ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 219 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 119 169 209 217 218 219 220 221 229 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.541 - 6.570 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6541
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    ^tarttis löytää 120(tai 130 menis myös) mm keula 15x100 EI-boost -akselilla.


  2. #6542
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^tarttis löytää 120(tai 130 menis myös) mm keula 15x100 EI-boost -akselilla.
    Noita oli RCZ:ssa tarjolla pari viikkoa takaperin. Kettua ja Rokkaria. Tarjoukset eivät ole enää tosin voimassa, joten turha sinne vilkuilla enää.

  3. #6543
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    ^katoin mä sieltäkin. Miks tarjouksia ei ole silloin kun tarvii?


  4. #6544
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Kiitos De Rosa -kehuista!
    Väri on kyl huikea, olin melkolailla myyty kun nostin rungon paketista

    Projekti alkoi jotenkin vahingossa ja sitten eskaloitui totaalisesti.
    Olin mielenkiinnosta ostanut tämmöiset ja sitten piti saada jotain mihin laittaa ne kiinni..


  5. #6545
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Joko oot päässy testaan EEs Campan kahvojen kanssa? Jos sulla oli Tarmacissa Redin jarrut niin kiinnostaisi kuulla pientä vertailua näiden välillä.

    Jossaki kohtaa pitäisi ostaa yksi uusi osasarja ja näillä näkymisen olisin Timeen ostamassa mekaanisen Recordin/SR ja nykyiset Red22 osat vanhaan pyörään. Timessä mulla on kans tällä hetkellä EE:t ja ei mitään negatiivistä sanottavaa ja mielellään nuo jättäisikin siihen ihan rahansäästösyistäkin. EE + Campa saanut tosin lukea jonkin verran kommenttia ei-niin-hyvästä jarrutuntumasta mitä EE:t antavat Sramin kanssa.

    Omaan makuun just täydellinen pyörä. Ihan hyvä ettei ole vielä ikinä päässyt hipelöimään EPS:ää niin ei tule houkutuksia moisista. Vaikka vähän sitä toivoisikin, että Campa toisi nopeasti 12sp Record EPS:n parin tonnin budjettiin...

  6. #6546
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Joko oot päässy testaan EEs Campan kahvojen kanssa? Jos sulla oli Tarmacissa Redin jarrut niin kiinnostaisi kuulla pientä vertailua näiden välillä.

    Jossaki kohtaa pitäisi ostaa yksi uusi osasarja ja näillä näkymisen olisin Timeen ostamassa mekaanisen Recordin/SR ja nykyiset Red22 osat vanhaan pyörään. Timessä mulla on kans tällä hetkellä EE:t ja ei mitään negatiivistä sanottavaa ja mielellään nuo jättäisikin siihen ihan rahansäästösyistäkin. EE + Campa saanut tosin lukea jonkin verran kommenttia ei-niin-hyvästä jarrutuntumasta mitä EE:t antavat Sramin kanssa.

    Omaan makuun just täydellinen pyörä. Ihan hyvä ettei ole vielä ikinä päässyt hipelöimään EPS:ää niin ei tule houkutuksia moisista. Vaikka vähän sitä toivoisikin, että Campa toisi nopeasti 12sp Record EPS:n parin tonnin budjettiin...
    En oo valitettavasti vielä päässyt kokeilemaan sillä myyjäliike etsii edelleenkin pienosia, kuten esimerkiksi seat post clamppiä
    Tarmac on levyjarrullinen ja suuri salaisuus on että tää on ensimmäinen vannejarrullinen buildi mulle, siksi kai lähdinkin all out :P
    Tai no, kunnostin 3v sitten faijan vanhan Motobecane Team Championin vm.82.

  7. #6547
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Hieno on Pininfarina. Mitä vaaka näyttää?

  8. #6548
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Aivan, niinhän se olikin. Muistelin vannejarruiseksi.

    Jos Tarmacin jälkeen tuntuukin aneemiselta ottaa käyttöön vannejarrullinen pyörä ja laitat tämän lihoiksi niin oon kiinnostunut....

  9. #6549
    Liittynyt
    07/2006
    Viestit
    106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo sori ei ollut tarkoitettu mitenkään kritiiksi sinun projektillesi. Olen joskus katsellut Sir 9:iä itse ostohousut puolittain jalassa seuraajaksi nykyiselle, nyt täysjäykälle teräsmaasturille, jossa on vanhat standardit ja esimerkiksi moderniin joustokeulaan päivittäminen mahdotonta. Mutta painon lisäys on niin suuri, että se vähentää omaa kiinnostustani. Bike packing ym. käytössä reilun puolen kilon painoerolla ei ole varmaan merkitystä ja isomman kuorman kanssa tuhdimmat putket saattaa mahdollisesti tehdä jopa hyvää pyörän käyttäytymiselle, koska painavampi on yhtä kuin jäykempi.

    Melko tasan 2 kg painaa siis 2010-luvun alussa hitsattu, OX Platinum -putkinen, m-kokoinen Gunnar Rockhound teräskaksysirunko, joka on jälkikäteen modattu sinkularungoksi Paragonin liukudropeilla. Alkuperäsillä dropeilla paino oli alle 2 kg. Ensimmäisen sukupolven Sir9 taisi olla suunnilleen samaa noin 2 kg luokkaa. Nyky-Rockhoundin painosta mulla ei tietoa ja jonkin verran ainakin ylikokoemäputki kasvattaa painoa luddiittistandardien runkoon verrattuna.
    Hyvännäköinen täysjäykkä.

    Kai se nykyään menee niin, että jos kisataan ja pitää olla kevyttä, niin mennään sinne hiilikuidun puolelle. Nykyajan tukevammat ja painavammat teräsrungot eivät ole tarkoitettu kisaamiseen, niin painojen ei tarvitse kilpailla avaruusajan materiaalien kanssa.

    Väliinputoajiksi taitaa sitten jäädä tosiaan ihmiset, jotka kaipaavat kevyempää terästä. Ellei lähde hankkimaan käsintehtyä customia.

  10. #6550
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Hieno on Pininfarina. Mitä vaaka näyttää?
    7.04kg ilman polkimia.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Aivan, niinhän se olikin. Muistelin vannejarruiseksi.

    Jos Tarmacin jälkeen tuntuukin aneemiselta ottaa käyttöön vannejarrullinen pyörä ja laitat tämän lihoiksi niin oon kiinnostunut....
    Pistetään korvan taa

    Varusteiden kierto on historiallisesti ollut aika tiuhaa mulla, katsotaan kauanko tää pysyy.
    Tarmac vaikuttaa kyllä niin hyvältä että se on nyt sellainen koko homman kivijalka.

  11. #6551
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Iso peukimio nuille räikeänmustille heijastintarroille
    Niitä tuli vähän lisää


  12. #6552
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^tarttis löytää 120(tai 130 menis myös) mm keula 15x100 EI-boost -akselilla.
    Enkö nyt käsitä jotain mutta eikös maailman helpoin homma ole muuttaa 100mm napa 110mm keulalle sopivaksi? Boost-konversio kitti = 2x 5mm prikat ja levyjarrulle (CL tai 6 bolt) korokepalikka. Painoa tulee mutama gramma toki lisää mutta se on se kompromissi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  13. #6553
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    ^juu se tullee olemaan ratkaisu loppujen lopuksi. Mutta mitä vähemmän adaptereita fillarissa on sen parempi. Ne 5 mm prikat sitäpaitsi hukkuu jonnekin sammalikkoon kun vetää akselin pois. Enkä liimaa.

    Yhdelle pajalle tein ehdotuksen pienestä puuhastelusta parempien adapterien tekemiseksi, mutta ei tainnut olla kiinnostusta. Pitäisi ehkä Uskoa vaivata taas.


  14. #6554
    F. Kotlerburg Guest
    Mitkä navat sulla on? MRP:n Better Boost Adapter on toiminut hienosti DTSwissin etunavan kanssa jo pitkään.

  15. #6555
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mitkä navat sulla on? MRP:n Better Boost Adapter on toiminut hienosti DTSwissin etunavan kanssa jo pitkään.
    Kuinka ne pelaa center lockien kanssa? 6 pulttisessa se on helpompi toteuttaa.

  16. #6556
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mitkä navat sulla on? MRP:n Better Boost Adapter on toiminut hienosti DTSwissin etunavan kanssa jo pitkään.
    Valitettavasti Mavic QRM+. Ei löydy omaa tuohon vaan pitäisi käyttää yleismallista.


  17. #6557
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Nuo CL-boost adapterit on kehnoja, niissä kun pitäisi siirtää jarrusatulaa.

    Kuinkahan onnistuis jos ensin laittasi Shimanon tavallisen CL/6-pultti adapterin ja siihen päälle sitten tuollaisen 6-pulttisen boost-adapterin?

  18. #6558
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nuo CL-boost adapterit on kehnoja, niissä kun pitäisi siirtää jarrusatulaa.
    Ite suosittelisin Now8 CL boosti adapteria ja ajaisin menemään. Paremmin ja helpommin tuo toimii kuin 6 pulttisen adapteri pitkien ruuvien kera.

    https://r2-bike.com/NOW8-Conversion-...k-15x110-Boost
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  19. #6559
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    No kiitos. Tuo olikin heti fiksumpi keksintö.

    Mutta on nuo adapterit aina pieni riski. Ainakaan DT vakiona tullut CL adapteri ei pitänyt levyjä kireällä. Sitten kun osti kunnon CL levyt niin ongelmat loppui.

  20. #6560
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Niitä tuli vähän lisää

    Aika hieno, mistä hommasit tuota mustaa heijastinteippiä?

  21. #6561
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Itsellä työperäistä, mutta eiköhän sitä vähän joka teippipajasta löydy.

  22. #6562
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Kevensin De Rosaa, osat maksoivat 35€.


  23. #6563
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Oikeastaan ei ois ollu nyt aikaa/paikkaa uusille projekteille mutta ei voinu skipata runkoa ku kaveri mainitti että tää jää joutilaaksi raudan tieltä. Eli Ragley Mmmbop. Jännä nähä mitä tästä tulee.

    Lähetetty Mobira Citymanista Tapatalkilla
    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  24. #6564
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Kevensin De Rosaa, osat maksoivat 35€.

    Kannattaa olla tarkkana, että nuo uudet clampit koskettaa satulankiskoja tasaisesti. Varsinkin kuitukiskojen kanssa saa olla varovainen, kun painuvat kuidun sisään melko herkästi jos tulee vähän huonossa kulmassa. Kevyeksi tota ei ainakaan ole suunniteltu.

    Itse mietin vastaavaa pientä päivitystä joku aika sit ja laitoin kuvien kera Darimolle viestiä jos loop systeemi toimisi ei-Darimon tolpassa, jossa toimintaidea kuitenkin sama. Olisin pitänyt käyttää rungon omaa tolppaa ja cradlea. Itse Damio vastasi ettei tuu todennäköisesti toimiin, kun lateral forcet muuttuu. Höh. Vaihtoehtona olisi ollut kokonaan custom tolppa, mutta jopa Damio totesi ettei siinä ole rahallisesti ideaa vs painonsäästö.

  25. #6565
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kannattaa olla tarkkana, että nuo uudet clampit koskettaa satulankiskoja tasaisesti. Varsinkin kuitukiskojen kanssa saa olla varovainen, kun painuvat kuidun sisään melko herkästi jos tulee vähän huonossa kulmassa. Kevyeksi tota ei ainakaan ole suunniteltu.

    Itse mietin vastaavaa pientä päivitystä joku aika sit ja laitoin kuvien kera Darimolle viestiä jos loop systeemi toimisi ei-Darimon tolpassa, jossa toimintaidea kuitenkin sama. Olisin pitänyt käyttää rungon omaa tolppaa ja cradlea. Itse Damio vastasi ettei tuu todennäköisesti toimiin, kun lateral forcet muuttuu. Höh. Vaihtoehtona olisi ollut kokonaan custom tolppa, mutta jopa Damio totesi ettei siinä ole rahallisesti ideaa vs painonsäästö.
    Joo, täytyy kiristää harkiten. Noissa on onneksi kosketuspinta ajettu sivuprofiililtakin pyöristetyksi, eli periaatteessa vastaa sellaisia sylinterimallisia yokeja mitä esim. juuri Darimo käyttää T2-tolpassa.
    Yoket on Schmolke TLO tolppaan kuuluvat.

    Harmillisesti De Rosan cradle on halkaisijaltaan 28mm, Darimo ja Schmolke käyttävät 27.2mm joten ne ei toimi tuossa.
    Laitoin kuitenkin Smud Carbonille viestiä että vieläkö tekee bisnestä, häneltä saa muutamassa eri koossa ja 28mm on yksi vaihtoehdoista.

    Lähdin myös Tarmacin osalta WW-linjalle ja tilasin Darimon tolpan. Laskeskelin että järkevillä valinnoilla olisi mahdollista pudottaa 250-300g, hieman riippuen ohjaamovalinnasta.
    Tällä hetkellä tanko on jo aika kevyt, 3T Superergo Ltd 175g, mutta aerotankoa tekisi pitkästä aikaa mieli ja se tietää painonnousua.

    Katsotaan mitä talvi tuo tullessaan, Tarmacin lähtöpaino Favero Assioma-wattipolkimilla on nyt 7.0kg

  26. #6566
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.610
    Laitetaanpas nyt kuvat viimeisistä päivityksistä fättiin:
    45NRTH VanHelgat alle


    Wattimittari


    Ja valot

  27. #6567
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.968
    Hieno. Venttiilit kohdallaan

  28. #6568
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    MRe: on tyylikäs kone!

    Täällä Ranskassa alkoi taas totaalinen lockdown, joten ulkona pyöräily ei ole sallittua, mutta onneksi ihmismieli keksii vastapainoksi kaikenlaista rassaamista: vanhasta rungosta saa hienon (makuasia toki!) traineripyörän parin päivän hiomisen ja maalausrupeaman jälkeen. Candy cyan blue:




  29. #6569
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.610
    ^Hieno väri.

  30. #6570
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Hieno väri.
    Henkilökohtaisesti olisin ehkä mieluummin ajanut sen sallitun tunnin kilometrin pätkää edestakaisin, mutta pakko myöntää että tulos on hieno.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •