Kokeneen pyöräilijän omakohtaisille kokemuksille annan aina arvon enkä rupea niitä kiistämään. Kuitenkin on jossain määrin huvittavaa että Rexistä (Domestique) olemme voineet lukea aivan vastaavanlaisia kokemuksia.
Itse olen kokenut että niin Domestique kuin Lube Extreme voivat aluksi tuottaa pettymyksen sen vuoksi että ne näyttävät keräävän juuri sellaista paksua mustaa töhnää niin ketjuihin kuin rissoihin. Kuitenkin jo toisen tai viimeistään kolmannen voitelukerran jälkeen huomaa ettei sama toistu.
Itselleni olen selittänyt ilmiön sillä että lika on ketjusta lähtevää vanhaa öljyä jonka kanssa vaha muodostaa "paskahyytelöä" (kuten värikkäästi mutta kieltämättä osuvasti kuvasit). On ikään kuin vaha imisi öljyn ketjun "sisältä"Mutta jos olet puhdistanut ketjut huolellisemmin kuin minä ja yhtä huolellisesti ennen Holmenkolin kuin ennen Rexin käyttöä, selitys ei oikein toimi.
PS Olen ymmärtänyt että näillä kahdella on se ero että Holmenkolia käyttävän kannattaa pyyhkäistä ketjut voitelun jälkeen sekä antaa liuotinaineen(?) haihtua jonkun tunnin ennen ajoa - kun taas Rexiä ei tule pyyhkiä ja ajamaan milteipä käsketään heti kun on rauhallisesti pyörittänyt kampia muutaman kierroksen.
Kirjanmerkit