Tyypillinen sähköauton viherpesutaulukko. Esim auton kokoa ja tyyppiä ei huomioida mitenkään. Eikä sitä, että sähköautojen aiheuttaman kulutuksen kasvu estää nimenomaan sitä suuripäästöisimmän energian tuotannon leikkausta.
Jos sähköautoja ei ladattasi, niin suuripäästöistä energiaa voisi leikata. Jos tämä huomioitaisiin, niin puolan palkki olisi noista lähimpänä totuutta.
Tuon lisäksi vertailussa on käytetty eri kokoluokan autoja ja siinä ei huomioida mitenkään polttoainiden biokomponenttia jne.
Ei minulla sähköautoja, eikä se puolesta käytävää propagandaa vastaan muuten olisi mitään, mutta kun koko teollisuutta pitää tukea valtavilla tulonsiirroilla, että se edes pysyy hengissä. Ja näiden tulonsiirtojen perusteiksi on pitänyt kehittää lasketnatavat, joilla ne perustellaan suurelle yleisölle.
Poliitikot on siis päättäneet, että sähköautot on hienoja ja tilataan päätöstä tukevat tutkimukset ja aloitetaan massiiviset rahansiirtokampanajat että saadaan pidettyä sähköautoteollisuus hengissä.
Teslakin olisi konkurssissa, jos tulonsiirtoja ei olisi:
https://tekniikanmaailma.fi/elon-mus...menna-pieleen/
Jos sähköautoteollisuuden tukemiseen käytetyt rahamäärät olisi käytetty etanolin, biokaasun ja biodieselin edistämiseen, niin olisi päästy paljon nopeammin todellisiin päästövähennyksiin ja sähkö olis tullut sitten perässä, kun tuotanto ja muu teknologia olisi siihen valmista.Kuten TM äskettäin kirjoitti, luvuista voi nostaa esille sen, yhtiö sai viime vuonna kilpailevilta autovalmistajia päästöhyvityksiä 1,6 miljardilla dollarilla, jotka lasketaan suoraan Teslan tulokseen. Ilman näitä hyvityksiä Teslan nettotulos olisi ollut tappiolla; tosin tämä on ollut tilanne ennenkin.
Mutta globaalit CO2 päästöt ja todellisten päästöjen vähentäminen ei olekkaan se tärkein juttu, vaan rahansiirrot poliitikoiden haluamaan suuntaan.










Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit