ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 158 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 58 108 148 156 157 158 159 160 168 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.711 - 4.740 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4711
    Uuteen pyörähankintaan pitäisi ensiasennuskiekkojen tilalle ostaa jotain vähän menevämpää. Kyseessä on on semiaero levyjarrupyörä ja pähkäilen näiden profiilin korkeuksien kanssa. Jos tarkoitus on ostaa yhdet paremmat kiekot, niin kannattaako suosiolla pysyä 32 millisissä, vai ovatko nykyiset 45-47 mm kiekot jo sellasia etteivät sivutuulet haittaa? Täällä Turun seudulla useammat hyvät lenkit vievät korkeiden siltojen yli saariin, ja niissä on välillä melkoisen puuskainen tuuli. Uudessa pyörässäkin huomaa jo selvästi kasvaneen pinta-alan verrattuna vanhaan cycloon.

    Koska pyörä on ranskalainen, niin turhamaisuuttani tietenkin mielisin ranskalaisia kiekkoja. Eli ensisijaisena vaihtoehtona Mavic (tehdään ilmeisesti kaukoidässä) ja Corima. Joista jälkimmäisen 32 mm levyjarrukiekkoa ei ilmeisesti saa vielä tubeleksena. Mavicin ksyrium- ja cosmic-mallien pro carbon sl:ää saisi 1450 euroon Saksanmaalta. Suomessa Maviccia ei näytä enää ole kellään muuta kuin vanhaa varastoa. Onko kyseisistä malleista kellään mitään sanottavaa? kansainvälisillä foorumeilla melko paljon haukutaankin maviccia, mutta kyse on ilmeisesti hieman vanhemmista malleista ja nykyiset vaparitkin ovat ihan ok sekä varaoisien saatavuus hyvä. Tuohon hintaan ei vielä saa zippiltä kuin 302:t, Fulcrumilta windiä jne. Eli jos haluisi nemmän vastinetta rahalleen niin pitäisi kai satsata kiinankuituun tai Primeen, jotka eivät tässä fiilistelypyorässä oikein innosta.

  2. #4712
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Ainahan kehän syvyys vaikuttaa siihen kuinka tuuli tarttuu, mutta kyllähän tuohon toisaalta myös tottuu ja muistaa pitää tangosta kiinni aukealle/sillalle tullessa. Mulla on noin 45mm kehät normikäytössä ja tykkään.

    Itse suosin DTSwiss:iä erityisesti napojen takia, mutta eivät tuu Ranskan maalta. Mavic on toki perinteinen valmistaja joka olikin Suomiomistuksessakin kunnes Amer myytiin Kiinaan. Ksyriumit oli yhdessä vaiheessa ja kyllähän ne oli ihan ok, mutta matalat ja alukehät. Nykyisin kuitukehät jotka ei kyllä notku.
    Ride and Smile!

  3. #4713
    Kiitos,

    ehkä sitä pitää vain uskaltautua tuohon korkeampaan kehään. Lähinnä näön ja äänen vuoksi, kun en kilpaile. Pääseepähän nauttimaan pyörän todellisesta luonteesta. Hieman olen kääntymässä tuohon Maviciin, kun siinä on Corimaa leveämpi kehä (28 mm ulkokehään menisi varmaan vielä hieman alimittainen 28mm aerona) ja kokonaispaino ilmoitetuissa 200 g pienempi. Jälkimmäistä tosin tuskin käytännössä huomaa.

    Eipä tuo DT:n ERC 1400 myöskään huonolta näytä.

  4. #4714
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Mulla kanssa 45mm kehät ja saattaisi laittaa vaikka 60mm jossakin vaiheessa.

  5. #4715
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Ajoin aiemmin DT:n ERC 1100 -kiekoilla eli samat kehät kuin ERC 1400, rengastus edessä 25, takana 28mm.
    Hyvät ja suht rauhalliset kiekot ajaa tuulisellakin säällä.

    Kuskin paino toki hieman vaikuttaa kuinka tuuli heittelee, lisäksi kaikkeen tottuu ja oppii käsittelemään kalustoansa.
    Nyt maantiellä 56mm syvät ja gravel-hommissa 38mm.

  6. #4716
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Jos tarkoitus käyttää yli 25 mm renkaita niin Corima voi jäädä vähän kaposaksi optimaalisesta yhdistelmässä. Lisäksi Coriman avokiekot on vähän normaalia painavampia. En ole tutustunut miksi näin on ja kuinka paljon lopullinen ero on todellisiin painoihin. Omat tuubi Corimat kuituhubilla olivat hyvin lähelle luvattua painoa, muistaakseni +15g ja työnjälki priimaa.

    Jos pyöräkin aito ranskakainen niin kieltämättä made in France kiekot sopii sellaiseen erittäin hyvin ja erottuu massasta. Ei nuo Mavicitkaan huono vaihtoehto ole speksien puolesta.

    Jos Turussa ei aja kelloa vastaan niin oma valinta olisi jokin max 45 mm profiili. Ajoin viime kaudella muutaman todella puuskasen päivän matalia kiekkoja ja ohjaus oli mukavan rauhallista ja tästä syystä Corimat tuli hankittua 32 millisinä. Omistan jo valmiiksi 45 mm kiekot niin Coriman 47 mm tippu pois vaihtoehdoista tästäkin syystä. Syvemmilläkin pärjää, mutta itse valitsen mielummin vähän leppoisamman ajofiiliksen.

  7. #4717
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RPM Katso viesti
    Kiitos,

    ehkä sitä pitää vain uskaltautua tuohon korkeampaan kehään. Lähinnä näön ja äänen vuoksi, kun en kilpaile. Pääseepähän nauttimaan pyörän todellisesta luonteesta. Hieman olen kääntymässä tuohon Maviciin, kun siinä on Corimaa leveämpi kehä (28 mm ulkokehään menisi varmaan vielä hieman alimittainen 28mm aerona) ja kokonaispaino ilmoitetuissa 200 g pienempi. Jälkimmäistä tosin tuskin käytännössä huomaa.

    Eipä tuo DT:n ERC 1400 myöskään huonolta näytä.
    Äänen kuulee lähinnä vieressä polkevat / ohitettavat/ vastaantulijat. Kuskin korviin esim 60 mm korkeiden ääni ei samalla lailla jotenkin kantaudu.
    kauris muokkasi tätä : 07.05.2020 at 10.16

  8. #4718
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Vaihdoin dt:n 1400sista light bicyclen 56mm korkeisiin ja 30mm leveisiin kiekkoihin. Aluksi tuntui, että ohajaaminen muuttui kankeaksi ja arvaamattomaksi. Samoin suorilla tuntui ,että meinaa lähteä tuulen mukana lentoon. Nyt joku 500km takana, ja kiekot tuntuvat vakailta, eivätkä tuuli herkiltä. Nämä ovat hieman v-profiiliset, myös zipin uudet 303 ovat enemminkin v kuin u-profiililla. U-profiili ollut varmasti osalla tuottajista vain markkinointi kikka.

    Suotuisissa olosuhteissa tuntuu, että kiekot keräävät vauhtia ja työntävät eteenpäin ylämäessäkin. Renkaatkin pitävät 23mm sisäleveydestä.

    Tubeless rengas pääsi puhkeamaan lenkillä, ja ilmaa tuli aika paljon ulos.
    Paineita jäi joki 2.5bar. Vanhoilla vanteilla ei olisi pystynyt noilla paineilla ajamaan. Nyt pääsi mainiosti kotiin kanttareita varoen.

  9. #4719
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Maantiekonkelin takakiekosta napsahti pinna katkipoikki. On siis wanhanaikainen 130mm pikalinkku ja wannejarrullinen kiekko kyseessä. Vähän kun katselin verkkopuotien tarjontaa niin aika niukalta näyttää. Onko se levyjarrubuumi jo niin pitkällä, että vannejarrukiekkoja ei enää juuri kukaan osta? Kyseessä on hinnat alkaen mallin alumiinikonkeli, joten mitään kisakiekkoja ei tarvita mutta toisaalta voisi olla ehkä vähän parempaa kuin joku shimanon rs-100. Kiekkojen kehät ja navat on vielä ihan hyvässä kunnossa joten taidanpa ensin korjata nykyisen kiekon ensin ja jos rupeaa napsumaan lisää pinnoja niin kyllä se sitten on vaihdettava..

  10. #4720
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Luonnollisesti tarjonta heikentyy, mutta kyllä sitä edelleen on. Löytöjen tekeminen helpompaa vaikka tarjonta supistuisi.

    https://www.bike-components.de/en/co...sort=price_asc

    https://www.bike-discount.de/en/road...t?l=24&o=preis

    Tarjoustopikista bongattu hyvän hintaiset Campan Zonda 2-way fit 300 € + 20 € postit:
    https://www.planetx.co.uk/i/q/WPCAZO...tible-wheelset

  11. #4721
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Jep, kyllä noita vielä saa ja itsellä ainakin suunnitelmana katsella käytettyjä parempia vannejarrukiekkoja lähivuosina kun porukka luopuu niistä entistä halvemmalla.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  12. #4722
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    No hyvä. Tähän tarpeeseen voisi vaikka nuo Vision Team setit olla ihan passelia. Noissa on vissiin vaparin rungot terästä, mikä on ainakin minulle plussaa. Olikohan ketjussa jaettu kokemuksia visionin kiekoista? Kevyiksi niitä ei voi sanoa, mutta toisaalta en ole sellaisia varsinaisesti hakemassakaan.

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...et-grey-519918
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...heelset-844504

  13. #4723
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    No hyvä. Tähän tarpeeseen voisi vaikka nuo Vision Team setit olla ihan passelia. Noissa on vissiin vaparin rungot terästä, mikä on ainakin minulle plussaa. Olikohan ketjussa jaettu kokemuksia visionin kiekoista? Kevyiksi niitä ei voi sanoa, mutta toisaalta en ole sellaisia varsinaisesti hakemassakaan.

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...et-grey-519918
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...heelset-844504
    Minun pyörässä oli tuollainen Team 30 -setti vakiokiekkoina. Ihan tyytyväisenä niillä ajelin, kunnes takaa meni pinna pari kertaa poikki ja vanne saman tien solmuun. Näiden tapausten jälkeen en uskaltanut niitä enää käyttää, vaan vaihdoin toisiin.

  14. #4724
    Mulla on maantiepyörä mihin haluaisin eteen leveämmän ja kylmässä ajokelpoisen kumin (tai jopa nastarenkaan, mutta ei välttämättömyys).

    Tällä hetkellä on 25-622 joka on aikalailla läheläl maksimia halkasijan suhteen. Tarkotus olis hankkia 584 eli 27,5 vanne ja näin olisi toinen vaihtokiekko missä leveämpi kumi, halkaisijan silti pysyen aisoissa..

    Mitä suosittelette renkaaksi?

    Itse jotain vaihtoehtoja löytynyt ja ne olis esim
    Continental Double Fighter III Rengas 27,5 x 2,0
    Continental Cross King II Performance 2.0"
    Continental Top Contact II Winter Premium Rengas Vectran Breaker 27,5"


    Continentalia siis löytyy puregrip seoksella, mikä on ilmeisesti pehmeä mutta toimiiko kylmässä? En löytänyt ainuttakaan järkevää vaihtoehtoa missä olisi black chili seos - joka on todettu pysyvän pehmeänä kylmässä.

    Schwalben (addix ultra) soft -seoksella olevia renkaita taas ei löydy riittävän kapeana/pienenä renkaana 27,5" vanteelle.

  15. #4725
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sunnuntaipoljeskelija Katso viesti
    Minun pyörässä oli tuollainen Team 30 -setti vakiokiekkoina. Ihan tyytyväisenä niillä ajelin, kunnes takaa meni pinna pari kertaa poikki ja vanne saman tien solmuun. Näiden tapausten jälkeen en uskaltanut niitä enää käyttää, vaan vaihdoin toisiin.
    Kysyn vielä, että kuinka pitkään ehdit ajella ennen kuin alkoi pinnoja mennä? Pyörähuollossa vaihtoivat katkenneen pinnan odottaessa joten taidan nyt kuitenkin ajella näillä ainakin toistaiseksi.

    RandonNumberille melkein suosittelisin, että joko unohda koko juttu tai hommaa talvipyöräksi esim krossari. Meinaan, että tuommoinen parituumainen on todennäköisesti liian leveä maantiepyörän haarukkaan.

  16. #4726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    RandonNumberille melkein suosittelisin, että joko unohda koko juttu tai hommaa talvipyöräksi esim krossari. Meinaan, että tuommoinen parituumainen on todennäköisesti liian leveä maantiepyörän haarukkaan.

    Ei ole, haarukkaan mahtuu 60mm leveä kumi. Ja yhden pyörän taktiikalla mennään koska se on diy sähköpyörä. Ei ole varaa toiseen, eikä siinä mitään järkeä ole hommata toista, ennemmin kulkee sit autolla.

  17. #4727
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    No varmaan se sitten sopii, mutta tuskinpa sinä tässä ketjussa kovin hyviä vastauksia tulet saamaan sillä täällähän säädetään maantiepyörän kiekkojen kanssa. Ystävällisesti kehotan katsomaan Renkaat-osiosta sopivia ketjuja.

  18. #4728
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Kysyn vielä, että kuinka pitkään ehdit ajella ennen kuin alkoi pinnoja mennä? Pyörähuollossa vaihtoivat katkenneen pinnan odottaessa joten taidan nyt kuitenkin ajella näillä ainakin toistaiseksi.
    Reilut 4tkm ajoin niillä.

  19. #4729
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Voe bergele, hetken epäröin niin samantien loppuivat.
    https://www.rczbikeshop.com/fr/mavic...102118019.html
    Nuo olis 190€ lähteny, käsittääkseni olis ollu hyvä diili. Ainakin näyttää nopeille

  20. #4730
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Amer möi Mavic:in reilu vuosi sitten. Nyt Mavic on ilmeisesti konkassa (in receivership)


    https://road.cc/content/news/mavic-r...it-come-273345
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  21. #4731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mackaiweri Katso viesti
    Onko porukalla kokemusta Prime RR-50 -kiekoista? Olisivat hinnaltaan houkuttelevat kuitukiekot. Kehät tubeless-yhteensopivat, mutta ilmeisesti osan tubeless-renkaiden asentaminen vanteelle on haastavaa.

    https://www.wiggle.com/prime-rr-50-v...cher-wheelset/
    Tilasin nuo kiekot ja vaikuttavat oikein passeleilta. Toki vasta yksi lyhyempi testilenkki ajettu noilla.

    Kiekkosetin todellinen paino pikalinkkuineen on noin 1690 grammaa. Ilmoitettu paino ei varmaankaan sisällä pikalinkkuja josta tuo ero tulee.

    Kiekkojen viimeistely on moitteetonta ja voisi kuvitella että olisi huomattavasti kalliimmat kiekot kyseessä.

    GP5000TL 28 millisinä asentuivat ongelmitta vanteille ja nousivat näppärästi jalkapumpulla. Nuo renkaat olivat kyllä jo olleet pari kuukautta CX-pyörän kiekoissa kiinni joka saattoi hieman helpottaa tätä toista asennusta. Olivat meinaan alunperin todella tiukat saada paikoilleen CX-pyörän Hunt-kiekoille...

  22. #4732
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Ostin varakiekot maantiepyörään, Bike Discount tarjouksessa oli Vision Trimax Carbon 45 ja noin samanhintainen DT Swiss PR1600. Posti toi jälkimmäisen, se on tubeless ready vanne ja karvan verran leveämpi sisämitaltaan. Se Vision tarjous on kyllä hyvä myös. Eniten ajan kuitukiekoilla ja tuubeilla. Nää on sitten varalle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #4733
    Olisi erikoisempi tarve ja vähän huonosti löytänyt vaihtoehtoja. Mutta täällä varmaan joku sattunut tällaiseenkin.
    Eli tarve levyjarrukiekolle taakse. N 60 mm korkea ja tietty 12x142 akseli. Ja tuo olisi vielä helppoa ellei tarttisi olla tubeless ja vielä XDR draiveri. Onko joku sattunut näkemään?

  24. #4734
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Olisi erikoisempi tarve ja vähän huonosti löytänyt vaihtoehtoja. Mutta täällä varmaan joku sattunut tällaiseenkin.
    Eli tarve levyjarrukiekolle taakse. N 60 mm korkea ja tietty 12x142 akseli. Ja tuo olisi vielä helppoa ellei tarttisi olla tubeless ja vielä XDR draiveri. Onko joku sattunut näkemään?
    Tuosta löytyy ainakin: https://www.justridingalong.com/prod...pair-of-wheels

  25. #4735
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Olisi erikoisempi tarve ja vähän huonosti löytänyt vaihtoehtoja. Mutta täällä varmaan joku sattunut tällaiseenkin.
    Eli tarve levyjarrukiekolle taakse. N 60 mm korkea ja tietty 12x142 akseli. Ja tuo olisi vielä helppoa ellei tarttisi olla tubeless ja vielä XDR draiveri. Onko joku sattunut näkemään?
    Zipp 30 osuu noihin spekseihin!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #4736
    Saahan noita cusdtomina vaikka minkälaisia. Navaksi esim DT Swiss 350, löytyy levyjarrulle XDR driverilla ja 12x142 akselilla. Kehä oman tilipussin mukaan, mikä nyt itselle on miellyttävin. Sitten vaan paikalliseen puulaakiin kasausta kyselemään. Pinnat ja nippelit toki sieltä paikallisesta, ne ei mahdottomia maksa eikä tarvi tilata omaan piikkiin ensin pari milliä liian lyhyitä ja sitten vasta oikean pituiset.

  27. #4737
    Kiitokset. Arvasin että infoa löytyy kun älyää kysyä. Tuo Mahi Mahi ainakin on juuri sopiva. En ikinä kuullutkaan merkistä.
    Zipp 30 ei liene 60 mm. En ollut ajatellut täällä kasaamista mutta koska vähän erikoinen kombo, voisi olla erittäin hyvä ratkaisu.

  28. #4738
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Olisi erikoisempi tarve ja vähän huonosti löytänyt vaihtoehtoja. Mutta täällä varmaan joku sattunut tällaiseenkin.
    Eli tarve levyjarrukiekolle taakse. N 60 mm korkea ja tietty 12x142 akseli. Ja tuo olisi vielä helppoa ellei tarttisi olla tubeless ja vielä XDR draiveri. Onko joku sattunut näkemään?
    Lähes kaikki kiekkovalmistajat tarjoavat spekseillesi sopivaa tehdasvalmista takakiekkoa. Jopa Campagnolo.

    Katso ensihätään Zipp 404, DT:n PRC ja ARC, Reynolds AR ja Aero, Campan WTO, Enve.

    Sit vielä loputon liuta custompajoja ja kiinatoimittajia.

  29. #4739
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopparis Katso viesti
    Ostin varakiekot maantiepyörään, Bike Discount tarjouksessa oli Vision Trimax Carbon 45 ja noin samanhintainen DT Swiss PR1600. Posti toi jälkimmäisen, se on tubeless ready vanne ja karvan verran leveämpi sisämitaltaan. Se Vision tarjous on kyllä hyvä myös. Eniten ajan kuitukiekoilla ja tuubeilla. Nää on sitten varalle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Painoeroa tuli muuten yhteensä 900 gr lisää ja kaikki pyöriviin massoihin! Kyllä nuo aluvanteet ja Contin 5000 tubeless renkaat varalle jää!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #4740
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Kiitokset. Arvasin että infoa löytyy kun älyää kysyä. Tuo Mahi Mahi ainakin on juuri sopiva. En ikinä kuullutkaan merkistä.
    Ilmeisen hyviä kiekkoja kasaa, tässä pari arvostelua:

    https://www.bikeradar.com/reviews/co...wheels-review/

    https://road.cc/content/review/27103...hi-40-wheelset

    https://road.cc/content/review/24797...arbon-wheelset

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •