HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 250 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 150 200 240 248 249 250 251 252 260 300 350 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.471 - 7.500 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7471
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ On toki hankalaa, jos välttämättä pitää pestä noi kaikki paikat. Mä olen niin laiska, että en jaksa, koska seuravalla lenkillä ne on kuitenkin taas sotkussa. Ongelma ratkaistu.
    Erona esim. auton pesuun on se, että pyörässä lika irtoaa helposti ja säännöllisesti pesevällä lika irtoaa melkein sientä tai harjaa vaijerille näyttämällä. En siis pidä pesun helppoutta kynnyskysymyksenä. Mutta jos joku kertoisi, miten pakan saa pestyä helposti kirkkaaksi, se kiinnostaisi.

  2. #7472
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Suurkuopio
    Viestit
    21
    Läheltä liippaava pohdintaa maantiemaisista graveleista edellä. Hivenen kiinnostaisi Wilier Jena, "aerohko", 2x, lokarimahdollisuus, harvinaisempi.. Miinuksena pressfit ja ei taida saada kotimaasta. Onko mielipiteitä?
    https://wilier.com/en/my2021/int/end...vel-bikes/jena

    Lähetetty minun H8266 laitteesta Tapatalkilla

  3. #7473
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Jotenkin pyörällä on kivempi ajaa, kun se on puhdas. Nuo eripariset kiekot ovat sen seurausta, että vaihdoin originaalit 10-vauhtiset SRAM Rival kahvat ja vaihtajat vaihdevivun hajottua uudempiin 11-vauhtisiin Shimanoihin. Tällöin huomasin, että vanhassa takakiekossa olikin 10-vauhtinen vapaaratas, johon ei saanut 11-pakkaa kiinni. Vanha kehävikainen Ksyrium Equipe toimittaa nyt takakiekon virkaa ja periaatteessa voisi kyllä laittaa uudet kiekotkin, kun tuolla pyörällä on harvinaisen kivaa ajaa. Tosin yleensä ajan tekniikan loppuun ennen vaihtoa.

    Cantilever-jarrut ovat kuivalla kelillä pääosin ok eikä lisätehoa silloin osaa kaivata. Näiden jarrujen tyyppiongelmasta eli etujarrun täristämisestä pääsisi eroon MiniMotoilla tai siirtämällä etujarruvaijerin pidikkeen alemmaksi. Boydin kehätkin olisivat hienot - tosin yksi kehä maksaa saman kuin pyörän alkuperäinen kiekkopari. ;D

    Tässä on samanpainoisen kuskin kanssa vertailtu alamäkivauhteja monilla lenkeillä. Kun molemmilla on SuperX alla, niin lasken alamäessä karkuun. Nyt uusi Exploro käänsi tilanteen päälaelleen ja en pysynyt enää rinnallakaan. Joudun ehkä aeropäivityskierteeseen.

  4. #7474
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    .. säännöllisesti pesevällä lika irtoaa melkein sientä tai harjaa vaijerille näyttämällä. En siis pidä pesun helppoutta kynnyskysymyksenä. Mutta jos joku kertoisi, miten pakan saa pestyä helposti kirkkaaksi, se kiinnostaisi.
    Pesin pyörän eilen ja kun pesun jälkeen lopputulosta tarkastelin, niin vaijerien alla ja niiden takia hankalasti saavutettavissa paikoissa oli kohtia, jotka olivat edelleen kuraisia. Harja tai sieni ei tavoittanut niitä kunnolla. Minulle tuo sisäinen vaijerijuttu on käytännöllinen asia ja säästää paljon aikaa. Vaijerikuoret/letkut kestävät helposti vuosikausia normaalikäytössä eli sisäisten vetojen kanssa säätäminen tienataan säästyneenä aikana takaisin moninkertaisesti nopeampien pesujen vuoksi. Lisäksi pyörä näyttää paremmalta, kun vaijerit ovat piilossa. Vertailun vuoksi monestiko ostetaan auto, jossa ruksitaan lisävarusteeksi "ulkoiset jarruletkut ja johtosarjat kyljissä" - helpompi huoltaa. Kruunataan kiinnitys vielä ammattimaisen näköisesti nippusiteillä. Ulkoiset vaijerivedot ymmärrettävästi ovat vähenemään päin, vaikka vanhoissa rungoissa niitä vielä on.

    Pakan saa uudenkirkkaaksi hyvin helposti: Juuresharjaan sumutetaan Pineline tehopesua ja hangataan pakkaa hetki. Huuhtelu vedellä ja kirkasta on.

  5. #7475
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kysyjä kuittasi, ettei pyörän esittely ole tärkeätä, joten kyse on mahdollisimman hyvien ominaisuuksien hakemisesta. Kun puhutaan näin kalliista pyöristä, itse en ainakaan ole valmis kovinkaan paljon kompromisseja tekemään. Ensimmäinen asia on rungon ominaisuudet. Kun niitä alkaa tuon hintaluokan edellyttämällä tarkkuudella speksata, supistuisi ainakin itselläni tarjonta nopeasti. ..
    Hmm, odotin ehkä jotain konkreettisempaa, mutta ok.

    Toivottavasti muutkin ominaisuudet, kuten jäykkyys, joustavuus ja kestävyys tulee tuossa automaattisesti mukaan ja sopivan valinnan voi tehdä painon ja leveyden perusteella....
    Ilman muuta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    ... jos joku kertoisi, miten pakan saa pestyä helposti kirkkaaksi, se kiinnostaisi.
    Muc-off ja tiskiharja. Tulos kuin uusi. Ketjujen voitelu vahalla niin pakka ei edes juurikaan liikaannu


  6. #7476
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

    Muc-off ja tiskiharja. Tulos kuin uusi. Ketjujen voitelu vahalla niin pakka ei edes juurikaan liikaannu
    Tämä näin.

  7. #7477
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Nelikanteista tuli muuten mieleen, että Fernin kaverit on varmaan ostaneet suunnilleen kaikki Euroopan viimeiset nos 7400 Dura Acet ja ei nossitkin. Ne kun eloksoi mustaksi (vai onkohan noi vaan maalattu??), niin tulee aika hienoa jälkeä, jos siis tykkää tommoisesta ajattomammasta estetiikasta.

    Ajoittaiset chainsuckit tarvike-Campa-rattaiden kanssa taas vähän risoo ja vaihto 1x:ään pyörii mielessä. Jos, niin tommonen lähestymistapa kampispeksaukseen ei olisi yhtään huono vaihtoehto, varsinkaan kun mulla taitaa olla kolme hyvässä hapessa olevaa vanhaa xt-nelikanttikeskiötä varaston kätköissä. Painossa taitaa vähän ottaa takkiin kevyimpiin ulkoisissa kupeissa pyöriiviin systeemeihin nähden, mutta erot on niin pieniä, että mulle sillä ei ole merkitystä ja muuten oikeastaan taitaakin vaan voittaa.



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #7478
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mulla ei ole ihme kyllä tullut tasan yhtään ketjujumia tänä syksynä 50/34 shimanojen kanssa. Kitkajarrullinen rx800 vaihtaja käytössä, mutta suurin syy varmaan oikeassa etuvaihtajan säädössä ja liukkaissa ketjuissa. Ja on ajettu paljon kurassa.

  9. #7479
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Mulla ei ollut Campan originaalirattaiden kanssa chainsuckeja koskaan, mutta alkuperäisiä oikein enää tahdo saada noihin kuituisiin CX11-kampiin (36/46-rattaat) ja Stronglightin tarvikerattaat on likaisina ärsyttävän tahmeat. Säädöt on kohdillaan ja Campan ketjut on varmasti liukkaimmasta päästä, kun ne ei myöskään likaannu yhtä herkästi kuin monet muut. Silti vaan vaivaa sen verran, että chainstay alkaa olla ikävästi ruvella.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #7480
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Noista rattaista se varmaan johtuu.

    Itseäni vähän harmittaa, kun shimanolta ei löydy maantiekampiin 48 piikkistä ratasta. Absolute Blackilla olisi 48/32 setti ovaalina, mutta hinta on aivan älytön.

    Edit: kävisiköhän tämä grx ratas r8000 kampiin?

    https://r2-bike.com/SHIMANO-GRX-Chai...etric-48-Teeth

  11. #7481
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Joo mulla on yhdet ajamattomat originaalit 50/34-rattaat niihin kampiin, mutta en haluaisi luopua 46/36:sta. Campan uusia nelipulttisia kampia saisi 48/32-rattailla, mutta en haluaisi 46:sta isompaa isoa ratasta (44 vois olla ihan paras) ja 32-piikkinenkin on tarpeettoman pieni.

    Oon pitänyt 2x:stä kiinni sillä ajatuksella, että jos tulee eksyttyä maantielenkeille slikseillä, mutta sliksikiekot seisoo toista vuotta käytännössä käyttämättömänä varastossa, niin ehkä voisi koittaa 1x-elämää, kun en mä nyt näytä oikein mitään uutta pyörää tai runkoa keksivän, vaikka vaimokin lupasi jo toissa kesänä viiskytvuotislahjaksi uuden rungon. Harmi, että Campa meni oman 1x:nsä kanssa niin äärimmäisyyksiin ja ilmeisesti vain hydro linjalle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #7482
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Rule #1: Obey The Rules

  13. #7483
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Noista rattaista se varmaan johtuu.

    Itseäni vähän harmittaa, kun shimanolta ei löydy maantiekampiin 48 piikkistä ratasta. Absolute Blackilla olisi 48/32 setti ovaalina, mutta hinta on aivan älytön.

    Edit: kävisiköhän tämä grx ratas r8000 kampiin?

    https://r2-bike.com/SHIMANO-GRX-Chai...etric-48-Teeth
    En tiedä, että kävisikö, mutta tämä käy ainakin (lisäksi tarvitaan vastamutterisarja):

    https://specialites-ta.com/double/11...denture,48-dts

    R8000-eturattaissa on tuollainen omanlaisensa leikkaus, joka estää vanhempaa 6800-sarjalaista sopimasta.

  14. #7484
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    ^^ Takavaihtajan vetosuhde kiinnostelee, eli toimisikohan esim. mekaanisten 12-vaihteisten kahvojen kanssa. Pärjäisin varmaan 11-34 pakalla riittävän hyvin, niin ei tarttis hypätä sramilaiseen kelkkaan, jos vaihdan 1x:ään. Säästyisin myös Kingin navan Campa -> Shimano päivitykseltä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #7485
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    En tiedä, että kävisikö, mutta tämä käy ainakin (lisäksi tarvitaan vastamutterisarja):

    https://specialites-ta.com/double/11...denture,48-dts

    R8000-eturattaissa on tuollainen omanlaisensa leikkaus, joka estää vanhempaa 6800-sarjalaista sopimasta.
    En oikein tykännyt noista ta:n rattaista. Mielellään ostaisi shimanoa. Noita peite hatullisia vastamuttereita on kyllä, jos saisi sillä sopimaan.

  16. #7486
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Osaako joku sanoa, että mikä on giant revolt advanced 2 pyörän paino ja paljonko painaa esim 28" GP5000 renkailla?
    Tosiaan kuten tuolla aiemmin mainitsin, niin tarkoitus on löytää pyörä jolla ajaa työmatkaa ympäri vuoden, mutta tarvittaessa myös vauhdikkaat maanitelenkit ja hintaa ehdoton max 2500€.
    Vaatimus kuiturunko ja talvelle sopivat renkaat, ei välttämättä nasta.
    "lorem ipsum"

  17. #7487
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Noin 9,7kg.

  18. #7488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Ekar alkaa ilmestyä jo kauppojen sivuille:
    https://www.pinkjersey.com/product-c...ekar-13-speed/

    Tuon sivuston mukaan hinta asettuisi Choruksen alapuolelle ja saatavuus Q3/Q4.
    https://www.pinkjersey.com
    https://www.campagnolo.com/WW/en/site_search?q=ekar

  19. #7489
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

    "Gravel Grinding" -fillarit




    Paska kuva roskakatosta vasten, mutta nyt on Revolt maantiemoodissa (njoo, 2x tietysti vielä pitäs laittaa paikoilleen, jos nipoja ollaan, mutta ajattelin olla olematta) Contin GP5000 32mm tubeleksina. Paino ainakin lisääntyi noin 45-50g/pää. En ole vielä päässyt tien päälle makustelemaan, kun pukkas tämän vuoden ensimmäisen flunssan juuri sopivasti päälle. Täytyy Herset asentaa toisille kiekoille varsinaista gravel-ajelua varten.

    Mieli tekis tosin hommata noille Conteille LB:n WR50 flyweight-versiona Carbon Ti:n navoilla. Olis vielä aerommat ja keveämmät. Jollainhan tuo kasvanut pyörivien massojen paino täytyy kompensoida (jos nuo kumit nyt osoittautuu pitämisen arvoisiksi)

  20. #7490
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    ^kyseltiinkö sulta muuten noista LB:n logoista? Mä olin ruksinyt ne stealth-harmaina, mutta asiakaspalvelija kysyi että olenko varma, ei suositellut koska niitä ei saa pois.

    Noh, olin vähän ihmeissäni enkä sitten ottanut


  21. #7491
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    ^ Kyseltiin ja laitettiin vielä liitteeksi kuva vaihtoehdosta. Mustat nuo logot itsellä ja eivät tosiaan ole poistettavissa.

  22. #7492
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pjvaanan Katso viesti
    Eipä sitten vaihdetakaan kuin kolme pykälää kerrallaan isomman rattaan suuntaan ja yksi pienemmän: ”The internal Ultra-Shift™ mechanism controls the 13-speed rear derailleur, enabling you to up-shift by up to 3 sprockets in a single movement. The security of single downshifts is ideally suited to gravel riding on slippery, undulating and unpredictable surfaces.”

    Ja kauhee molo toi peukkuvipu.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #7493
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Hieno Giant. Miltä tuommoinen tuntuu vs maantie pyörä. Koeajot kun ei onnistu kun missään ei ole pyöriä tarjolla..
    Olen miettinyt myös että mitenhän focus paralane toimis gravel pyöränä. Siihen taitaa sopia max 37mm renkaat.
    "lorem ipsum"

  24. #7494
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Hieno Giant. Miltä tuommoinen tuntuu vs maantie pyörä. Koeajot kun ei onnistu kun missään ei ole pyöriä tarjolla..
    Olen miettinyt myös että mitenhän focus paralane toimis gravel pyöränä. Siihen taitaa sopia max 37mm renkaat.
    Kiitos. Ennen Gianttia minulla oli 2017 vuosimallin Cannondale SuperSix Evo. Se oli myös Ultegran Di2:llä ja Visionin 55mm tuubikiekoilla, kumeina Vittorian 25mm Corsat. S6 oli vajaan kilon keveämpi.

    Suurimpana erona on Revoltin mukavuus ja parempi rullaavuus vs. S6. Revolt myös junamaisempi kyydiltään, mikä ei ole ihme kun katsoo geojen eroja. Samoilla wateilla olen Revoltilla nopeampi. Toki tuota on speksattu vauhtia ajatellen, niin soralle kuin kestopäällysteellekin. Katselin tuossa Stravasta, että 11 puhdasta maantiekommia olen tuolla onnistunut kalastamaan vuoden alusta tällä seudulla (kertoo varmaan seudun (maantie)skenen vähyydestä enemmän kuin kuskista). Eli kyllä tuo mielestäni on ihan hyvä laite maantiellekin. Maantiekisaamista en harrasta, niin en tarvitse tuon ihmeemmin optimoitua pyörää noihin ajeluihin.

  25. #7495
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #7496
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    On se siinä mielessä autuaaksi tekevä, että jos muu ei auta, niin ulkoisten kuppien tilalle voi ruuvata nelikanttikeskiön ja ajella äänettömästi auringonlaskuun eikä tartte edes miettiä, onko keskiömuhvin päädyt rotsattu ihan suoriksi vaiko ei. BB-UN73 pyörii smoothisti ilman huoltoa helposti yhdet viiskyttuhatta kilsaa. Toki se edellyttää runkoa, missä keskiö kestää reippaanlaista sivuttaissuuntaista puristusta, mikä ei ehkä sitten välttämättä ole oletusarvo kaikissa kuiturungoissa(?)
    +1




    .
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  27. #7497
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Tuo vaijerikieppi pistää häiritsevästi silmään. Muuten mielenkiintoinen uutuus.

  28. #7498
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 69ears Katso viesti
    Läheltä liippaava pohdintaa maantiemaisista graveleista edellä. Hivenen kiinnostaisi Wilier Jena, "aerohko", 2x, lokarimahdollisuus, harvinaisempi.. Miinuksena pressfit ja ei taida saada kotimaasta. Onko mielipiteitä?
    https://wilier.com/en/my2021/int/end...vel-bikes/jena

    Lähetetty minun H8266 laitteesta Tapatalkilla
    Ihan huvikseni katselin Wlierin sivuilta ja ehkä vähän hämmentävästi putkiosat ovat kalleimmassakin versiossa Ritcheyn halvempaa perustason Comp-sarjaa. Lisähintaan näytti toki saavan hiilikuituista yhdysrakenteista tanko/stemmiä.

    Toisaalta satulaputki, stemmi ja tanko ovat kuitenkin vaihdettavia kunkin mieluisiksi.

  29. #7499
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Tuo vaijerikieppi pistää häiritsevästi silmään. Muuten mielenkiintoinen uutuus.
    Aivan! Vielä 2020 tuollaista?


  30. #7500
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Onko 32mm ulkoleveys sopiva gravel-vanteelle vai onko jo liikaa? Ottaisitteko hookless?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •