FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 43 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1261
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Rengas käännetty ja mielenrauha palautettu. Clearance takana jonkinlainen, olen laittanut paksua rungonsuojateippiä kriittisimmälle alueelle. Saa nähdä tuleeko tiukkaa. Muuten clearance ok, paitsi etujarruletku.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #1262
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Rengas käännetty ja mielenrauha palautettu. Clearance takana jonkinlainen, olen laittanut paksua rungonsuojateippiä kriittisimmälle alueelle. Saa nähdä tuleeko tiukkaa. Muuten clearance ok, paitsi etujarruletku.
    Siistit renkaat. Paljonko suunnilleen jäi tilaa taakse?

  3. #1263
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Paljonko suunnilleen jäi tilaa taakse?
    Ei nyt kerkiä mittaamaan mutta olisko tuo satulaputken clearance jotakin 5-10mm välillä, jos teippausta ei lasketa mukaan. Ei siihen nyt kovin iso murikka sovi mutta teippi varjelee vähän.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #1264
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ensimmäinen reissu Rene Herse Barlow Pass Extralighteilla ja heti ensimmäinen rengasrikko. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa - pystyviilto ei haitannut kulutuspinnassa, joka on silminnähden paksumpi, mutta paperinohut kylki ei kestä. Rullaavuus on uskomattoman hyvä, mutta se ei tule ilman kompromissia. Hyvin kuitenkin paikkaantui Tikalla ja elämä jatkuu normaalisti.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #1265
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Jos sattuu reitille kovin paljon ruovimpaa kivimurskaa, niin vois noilla gummeilla hieman jännittää. Dirty Sipoossa oli yks tienpätkä semmoista mursketta, että jännitti jo vähän g-oneillakin. Tais siinä ainakin kaks renkaanpaikkaajaa olla, kun ohi meni.

  6. #1266
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Omasta mielestäni tuo pistosujanauhan laatu on aika ratkaisevaa. Pistemmäisillä rei'illä ei ole niinkään väliä, mutta tuollaiset viilloot eivät ole kyllä hyvä juttu. Nuo eivät välttämättä paikkaannu dartilla tai jos paikkaantuu, niin seuraava kivi repii nauhaa lisää rikki.

    Conti on tainnut toimia ongelmitta? Siinähän on samantasoinen suojaus läpi renkaan. Tuollahan on ajettu jo varmaan aika paljon. Onko viiltoja tullut kylkiin?

    Misukka olisi vielä pykälää paremmin suojattu, mutta kuulemma hieman kovempi rengas ajaa.

  7. #1267
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    4000km Snoqualmie Passeilla (EL) matkaa takana ja yksi flätti 500km kohdalla. Enää ei käy edes mielessä, että missä näillä voi ajaa. Sinne mennään, minne nokka näyttää.




  8. #1268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Jos sattuu reitille kovin paljon ruovimpaa kivimurskaa, niin vois noilla gummeilla hieman jännittää. Dirty Sipoossa oli yks tienpätkä semmoista mursketta, että jännitti jo vähän g-oneillakin. Tais siinä ainakin kaks renkaanpaikkaajaa olla, kun ohi meni.
    Kiinnitin Sipoossa huomiota samaan siinä louhikossa. Itsellä oli kova luotto yllä kehumiini Pirelleihin (Gravel H). Kylkiä ei voi kutsua notkeiksi, mutta gravel-louhikoissa voi päästellä ilman liiempiä varauksia.

  9. #1269
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ensimmäinen reissu Rene Herse Barlow Pass Extralighteilla ja heti ensimmäinen rengasrikko. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa - pystyviilto ei haitannut kulutuspinnassa, joka on silminnähden paksumpi, mutta paperinohut kylki ei kestä. Rullaavuus on uskomattoman hyvä, mutta se ei tule ilman kompromissia. Hyvin kuitenkin paikkaantui Tikalla ja elämä jatkuu normaalisti.
    Kannattikohan tuosta 35g painonsäästöstä sitten maksaa lisähintaa? Ainakin tuon renkaan arvo putosi yhden lenkin jälkeen kertaheitolla mutta ainahan noista voi reklamoida. Samaan rahaan olisi saanut endurance casingin ilman kevennystä painossa mutta kärsiikö rullaavuus sitten pahasti matalilla ajopaineilla?
    Jos joskus noita Rene Perseitä hommaan niin alotan kyllä standard versiolla. Tuntuu, että kovin on suolainen hinta noillakin jo. En ainakaan kovin halvalla ole noita nähnyt. 650B x 48 Juniper Ridge TC kiinnostaisi mutta voi olla, että 650B konversiossa vastaavan kokoisilla GravelKingeillä lähdetään, kunhan kiekkoprojekti joskus etenee.

  10. #1270
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Conti on tainnut toimia ongelmitta? Siinähän on samantasoinen suojaus läpi renkaan. Tuollahan on ajettu jo varmaan aika paljon. Onko viiltoja tullut kylkiin?
    Minun Terra Speedin ajokilometrit lähentelee 1500km ja keskinappulat kadonneet sekä melko kuluneet nappulat siinä vieressäkin. Uuden renkaan laitan tässä tilaukseen, koska edessä oleva Trail on loistavassa kunnossa tuohon nähden. Kyljissä ei ole viiltoja mutta litkua on jo kulutuspinnalla tihkunut monesta kohtaa ja kaipa siinä joku reikäkin voi olla mutta litku toimii ja paineet ovat vielä pysyneet.

  11. #1271
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ...renkaan arvo putosi yhden lenkin jälkeen kertaheitolla
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #1272
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Pitääkö/kannattaako tuosta Stanin tikasta leikata noita hapsuja pois jälkikäteen? LJL:n tapauksessa Stanilta pitäisi löytyä tanwallin värinen tikka.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #1273
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Pitääkö/kannattaako tuosta Stanin tikasta leikata noita hapsuja pois jälkikäteen? LJL:n tapauksessa Stanilta pitäisi löytyä tanwallin värinen tikka.
    Joo niitä voi halutessaan parturoida, yleensä oon ottanut saksilla ja ihan juuresta varovaisesti mattopuukolla. Pitäisi kyllä olla kulutuspinnalle ja kyljelle omat sävytikat (pro tip: ongelman voi välttää hankkimalla mustakylkisiä renkaita)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #1274
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Merkillisen paljon sulla kyllä kylkiä menee. Mä olen ajanut kohta kahdesta taka-Steilacoomista kuvion sileeksi, ehkä n. 10000 km ja sinä aikana olen saanut yhden reiän kylkeen. Sekin oli selkeä snake bite. Ajoin varomattomasti isoon irtokiveen ja en ollut jaksanut tsekata paineita ennen lenkille lähtöä eli oma moka.

    Mietin, että paljonkohan (yli)leveä vanne vaikuttaa. Jääkö renkaan kylki kovin tyrkylle? Steilacoomissa nappulat tosin ehkä suojaa kylkiä vähän paremmin, joten sekin vaikuttaa varmaan jotain.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #1275
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Merkillisen paljon sulla kyllä kylkiä menee. Mä olen ajanut kohta kahdesta taka-Steilacoomista kuvion sileeksi, ehkä n. 10000 km ja sinä aikana olen saanut yhden reiän kylkeen. Sekin oli selkeä snake bite. Ajoin varomattomasti isoon irtokiveen ja en ollut jaksanut tsekata paineita ennen lenkille lähtöä eli oma moka.

    Mietin, että paljonkohan (yli)leveä vanne vaikuttaa. Jääkö renkaan kylki kovin tyrkylle? Steilacoomissa nappulat tosin ehkä suojaa kylkiä vähän paremmin, joten sekin vaikuttaa varmaan jotain.
    Mulla on mennyt tasan yksi kylki nyt viimeisen 20 000 km aikana, sekin tapahtui sisäkumillisella maantiekumeilla kun kanttasin Iso-Syötteellä vähän turhan kovaa mutkaan ja osui joku kivi alle. Käyttämäni vanteet ovat aika normaalilevyisiä, ehkä pidän vähän turhan korkeita rengaspaineita.

  16. #1276
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^^ En tiedä. Taidan pistää pyörät telakalle ja lopettaa koko harrastuksen. Työmatkaa saatan ajaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #1277
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Puhdasta tuuriahan se on noilla suojaamattomilla renkailla ajaa.

    Pistosuojaus on renkaassa muutenkin ihan turha. Jarruttaa vaan ja tekee ajamisesta vähemmän hauskaa. Kunnes sitten ei olekkaan +2c räntää ja kylki rikki. Oiskin ollut ihan jees ajaa sillä kankeammalla renkaalla.

    Onko tuo telakka jossain laru-keskusta välillä? Meinaan vaan, että voin kyllä noutaa 3t:n jos jää pitkäksi aikaa rantaan seisomaan.

  18. #1278
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Continental Speed Ride taitaisi olla aika loistava rengas, jos ajaa sisureilla sekalaista ajoa.

    https://www.bike24.com/p241114.html

    Rullaus voi hyvinkin olla vanhaa cyclocross speediä vastaava. Lisänä suurempi koko ja kunnon pistosuojaus. Hinta edelleen uskomattoman halpa.

  19. #1279
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Puhdasta tuuriahan se on noilla suojaamattomilla renkailla ajaa
    Osin on, mutta paljon voi itsekin tehdä. Itse harrastan aika estotta suojaamatonta pyöräilyä. Renkailla kun on aivan käsittämättömän suuri merkitys fiilikseen. Kaksi asiaa olen havainnut olennaiseksi tuurin lisäksi 1.) Aja joillain muilla sepeliaikana tai ainakin pyri välttämään sepelöityjä väyliä ja 2.) tarkista usein nesteen määrä.

  20. #1280
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Endurance Steilacoom Grand Fondossa: https://granfondo-cycling.com/rene-h...urance-review/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #1281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Continental Speed Ride taitaisi olla aika loistava rengas, jos ajaa sisureilla sekalaista ajoa.

    https://www.bike24.com/p241114.html

    Rullaus voi hyvinkin olla vanhaa cyclocross speediä vastaava. Lisänä suurempi koko ja kunnon pistosuojaus. Hinta edelleen uskomattoman halpa.
    Kiitos vinkistä, tämähän näyttää juuri passelille yleisrenkaalle työmatkagraveliin. On kyllä halpa! Suorastaan epäilyttää voiko olla hyvä... Contin renkaisiin on silti niin hyvä luotto, että taitaa lähteä testiin.

  22. #1282
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Edelleen olen ihmeissäni 42mm wtb resolutejen kanssa. Ei yhtään vuotoa. Ajettu varmaan yli 2tkm rynkytystä. Noissa ei pitänyt olla kunnollista pistosuojausta. Viikossa paineet ei vaju yhtään.

    Nyt paineiksi vakiintunut 2/2.4bar 72kg painolla. Pitkittäispito on hyvä. Kiva ajaa putkelta mäkiä r2000:lla. Kanttauspito rajallinen, mutta asfaltilla vastaavasti tosi kivan tuntuinen ja rullaava rengas. Ostan varmaan samat renkaat uudelleenkin. Karkealla sepelillä leveys on kuitenkin kiva.

  23. #1283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Kiitos vinkistä, tämähän näyttää juuri passelille yleisrenkaalle työmatkagraveliin. On kyllä halpa! Suorastaan epäilyttää voiko olla hyvä... Contin renkaisiin on silti niin hyvä luotto, että taitaa lähteä testiin.
    Oli pari vuotta käytössä nuo. 17mm vanteella ei mikään hyvä profiililtaan kuten arvata saattaa. Rullaus ihan hyvää, ei uuden Terra Speedin veroinen joka tosin litkuilla ja 19mm vanteella ajettuna. Kuvio kuluu kohtalaisen nopeaa ja kylkien kestävyys jäi hieman myös askarruttamaan jos sattuisi jokin pieni vaurio tai enemmän soratiekäyttöä. Ehkä silti ostaisin uudelleen työmatkakäyttöön tuolla hintaa.

  24. #1284
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Edelleen olen ihmeissäni 42mm wtb resolutejen kanssa. Ei yhtään vuotoa. Ajettu varmaan yli 2tkm rynkytystä. Noissa ei pitänyt olla kunnollista pistosuojausta. Viikossa paineet ei vaju yhtään.

    Nyt paineiksi vakiintunut 2/2.4bar 72kg painolla. Pitkittäispito on hyvä. Kiva ajaa putkelta mäkiä r2000:lla. Kanttauspito rajallinen, mutta asfaltilla vastaavasti tosi kivan tuntuinen ja rullaava rengas. Ostan varmaan samat renkaat uudelleenkin. Karkealla sepelillä leveys on kuitenkin kiva.
    Ostin resolutet syksy/kevät keleille gravelking sk:n tilalle, kun en oikein luota niiden pitoon mutaisemmalla pinnalla. Vähän epäilyttää niiden suojaus sk:n verrattuna, mutta lienee turhaa huolta. Kiinnostaisi tietää onko kukaan mitannut 42mm resolutejen leveyttä 25mm sisäleveyden vanteilla?

    Jonkin verran valiteltu, että reunoista vuotaisi, eikä pitäisi litkuilla ilmoja sisällä. Noh, jää nähtäväksi.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  25. #1285
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    Mikä olisi viimeisin suositus syyskeleihin n. 40mm luokassa? Paljon pehmeää soraa ja paikoin turhankin mutaisia polkuja. Ei juurikaan asfalttia. Pito ennen rullaavuutta. Tubeless.

    Wtb Resolute, Panaracer gk ext vaiko joku muu?

  26. #1286
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Jos pito on edellä rullaavuutta, niin lähtisin kyllä ext plus tai maxxis ravager suunnalle. Ravagerin jos ottaisi 60tpi versiona, niin tuossa olisi varmaankin kaiken kestävä rengas mahtavalla pidolla. Kylmään syyssäähän ja tulevaan loskaan en jostain syystä itse haluaisi lähteä heikolla renkaalla.

    Minä olen pyöritellyt monasti ravageria korissa ja käsissä, mutten vielä ole uskaltanut resoluteja noihin vaihtaa. Ehkä kuitenkin ajan ne mutaisimmat kelit mieluummin jäykkäperällä.

  27. #1287
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Ostin resolutet syksy/kevät keleille gravelking sk:n tilalle, kun en oikein luota niiden pitoon mutaisemmalla pinnalla. Vähän epäilyttää niiden suojaus sk:n verrattuna, mutta lienee turhaa huolta. Kiinnostaisi tietää onko kukaan mitannut 42mm resolutejen leveyttä 25mm sisäleveyden vanteilla?

    Jonkin verran valiteltu, että reunoista vuotaisi, eikä pitäisi litkuilla ilmoja sisällä. Noh, jää nähtäväksi.

    Kannattaa laittaa resolutet heti effetton litkuilla. Minulla toisen renkaan kyljet tiivistyivät myös orangella, mutta toiseen piti vaihtaa efettot.

    Minäkin epäilin suuresti resolutejen suojausta, mutta ei ne taida ainakaan SK:ta huonommat olla. Ne renkaiden pistotestit ei minusta kerro koko totuutta. Siis se, minkä esimerkiksi gravelfondo teki. Siihen pistosuojaan saa kyllä tulla pieniä reikiä, mutta se ei saisi missään nimessä revetä isommaksi.

    Mudassa tosiaan ainakin pitkittäispito on resoluteissa selvästikkin parempaa mitä sk:ssa. Kallistaa ei kyllä varmaan kärsi yhtään enempää. Isompaa reunanappulaa ei ole.

  28. #1288
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    En olisi niin huolissani sivuttaispidosta, ainakaan sk:n verrattuna. En tiedä auttaako SK:n reunoissa oleva valli muualla kuin asvaltilla. Oma kokemus on, että irtosoralla sk on kurveissa välillä aika liukas.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  29. #1289
    Mites G-One Ultrabite?

    Itselläni nyt 38c G-One Bite alla ja se ainakin toimii kallistaessa aika neutraalisti. Ei ole mitään dramaattista siirtymää pikkunappuloista isompaan reunanappulaan. Itse ajelen jossain määrin myös asvaltilla, ja sielä helposti alkaa ärsyttämään isot reunanappulat kun kantatessa tuntee tärinän, koko pyörä liukuu sivuttain ja ohjauksesta katoaa tarkkuus. Soralla tuo ei tietysti ole niinkään ongelma, mutta musta tuo ultrabite näyttää ihan pätevältä kurakelin allrounderilta. SK on jo tuohon Biteen verrattuna ihan sliksi kesäkumi.

  30. #1290
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Mites G-One Ultrabite?

    Itselläni nyt 38c G-One Bite alla ja se ainakin toimii kallistaessa aika neutraalisti. Ei ole mitään dramaattista siirtymää pikkunappuloista isompaan reunanappulaan. Itse ajelen jossain määrin myös asvaltilla, ja sielä helposti alkaa ärsyttämään isot reunanappulat kun kantatessa tuntee tärinän, koko pyörä liukuu sivuttain ja ohjauksesta katoaa tarkkuus. Soralla tuo ei tietysti ole niinkään ongelma, mutta musta tuo ultrabite näyttää ihan pätevältä kurakelin allrounderilta. SK on jo tuohon Biteen verrattuna ihan sliksi kesäkumi.
    Tuo on tosiaan suurin syy, miksen itsekkään ole laittanut pitävämpää reunanappulaa. Assulla ajo muuttuu pakkopullaksi, kun ohjauksesta katoa tarkkuus.

    Näyttää tosi harvalta tuo ultra-biten kuvio keskellä rengasta.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •