Kyllähän tuo ajatus valmistaa runkoja koneistamalla ja liimaamalla osat yhteen, on todella kunnianhimoinen. Kierrätysnäkökohdatkin on hienosti huomioitu. Mutta varmasti myös haasteellinen. Ei ehkä ole ihme että hyvät, kevyet ja lujat rungot valmistetaan useimmiten hiilikuidusta.
Tuosta suunnittelusta, Kokkonen on taustaltaan teollinen muotoilija ja kova pyörämies. Ja muotoilu ja geometria näyttävät tosiaan olevankin ihan kohdallaan. Mutta etenkin näin uuden ja innovatiivisen ratkaisun käyttöönotossa pitäisi olla todella hyvää insinööritaitoa saatavilla.
Ennen uuden rungon sarjavalmistukseen ottamista pitäisi voida huolellisesti testata toiminta ja kestävyys. Tämä vaatii aikaa ja pääomia, jotka voivat olla haaste pienelle valmistajalle? Eli kiire saada kassavirtaa painaa päälle?
Kirjanmerkit