FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 160 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 60 110 150 158 159 160 161 162 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.771 - 4.800 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4771
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Brändättyä kiinankuitua. Tuota ei saa sotkea s-worksiin.

  2. #4772
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Saisko listan hyväksytyistä "laatukiekoista" tähän?

    Campagnolot kaiketi tehdään Italiassa. Onko se sitten hyvä asia...

    Kiinankuidusta:

    http://xlr8wheels.com.au/you-get-what-you-pay-for/


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  3. #4773
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Sama tilata tai ne kiinankuidut suoraan sylttytehtaalta tai sitten teettää paikallisella liikkellä haluamiinsa napoihin. Toimii takuukin. Sitä tulee noiden kanssa tarvitsemaan. Esimerkiksi jed-bike Helsingissä.

  4. #4774
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Farsportsista(wheelsfar.com) saanut parhaan kuvan. Lightbicycle on hyvä kans, mut vähän kalliimpi.

  5. #4775
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Jos halvalla haluaa hyvää ja kevyttä Pro Tour -tason ”merkkituote”-aerokiekkoa, niin Bora One 50 Tubular. 1250g ja 1450€. Kolmen vuoden takuu taitaa olla...


  6. #4776
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Jos halvalla haluaa hyvää ja kevyttä Pro Tour -tason ”merkkituote”-aerokiekkoa, niin Bora One 50 Tubular. 1250g ja 1450€. Kolmen vuoden takuu taitaa olla...
    Samassa hintaluokassa Bora One -malleja myös avorenkaille. Painoa silloin toki hiukan enemmän, mutta hinta-laatu-suhde kuitenkin kohdallaan. Kannattaa tarkistaa myös Fulcrumin mallit (esim. wind 40c), käytännössä samoja kiekkoja kuin Campat.
    Rule #1: Obey The Rules

  7. #4777
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Juu tuskin tässä ihan heti kiekkoja uusitaan, kiinnostaa vaan tarjonta.

    Jos tubeless-valmiutta ei oteta huomioon, niin aika vaikea on löytää perusteitakaan uusille kiekoille: mitä saisin kuitukiekolla parempaa vs. nykyiset Campan Zondat?
    100g painosta pois, koko setistä? Toki katu-uskottavuus nousisi aivan eri tasolle.


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  8. #4778
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    ^hiilarikiekot on jäykemmät. Ei mene woimaa hukkaan vaan saat kaiken käyttöön. Nopeammin kowempaa. Mieti.


  9. #4779
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^hiilarikiekot on jäykemmät. Ei mene woimaa hukkaan vaan saat kaiken käyttöön. Nopeammin kowempaa. Mieti.



    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  10. #4780
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.510
    Jaa vieläkös tuubi on harrastajalle optio, vai onko edes koskaan ollutkaan? Ajattelin tubelessin olevan nykyaikaa.

    Minulla sattuu olemaan nuo mainitut Campagnolo Bora Onet tuubeina, ja ovathan ne eroottiset kiekot. Nyt kun olen uusia miettinyt toiseen pyörään, niin tuubi ei ole käynyt mielessäkään.
    Pyöräily on kivaa!

  11. #4781
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Juu tuskin tässä ihan heti kiekkoja uusitaan, kiinnostaa vaan tarjonta.

    Jos tubeless-valmiutta ei oteta huomioon, niin aika vaikea on löytää perusteitakaan uusille kiekoille: mitä saisin kuitukiekolla parempaa vs. nykyiset Campan Zondat?
    100g painosta pois, koko setistä? Toki katu-uskottavuus nousisi aivan eri tasolle.

    Ja aerodynamiikkaa, rahalla nopeutta vaikka vähän. Itse katselisin näin talvea vasten käytettyjen markkinoita, mustan perjantain tarjouksia yms. Vannejarrullisissa laatukiekoissa ehkä ostajan markkinat. Katsoin edelliseen pyörääni uusia Bontragerin xxx4 vannejarrullisia avokiekkoja, ja liikkeestä ne olisi lähtenyt todennäköisesti 1600 eurolla. Roval cl 50:t oli kesällä myynnissä muistaakseni 800 eurolla fillaritorilla, menivät kyllä samantein


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  12. #4782
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Jaa vieläkös tuubi on harrastajalle optio, vai onko edes koskaan ollutkaan? Ajattelin tubelessin olevan nykyaikaa.

    Minulla sattuu olemaan nuo mainitut Campagnolo Bora Onet tuubeina, ja ovathan ne eroottiset kiekot. Nyt kun olen uusia miettinyt toiseen pyörään, niin tuubi ei ole käynyt mielessäkään.
    Itse taas halusin muutaman välivuoden jälkeen tuubit takaisin käyttöön avokiekkojen rinnalle. Ei voi muuta sanoa, että ovat pehmeät ja mukavat ajettavat. Ei ole kokemusta tubelesista eikä oikeen kiinnosta litkujen kanssa leikkia maantiepyörässä.

    Parastahan tuubeissa on, että niitä saa naurettavan halvalla, varsinkin vähän kapeempia. Uudet pari vuotta vanhat Coriman 32 mm korket, 22,6 mm leveät, 1110g, hiilikuituisilla S+ hubeilla ja uusilla Vittorian corsa tuubeilla kustansi ebayssä pyöräliikkeen kautta 750 € postikuluineen. Ei paljoa haittaa ostaa pari kymppiä arvokkaampia renkaita. Vastaavasti nettikaupoissakin näkyy vastaavaa trendiä hintojen suhteen.

  13. #4783
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Jaa vieläkös tuubi on harrastajalle optio, vai onko edes koskaan ollutkaan? Ajattelin tubelessin olevan nykyaikaa.

    Minulla sattuu olemaan nuo mainitut Campagnolo Bora Onet tuubeina, ja ovathan ne eroottiset kiekot. Nyt kun olen uusia miettinyt toiseen pyörään, niin tuubi ei ole käynyt mielessäkään.
    En kiellä etteikö Bora WTO 45 herättäis omistamisen halua. Onneksi 2160 syytä estää hankinnan.

  14. #4784
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ei ole oikein päteviä tuubeja enää markkinoilla. Gp5000 ei löydy vastusta.

  15. #4785
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    En kiellä etteikö Bora WTO 45 herättäis omistamisen halua. Onneksi 2160 syytä estää hankinnan.
    Esim. bike24:ssa noita syitä löytyy vähemmän, jotain 1700 ja risat.

    Itse tekemiini vääriin valintoihin ja edellistä mielipidettäni hieman muuttaen, niin olisin kuitenkin sitä mieltä, että
    - jos kuitenkin tiedät että tulet ostamaan uudet kiekot, niin kannattaa ostaa ennemmin kuin myöhemmin
    - jos haluat jotkut kiekot ja sinulla on mahdollisuus hankkia ne, niin osta ne sillä tuolla WTO 45 hintaluokalla ei ole mitään tekemistä järkisyin tehtävän päätöksen kanssa. huonoin päätös minusta on ostaa esim. 1500 eurolla jotkin muut kiekot, kun niistä sait "paremmat kaupat"
    - jos tuo kiekkojen osto tuolla hinnalla ei nappaa, niin seuraavaksi paras vaihtoehto seurata käyttyjen markkinoita ja ostaa kiekot jotka pääosin täyttävät asettamasi kriteerit (tai sitten jotkut selkeästi edukkaammat uudet) Näissä on se hyvä puoli että niistä pääsee eroon kohtuullisesti ja kohtuullisin tappioin esim. fillaritorilla, jos sitten kuitenkin päätyy noihin WTO 45:iin
    '
    Vannejarrut ja campagnolon vapaaratas varmaan tuo asiaan myös vaikeuskerrointa ?

  16. #4786
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Noi nykyiset Zondat (vaikka nimi muuhun viittaakin ) vaikuttaa niin asiallisilta kiekoilta että tuskin järkeä/kannatusta niihin edukkaampiin kuitukiekkoihin kallistua ollenkaan. Luulottelen.
    Kiekoissa on kuitenkin se, että käytetyssä voi käydä kuten tän mun pyörän kanssa; tulee äkkiä uuden hinta kun hankit ne loppuunajetut "uudenveroiset".

    Ja enkä ehken periaatteesta kelpuuta tähän pyörään muita kuin Campan kiekot.

  17. #4787
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Vengessä pitää olla aerokiekot
    Jos nyt hankit Zondat, ostat kuitenkin vuoden päästä WTO:t tai muut vastaavat, osta suoraan WTO:t.

    WTO45 eteen ja WTO60 taakse.

  18. #4788
    Onko coriman kiekoista kokemuksia?

    tarkoitus oli hankkia unelmapyörään zipp 303 tai 404, mutta zippin kiekoista löyty internetfoorumeilta epäilyttävää juttua hinta/laatu suhteesta ja myös paljon ongelmia. Monesti sanottiin corimaa paremmaksi vaihtoehdoksi ja enemmän laatua pienemmällä rahalla.
    onkohan näin?

  19. #4789
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Pari kysymystä Bora WTO kiekoista. Itsellä suunnitelmissa hankkia aerot hiilarikiekot talven aikana tuossa 60mm luokassa. Mikä tekee tässä muutamassa viestistä hehkutetusta Borasta kilpailijoita paremman? Tarjontaahan tuossa hintakategoriassa on varsin paljon. Toiseksi onko nämä liian keveät/heikot jos painoa kuskilla 86kg?

  20. #4790
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.166
    Eipä ne aerokiekotkaan oleellisesti toisistaan poikkea. Vastaavat mallistot löytyy kaikilta. Kunhan muistaa katsoa, että leveys on sopiva niille renkaille mitä aikoo käyttää. Jos levyjarrulliset niin sitten ostaisin "Kiinakehät" ja tekisin/teettöisin itse kiekot. 86kg kestää kaikki kiekot.

  21. #4791
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Ostin Campagnolon "sisarmerkin" Fulcrumin Wind 55:t. Nuo on Campagnolon WTO:n verrattuna 1 pykälä "alaspäin" , mutta samankaltaisuukiakin on:

    - molemmissa 2- way fit systeemi, eli tubeless ja clincherit käy molemmat "yhtä hyvin"
    - tubeless on helppo asentaa, kiekoissa ei vanteen sisäpuolella reikiä, eli tubeless menee ilman teippejä , gp5000 tl:t meni aikalailla helposti, elämäni ensimmäiseen asennukseen etukiekko 30 min ja takakiekko 5 min, nousu vaati kompuraa takakiekolle etukiekko meni pumpulla
    -sisäleveys molemmissa 19 mm, fulcrumissa ulkoleveys 27 mm (wto:ssa millien kymmenyksiä vähemmän?) tl5000:n asennuksen jälkeen 6 barin paineissa 26,3 mm
    -viimeistellyn näköiset
    - hinta kivijalkakaupassa 1200 eur, nyt saa mm. Mantelilta vajaaseen 1000 euroon

    WTO:ssa
    - ainakin laadukkaammat navat, joita yleisesti kehutaan
    - Fulcrumilta samantasoinen Speed-sarja, mutta WTO taitaa olla uudempi kokonaisuus
    - paino WTO 60:n hieman yli 1600 g, Wind 55 punnittu paino 1720 g
    - hintaero nyt kaupasta n.700 eur

  22. #4792
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Ilmeisesti ostit siis levyjarrulliset? Wind 55 DB? Kuinka eroavat Speed 55C, joka ilmeisesti vannejarrullinen versio?

    Edit: eikun tuollahan on Wind 40C, ilmeisesti Windiä ei 55:a ole vannejarruille?

    https://www.fulcrumwheels.com/en/whe...heels/wind-40C

    Ja wind 40c ei ole tubeless? Ei taida edes olla 2-way fit kiekkoa vannejarruille?

  23. #4793
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Huntin kuitukiekoista kokemuksia?
    1600€ päästään alle 1300g.
    860€ 1400g.

    Liian edukasta ollakseen hyvää?

    https://eu.huntbikewheels.com/collec...m-brake-wheels


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
    Huonoa aerodynamiikkaa, halvat navat, hienot nettisivut.

    Tälläiseen käsitykseen itse olen tullut. Ehkä viimeinen merkki mihin itse sekaantuisin.

  24. #4794
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Windejä ei tosiaan ole jostain syystä tubeleksina vannejarruille.

  25. #4795
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Kiitos selvennyksestä, tuo unohtui mainita. Tarkastan vielä tuon tl5000 leveyden vanteella, 26,3 taitaa olla liian iso luku

  26. #4796
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Tuo Wind 55 db on optimoitu 25 ja 28 mm renkaille. 25 mm contin tubelekset 88 psi:llä ovat vanteella tasan 26 mm leveät.

  27. #4797
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Onko coriman kiekoista kokemuksia?

    tarkoitus oli hankkia unelmapyörään zipp 303 tai 404, mutta zippin kiekoista löyty internetfoorumeilta epäilyttävää juttua hinta/laatu suhteesta ja myös paljon ongelmia. Monesti sanottiin corimaa paremmaksi vaihtoehdoksi ja enemmän laatua pienemmällä rahalla.
    onkohan näin?
    Kopioin suoraan toukokuussa kirjoittamani:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Jos tarkoitus käyttää yli 25 mm renkaita niin Corima voi jäädä vähän kaposaksi optimaalisesta yhdistelmässä. Lisäksi Coriman avokiekot on vähän normaalia painavampia. En ole tutustunut miksi näin on ja kuinka paljon lopullinen ero on todellisiin painoihin. Omat tuubi Corimat kuituhubilla olivat hyvin lähelle luvattua painoa, muistaakseni +15g ja työnjälki priimaa.
    Nyt on jonkin verran tullut kesällä käytettyä noita 32 mm S+ kiekkoja ja tähän mennessä ei ole ilmennyt mitään negatiivistä sanottavaa. En ole sateella noita käyttänyt, mutta kuivalla kelillä jarruteho ja jarrutustuntuma on yllättänyt positiivisesti. Usein saa lukea kuolemanpelon täyttävistä korkkipaloista, varsinkin sateella, mutta uskon tuonkin parantuneen uusien synteettisten märän kelin palojen myötä. Nämä synteettiset ovat siis itsellänikin käytössä vaikka saatavuus oli mahdotonta jopa Coriman nettikaupasta, mutta Velosport pelasti tilanteen. Ainakin kuivan kelin perusteella Black Prince on huomattavasti heikompi tuote ja Campan punainen pääsee jo lähelle. Kuvien perusteella uudemmissa kiekoissa näyttää olevan ehkä jonkinlainen laserkäsittely jarrupinnassa lakan poistamiseksi mikä varmaan vielä parantaa jarrutehoa.

    18/20 pinnoista huolimatta kiekot on jäykät. Kevyt vannekkin on vissiin saatu jäykäksi ylimääräisellä kuitusillalla jarrupintojen välillä.

    En kiellä etteikö parempiakin kiekkoja olisi saatavilla pienemmällä rahalla, mutta itselläni oli plussaa erottua yleisistä kiekkomerkeistä, suosia eurooppalaista työtä sekä työn laadun oltava erinomaista. Valehtelematta myös mielikuva Ranskassa valmistetun rungon vaativan vastaavia kiekkoja painoi valintaa. Kaikki pienet yksityiskohdatkin ovat kiva lisä ja antaa hieman premium vaikutelmaa, kuten Coriman aavistuksen kohokuvioinen logo kuituisissa tiimalasin mallisissa hubeissa, ti/kuitu pikalinkkujen linkun pään muotoilu Corima-tekstksi ja jarrupinta on yhtenäinen kiekon profiiliin (ensimmäisenä reaktiona luulin saaneeni levyjarruvanteilla varustetut kiekot, sillä jarrupinta on saatu häivytettyä pois).

    Ensiksi haaveilin kuitupinnaisista MCC kiekoista, mutta käytännöllisyyden ja hinnan perusteella totesin astetta alemman mallin teräspinnoilla olevan yksinkertaisesti järkevämpi valinta.

  28. #4798
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Tuo parissa aiemmassa viestissä mainittu vanteiden leveys on hyvä pitää mielessä, eli mitä rengasleveyttä aikoo käyttää ja miten se istuu vanteille.
    Jos ostaa aerokiekot ja haluaa vanne-rengas aerodynaamisen, niin ylilevä rengas pilaa monesti aika tehokkaasti vanteiden laipan syvyydestä saadun hyödyn. Jos ohjeena käyttää 105 %:n sääntöä, niin nykynormaalilla 25 mm renkaalla vanteen ulkoleveyden pitäisi varmaan olla luokkaa 27 mm + . Toki renkaissakin on eroja, mutta jostain muistan lukeneeni että valtaosa nykyisistä tubelessrenkaista 25 mm olisi vanteilla n. 26-26,5 mm,jos vanteen sisäleveys on 19 mm ja paineet 5,5


    En tiedä mikä tuon tosiallinen vaikutus on silloin kun vanteen leveyden erot eivät ole suuria. Ääriesimerkkinä on usein mainittu Dura-acen c50 ja c60, jotka aerodynaamisesti ovat 23 mm renkailla hyviä, mutta 25:lla aikas huonoja, Noissa vanteen ulkoleveys on vajaa 23 mm.

  29. #4799
    Kiitos vastauksesta, vaikka se saikin minut ehkäpä sittenkin päätymään Campagnolon bora wto 45 kiekkoihin, kun se runkokin valmistuu Italiassa.
    Nuo lienevät aika varma valinta, ainakin internetin mukaan.

  30. #4800
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    En usko, että noihin WTO tarvitsee pettyä ja sopiva valinta runkoon. Päätyisin myös samaan 45 mm profiiliin ihan sen takia, että ne näyttää vielä sopivan tasapainoiselta muussakin kuin aeropyörässä, riittävä kompromissi aeroa ja keveyttä sekä saa kuitukiekkojen fiiliksen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •