuoden takaa koossa 54 (omat mitat 180/84) ja se tuntuu olevan tarkotukseensa vähän turhan matala (stack 566). Erillinen maantiepyörä kuitenkin löytyy myös, joten vähän rennompi geometria olis kiva. Maastopyörää ei kuitenkaan ole tarkoitus korvata. Ajelut työmatkaa sit joskus, alfalttia, hiekkateitä ja jotain pyöräretkiä. Ajatus olisi siis hankkia uusi runko ja käyttää muut osat tosta vanhasta 650x47 renkaat, läpiakselit, levyjarrut, 1x vaihteet).

    Runko mielellään terästä, rengastilaa vähintään 650x47 kumeille ja mielellään hyvin kiinnityspaikkoja lokareille/tarakalle yms. Etutarakka ehkä kiinnostais enemmän. Budjetti rungolle mielellään alle 1000 €.

    Kona Rove on kai aika lähellä sitä mitä haen, mutta sitä en löydä mistään. Saatavilla olevista suurimmat suosikit on Surly Midnight Special (onko liian matala tämäkin? Runko mielyttää silmää, mikä lienee iso plussa) ja Nordest Albarda 2 (tässä mietityttää matala keskiö. Loiva keulakulma teoriassa hyvä, mutta ei kokemusta droppitangolla).

    Eli jos on hyviä suosituksia rungosta, niin olisin kovin kiitollinen.

  12. #7962
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    ^All City Gorilla Monsoon? Foxcompilla näyttäis olevan vielä.

  13. #7963
    Gorilla Monsoonia olen pitänyt jotenkin liian monsterkrossina omiin tarpeisiin, mutta pitää ehkä tutustua tarkemmin.

  14. #7964
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowball Katso viesti
    Kysellääs vähän neuvoja rungon hankintaan. Nykyinen pyörä Vitus Substance kolmen vuoden takaa koossa 54 (omat mitat 180/84) ja se tuntuu olevan tarkotukseensa vähän turhan matala (stack 566). Erillinen maantiepyörä kuitenkin löytyy myös, joten vähän rennompi geometria olis kiva. Maastopyörää ei kuitenkaan ole tarkoitus korvata. Ajelut työmatkaa sit joskus, alfalttia, hiekkateitä ja jotain pyöräretkiä. Ajatus olisi siis hankkia uusi runko ja käyttää muut osat tosta vanhasta 650x47 renkaat, läpiakselit, levyjarrut, 1x vaihteet).

    Runko mielellään terästä, rengastilaa vähintään 650x47 kumeille ja mielellään hyvin kiinnityspaikkoja lokareille/tarakalle yms. Etutarakka ehkä kiinnostais enemmän. Budjetti rungolle mielellään alle 1000 €.

    Kona Rove on kai aika lähellä sitä mitä haen, mutta sitä en löydä mistään. Saatavilla olevista suurimmat suosikit on Surly Midnight Special (onko liian matala tämäkin? Runko mielyttää silmää, mikä lienee iso plussa) ja Nordest Albarda 2 (tässä mietityttää matala keskiö. Loiva keulakulma teoriassa hyvä, mutta ei kokemusta droppitangolla).

    Eli jos on hyviä suosituksia rungosta, niin olisin kovin kiitollinen.
    Tein vähän vastaavan osien siirron viime syksynä juurikin Surlyn Midnight Special runkoon. Osien luovuttaja oli kuituinen Viner Strada Bianca gravelpyörä ja vaihdosta halusin mukavampaa kyytiä kaikilla alustoilla, kiinnityspaikkoja ja vähän rennomman ajoasennon. Painoa tuli lisää varmaan pari kiloa, mutta eipä sitä hirveästi huomaa tai ajattele. Geometria tuossa taitaa olla aika maantiepyörämäinen, eli jyrkät kulmat, mikä tekee siitä ketterän tuntuisen. Nyt 2tkm jälkeen tuntuu että vaihto oli onnistunut. Ajot on olleet hiekkatietä, asfalttia ja kaikkea mitä vastaan sattuu tulemaan, kun ulos lähtee. Myös työmatkaa tulee välillä ajettua 30km/suunta läppäri+vaihtovaatteet etutarakalla ja ihan vakaasti MS kulkee, jopa talven pahimmat lumikelit sujui kuormattuna ihan mukavasti. Kesällä sitten pääsee kokeilemaan retkikamojen kanssa.

    Olen saman pituinen kuin sinä ja otin arpomisen jälkeen 56cm rungon (54 sijaan), tuntuu sopivalta 70mm stemmillä. Pitänee ottaa parempi kuva oikealta puolelta jossain vaiheessa.


  15. #7965
    Joo Midnight Special on kyllä ihan tosissaan vaihtoehto. Siihen saa tarpeeks leveet renkaat ja kiinnityksiä vaikka mille, mutta ei kuitenkaan yritä olla liikaa maastopyörä. Jos ei stemmiä slämmää ihan pohjaan niin saa varmaan pysymään riittävän rentona asentona. Ja näyttäähän se hyvältä..

  16. #7966
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Mites vaikka Kepler? Menee tosin ennakkotilaus hommiksi.
    https://www.brothercycles.com/shop/frames/kepler-disc/
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  17. #7967
    Brother Mehteh olikin jo etsinnässä, mutta sen saatavuus vielä huonompi. Kepler kyllä myös kiinnostava. Kiitos!

  18. #7968
    Tämä rupesi myös kiinnostamaan https://www.fearlessbikes.com/warlock/
    Vaikuttaisi suht hyvältä.

  19. #7969
    Olisi tarkoitus kasata pyörä pidemmille(2+ viikkoa) pyörämatkoille sekä lenkkiajoon. Maantiepyörä löytyy ennestään, mutta täällä päin tahtoo olla enemmän hiekkateitä, joten aavituksen "gravelimpi" vehje voisi tuoda vaihtelua peruslenkillekin. Vaatimuksena lienee kaikki mahdolliset runkokiinnitykset + rennohko geometria.

    Osaatteko suositella runkoa? Tähän mennessä olen katsonut esim. Surlyn mallistoa (Straggler, Midnight Special), Salsaa (Fargo, Vaya), Kona Sutraa ja Genesis Croix de Feriä. Iso osa ajosta tulisi silti ajettua maantiellä, joten mietin onko esim. Fargo turhan jämäkkä maastovehje? Vai onko sillä niin väliä, jos hankkii kaksi kiekkosettiä, kai Fargokin esim. 32mm renkailla pyörii?

  20. #7970
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeeku Katso viesti
    Olisi tarkoitus kasata pyörä pidemmille(2+ viikkoa) pyörämatkoille sekä lenkkiajoon. Maantiepyörä löytyy ennestään, mutta täällä päin tahtoo olla enemmän hiekkateitä, joten aavituksen "gravelimpi" vehje voisi tuoda vaihtelua peruslenkillekin. Vaatimuksena lienee kaikki mahdolliset runkokiinnitykset + rennohko geometria.

    Osaatteko suositella runkoa? Tähän mennessä olen katsonut esim. Surlyn mallistoa (Straggler, Midnight Special), Salsaa (Fargo, Vaya), Kona Sutraa ja Genesis Croix de Feriä. Iso osa ajosta tulisi silti ajettua maantiellä, joten mietin onko esim. Fargo turhan jämäkkä maastovehje? Vai onko sillä niin väliä, jos hankkii kaksi kiekkosettiä, kai Fargokin esim. 32mm renkailla pyörii?
    Just tuohon ajoon niner rlt rdo9 kuituisena on enemmän kuin nappi. Taitaa vaan runkotarjonta olla heikkoa nyt. Vielä vuosi sitten noita oli r2:lla aika sopivasti.

    Eli unohda samantien kaikki teräsrunkoiset hipsterilaitteet. Kuituinen sen pitää olla. Säilyy hauskuus maantiellä, eikä mistään tarvitse tinkiä reissuilla.

  21. #7971
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeeku Katso viesti
    Olisi tarkoitus kasata pyörä pidemmille(2+ viikkoa) pyörämatkoille sekä lenkkiajoon. Maantiepyörä löytyy ennestään, mutta täällä päin tahtoo olla enemmän hiekkateitä, joten aavituksen "gravelimpi" vehje voisi tuoda vaihtelua peruslenkillekin. Vaatimuksena lienee kaikki mahdolliset runkokiinnitykset + rennohko geometria.

    Osaatteko suositella runkoa? Tähän mennessä olen katsonut esim. Surlyn mallistoa (Straggler, Midnight Special), Salsaa (Fargo, Vaya), Kona Sutraa ja Genesis Croix de Feriä. Iso osa ajosta tulisi silti ajettua maantiellä, joten mietin onko esim. Fargo turhan jämäkkä maastovehje? Vai onko sillä niin väliä, jos hankkii kaksi kiekkosettiä, kai Fargokin esim. 32mm renkailla pyörii?
    Carbonda CFR696 jos haluaa lähteä Kiina-linjalle, toimii hyvin soralla sekä maantiellä ja kiinnityskohtia riittää. Alle menee 700x50c renkaat. Tänään mentiin lumisia metsäautoteitä, Nutella-soravelliä, asfalttia ja kiuaskivisorateitä ja kivaa oli ????

  22. #7972
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Carbonda CFR696 jos haluaa lähteä Kiina-linjalle, toimii hyvin soralla sekä maantiellä ja kiinnityskohtia riittää. Alle menee 700x50c renkaat. Tänään mentiin lumisia metsäautoteitä, Nutella-soravelliä, asfalttia ja kiuaskivisorateitä ja kivaa oli ????
    Hähää. Tuosta leviää kuormattuna runko viimeistään inarin esson takapihalle

  23. #7973
    Vaan tätä menoa muuta kohta olekkaan, XXL myy minusta tuota jo kahella brandillä; Ridleynä ja Whitenä.
    Mullakin kun nyt on tuo ja mitään vikaa siinä ei todellakaan ole, mutta mun on pakko saada joskus vielä teräsrunkonen takaisin lisäksi.

  24. #7974
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeeku Katso viesti
    Olisi tarkoitus kasata pyörä pidemmille(2+ viikkoa) pyörämatkoille sekä lenkkiajoon. Maantiepyörä löytyy ennestään, mutta täällä päin tahtoo olla enemmän hiekkateitä, joten aavituksen "gravelimpi" vehje voisi tuoda vaihtelua peruslenkillekin. Vaatimuksena lienee kaikki mahdolliset runkokiinnitykset + rennohko geometria.

    Osaatteko suositella runkoa? Tähän mennessä olen katsonut esim. Surlyn mallistoa (Straggler, Midnight Special), Salsaa (Fargo, Vaya), Kona Sutraa ja Genesis Croix de Feriä. Iso osa ajosta tulisi silti ajettua maantiellä, joten mietin onko esim. Fargo turhan jämäkkä maastovehje? Vai onko sillä niin väliä, jos hankkii kaksi kiekkosettiä, kai Fargokin esim. 32mm renkailla pyörii?
    Rakentelin Vayan joku 6-7 vuotta sitten ainoaksi pyöräksi korvaamaan maantiepyörän ja täpärin , sillä ajettu työmatkat ja maantielenkit maantiekiekoilla, poronpolku 27,5 maastokiekoilla(kyseistä reittiä en voi noilla vehkeillä kyllä suositella kenellekään.). Koronan iskettyä tarakka lähti kun ei tarvi kuskata sivulaukkua.
    Painaahan tuo kuin synti mutta enpä ole kevyt itsekään.
    Silloin mietin Genesiksiä mutta niistä tuli vähän nutturahipsterfiilis, Fargoa kanssa pohdin, mutta hinta ja olisin tuntenut itseni typeräksi kun sillä kihnuttaa maantielenkkiä, varsinkaan kun ei ole hassua partaa mikä olisi pelastanut tilanteen.



    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  25. #7975
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hähää. Tuosta leviää kuormattuna runko viimeistään inarin esson takapihalle
    Joo no en itse laittaisi kyllä etuhaarukkaan mitään painavaa kiinni, enkä taakse mitään tavaratelinettä vaikka mahdollisuus onkin telttoja ja makuupusseja tuolla ei kyllä roudaa.

  26. #7976
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowball Katso viesti
    Tämä rupesi myös kiinnostamaan https://www.fearlessbikes.com/warlock/
    Vaikuttaisi suht hyvältä.
    Tulossa olis...samalla vapautus S-kokonen Croix de fer 853 Reynolds runkosetti läpiakseleilla flat mount jarrukiinnityksillä, vink vink

  27. #7977
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Aloin lukemaan ketjua alusta asti ja 150 sivun jälkeen heräsi kysymys, että onko olemassa lankaa, jossa olisi speksattu enemmänkin teräsrunkoisia pyöriä ja/tai käsitelty custom-runkoja? Itsellä on nyt harkinnassa Fairlightin Secan/Strael, mutta pärjäisin ihan v-jarruilla, pikalinkkuakseleilla ja teräshaarukalla. Onko niin, että levari kuituhaarukalla ei mitenkään päästä samaan mukavuuteen kuin teräshaarukalla ilman levyjarruja? Oma paddy wagon on pirun mukava ajaa ja vähän samantyylistä (tietysti vielä parempaa, jos kerran saatavilla on) olisi haussa, mutta ei haittaa jos vähän enemmän olisi rengastilaa ja vaihteet tietysti pitäisi saada.

    Custom-runkokin on mahdollista tilata, mutta siitä touhusta en tiedä sitten yhtään mitään eli vinkkejä saa antaa tai linkata vanhoja hyviä keskusteluita.
    Pancho muokkasi tätä : 08.04.2021 at 09.35 Syy: typon korjaus

  28. #7978
    En tiedä langoista, mutta itsellä mennyt pyörän suhteen ajatukset vähän samaan suuntaan. Fairlighteja katselin, mutta menee omasta budjetista yli. Surly julkaisi just Cross Checkin uudelleen flat bar -versiona ja mietin jos hommaisi sellaisen ja sitten ajan kanssa muokkailisi oman mielen mukaiseksi. Kunhan sitä vaan jostain saisi joskus.

  29. #7979
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    On tuo uusi Domane omaan makuun hintaa lukuunottamatta mielenkiintoisin gravel-pyörä, vaikka ei sellainen virallisesti olekaan. Hiekkatielenkille kun yleensä sattuu aika paljon asfalttiakin ja niissä gravel-osuuksissakin yleensä suurin osa matkasta on sellaista, että sileä ajoura löytyy. Jos nyt siis ajaa "tavoitteellisesti". Toki jos nopeus ei kiinnosta voi ajaa kaikki ajot läskipyörällä niin varmasti pääsee ja on pehmeä kyyti.
    Täytyypä lainata itseäni 2 vuoden takaa. Minua selvästi kuultiin jossakin, kun sopiva Domane 2020 mallia tuli kuin ihmeen kaupalla käytettynä markkinoille viime kesänä ja juuri oikeaa kokoakin, joten eihän sitä auttanut kuin laittaa lompakko sanojensa taakse. On tuolla jo ajeltu maantietä mm. Ruska, mutta vasta talven mittaan tuli kasattua gravelkiekot yms, joten nyt on "valmis" graveliinkin. GravelKing semislickit 35mm pullistuikin jopa 39mm noilla vanteilla. Ehkäpä seuraavat pykälää pienemmät. Ja slicksit jos lentelis kiviä vähempi ettei tarvi kuunneella kun kivet kiertää kilisee lokareissa.

    Jaaha kuva näin kun ei toimi vieläkään tuo kuvan lisäys

    oliko tuohon joku kikka jolla kuvat saa lisättyö ilman tuota nappia?


  30. #7980
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Minun on kyllä pakko inttää tässäkin vastaan. Tykkään tosi paljon 40mm slikseistä assullakin. Tuollaisesssa sekuli kelvirallissa ne tuo mukavasti lisää luottoa kanttailuun ja kaikki suojateiden pykälät vaan häviää. 35mm rengas on vähän sellainen välimalli. Ei oikein hyvä missään. Karkeampaa sepeliä sattuu sekaan ja johan paukuttelee pohjaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •