FB:n puolelta sain sellaista infoa, että Bike24 ei olisi enää samaa konsernia CRC:n ja Wigglen kanssa... en tiedä onko sillä merkitystä, mutta näin kerrottiin.
FB:n puolelta sain sellaista infoa, että Bike24 ei olisi enää samaa konsernia CRC:n ja Wigglen kanssa... en tiedä onko sillä merkitystä, mutta näin kerrottiin.
Onko bike24.de sama kuin bike24.com, joksi edellinen muuttuu kun valitsen Suomen ja kieleksi englannin?
Aika vanha uutinen alkaa olla jo mutta tää pääs tutkan ali itselläkin aikanaan.
https://cyclingindustry.news/wigglec...rside-company/
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Bike24.comista tulee tilattua melkein kaikki pyöräilykamat. Yleensä kokonaisuutena halvin ja todella laaja valikoima. Ainoa miinus, että Suomen päässä jakelijat eivät ilmoita mitään tulostaan ja seurantakin päivittyy vasta kun paketti jo kotona. En tiedä, mistä moinen johtuu. Onko vastaavia kokemuksia?
Tämä meni lopulta hienosti. Kun tiketti meni käsittelyyn niin vastaukset tuli nopeasti n. 15min. Lähettivät uuden pakan ja sen saavuttua sain lähettää vanhan takaisin eli ei tarvinnut olla ilman pakkaa, vaikka takuuasia.
Toisin kuin eräässä suomikaupassa. Lähettivät väärän tolpan eikä oikeaa voinut lähettää ennen kuin väärä oli mennyt takaisin ja käsitelty. Kyllä germaani osaa ja suomipoika ei.
Joo ja sama homma kaikissa saksan kaupoissa. Varmaan parikymmentä pakettia tämän kevään ja kesän aikana tullut bike24, bike-discount ja r2:sta. Tilaukset kyllä tulleet aina nopeasti eikä ole ongelmia ollut, toisin kuin esimerkiksi postnordin kanssa. Etätöissä onneksi, ei sitä muuten olisi ikinä kotona niihin aikoihin kun paketit tulee.
Paketit tuli odotettua nopeammin niin DHL oli käynyt jo perjantai iltana (kun en ollut kotona) ilmeisesti kilkuttelemassa ovikelloa. Illasta asti seurannassa lukenut "Ready for pick-up" jostain mutta eivät suvainneet jättää lappua/laittaa viestiä mistä paketit voisi hakea. Toivottaneen että huomenna aspasta osaavat tämän kertoa, koska muuten rupeaa lievästi v*ttamaan.
https://tommi.alajoki.fi
^ ennen wanhaan mm. Saksaan monesti ei käynyt kuin ennakkomaksu tilisiirtona maksutavaksi, ihan oikeissa järkevissä liikkeissäkin. Mulla se toimi täysin päinvastaisena tekijänä, en varmasti ostanut jos oli pelkkä Vorkasse maksutapana. Sinne jää rahat, jos firma menee konkkaan tms. ennen toimitusta a'la Anttila, kortilla maksanut kuluttaja taas saa rahansa takaisin käytännössä aina. Tai sitten jos tulee jotain hämminkiä toimituksen kanssa, on kivempi jättää riitely asiasta korttiyhtiön huoleksi jos homma ei rupea selviämään, kuin itse alkaa vääntää kättä. Onneksi kortti käy nykyisin jokaiseen nettikauppaan ja jos ei jotekinn käy, on kuitenkin normaalisti edes Paypal vaihtoehtona. Mutta jos ei tykkää käyttää korttia niin onpahan sitten tilisiirtomaksukin käytettävissä. Myyjällehän se on parempi, kun saa rahat ilman välikäsiä ja provisioita.
Kuluttajansuojalain 7 luvun 39 §:n mukaan luotonantaja on yhteisvastuussa myyjän sopimusrikkomuksesta, huom. myös muussa kuin konkurssitilanteissa. Samaa turvaa ei saa debit-korttimaksulla tai SEPA-tilisiirrolla, joissa ostajan asema on siis heikompi kuin luottokortilla maksaessa.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^ juuri noin. Kerran on tuohon pitänyt turvautua ja homma toimi hyvin, nopeasti ja helposti.
Maksan aina paypalilla kun voi.
Olen maksanut yli 10 vuotta Paypallilla. Alkuun käytin sen lompakkoa, johon pystyi siirtämään rahaa jota käytettiin maksamiseen. Käytin juuri sen vuoksi alkuun tuota, että ei tarvinnut luottokortin tietoja kirjoitella eri verkkokauppojen lomakkeisiin.
Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi
Sori, mutta nykypäivänä on ihan kaistapäistä hommaa siirtää käteistä tilisiirroilla. Paypal tuo sinulle turvaa, samoin luottokortti. Saat avuksi "vahvempaa käsivartta" ongelmatilanteisiin. Lisäksi Paypalin kautta saa ilmaisia palautuksia, jos niitä muuten ei ole tarjolla.
Pyöräily on kivaa!
Sori, mutta onko pakko vängätä trollin kans selvästä asiasta.
Hyvää trollia pukkaa, pitääkö kohta kaivaa popparit esiin![]()
Aspalla taitaa olla kiirus. Viikon olen odottellut Vastausta.
Kahdeksan kertaa tilannut bike24:stä viimeisen kahden vuoden aikana. Seitsemän aikaisempaa toimitusta mennyt mukavasti, ainakaan en muista mitään ongelmia. Nyt meni sitten seurannan mukaan paketti suoraan lähimpään automaattiin. Eihän siitä mitään tekstiviestiä tullut, jos ei niillä ilmeisesti edes mun puhelinnumeroa ole (kuten toisessa viestissä täällä mainittiin, pitäisi itse tajuta lisätä johonkin kenttään väkisin puhelinnumero). Rupesin nyt ihmettelemään miten ne aikaisemmat toimitukset meni kaikki hyvin, mutta ne menikin näköjään DHL:n kautta, nyt meni DPD:lle. PostNordin seurannan viimeinen maininta on "Saapumisilmoitus on lähetetty vastaanottajalle", kai se sitten tulee postin mukana joskus ensi viikolla?
Se DPD:n valinta tuon viiveen aiheuttaa. Tuota palvelua kannattaa välttää, mikäli mahdollista.
Tuon kuriiripalvelun valinnan lisäksi Bike24 (tai mikään muukaan kauppa) ei voi vaikuttaa siihen, miten jakelu vastaanottajan päässä toteutuu. DHL käyttää usein viimeisen osuuden hoitajana Suomen postia, mikä toimii vaihtelevasti. Lähiaikoina postin toimitukset ovat heikentyneet selvästi ja DHL:n paketteja makuutetaan täällä Suomen päässä päivätolkulla. Esimerkki: kaksi DHL-pakettia Saksasta viime viikolla, molemmat saapuivat Suomeen to-pe välisenä yönä. DHL:n itse jakelema paketti kädessä pe päivällä, postin jakeluun mennyt tulee sitten joskus alkuviikosta.
Rule #1: Obey The Rules
Kannattaako täältä tilata next day deliveryllä? Viimeksi kun tilasin niin ei tullut tekstaria millä olisi voinut ilmoittaa ovikoodin/vaihtaa toimitusajan. Eivät sisällytä puh.numeroa ilmeisesti edelleenkään dhl saakka.
Mihin se puhelinnumero pitää laittaa lisäksi? Olisko antaa selkeetä vinkkiä?
Meinasivat tehdä ennätyksen toimitusajassa, mutta koska "ei ollut puhelinnumeroa" = "en ole ollut paikalla". Tiistaina tilaus ja pe klo 13.00 olis ollu Lahdessa.
Eihä siinä muutako että järjestelmä jumitti kohtaan The shipment has been loaded onto the delivery vehicle, joten jäin sitten odottelemaan sitä kuuluisaa kuutta päivää, jonka verran noita pitäisi vartoolla ennenku lähtee soittelemaan. Äsken oli sitten ilmestynyt teksti ettei voitu toimittaa, joten soitin.
Hyvin nuo kyllä aikasemmin ovat osanneet soittaa, ehm..tai sitten kyseessä oli hätävale. Noh, DHL:n kämmi tuo jos näin oli.
Ai niin, ja tässä tilanteessa lopputoimittaja on DHL Express vaikka lähettäjä on Deutche Post ja toimitustapa halvin mahdollinen. Ota näistä ny selvää
Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.
Company-kenttään olen laittanut.
Ok, laitettu. Ensi kerralla saas sit nähdä.
Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.
Mulla nyt kaksi viimeistä B24:n toimitusta mennyt persiilleen. Molemmilla kerroilla ninjakuriirin lappu ovenrakoon tungettuna että yritetty toimittaa, ei kotona. No ei oltu kotona varsinkaan toisella kerralla, kun DHL Express -appi sanoi, että toimitus "At the end of 28.8." No vähän on vaikea kuvitella, että yritetään toimittaa 27.8. työpäivän jälkeen. Olin onnellisesti lenkillä tuon ajan.
Vituttaisi varmasti vielä enemmän, jollei olisi sukua DHL:llä ja saisi hoidettua sitten kotiinkuljetuksen ns. omakuriiripalveluna.
Mutta jos tämä vielä jatkuu, pitää alkaa harkitsemaan, että onko B24 sitten kuitenkaan se kauppa mistä näitä kamoja tilailen.
Mulla taas mennyt hyvin. Postikuski oli tuonut paketit viimeksi sisälle asti.
Ei mulle ainakaan eilen mikään postin kuski pakettia tuonut. Tilasin dhl:llä ja ihan dhl:n jakelun kautta tuli.
Viikonloppuna tilasin ja torstaina oli kamat kourassa.
Kirjanmerkit