Itsellä ollut tuo eMax EP8 moottorilla nyt muutaman viikon, enkä kyllä ole katunut. Kerkesin juuri ennen foorumin kaatumista liittyä foorumille ja kirjoittaa ensitunnelmat pyörästäkin tähän ketjuun, mutta näytti kaatuminen hävittäneet sekä tunnuksen että viestin. Tuo EP8 kyllä tuntuu erittäin hyvältä käytössä. Itsellä tosin ei ole kokemuksia tuosta E8000:sta. Muutamalla Boschilla on tullut aiemmin ajettua. Verrattuna Boschiin, vastus tuossa EP:8ssa on todella olematon, kun avustus loppuu ja moottoriääniä ei oikeastaan ole.Ominaisuuksista en ole varma, että mitä kaikkea tuohon vanhalla moottorilla olevaan viime vuoden malliin olivat päivittäneet. Itselle tuli yllätyksenä, että edessä oli tuo 203mm jarrulevy, kun 180mm levyn jarrutehoja täällä oli valiteltu. Etujousitetun mallin joustothan on kasvaneet 100mm->120mm. Nämä molemmat kyllä nyt näyttäisi olevan Tunturin sivuilla myös vanhemmalla moottorilla olevassa versiossa, mutta tulikohan nämä vasta viime vuoden malliin? Ainakin vanhalla moottorilla olevan mallin kuvassa on edelleen pienempi jarrulevy.Kannattaa näiden olemassaolo ainakin varmistaa, mikäli vanhalla moottorilla olevaa harkitsee. Itsellä ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa tuosta EP8:sta.Varusteluna tuohon on tullut laitettua Red Cycling productsin hissitolpa ja Lezyne Macro Drive 1000 valaisin. Molemmista löytyi hyviä kokemuksia täältä foorumeilta, niin uskalsi tilailla. Tuo 440/125mm hissitolppa menee juuri ja juuri tuohon L koon eMaxiin ja pisimmässä asennossa on sopiva tällaiselle 183cm kuskille. Yhtään lyhyemmillä jaloilla voisi nousta turhan korkealle.