^tarttis löytää 120(tai 130 menis myös) mm keula 15x100 EI-boost -akselilla.
^tarttis löytää 120(tai 130 menis myös) mm keula 15x100 EI-boost -akselilla.
^katoin mä sieltäkin. Miks tarjouksia ei ole silloin kun tarvii?
Kiitos De Rosa -kehuista!
Väri on kyl huikea, olin melkolailla myyty kun nostin rungon paketista
Projekti alkoi jotenkin vahingossa ja sitten eskaloitui totaalisesti.
Olin mielenkiinnosta ostanut tämmöiset ja sitten piti saada jotain mihin laittaa ne kiinni..
![]()
Joko oot päässy testaan EEs Campan kahvojen kanssa? Jos sulla oli Tarmacissa Redin jarrut niin kiinnostaisi kuulla pientä vertailua näiden välillä.
Jossaki kohtaa pitäisi ostaa yksi uusi osasarja ja näillä näkymisen olisin Timeen ostamassa mekaanisen Recordin/SR ja nykyiset Red22 osat vanhaan pyörään. Timessä mulla on kans tällä hetkellä EE:t ja ei mitään negatiivistä sanottavaa ja mielellään nuo jättäisikin siihen ihan rahansäästösyistäkin. EE + Campa saanut tosin lukea jonkin verran kommenttia ei-niin-hyvästä jarrutuntumasta mitä EE:t antavat Sramin kanssa.
Omaan makuun just täydellinen pyörä. Ihan hyvä ettei ole vielä ikinä päässyt hipelöimään EPS:ää niin ei tule houkutuksia moisista. Vaikka vähän sitä toivoisikin, että Campa toisi nopeasti 12sp Record EPS:n parin tonnin budjettiin...![]()
En oo valitettavasti vielä päässyt kokeilemaan sillä myyjäliike etsii edelleenkin pienosia, kuten esimerkiksi seat post clamppiä
Tarmac on levyjarrullinen ja suuri salaisuus on että tää on ensimmäinen vannejarrullinen buildi mulle, siksi kai lähdinkin all out :P
Tai no, kunnostin 3v sitten faijan vanhan Motobecane Team Championin vm.82.
Hieno on Pininfarina. Mitä vaaka näyttää?
Aivan, niinhän se olikin. Muistelin vannejarruiseksi.
Jos Tarmacin jälkeen tuntuukin aneemiselta ottaa käyttöön vannejarrullinen pyörä ja laitat tämän lihoiksi niin oon kiinnostunut....![]()
Hyvännäköinen täysjäykkä.
Kai se nykyään menee niin, että jos kisataan ja pitää olla kevyttä, niin mennään sinne hiilikuidun puolelle. Nykyajan tukevammat ja painavammat teräsrungot eivät ole tarkoitettu kisaamiseen, niin painojen ei tarvitse kilpailla avaruusajan materiaalien kanssa.
Väliinputoajiksi taitaa sitten jäädä tosiaan ihmiset, jotka kaipaavat kevyempää terästä. Ellei lähde hankkimaan käsintehtyä customia.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
^juu se tullee olemaan ratkaisu loppujen lopuksi. Mutta mitä vähemmän adaptereita fillarissa on sen parempi. Ne 5 mm prikat sitäpaitsi hukkuu jonnekin sammalikkoon kun vetää akselin pois. Enkä liimaa.
Yhdelle pajalle tein ehdotuksen pienestä puuhastelusta parempien adapterien tekemiseksi, mutta ei tainnut olla kiinnostusta. Pitäisi ehkä Uskoa vaivata taas.
Mitkä navat sulla on? MRP:n Better Boost Adapter on toiminut hienosti DTSwissin etunavan kanssa jo pitkään.
Nuo CL-boost adapterit on kehnoja, niissä kun pitäisi siirtää jarrusatulaa.
Kuinkahan onnistuis jos ensin laittasi Shimanon tavallisen CL/6-pultti adapterin ja siihen päälle sitten tuollaisen 6-pulttisen boost-adapterin?
Ite suosittelisin Now8 CL boosti adapteria ja ajaisin menemään. Paremmin ja helpommin tuo toimii kuin 6 pulttisen adapteri pitkien ruuvien kera.
https://r2-bike.com/NOW8-Conversion-...k-15x110-Boost
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
No kiitos. Tuo olikin heti fiksumpi keksintö.
Mutta on nuo adapterit aina pieni riski. Ainakaan DT vakiona tullut CL adapteri ei pitänyt levyjä kireällä. Sitten kun osti kunnon CL levyt niin ongelmat loppui.
Itsellä työperäistä, mutta eiköhän sitä vähän joka teippipajasta löydy.
Kevensin De Rosaa, osat maksoivat 35€.
![]()
Oikeastaan ei ois ollu nyt aikaa/paikkaa uusille projekteille mutta ei voinu skipata runkoa ku kaveri mainitti että tää jää joutilaaksi raudan tieltä. Eli Ragley Mmmbop. Jännä nähä mitä tästä tulee.
Lähetetty Mobira Citymanista Tapatalkilla
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Kannattaa olla tarkkana, että nuo uudet clampit koskettaa satulankiskoja tasaisesti. Varsinkin kuitukiskojen kanssa saa olla varovainen, kun painuvat kuidun sisään melko herkästi jos tulee vähän huonossa kulmassa. Kevyeksi tota ei ainakaan ole suunniteltu.
Itse mietin vastaavaa pientä päivitystä joku aika sit ja laitoin kuvien kera Darimolle viestiä jos loop systeemi toimisi ei-Darimon tolpassa, jossa toimintaidea kuitenkin sama. Olisin pitänyt käyttää rungon omaa tolppaa ja cradlea. Itse Damio vastasi ettei tuu todennäköisesti toimiin, kun lateral forcet muuttuu. Höh. Vaihtoehtona olisi ollut kokonaan custom tolppa, mutta jopa Damio totesi ettei siinä ole rahallisesti ideaa vs painonsäästö.![]()
Joo, täytyy kiristää harkiten. Noissa on onneksi kosketuspinta ajettu sivuprofiililtakin pyöristetyksi, eli periaatteessa vastaa sellaisia sylinterimallisia yokeja mitä esim. juuri Darimo käyttää T2-tolpassa.
Yoket on Schmolke TLO tolppaan kuuluvat.
Harmillisesti De Rosan cradle on halkaisijaltaan 28mm, Darimo ja Schmolke käyttävät 27.2mm joten ne ei toimi tuossa.
Laitoin kuitenkin Smud Carbonille viestiä että vieläkö tekee bisnestä, häneltä saa muutamassa eri koossa ja 28mm on yksi vaihtoehdoista.
Lähdin myös Tarmacin osalta WW-linjalle ja tilasin Darimon tolpan. Laskeskelin että järkevillä valinnoilla olisi mahdollista pudottaa 250-300g, hieman riippuen ohjaamovalinnasta.
Tällä hetkellä tanko on jo aika kevyt, 3T Superergo Ltd 175g, mutta aerotankoa tekisi pitkästä aikaa mieli ja se tietää painonnousua.
Katsotaan mitä talvi tuo tullessaan, Tarmacin lähtöpaino Favero Assioma-wattipolkimilla on nyt 7.0kg
Laitetaanpas nyt kuvat viimeisistä päivityksistä fättiin:
45NRTH VanHelgat alle
Wattimittari
Ja valot
![]()
Hieno. Venttiilit kohdallaan![]()
MRe: on tyylikäs kone!
Täällä Ranskassa alkoi taas totaalinen lockdown, joten ulkona pyöräily ei ole sallittua, mutta onneksi ihmismieli keksii vastapainoksi kaikenlaista rassaamista: vanhasta rungosta saa hienon (makuasia toki!) traineripyörän parin päivän hiomisen ja maalausrupeaman jälkeen. Candy cyan blue:
![]()
^Hieno väri.
Kirjanmerkit