Eilen julkistettiin uusittu Nukeproof Mega. Nyt siihen sopii myös juomapullo. Muutoin olen vähän pettynyt. https://nukeproof.com/collections/enduro
Odotin innolla tätä julkistusta ja olin aika varma, että Mega on seuraava pyöräni. Eniten mietityttää se, että 2020 mallissa L olisi ollut minulle (185 cm, ehkä vähän lyhyt jalkainen siihen nähden) juuri oikea mutta 2021 malleissa on tullut uusi XXL koko ja sitä myötä myös L ja XL mitoitus muuttunut. L-kokoa suositellaan 175-185 senttisille ja XL kokoa 183-193 senttisille. Olen siis väliinputoaja mutta XL olisi varmaankin silti se oikeampi ellei satulaputki olisi siinä 470 mm pitkä. Se on n. 10 mm liikaa pyörän mukana sinänsä hienosti tulevan 170 mm dropperin kanssa. Edellistä mallia kehuttiin myös kovasti siitä, että pitkän 450 mm chain stayn myötä pyörä oli erittäin hyvä ja tasapainoinen ajaa. Nyt takapäätä on lyhennetty kuitenkin 440 milliin. Varsinkin isoimmissa kuten XL rungossa olisi perän suonut olevan edelleen sen 450 mm. Tai miksi useampi valmistaja ei edelleenkään tarjoa ns. flip chippiä, jolla perän pituutta voisi itse helposti säätää esim 435-450 välillä. Ja lisäyksenä vielä väritys. Minua kiinnostavin kalliimpi alu-malli on tarjolla vain mustana. Itse haluaisin jotain värikkäämpää kuten sen kisakuskien keltaisen (myydään vain kuitu-runkosettinä) tai sinä yhtenä kalliin kuitumallin kanssa tarjolla olevana avokadon vihreänä.
Taitaa jäädä siis Mega hankkimatta. 2020 malli olisi ollut mieluisampi mutta ne ovat pitkään olleet kaikki loppu. Jään edelleen odottamaan Pinkbiken Field testiä ja sen antia. Mm sitä miten Propain Spindrift pärjää muiden joukossa ja sitä tulisiki Nukeproofin vastaavalla pitkällä joustomatkalla oleva Giga mukaan myös vertailuun.
edit: Niin ja toi mutka tuolla keskiön lähellä. Sanovat, että muotoilu on siksi, että pullo mahtuu mutta näyttää enemmän siltä, että on valmiiksi mietitty e-pyörän moottoria / ja akkua varten muotoilu kuntoon
Kirjanmerkit