Kaikki tilaukset ova tulleet ongelmitta ja viimeisissä DHL:n kaveri on soittanut ja kysynyt oonko kotona ja että olisi tulossa kello 18 jälkeen.
Kaikki tilaukset ova tulleet ongelmitta ja viimeisissä DHL:n kaveri on soittanut ja kysynyt oonko kotona ja että olisi tulossa kello 18 jälkeen.
Itselle on myös tullut seurannan ilmoittamaa nopeammin, mutta en ole kokenut tätä ongelmaksi, sillä se on vain arvio, joka kait lasketaan silloin, kun DHL saa paketin toimitettavaksi.
Turkuun homma on mennyt siten, että mikäli paketti on aamulla Hesassa, niin se on illalla mulla. Siis Express-paketti.
Keskiviikkona tilaus sisään, pari tuntia sitten DHL:n jantteri kävi tuomassa bike24:sen paketin kotiin. Eivät kyllä mittään soitelleet...
Aihetta sivuten... Ko. firman paketit toimitti Vantaalla asuessa (n. pari vuotta sitten) kaveri perusvaatteissa vuokrapakulla tai sitten paketti tuli lähi R-kioskiin. Nyt Helsingissä tullut ovelle ja vaatetuksesta ei voi erehtyä (DHL).
Lähetetty minun SM-J600FN laitteesta Tapatalkilla
Taas tuli nopeasti Bike24 tilaus. Alle viikon meni tomituksessa ja DHL:n kuski soitti ennen toimitusta.
Paketin pakkaaminen on mennyt kyllä Wigglen tasolle, eli heitetään kaikki pikkukrääsä paketin pohjalle ja vähän pakkauspahvia päälle.
Ei ollut onneksi tullut reikiä boksiin.
Hieman vaihdellut toimitussysteemit, välillä tiedustellaan mihin ja milloin halutaan ja välillä ei. Silti asiakkaana pysyn...
Niin se taitaa olla aika lailla tuurissaan miten jakelu loppuasiakkaalle sujuu, varsinkin kun ulkomailta tilaa. Tuntuu että siihen ei oikein pysty vaikuttamaan ja mitään säännönmukausuutta ei ole..
Hyvin pelas taas. Alta 24h tilauksesta näpissä. Minä oon ainakin laittanut DHL sivuilla kuinka haluan pakettini toimitettavan ja tuntus toimivan kertatoisensa jälkeen ilman erillistä säätöä joka kerta.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Nykyään satunnaisesti kyselee toimitusajasta mutta onneksi on nuo DHL:n lokerot parin korttelin päässä niin ei tarvi kotona roikkua odottamassa. Toisaaltaan usein DHL:n kotimaan kuriirina toimii Posti ja se onkin sitten aivan eri luku...
Minulle DHL on yrittänyt toimittaa pakettia maanantaista alkaen. Mitään viestiä ei ole tullut, havahduin asiaan toimitusseurannasta. Eipä ole onneksi kiireinen paketti mutta hieman ärsyttää. Viime kerralla kuriiri taisi sanoa että bike24 ei anna puhelinnumeroa eteenpäin. Pakettia on toki vaikea toimittaa jos rappukäytävän ovi on lukossa ja ei ole puhelinnumeroa mihin soittaa. Eli menee vähän omaankin piikkiin.
Jossain oli jotain mainintaa, että kuriirifirman pitäisi jonkun pykälän mukaan kysellä numeroa erikseen lähettäjältä jos haluavat soittaa vastaanottajalle. Siksi se ei ole siinä paketissa. Ohjeena oli, että numeron voi halutessaan laittaa c/o-kenttään asiakastiedoissa, jolloin se tulostuu tarraan.
”The return must take place within 14 days after the declaration of the cancellation.”
eli ilmeisesti vain puoli kuuta aikaa tehdä palautus? Tilasin epäsopivan osan. Voe bergele,,,
Minulle tuli tässä viimeisessä tilauksessa DPD:n seurantalinkki. Seurannan mukaan paketti on tänään tullut Joensuuhun. DPD:sta en ole ikinä kuullutkaan, enkä tiedä kenen kanssa pitäisi yrittää sopia sopivasta toimitusajankohdasta? No, katsotaan miten homma etenee..
Ihmetellä täytyy näitä kotiintoimitus systeemejä; harva sellainen, joka pystyy tilaamaan kalliita pyöräilyvermeitä, pystyy olemaan kotona päivystämässä päivät pitkät että milloinkahan kuriiri suvaitsee tullaEikö vosi olla lähtökohtaisesti niin, että kuriiri sopii tuontiajan, eikä yritä kerta toisesnsa jälkeen tuoda sitä tyhjään kotiin..?
Kyllä 24:kin sählää, viime viikolla kyselin tuotteesta mitä ei varastossa, vastattiin etteivät osaa sanoa että milloin tulee... Tänään ei luvattu edes varmuutta että tuleeko lainkaan...
Sunnuntaina pahuuttani laitoin tilauksen kun ei kiire ja tänään tuli ilmoitus että tuotteet lähteneet... Itselle tietenkin pelkästään positiivistä kuitenkin!
Itsekin jouduin soittamaan (taas) DHL:n palvelunumeroon, kun paketti oli jossakin jumissa. Sain kuitenkin sovittua soittamalla paketille kuljetusajan ja kerroin puhelinnumeron johon soittavat, koska kerrostalon alaovi on lukossa.
DHL:llä on pakettipisteitä muuallakin kaupungissa lähellä minua, mutta Bike24:lle ei käy että paketin voisi jättää niihin.
Vähän lisävaivaahan tästä soittelusta aiheutuu, täytyy yrittää muistaa se mainittu kikka että johonkin kenttään (c/o?) laittaisi puhelinnumeron, jos tilaa uudestaan.
Kysymättä poistettiin kampisetti ja muut kamat lähetettiin. Ei kyllä mennyt ihan putkeen homma. Olisivat nyt edes kysyneet haluanko vaihtaa toiseen settiin.
Deore FC-M5100-1 setti siis kyseessä. Otin mallin jota jostain syystä oli yksi varastossa joka ilmeisesti oli joku virhe. Eihän tuota settiä Shitmano kait oikeasti edes tee?
Jos jollain on tietoa onko tuollaista settiä oikeasti olemassa ja saatavilla niin arvostaisin tietoa.
Taas paketti tulossa, sunnuntaina tilasin ja tänään tyttö soitti DHL:ltä että sopiskos tuoda 19-21... Ei pahaa sanaa...
^Mihin sulla on laitettu puhelinnumero? Laitoin itse nyt siihen osoitteen c/o-kenttään, josko alkaisi siirtymään sieltä myös kuriirin järjestelmiin.
Pari tilausta bike24 tehny ja heidän puolelta menny homma hyvin ja osat tullut nopeasti, mutta dhl on tökkinyt täälläkin. Ensimmäinen paketti tuli dhl kautta suomeen ja siirtyi suoraan postille. Sieltä tuli ilmoitus että paketin voi tulla noutamaan. Se toimi hyvin.
Toisen paketin tilasin täysin samalla toimituksella ja paketti oli kooltaan puolet pienempi. Paketti tuli suomeen ja yrittivät toimittaa pakettia yksi perjantai ilta kun en ollut kotona. No olivat jättäneet lapun postiluukusta että yritetty toimittaa. Asun siis kerrostalossa mutta tässä asunnossa on oma erillinen ulko-ovi ja porraskäytävään ei tarvitse mennä. Lapussa oli ohjeet miten vaihtaa toimitus aika ja vaihdoin toimituksen maanantaille. Pakettiautomaatit tai muut noutopisteet ei ollut mahdollisia, paitsi vantaan dhl pääkallopaikka.
Maanantaina odottelin koko illan ja katselin välillä paketti seurannassa että paketti vielä tulossa. Kello alkoi olla jo yhdeksän ja ketään ei näkynyt. Lopulta kymmenen aikaan katsoin paketti seurantaa niin jahas.. yritetty toimittaa mutta ketään ei kotona. Eli käyty kääntymässä pihalla ja lähdetty menemään. Meni kyllä niin hermot kun koko illan odottelin turhaan vaikka olisi ollut muutakin tekemistä. Vaihdoin sitten lopulta toimituksen noutoon ja kävin seuraavana päivänä hakemassa sen vantaalta.
Mre, ihan 24:sen asiakastiedoissa on, oli lähetyksen päällä erillisellä lapulla...
^Onkohan ne nyt alkaneet lisäämään sen puhelinnumeron erikseen. DHL on ainakin siitä reklamoinut heitä, että tieto ei siirry DHL:n järjestelmiin.
Ei siltä vaikuta. Minulle on näemmä viime viikon lopulla "yritetty toimittaa" lähetystä kahteen kertaan, mutta mitään yhteydenottoja ei ole kuulunut. Yleensä DHL toimii täällä ihan asiallisesti, joten oletettavasti puhelinnumero on jäänyt puuttumaan lähetyksestä. Kaikki tietoni ovat oikein bike24:n järjestelmissä.
Mre, itselläkin hieman vaihtelee, voi olla että riippuu kuka tilauksen käsittelee, eos.. Taas paketti tulossa, eilen tilasin ja tänään tulee, edellisestä unohdin jarruvaijerit...
Ei siitä kovin kauaa ole, kun bike24 asiakaspalvelu kertoi, että puhelinnumeron lisääminen lähetystietoihin on tietoturvariski. Sitä ei voi tehdä. Ellei asiakas sitä erikseen pyydä.
^Mitenhän se voi olla tietoturvariski vs. se että siellä on koko osoite? Enemmän mä olen huolissani, että joku murtautuu meille kotiin, kuin että mulle yritetään myydä puhelimessa Seiskaa... Jos eivät luota DHL:ään ja heidän jakelijoihinsa, niin kannattaisikohan vaihtaa kuriiria.
Taisi olla tietosuojariski kyseessä, GDPR jne. joku auditoija ehkä kieltänyt heitä laittamasta tietoja ilman erillistä luoaa ja johto panikoinut. Musta se voisi olla toimitusehdoissa ja done, mutta tiedä noista sitten![]()
No nyt osasi eilen kuriiripoika soittaa mulle, kun olin laittanut puhelinnumeron c/o-kenttään. Eli se ainakin toimii.
29.9 tilaus sisään ja 6.10 osat kotiovella. Olen tyytyväinen toimitusaikaan.
Kirjanmerkit