Rengas käännetty ja mielenrauha palautettu. Clearance takana jonkinlainen, olen laittanut paksua rungonsuojateippiä kriittisimmälle alueelle. Saa nähdä tuleeko tiukkaa. Muuten clearance ok, paitsi etujarruletku.
![]()
Rengas käännetty ja mielenrauha palautettu. Clearance takana jonkinlainen, olen laittanut paksua rungonsuojateippiä kriittisimmälle alueelle. Saa nähdä tuleeko tiukkaa. Muuten clearance ok, paitsi etujarruletku.
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ei nyt kerkiä mittaamaan mutta olisko tuo satulaputken clearance jotakin 5-10mm välillä, jos teippausta ei lasketa mukaan. Ei siihen nyt kovin iso murikka sovi mutta teippi varjelee vähän.Paljonko suunnilleen jäi tilaa taakse?
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ensimmäinen reissu Rene Herse Barlow Pass Extralighteilla ja heti ensimmäinen rengasrikko. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa - pystyviilto ei haitannut kulutuspinnassa, joka on silminnähden paksumpi, mutta paperinohut kylki ei kestä. Rullaavuus on uskomattoman hyvä, mutta se ei tule ilman kompromissia. Hyvin kuitenkin paikkaantui Tikalla ja elämä jatkuu normaalisti.
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Jos sattuu reitille kovin paljon ruovimpaa kivimurskaa, niin vois noilla gummeilla hieman jännittää. Dirty Sipoossa oli yks tienpätkä semmoista mursketta, että jännitti jo vähän g-oneillakin. Tais siinä ainakin kaks renkaanpaikkaajaa olla, kun ohi meni.
Omasta mielestäni tuo pistosujanauhan laatu on aika ratkaisevaa. Pistemmäisillä rei'illä ei ole niinkään väliä, mutta tuollaiset viilloot eivät ole kyllä hyvä juttu. Nuo eivät välttämättä paikkaannu dartilla tai jos paikkaantuu, niin seuraava kivi repii nauhaa lisää rikki.
Conti on tainnut toimia ongelmitta? Siinähän on samantasoinen suojaus läpi renkaan. Tuollahan on ajettu jo varmaan aika paljon. Onko viiltoja tullut kylkiin?
Misukka olisi vielä pykälää paremmin suojattu, mutta kuulemma hieman kovempi rengas ajaa.
4000km Snoqualmie Passeilla (EL) matkaa takana ja yksi flätti 500km kohdalla. Enää ei käy edes mielessä, että missä näillä voi ajaa. Sinne mennään, minne nokka näyttää.
![]()
Kannattikohan tuosta 35g painonsäästöstä sitten maksaa lisähintaa? Ainakin tuon renkaan arvo putosi yhden lenkin jälkeen kertaheitolla mutta ainahan noista voi reklamoida. Samaan rahaan olisi saanut endurance casingin ilman kevennystä painossa mutta kärsiikö rullaavuus sitten pahasti matalilla ajopaineilla?
Jos joskus noita Rene Perseitä hommaan niin alotan kyllä standard versiolla. Tuntuu, että kovin on suolainen hinta noillakin jo. En ainakaan kovin halvalla ole noita nähnyt. 650B x 48 Juniper Ridge TC kiinnostaisi mutta voi olla, että 650B konversiossa vastaavan kokoisilla GravelKingeillä lähdetään, kunhan kiekkoprojekti joskus etenee.
Minun Terra Speedin ajokilometrit lähentelee 1500km ja keskinappulat kadonneet sekä melko kuluneet nappulat siinä vieressäkin. Uuden renkaan laitan tässä tilaukseen, koska edessä oleva Trail on loistavassa kunnossa tuohon nähden. Kyljissä ei ole viiltoja mutta litkua on jo kulutuspinnalla tihkunut monesta kohtaa ja kaipa siinä joku reikäkin voi olla mutta litku toimii ja paineet ovat vielä pysyneet.
...renkaan arvo putosi yhden lenkin jälkeen kertaheitolla![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Pitääkö/kannattaako tuosta Stanin tikasta leikata noita hapsuja pois jälkikäteen? LJL:n tapauksessa Stanilta pitäisi löytyä tanwallin värinen tikka.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Merkillisen paljon sulla kyllä kylkiä menee. Mä olen ajanut kohta kahdesta taka-Steilacoomista kuvion sileeksi, ehkä n. 10000 km ja sinä aikana olen saanut yhden reiän kylkeen. Sekin oli selkeä snake bite. Ajoin varomattomasti isoon irtokiveen ja en ollut jaksanut tsekata paineita ennen lenkille lähtöä eli oma moka.
Mietin, että paljonkohan (yli)leveä vanne vaikuttaa. Jääkö renkaan kylki kovin tyrkylle? Steilacoomissa nappulat tosin ehkä suojaa kylkiä vähän paremmin, joten sekin vaikuttaa varmaan jotain.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mulla on mennyt tasan yksi kylki nyt viimeisen 20 000 km aikana, sekin tapahtui sisäkumillisella maantiekumeilla kun kanttasin Iso-Syötteellä vähän turhan kovaa mutkaan ja osui joku kivi alle. Käyttämäni vanteet ovat aika normaalilevyisiä, ehkä pidän vähän turhan korkeita rengaspaineita.
^^ En tiedä. Taidan pistää pyörät telakalle ja lopettaa koko harrastuksen. Työmatkaa saatan ajaa.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Puhdasta tuuriahan se on noilla suojaamattomilla renkailla ajaa.
Pistosuojaus on renkaassa muutenkin ihan turha. Jarruttaa vaan ja tekee ajamisesta vähemmän hauskaa. Kunnes sitten ei olekkaan+2c räntää ja kylki rikki. Oiskin ollut ihan jees ajaa sillä kankeammalla renkaalla.
Onko tuo telakka jossain laru-keskusta välillä? Meinaan vaan, että voin kyllä noutaa 3t:n jos jää pitkäksi aikaa rantaan seisomaan.
Continental Speed Ride taitaisi olla aika loistava rengas, jos ajaa sisureilla sekalaista ajoa.
https://www.bike24.com/p241114.html
Rullaus voi hyvinkin olla vanhaa cyclocross speediä vastaava. Lisänä suurempi koko ja kunnon pistosuojaus. Hinta edelleen uskomattoman halpa.
Osin on, mutta paljon voi itsekin tehdä. Itse harrastan aika estotta suojaamatonta pyöräilyä. Renkailla kun on aivan käsittämättömän suuri merkitys fiilikseen. Kaksi asiaa olen havainnut olennaiseksi tuurin lisäksi 1.) Aja joillain muilla sepeliaikana tai ainakin pyri välttämään sepelöityjä väyliä ja 2.) tarkista usein nesteen määrä.
Endurance Steilacoom Grand Fondossa: https://granfondo-cycling.com/rene-h...urance-review/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Edelleen olen ihmeissäni 42mm wtb resolutejen kanssa. Ei yhtään vuotoa. Ajettu varmaan yli 2tkm rynkytystä. Noissa ei pitänyt olla kunnollista pistosuojausta. Viikossa paineet ei vaju yhtään.
Nyt paineiksi vakiintunut 2/2.4bar 72kg painolla. Pitkittäispito on hyvä. Kiva ajaa putkelta mäkiä r2000:lla. Kanttauspito rajallinen, mutta asfaltilla vastaavasti tosi kivan tuntuinen ja rullaava rengas. Ostan varmaan samat renkaat uudelleenkin. Karkealla sepelillä leveys on kuitenkin kiva.
Oli pari vuotta käytössä nuo. 17mm vanteella ei mikään hyvä profiililtaan kuten arvata saattaa. Rullaus ihan hyvää, ei uuden Terra Speedin veroinen joka tosin litkuilla ja 19mm vanteella ajettuna. Kuvio kuluu kohtalaisen nopeaa ja kylkien kestävyys jäi hieman myös askarruttamaan jos sattuisi jokin pieni vaurio tai enemmän soratiekäyttöä. Ehkä silti ostaisin uudelleen työmatkakäyttöön tuolla hintaa.
Ostin resolutet syksy/kevät keleille gravelking sk:n tilalle, kun en oikein luota niiden pitoon mutaisemmalla pinnalla. Vähän epäilyttää niiden suojaus sk:n verrattuna, mutta lienee turhaa huolta. Kiinnostaisi tietää onko kukaan mitannut 42mm resolutejen leveyttä 25mm sisäleveyden vanteilla?
Jonkin verran valiteltu, että reunoista vuotaisi, eikä pitäisi litkuilla ilmoja sisällä. Noh, jää nähtäväksi.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Mikä olisi viimeisin suositus syyskeleihin n. 40mm luokassa? Paljon pehmeää soraa ja paikoin turhankin mutaisia polkuja. Ei juurikaan asfalttia. Pito ennen rullaavuutta. Tubeless.
Wtb Resolute, Panaracer gk ext vaiko joku muu?
Jos pito on edellä rullaavuutta, niin lähtisin kyllä ext plus tai maxxis ravager suunnalle. Ravagerin jos ottaisi 60tpi versiona, niin tuossa olisi varmaankin kaiken kestävä rengas mahtavalla pidolla. Kylmään syyssäähän ja tulevaan loskaan en jostain syystä itse haluaisi lähteä heikolla renkaalla.
Minä olen pyöritellyt monasti ravageria korissa ja käsissä, mutten vielä ole uskaltanut resoluteja noihin vaihtaa. Ehkä kuitenkin ajan ne mutaisimmat kelit mieluummin jäykkäperällä.
Kannattaa laittaa resolutet heti effetton litkuilla. Minulla toisen renkaan kyljet tiivistyivät myös orangella, mutta toiseen piti vaihtaa efettot.
Minäkin epäilin suuresti resolutejen suojausta, mutta ei ne taida ainakaan SK:ta huonommat olla. Ne renkaiden pistotestit ei minusta kerro koko totuutta. Siis se, minkä esimerkiksi gravelfondo teki. Siihen pistosuojaan saa kyllä tulla pieniä reikiä, mutta se ei saisi missään nimessä revetä isommaksi.
Mudassa tosiaan ainakin pitkittäispito on resoluteissa selvästikkin parempaa mitä sk:ssa. Kallistaa ei kyllä varmaan kärsi yhtään enempää. Isompaa reunanappulaa ei ole.
En olisi niin huolissani sivuttaispidosta, ainakaan sk:n verrattuna. En tiedä auttaako SK:n reunoissa oleva valli muualla kuin asvaltilla. Oma kokemus on, että irtosoralla sk on kurveissa välillä aika liukas.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Mites G-One Ultrabite?
Itselläni nyt 38c G-One Bite alla ja se ainakin toimii kallistaessa aika neutraalisti. Ei ole mitään dramaattista siirtymää pikkunappuloista isompaan reunanappulaan. Itse ajelen jossain määrin myös asvaltilla, ja sielä helposti alkaa ärsyttämään isot reunanappulat kun kantatessa tuntee tärinän, koko pyörä liukuu sivuttain ja ohjauksesta katoaa tarkkuus. Soralla tuo ei tietysti ole niinkään ongelma, mutta musta tuo ultrabite näyttää ihan pätevältä kurakelin allrounderilta. SK on jo tuohon Biteen verrattuna ihan sliksi kesäkumi.
Kirjanmerkit