HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 18 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

  1. #511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaPeKa Katso viesti
    Piti käydä tallissa ihan mielenkiinnosta katsomassa. Meillä on perheessä "yhteiskäytössä" 45cm koon Emax (M). Teoriassa minulle pieni ja vaimolle & pojalle suuri. Matalan yläputken takia jopa 155 cm poikani pystyy ajamaan pyörällä ok. Itse olen 187 / 89 cm ja runko on aikas lyhyt, mutta kohtuudella pystyy ajamaan. Ao. kuvassa tolppa minun säädöissä. Näyttää jäävän noin 13 cm putkeä sisään eli jotain 40 cm tolppa.
    Kiitos kovasti tiedoista. Nyt tietää, että tuon kokoisen voi valita.

  2. #512
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Taisi vuorokaudessa mennä Bikeshoppiin tulleet EP8 eMaxit, kerkesin itselle 45cm version tilata ja nyt jännätään onko tuo liian suuri yhteispyöräksi. Jos on niin varmaan saisi myytyäkin palautuksen sijasta tässä markkinatilanteessa.

    Löysin lopulta Tunturin sivuilta jotain tietoa geometriastakin https://www.tunturi.fi/wp-content/up...triat-2020.pdf

    Erikoista että kaikissa on sama head tuben pituus. Jos kaikissa on sama haarukka ja keulakulma, niin eikös tuo tarkoita että myös stack on sama? Eli silloin kysymykseksi koon suhteen tulee ainoastaan pituus/reach ja standover korkeus. Katsoin että esim. Canyonin Dudessa joka koossa headtuben pituus kasvaa 25mm.

  3. #513
    Onkohan stunlockerissa tarkka toi akun kunnon näkeminen ? Mulla on siinä 87% ja 21 latausta .. mietin vain että ei sen noin nopeasti pitäis heikentyä

  4. #514
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Taisi vuorokaudessa mennä Bikeshoppiin tulleet EP8 eMaxit, kerkesin itselle 45cm version tilata ja nyt jännätään onko tuo liian suuri yhteispyöräksi. Jos on niin varmaan saisi myytyäkin palautuksen sijasta tässä markkinatilanteessa.

    Löysin lopulta Tunturin sivuilta jotain tietoa geometriastakin https://www.tunturi.fi/wp-content/up...triat-2020.pdf

    Erikoista että kaikissa on sama head tuben pituus. Jos kaikissa on sama haarukka ja keulakulma, niin eikös tuo tarkoita että myös stack on sama? Eli silloin kysymykseksi koon suhteen tulee ainoastaan pituus/reach ja standover korkeus. Katsoin että esim. Canyonin Dudessa joka koossa headtuben pituus kasvaa 25mm.
    Ei mennyt, puolet kuormasta tuli ilman akkuja kun tehtaalla oli käynyt pientä pakkausvirhettä. Akut ovat matkalla ja vapautamme myyntiin vielä melko suuren erän kunhan vain saapuvat. Arviolta maaliskuun ensimmäisellä viikolla, kannattaa pitää sivuja silmällä tilausta varten.

    -Visa
    www.bikeshop.fi

  5. #515
    Eilen sain oman emaxin huollosta takasin.
    Uuden moottorin olivat vaihtaneet koska edellinen alkoi pitää rutinaa 250km kohdalla. Kaksi kertaa kiristelivät jtn mutta kummallaki kerralla sama naksuminen ja rutina palas.
    Vähän yli 900km ehdin ajaa tuolla vanhalla motilla.

  6. #516
    Nyt on eMax kotiutettu (Postin kuriirin toimesta =D). Tuli yllätyksenä, että näissä ei enää ole rungossa moottorin pohjapanssaria - taitaa koskea EP8-versioita (olin jotenkin onnistunut tuon väistämään, vaikka mielestäni aika tarkkaan ketjun luin ja melkein jo reklamoin asiasta, mutta onhan tuo aika ilmeistä markkinointimateriaalin perusteellakin .

    Ensitöiksi tietenkin polkimien ja ruuvien kiristyksen jälkeen säätelin rungon omaan kokoon (onneksi tuli lopulta valittua M/45 koko, vaikka harkitsin L/50). Seuraavaksi asensin Lezyne Macro Drive 1000 -valaisimen ja siinä valojen kytkemisen jälkeen tuli toinen yllätys, kun totesin ettei se valojen päälle saaminen mitään sovellusta vaatinut (jotenkin sitä aina muodostaan vääriä oletuksia ja pelkää pahinta tai ymmärtää väärin - ehkä sovelluksella saa jotain automatiikkaa säädettyä tai koskee jotain tiettyä laitetta tms.). Huomenna testilenkkiä... Harmi, kun keli ehti muuttua - toivottavasti laite pääsee oikeuksiinsa pehmeillä lumipoluilla.

  7. #517
    Moro.

    Auttakaahan miestä hädässä. Omistan Emax 8000lla moottorilla ja nytten sen polkimet, sekä rattaat pyörii vaikkei polkisikaan. Siis kun poljennan lopettaa, ja nostaa jalat polkimilta, niin ne jatkat liikettään. Välillä yrittää pysähtyä ja kuuluu vapaarattaan naksatus. Pääsääntöisesti itsekseen pyörii äänettömästi. Tämä vain kun on pyörän päällä. Jos nostaa takarenkaan ilmaan ja polkaisee, niin toimii normaalisti.

    Mikä voisi olla mennyt rikki?

  8. #518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janneball Katso viesti
    Moro.

    Auttakaahan miestä hädässä. Omistan Emax 8000lla moottorilla ja nytten sen polkimet, sekä rattaat pyörii vaikkei polkisikaan. Siis kun poljennan lopettaa, ja nostaa jalat polkimilta, niin ne jatkat liikettään. Välillä yrittää pysähtyä ja kuuluu vapaarattaan naksatus. Pääsääntöisesti itsekseen pyörii äänettömästi. Tämä vain kun on pyörän päällä. Jos nostaa takarenkaan ilmaan ja polkaisee, niin toimii normaalisti.

    Mikä voisi olla mennyt rikki?
    Eiköhän sieltä ole vapaaratas antautunut takanavasta. Hajosi aikoinaan minullakin ensimmäisen mallin eMaxista, enkä ollut ainoa.

  9. #519
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lauri_lr Katso viesti
    Eiköhän sieltä ole vapaaratas antautunut takanavasta. Hajosi aikoinaan minullakin ensimmäisen mallin eMaxista, enkä ollut ainoa.
    Ketjut poistamalla pystyy rajaamaan ongelmaa moottori vs vapaaratas.

  10. #520
    Onko kukaan testannut minkälaisen matkan pääsee täydellä akulla? Nollasin trip mittarin edellisen latauksen jälkeen ja ajoin vain pelkkä työmatkaa maantie/pyörätie. 2 viikkoa pyörä oli myös ajamatta. Akku aina sisällä lämpimässä. Suurimmaksi osaksi eco avustuksella ajettu. Kuskin paino noin 75kg. Pääsin siis täydellä akulla vain 43km. Tähän testiaikaan sisältyy pitkä ja kylmä pakkasjakso.

  11. #521
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    43 km on ok, mutta et kerro kuinka mäkinen matkasi on, millaiset oli lumiolosuhteet, rengaspaineet, lenkin aikaiset lämpötilat, mitkä renkaat oli alla, millaisella keskinopeudella ajat.

  12. #522
    Parina päivänä käynyt testaamassa uutta eMaxia ja 47km mittarissa (reilu 3h ja loogisesti keskinopeus 15km/h). Akku näyttää vielä paria tolppaa (edit. ja tosiaan olen mennyt alkuperäisellä latauksella - akku oli täynnä saapuessa) ja nyt kun tarkemmin sovelluksella tsekkasin, niin varaus on 31% (ja turhaan jätin lenkin lyhyemmäksi, kun näköjään valolle ei olekaan varattu mitään). Enimmäkseen vaan pyörinyt ympäriinsä ja vähän myös maastoajoa. Rengaspaineet edelleen aika korkeat 0,7-0,8 bar (liian korkeat maastoon ainakin), vaikka laskin niitä heti alkuun alkuperäisistä noin barin lukemista. Pääkallokeleistä huolimatta pitänyt kuitenkin pystyssä... Akusta myös sellainen huomio, että ilmeisesti jäänyt Tunturilta akku tehtaalle, kun oli ilmeisesti hyllystä otettu (ilman värityksiä oleva) akku pyörään.

    Ostoslistaa alkaa kyllä pukkaamaan lisävarusteiden osalta, kun pitää ainakin hissitolppa saada ja sitten jossain vaiheessa myös joustokeula sekä tubelekset. Harmi, ettei näytä enää löytyvän edullisia Mastodon Pro Std 120 keulia (100mm olisi ~500€, mutta ilmeni, että on vanhaa mallia, jota saa vain 80:ksi säädettyä - ei jatkoon). Vinkata ehdottomasti saa, jos joku on bongannut, ja hissitolppaakin saa ehdottaa. Onkohan joku uuden mallin (oletan 2020 olevan sama) omistaja asentanut runkoon piilotettavalla vaijerilla toimivan tolpan? Tuntuu, että käy ahtaaksi tuo yläputkeen tehty luukku, mutta ehkä siihen vielä tuo menee.

  13. #523
    Tsekkasin tuon satulaputken ja hyvinhän sinne sen hissitolpan pitäisi mennä, kun siellä pohjassa näkyy reikä, josta näyttää menevän jarru- sekä vaihtajanvaijerit ohi ja moottorin yläpuolikin siellä paistaa. Laitoin sitten sen Brand-X Ascend hissitolpan tilaukseen, kun hinnannoususta huolimatta ei muita vastaavalla hinta/laatu-suhteella tullut missään vastaan. (On kyllä huono ajankohta hankinnoille, kun kaikesta joutuu maksamaan premiumia, jos jotain ylipäätään sattuu löytymään...)

    Laskin paineet johonkin 0,6-0,7 vaiheille (ainakin edessä edelleen liikaa) ja kävin vielä akun eilen ajelemassa "loppuun". Olisikohan jossain 15% varauksen kohdalla antanut ainoastaan eco-moodilla avustusta ja sitten loppui kokonaan (avustustila off) 10%-kohdalla. Akussa palaa aina viimeinen ledi, vaikka näytöstä tässä vaiheessa oli palkit kokonaan pois. Vähän yli 61km ja vähän yli 4h kesti ensimmäinen lataus. En ole vielä osannut noita moodeja muokata, mutta pääasiassa eco- ja trail-moodeja käyttänyt sekä välillä boostia testannut mäkiin yms.

    Olisipa saanut viikkoa tai paria aiemmin tuon. Onneksi talvi näyttää vielä vähän jatkuvan, niin pääsee mahdollisesti testailemaan kantavuutta paremmin lumellakin, jos hyvin käy.

  14. #524
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti terohe Katso viesti
    Onkohan stunlockerissa tarkka toi akun kunnon näkeminen ? Mulla on siinä 87% ja 21 latausta .. mietin vain että ei sen noin nopeasti pitäis heikentyä
    Tuoda oman emaxin akun kuluminen, ajettu aina tyhjäksi tai lähes.

    Lähetetty minun moto g 5G plus laitteesta Tapatalkilla

  15. #525
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Onko muut huomanneet että kovalla alustalla ja normaali pyöräteillä eturengas käyttäytyy jotenkin levottomasti tai itseohjaa? Maastossa toimii hyvin, mutta jotenkin erikoinen kovemmalla alustalla. Ja painetta on ollut noin 0.4 - 0.5 baria. Asfaltilla ei ole vielä päässyt testaamaan eli talvella tämä.

  16. #526
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    43 km on ok, mutta et kerro kuinka mäkinen matkasi on, millaiset oli lumiolosuhteet, rengaspaineet, lenkin aikaiset lämpötilat, mitkä renkaat oli alla, millaisella keskinopeudella ajat.
    Moi kävin ajamassa emax:lla,paljon mäkiä (Rokua) lunta kolme cm tampattu reitti,rengaspaineet +20asteessa 0,55 ja 0,60 ilma oli -15 astetta 4,8 leveät renkaat ja ajoin hiljaa,noin 12km/h.Akku kesti 15,6km ja ajoin kokoajan "boostilla"

  17. #527
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Minuakin on yllätetty joskus tuolla tavalla. Onneksi akku on loppunut vasta omalla kotikadulla, olisi vähän orpo olo jos tuossa kelissä vastasataneessa lumessa jäisi ilman avustusta.

  18. #528
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    102
    Itsestä tuntuu, että kesällä on todella helppo arvioida Range etukäteen. Talvella muuttujia on sen verran paljon, että olen hommannut 2 akun ja tarakkalaukun sille. Ei tarvitse arvailla, saati jännittää asiaa.

  19. #529
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Löytyyköhän Emaxin stack ja reach mitat jostakin ? M ja L kokoihin.

  20. #530
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    En itse ainakaan löytänyt eikä Bikeshopiltakaan osattu kertoa. Ihmetyttää kyllä miksi ilmoittavat mitat noin huonosti Tunturilla. Lisäksi tuohon heidän taulukkoonkaan ei voi ihan luottaa, ainakin 45cm effective top tube oli oikeasti noin 20mm lyhyempi mitä ilmoitettu.

  21. #531
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    70
    Mittasin meidän M-kokoisesta (45) Emaxista - viime vuoden mallista vaikka merkittykin 2021-malliseksi eli E8000 moottorinen. Mitattu karkeasti rullamitalla ja vatupassilla yksin tehtynä eli mittausepävarmuutta reilusti.

    ETT 610
    Stack 635
    Reach 425

  22. #532
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    EP8 koneinen L/50 kokoinen 2021 eMax mitattuna ristilinjalaserilla ja rullamitalla tasaisella alustalla:

    ETT 640mm (=kuten Tunturikin ilmoittaa).
    Reach 455m (tai millin pari alle).

    Eli SaPeKan mittauksien kanssa linjassaan hyvinkin (koska Tunturin taulukonkin mukaan noilla M/45 ja L/50 koilla on 30mm pituudessa eroa).

    Vähän tietenkin vaikuttaa myös onko jäykällä tai joustokeulalla (etenkin joa Stackiä mittaa). Oma mitattu jäykällä keulalla ennen Mastodonin laittoa.

  23. #533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Onko muut huomanneet että kovalla alustalla ja normaali pyöräteillä eturengas käyttäytyy jotenkin levottomasti tai itseohjaa? Maastossa toimii hyvin, mutta jotenkin erikoinen kovemmalla alustalla. Ja painetta on ollut noin 0.4 - 0.5 baria. Asfaltilla ei ole vielä päässyt testaamaan eli talvella tämä.
    Olen huomannut saman. Etupää tuntuu vetelevän sivusuuntaan kun lumen pinta on sopivan kova. Tuntuu kuin nappulat purisivat tamppaantuneeseen lumeen ja tällöin vetää sivusuuntaan. Syksyllä en tätä ominaisuutta asfaltilla huomannut.

  24. #534
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petrisai Katso viesti
    Itsestä tuntuu, että kesällä on todella helppo arvioida Range etukäteen. Talvella muuttujia on sen verran paljon, että olen hommannut 2 akun ja tarakkalaukun sille. Ei tarvitse arvailla, saati jännittää asiaa.
    Mistä ostit akun ja paljon maksoi?

  25. #535
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Onko muut huomanneet että kovalla alustalla ja normaali pyöräteillä eturengas käyttäytyy jotenkin levottomasti tai itseohjaa? Maastossa toimii hyvin, mutta jotenkin erikoinen kovemmalla alustalla. Ja painetta on ollut noin 0.4 - 0.5 baria. Asfaltilla ei ole vielä päässyt testaamaan eli talvella tämä.
    Minulla oli tuo ongelma fättärissä erityisesti maantieslikseillä. Poistui, kun laitoin paineet >1.0 bar erään alan ammattilaisen ohjeen mukaan. JJ:n renkailla sama ilmiö asfaltilla, mutta poistuu, kun paineet >0.8 bar. Varmaan riippuu myös pyörästä. Omani ei ole Tunturi.

  26. #536
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleJuhani Katso viesti
    Mistä ostit akun ja paljon maksoi?
    Viralliselta Tunturi diileriltä ja muistaakseni maksoi 780€. Ostin sen melkein vuosi sitten, hinnat lienee tulleet alemmaksi ja myös mahdollisuus isompaan akkuun.

  27. #537
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Tampere, Leinola
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iero Katso viesti
    Minulla oli tuo ongelma fättärissä erityisesti maantieslikseillä. Poistui, kun laitoin paineet >1.0 bar erään alan ammattilaisen ohjeen mukaan. JJ:n renkailla sama ilmiö asfaltilla, mutta poistuu, kun paineet >0.8 bar. Varmaan riippuu myös pyörästä. Omani ei ole Tunturi.
    Kuulostaa ehkä suunnitteluvirheelle pyörässä tai kuskin geometria pyörälle on väärä. Mulla oli Spessun fatbike - muoviversio ilman sähköjä. Teki litkutetuilla 4,0" JJ renkailla kaksi kertaa siten että renkaan reuna tarrasi hyvin pieneen kiveen, käänsi ohjaustangon yllättäen 90 astetta ja tangon yli. Molemmilla kerroilla pyöreähkö kivi mikä oli max 3cm korkea. Toisella kerralla tämä tapahtui alamäessä ja tulin pää edellä maahan kuin piirretyissä. Selkäranka ja niska rusahti niin ilkeän tuntuisesti kaatumisessa että sen jälkeen lähti pukittava pyörä myyntiin; ja ostajaksi kenelle pyörän ominaisuus oli ok ja vain sellainen kenellä on pitkät kädet että painopiste on varmasti taempana. Uusi omistaja ajellut pyörällä maastossa, kesällä ja talvella nyt reilut 3 vuotta eikä ole ollut ongelmia - pyörä lopetti "levottomuuden". Ehkä pyörän käytökseen vaikuttaa siis myös kuskin geometria?

    Ostin tilalle Canyonin Duden (melkeimpä kaikilla pyöräkavereilla tämä) ja se pyörä ei ole ainakaan vielä kertaakaan yllättänyt. Pariin XC kisaan olen sillä osallistunut ja sopivalla juurakkoradalla pysyy hyvin täysjoustojen mukana - ei yllättele kuskia tai itseohjaa, paineet pitää nostaa vaan aika korkeelle - lähelle 0,5 baria että ei lyö vanteille. Ja myös maantiellä polkenut tällä - ei käyttäydy levottomasti kovalla alustalla. Geometria Dudessa on tällä hetkellä mielestäni yksi fatbikejen parhaista - jos tykkää pyörästä mikä ei yllätä kuskia ja on ei-levoton poluilla ja kovalla alustalla. Siihen kun sais sähköt niin vois olla suosittu kevyt sähköfatbike.

  28. #538
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    64
    Painetta lisää niin ongelma katoaa. Tuohon barin luokkaan. Omani on Tunturi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iero Katso viesti
    Minulla oli tuo ongelma fättärissä erityisesti maantieslikseillä. Poistui, kun laitoin paineet >1.0 bar erään alan ammattilaisen ohjeen mukaan. JJ:n renkailla sama ilmiö asfaltilla, mutta poistuu, kun paineet >0.8 bar. Varmaan riippuu myös pyörästä. Omani ei ole Tunturi.

  29. #539
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    64
    Ihan vaan fyi: Koska ep8lle ei ole uusimmalle Shimanon firmikselle vielä rajoittimenpoistoon ratkaisua, downgreidasin emax-tuningin ohjeen mukaan 4.0.2een ja laitoin stunlockerilla regionkksi US eli 32kmh avustus. Todella paljon miellyttävämpi ajolenkki takana, ajallisesti ei hirveetä eroa, mutta yleisfiilis paljon parempi.

    Jos haluat moralisoida tätä postausta, jätä se tekemättä.

  30. #540
    Liittynyt
    08/2020
    Paikkakunta
    Sweden, Pajala
    Viestit
    99
    203mm levyt tuli. Adapteri myös. Hehe eipä sovi. Eli onko kukaan laittanu 203mm levyjä emaxiin? Ja jos on niin miten? Haarukka on bluto 100mm.

Samanlaisia aiheita

  1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.01.2019, 08.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •